Keresés

Részletes keresés

pepii Creative Commons License 2006.10.25 0 0 358
termeszeszetesen tudom, hogy nem egy idealis gozmotor kostrukcio az automotor alalp, de mint mar az alabiakban reszleteztem foleg az olcsosag, egyszeuseg es mukodokepesseg a fo kriteriumok amikmek meg kell felelnie ennek a masinanak.
a 120 fokos hajtokarcsap fokbeosztasok esetleg nincsenenk 6 hengeres motrokban?

kerlek ha van kedved es idod irj a tobbi problemarol is par sort.
Előzmény: vetreszka (357)
vetreszka Creative Commons License 2006.10.25 0 0 357

  Üdv Pepii!

 

  Gratulálok a paraboládhoz!

  Az autómotorból kialakított gőzgépötletedhez szólnék hozzá.

  Meglátásom szerint  a dugattyús gőzgép működésének részleteit egy kicsit

  alaposabban kellene tanulmányoznod. Fő probléma a főtengely hajtókarcsapjainak

  a fokbeosztása, ami automotornál 180 fok, gőzgépeknél 90 fok,

  az általad tervezgetett compaud rendszernél 120 fok

  Még több lényeges probléma is létezik, de inditásnak ennyi is elég

Előzmény: pepii (356)
pepii Creative Commons License 2006.10.25 0 0 356
18.8 m2 a parabola tukorfelulete. az (atlag) teljestmenye 12 kw (10-14-et mertem)
itt lathatsz rola par kepet.
hol lehet bovebben olvasni errol a zeolit-rol?
Előzmény: habár (354)
pepii Creative Commons License 2006.10.25 0 0 355
mivel az 1. hengerbol a 2. es 3. hengerbe menne (egyidejuleg), azaltal lenyegeben dupla akkora hengerbe kerulne. elkepzelesem szerint csak a butykoket kellene megketszerezni a tengely masik felere is felhegeszteni 1 butykot. az atetelt nem kellene bantani.
Előzmény: PomPom8 (352)
habár Creative Commons License 2006.10.25 0 0 354
Pepii.
Hány m2 a parabola? Miniturbina kellene.
Den gondolkozhatsz más, péd hűtőközegen is.
Va egy roppant érdekes munkaközeg, amivel foglalkoztam: aZEOLIT! ami molekulaszűrő. Bár munkaközege víz, de hőszívattyúként is üzemelhet.
~400 oC-on kiűzöd a vizet belőle, és hagyod lehűlni. (Szekvenciálisan üzemel).
Utána olyan vákuum keletkeziok, hogy a víz lefagy. Itt az áramló gőz turbinát mogathat, miközben a zeolit felhevül.
Csodálatos anyag, vörösizzásig nyeli a mikrohullámot.

Egy abyszorberes hűtőgép fordíott ciklusa is fejleszthet gőzt.
Persze nem számoltam, igen kis hatásfokkal, a szivattyút se fedezi tán.
De azért, elmontam.
Előzmény: pepii (351)
Helem Creative Commons License 2006.10.25 0 0 353

Nem tudom hogy mi történik ha a lecspódó víz, -ha egyáltalán lecsapódik- felülről a dugattyúk felől bemegy a karterbe. Ha ez így lenne az olajos emulzió nem igazán elég szerintem a kenésre. Azonkívül fel is dúsulhat az olajban a víz, akár úgy hogy közben az olajszint "vízszint" megnő.   

Előzmény: pepii (351)
PomPom8 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 352
A többhengeres kivitelezésnél, amikor egyik hengerből átvezeted a másikba, többszörös expanzióju gőzgépről beszélünk, melynél a soron következő henger térfogata egyre nagyobb az előzőnél, mivel a gőz hőmérséklete egyre jobban csökken. Ebből következik, hogy egy 4 ütemű, több hengeres robbanómotor ilyen célra nem igazán alkalmas. Házilagos átalakítása szerintem nem igazán éri meg (vezérműtengely "bütykeinek" cseréje és áttételének felére való átalakítása miatt), talán egyszerűbb, ha két oldalról vezérelt gőzgépet készít az ember. Ilyet még készen is lehet kapni vagy talán készletben, amit magad szerelsz össze (sajnos nem hazánkban). Hirtelen ez jutott az eszembe.
Előzmény: pepii (351)
pepii Creative Commons License 2006.10.24 0 0 351
sziasztok!

a napenergia topicban kezdtem boncolgatni az otletem, hogy lehetne otthoni korulmenyek kozott olcso es rossz hatasfoku gozgepet csinalni. a nyar folyaman keszitettem 1 napparabolat ami 12 kw korul teljesit. nem lenne rossz kesziteni ra 1 egyszeru gozmotrot amibol lehetne 1 kis villanyaram.
az indulo otlet:
egy 4 hengeres automotor szelepvezerleset megbolygatni ugy, hogy csak 2 utem legyen
1 szivas a dule megy es gatyu lefele megy a szivoszelepen keresztul jon a goz.
2 kipufogas a dugatyu felfea kipufogoszelep nyitva van

tehat a goz (jelenleg ugy 12 bar-t tudok eloallitani) bemenne az elso hengerbe letolna azt, majd a 2. utem folyaman atmenne a 2. es 3. hengerbe ahol szinten elvegezne 1 kis munkat azutan a gozt lecsapatnam (vizet melegitenek vele) majd nagynyomasu szivatyuval ismet visszakuldenem a "kazanba"

latott, hallott mar valaki ilyen ill. hasonlo megoldasrol? vagy barmilyen megoldasrol amit otthon egyszeruen meg lehet csinalni es van legalabb 10%-os hatasfoka?

