Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
Sziasztok.Van egy 559-em és sorozatosan tönkremegy benne a kondenzátor.Szerintem a töltés rendben. De nem tudom az okát hogy miért mennek sorozatban tönkre a kondik.Esetleg ötletetek hogy hol keressem a hibát?
Eladó eredeti kezelési utasítások, a Jawa 250/350-s eléggé viharvert ,a többi korának megfelelő állapotú. Érdeklődni mailben : s1pocz kukac vipmail pont hu
Esetleg tudna nekem valaki segíteni abban hogy hol található a1950-es Czetka 150 C -n az alvázszám.Mert a váznyakban csak a rendszám van feltüntetve.Segítségeteket előre is köszönöm.
Cz 350 - 472.4 - 1979 motoromhoz lenne szükségem pár alkatrészre, ha van valakinek. Amikre szükségem lenne: hátsó indexek, kipufogó könyökök, központi sztendely állvány, hátsó lámpa búra, fényvisszaverő prizmák valamint a krómos tankbetét is hiányzik a motoromról.
Esetleg ha valaki tud segíteni honnan tudok eredeti abroncs ráfot, küllőt venni? Előre is köszönöm.
Tipikus hiba, a járó motor rezgésétől kezd el engedni az úszó. Próbálj ki egy másik úszót és másik fedelet, vagy variálj, csiszolgass, de tuti innen ered a gond. Menet közben meg nem tűnik fel, mert megeszi a motor azt a kevés többlet anyagot.
Szépen működik és jól megy de ha megállok vele és alapjáraton megy a gép akkor kb. 10 másodperc múlva a szivató túlfolyón elkezd fólyni a benzin azután azúszóház túlfolyón is elkezd szivárogni. Azonnal arra gondoltam hogy nem zár rendesen az úszó. Leállított motornál nem folyik sehol a benzin, mikor az úszóhában eléri azt a szintet mikor megemeli az úszót az szépen lezár. Ezért nem értem ezt a jelenséget?!
Láttam a korábbi hozzászólását ahol babetta gyújtás helyett 634 gyújtást és generátort javasolt 559-es Jawara.
Ezt leírná hogy pontosan hogyan lehetne kivitelezni?
Csak a 45W-os töltés miatt szeretném lecserélni vagy MZ (6V 60W) vagy a fent említett Jawa 634 (6V 75W) álló és forgórészt. Utobbinál elég lenne az állórész cseréje vagy a forgórészt is cserélni kell? Az elektonikus bekötés miben változik? Hogyan kellene bekötni?
A zselés akkut 'csepptöltéssel' kell tölteni, különben gázok keletkezhetnek benne és mivel zárt házban van a gáz nem tud távozni belőle. Ezt viszont nem tudja produkálni az elektromechanikus feszszabályzó.
6V 11 Ah hagyományos savas ólomakku kell bele. A méretet lemérni egy mérőszalaggal nem okozhat problémát, férjen be a helyére és egyezzen a polaritása a vezetékelés helyzetével. A későbbi változatok jobb +-osak voltak, nem tudom a Sport milyen volt.
Kedves Kona! Nekem egy 175-ös Sport CZ-m van és én abba 2db. 6v. 4.5 ah-ás zselésnek csúfolt akkut tettem. A kettő pont elfér egymás mellett.üdv. Sepy.
Nem rég vettem egy CZ 125/488-ast. Egy pár héttel ez előtt sikerült beindítani és menni egy pár kört, de nem volt jól beállíva az alapjárat. Következő nap beindítottam, hogy beállítsam az alapjáratot, de a motor pár másodperc után leállt és azóta nem tudom elindítani. Előtte könnyen indult, legtöbbször második rúgásra, igaz nem votl túl sok ereje, de ezt a rossz karburátor beállításnak tudtam be.
Most, ha motorindítót fújok a karburátorba és párszor átforgatom a dugattyút kivett gyertyával, akkor utánna olyan, mintha elindulna, de amint elfogy az indító leáll.
Benzinnel semmit nem csinál.
Amit eddig próbáltam:
Karburátor tisztítás, légszűrő csere, gyertya csere, akksi csere, de semmi eredmény, csak az indítóval. Egy pár rúgás után a gyertya 'nedves' lesz, szóval valamennyi benzin jut a blokkba (lehet, hogy túl sok?). Észrevettem azt is, hogy a amikor berúgom a karburátorból a légszűrő felé elég sok benzin jut (azon a kis lyukon ahol az alapjáraton a levegőnek kellene a motorba áramlania).
Nagyon sokat segítene, ha van bárkinek ötlete, hogy mi lehet a baj a leírt tünetek alapján. Nekem a legfurcsább az, hogy egyik napról a másikra állt le...
a karaktereknek tiszta vonalúaknak kell lenniük, egyenlő távolságban. ha nincsenek teljesen egy "vonalban" nem gond, előfordulhat, hogy 1-2 mm van a számok között,
Vettemegy Jawa 350 (638) motort, melybe az előző gazdája már elektronikus gyujtást rakatott be, azonban a régi feszszabályzóval gond van, mert nem mindig húz be, nincs töltés, alapjáraton villog, illetve ha a lámpát felkapcsolom kis fordulaton, folyamatosan világit ! Az egyik illető említette, hogy a forumon talált egy srácot, aki saját maga gyártott elektronikus szabályzót, azt elküldte neki, betette, és semmi probléma nem volt ezután a mocival. Sajnos a motorja már nincs meg, igy nemtudtam megnézni, de ebben kérném a segítségeteket, hogy ismeritek-e ezt a srácot, aki készit szabályzót, vagy milyen megoldást tudtok javasolni ?!? A válaszokat iselőre köszönöm !
Az imént hirdettem meg egy gyári új oldaldobozt, bordó színű, csepptankosra való. Tárolási karcok vannak rajta, de egy nem csilivilire restaurált motorra így is simán felrakható egy polírozás után. Én Cz 175 typ 450 típushoz vettem (vagy 6-8 éve), de nem lett jó, mert azon nincs zár a jobbos dobozon.
egy ellopott veterán motoromat keresem. Segítségért hálás lennék, a motor képe itt látható.
2006-ban lopták el Budapestről. Azért lelkesültem most megint fel, mert megtaláltam egy honlapon, itt http://veteranmotorok.atw.hu/. A közölt kép is onnan való. A honlap tulajdonosa már eladta a motort, de a kép tanúsága szerint 2011 márciusában nála volt még, a metaadatok ezt kiadják. Miután megírtam, hogy ez az én motorom és legyen szíves megadni annak a nevét, akinek eladta, nem válaszol. Így a ti segítségeteket kérem. Szeretném visszakapni. Privát üzenetben megírom az alváz-és motorszámot, rendszámot.
Jawa 250 (559) teleszkópba szeretnék olajat tenni de nem tudom milyen viszkozitású kell bele. 5,10,15w ? És száranként hány dl? Illetve a hátsó teleszkópra ugyanezek a kérdéseim lennének.