udv. pepii
habár Creative Commons License 2006.10.24 0 0 350
Győrben, egy ipari parkban működött ~92-ben? Akkor láttam egyszer. Kiváncsi vagyok, megvagyon e még.
Előzmény: vetreszka (345)
habár Creative Commons License 2006.10.24 0 0 349
A linken sok minden megvan, bár hatásfokot nem látok.
Mindenesetre ellennyomású, vagyis kapcsolt energiatermelésre alkalmas.
Van olyan hely, ahol lférne egy gázmotor után.
Csak az árát nem tudom.
Ha valaki megtudja, jelezze....
Előzmény: habár (348)
habár Creative Commons License 2006.10.24 0 0 348
Valahol van még régi prospektusom is. A gázmotorokkal és turbinákkal a gőz szinte lecsenget, de én látok bennük fantáziát, főképp, ha az olajkenéstől meg lehetne szabadulni- megujúló energiáknál.
A légkenésre egyébként jó példa lehet a mikrogázturbina (30; 65 kW), amely viszont 96000/min pörög.
Úgyhogy "minden jól ki van találva", csak nincs még "tálalva"
Előzmény: vetreszka (345)
habár Creative Commons License 2006.10.24 0 0 347
Amikor rákerestem, mert érdekelt, kanadai címet kaptam, és fel is vettem a kapcsolatot.
Probléma, hogy a gőz kevés olajat is kihord, ami nem tesz jót a hőcserélőnek.
Egyébként szerintem megtérülhetne a megujúló gazdaságban, hiszen 12 barral is elmegy valahogy.
Előzmény: erbe (346)
erbe Creative Commons License 2006.10.24 0 0 346
Előzmény: vetreszka (345)
vetreszka Creative Commons License 2006.10.23 0 0 345

  A Spilling motorról én csak könyvben olvastam!

  Nagyon szeretnék többet tudni róla, -lehetseges ez?

  Létezik még, működik, megtekinthető?

Előzmény: habár (343)
habár Creative Commons License 2006.10.23 0 0 344
Láttam egy magyar Tesla turbina szerű berendezést is, amelynek előnye, hogy igénytelen. Hasonló célokra ajánlható, mint az előző.
De mindkét gőzgépet lekőrözte a kifejlesztett gázmotoros blokkfűtőerőmű.
Ami jó, ha van gáz.
Máshol, ahol van gőz, ezek is mérlegelhetők.
Korábban a gőz sok erőgépet helyettesített:
- Vákuumgőzinjektorok
- Vákuumhűtőgépek
- Abszorberes hűtés
- Tápszivattyúk stb.
működtek általa.
Előzmény: Törölt nick (342)
habár Creative Commons License 2006.10.23 0 0 343
Ha már szó esik a gőzmotorokról, hadd mondjam el, hogy létezik egy modulrendszerű, gőzgép, nem is túl nagy, kicsit zajos, Győrben még működött 10 éve, a neve SPILLING motor.
Viszonylag kis egységteljesítményű, és 6 bar-on is működik. Hatásfoka 6-20% között van. Kenőolajat igényel. Hamburgban gyártották.
Ugyanezt ajánlották a nagynyomású gáz vezetékek nyomáscsökkentésére is.
Hogy a kompresszorteljesítmény legalább kis része visszanyerhető legyen.
Előzmény: Jesu (339)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.23 0 0 342
A tárcsák, résközökkel, az a Tesla-turbina inkább, nem?
Előzmény: Jesu (337)
gacsat Creative Commons License 2006.08.21 0 0 341
 Tévedtem. A tengeralattjáró svéd. A gép gyártója a Kochbuch(vagy mi)AB.
Előzmény: gacsat (332)
gacsat Creative Commons License 2006.08.21 0 0 340
 Az nem lehet "Stirling" legfeljebb külső égésű turbina.
Előzmény: JFEry (335)
Jesu Creative Commons License 2006.08.20 0 0 339
Háát, nem nevezném annak, mert iszonyat fordulat és teljesítményadatai voltak. És a hőcseréléssel valami okból visszanyerték a hőenergia nagy részét is. Az volt az egészben az érdekes, hogy úgy volt megszerkesztve, hogy egy tengelyre bármennyit fel lehetett belőle fűzni, annak fügvényében, hogy mekkora teljesítményre van igény. Így a teljesítményt végül csak az adott átmérő (alapgép) és a felfűzés hossza adta ki. Érdekes berendezés.
Előzmény: JFEry (338)
JFEry Creative Commons License 2006.08.19 0 0 338

Akkor ez nem Stirling, hanem belsőégésű robbanómotor előkompresszorral. Egyfajta Wankel motor lehet. A Stirling lényege hogy nincs benne gázcsere és ebből adódóan csak külső égésű, fűtésű lehet.

 

Ezzel együtt érdekes lehet egy fogaskerék szivattyú jellegű motor.

Előzmény: Jesu (337)
Jesu Creative Commons License 2006.08.18 0 0 337
Stirlinges linkek között találtam egy szabadalmat, ami írt róla, és onnét(?) jutottam el egy amerikai oldalra, ahol specko turbinak fejleszteserol irtak. Itt voltak kepek is.

Az egesz lenyege az volt, hogy fogaskerek szeru kompresszor oldal, és ugyanilyen expanzáló oldal egy tengelyen, gáz égéstermék, tehát BELSŐ égésű, az expanziónál nyomják be és gyújtják az anyagot, és hőcserélős visszavezetés van. Érdekes. Megpróbálom majd megkeresni a linket, névre nem emléxem, meg a munkahelyi gépemen van valahol.

A másik, amit sikerült találni az a Ford álltal használt motorról (70-es évek, olajválság) egy kép, ami totál turbinának néz ki, többtárcsás kialakítású, szintén egy tengelyen, stirling motornak nevezik, és van vagy 30LE. Sajnos arról több infót nem sikerült találni.

Amatőr oldalakon is lehetett látni egy ilyen kialakítást (tárcsák, más más résközökkel). MIvel ezt még tavaly télen nézegettem (akkor volt időm beleásni magam) már nem friss az emlék, utána kell majd mennem kicsit. De keressetek, biztos belefut vki. Google csodákra képes.
Előzmény: JFEry (335)
vetreszka Creative Commons License 2006.08.18 0 0 336

   Én is szeretnék Stirling turbinát látni!!?

  Örülök, hogy megint szóba került a "hagyományos" gőzgép, de nem örülök annak,

  hogy megint a nagy méretű tohonya gép szerepkörében. A dugattyús gőzmotor

  semmivel sem nehezebb lassabb mint belsőégésű mai modern változatai

  / ugyanis abból alakultak ki/ a kazán a nehéz és gyenge pontja a rendszernek.

  A gőzturbina és a dugattyús gép megint nem összehasonlítható, mert más-más

  szerepkörben ideális a müködésük.

Előzmény: Jesu (334)
JFEry Creative Commons License 2006.08.18 0 0 335
Tucc valahol turbinás Stirlinget mutatni?
Előzmény: Jesu (334)
Jesu Creative Commons License 2006.08.18 0 0 334
dehogy... Ezek a modern gőzgépek hatalmas méretűek voltak. több 100 tonna acél. Egy gőzturbina jóval kisebb, az alkalmazott anyagok miatt, pedig pehelysúly az előzőhöz képest. (Mindenhol nagyon fontos a LE-kW per kg) Akkor az volt egyszerűbb, de mivel sokat fejlődött az ipar, megoldottak sok problémát, nem kell visszalépni, ha egyszer vannak jobb anyagok, gépek a gyártáshoz. A "stirling" szerű hőerőgépeknek is van "turbina" változata, ami hatalmas teljesítményt képes leadni iszonyú kis méretben. Még jócskán fejlesztik igaz, de szerintem pár év és komoly alkalmazásokban viszontlátható lesz. Arról nem beszélve, hogy már utolsó stádiumban vannak a mikroturbinák, amik már hitelkártya méretű eszközök, néhány mililiter gázzal, alkohollal szintén komoly teljesítményre képesek. (feltölt pl. egy notebookot) A nanotechnológiát is felhasználva már csináltak még apróbbat is. Hihetetlen fordulatszámra képesek.
Előzmény: gacsat (333)
gacsat Creative Commons License 2006.08.18 0 0 333
 Csak látszólag 1xűbb. A tűrések és a terhelések miatt lehet hogy olcsóbb a dugattyús.
Előzmény: Jesu (307)
gacsat Creative Commons License 2006.08.18 0 0 332
 Nem olvastam végig a topicot,de azért elmondom,hátha még nem volt róla szó: A NÉMETEK LEGALÁBB 1 TENGERALATTJÁRÓT EZZEL HAJTANAK,A HANGTALAN MŰKÖDÉS OKÁN. Van is róla fényképem.
Who111 Creative Commons License 2006.07.23 0 0 331
Nem én ajánlottam, csak beraktam a linket. :-)
Előzmény: Jesu (330)
Jesu Creative Commons License 2006.07.23 0 0 330
A WhisperGen-el egy baj van: ~18E ausztrál dollár az ára.... kint.
Előzmény: Who111 (326)
Who111 Creative Commons License 2006.07.22 0 0 329

Nagyon jók!

Én a Los Alamos -i megfejtést találtam meg először. :-)

40-50%-ról beszélnek.

Előzmény: Törölt nick (328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!