Sajnos élőben sosem láttam (5 éves voltam mikor meghalt - szó szerint, ugyanis a halála napján van a születésnapom), de a később látott felvételek hatására igazán megszerettem. És ha már offolunk:
Nem, Brawn csak 97 elején ment át a Ferrarihoz. A 96-os Benetton egy kísérlet volt: uj torziós felfüggesztés, 7 sebességées váltó - most csak ennyi jut hirtelen eszembe. Sajna nem jött be, pedig nagyon szurkoltam Alesinek. Bergert viszont sohasem csíptem.
Kicsit másképp látom a dolgot 96 kapcsán, a Ferrari felszállóága csak statisztikus volt, mert a többiek, pl. a Jordan vagy a McLaren felszállóága még jobban grafikonra vihető volt.
A Benettonnál azt hitték, hogy ők lesznek a világbajnokok. Ez a szezonkezdeti hírekből kiderül.
Szó sem volt arról, hogy bezzeg milyen jó lesz Schumachernek a Ferrarival.
Most figyeljetek:
Berger mondta, hogy Schumacher után talán ő a második leggyorsabb.
Bergertől rögtön megkérdezték, akkor miért nem maradt a Ferrarinál, hogy Schumacherrel egy kocsiban ülve megmutassa az igazát?
Berger frappáns válasza: "Éppen most, most lehet majd összehasonlítani bennünket, mert én vezetem az ő remek Benettonját, és ő csak az én Ferrarimat!"
Mondhatok egy hoppá ridikült?
A Benetton sikertelenségének oka az is hogy Ross Brawn MiSchuval egyetemben a Ferrarihoz szerződött. Nem volt igazi keménykezű emberke Brawn helyett.
Alesi és Berger hiába törte magát egy leszálló ágban lévö gépben. Meg Briatore is talán már a jövőre nézett, és nem igazán foglalkozott a jelennel.
Es azt sem tudom elfogadni, amikor azzal peldaloznak, hogy Alesi es Berger beleultek a vilagbajnok Benettonba, es sehol sem voltak azzal az autoval, amivel Schumi szarnyalt. Es lam, Schuamcher csodakat tett a Ferrarival.
Ferraris reszrol leirtam mit gondolok, Benetton reszrol pedig az a helyzet, hogy nem volt az olyan nagyon vilagbajnok auto 95ben, mint a Williams, csak Hill inkonzisztens teljesitmenyenek tudhato be Schumi sikere. Nem mondom, klasszisul ment Schumacher, hisz klasszis pilota, de csodat o sem tudott tenni. Lathatoan lassabb volt egesz evben, mint a Williamsek...me g tudta ragadni a kinalkozo alkalmakat, es egesz evben egyenletesen ment, de ennyi.
Raadasul ment vele a fel Benetton a Ferrarihoz...tehat Alesiek beleultek egy amugy sem tul jo autoba, amit tovabbfejleszteni a szetesett kapkodo Benetton team gyakorlatilag nem volt kepes, de meg a megszokott szinvonalon mukodtetni es beallitani sem. Alairom, Alesi nem egy teszpilotakiraly, es emiatt valoszinuleg sohasem lenne olyan sikeres, de ketlem, hogy azonos autobna lassabb lenne, mint Schumacher...ugyanakkor a vezetesi stilusuk eg es fold. Alesiet imadom....amikor az ember autoversenyzesrol almodik, mindig olyan kepek lebegnek a szeme elott, mint amiket Alesi produkal, amikor osszejonnek a dolgok....Schumacher ellenben teljesen hidegen hagy, es kozel sem olyan muvesz, mint Alesi...szogletesen, darabosan, arrogansan vezet, az elozeseiben nincs semmi kecsesseg, semmi baj, semmi verlazitoan szemtelen...csak nyers agresszivitas, mindenkin keresztulgazolo tortetes, es darabossag...megkockaztatom, eleteben nem elozott meg olyat, mint Hakkinen Spa-ban....
A Ferrari ez a húzást már eljátszotta '88 körül mikor is Alboretot, Mansell miatt Barnard unszolására kipakolták. A Ferrari meg ugyanolyan tré maradt utánna is.
Aha, es pont 95ben volt, hogy mar tudta, mennie kell Schuamcher miatt....azon a hungaroringi edzesen mindent beleadott, es jol emlekszem, a vegefele volt egy kor, amikor vegig a hihetetlen pole-timet futotta...es az utolso kanyarban csapta oda a gepet....eskuszom amikor ment, majdnem elelveztem. En egyebkent is igazsagtalannak tartom, hogy Alesit kiraktak, es most minden jot Schumachernek tulajdonitanak.
Az auto 95ben osszehasonlithatatlanul jobb volt, mint a korabbi evekben, Alesinek, es Bergernek is volt Pole-ja ha jol emlekszem, es igencsak kezdtek villantani. Lehet, hogy Schuamchernek koszonheti a Ferrari, hogy ott tart, ahol, de csuful kibantat Bergerrel, es Alesi-val...meggyozodesem, hogy a mostani autot ok is megkozelitoleg hasonlo sikerre vinnek, mint Schumacher...es meghozza Alesi reszerol milyen latvanyosan !! :)))
Igen, biztos, hogy 95-ben készült a kép,
már rájöttem, mert a sisak tetejének mintázata
még 94-ben sem létezett, csak 95-ben.
Ismerős az eset, hogyne.
1995...
AMi azt illeti én kitettem egy lepedőt a kerítésre a sikán lelátója elé, ALESI felirattal,
ami látható is volt a versenyen, megörökítették a történelem számára: amikor Schumacher kiesett, és a sikán mellett leállította a kocsiját, és mögötte látszott a kerítésen!!!
Wow
De még az edzésen volt, hogy elesett Alesi,
és belezúgott a kirakott gumikba, akkorra pont átmentem a másik lelátóra, úgyhogy tőlem 50 méterre történt a dolog. Amikor belezúgott azt mondtam, amit a Csillagok háborújában az egyik robot: "szivesen felajánlom bármelyik alkatrészem, csak rendbejöjjön"...
Bár száraz volt az idő, a kirakott gumik tele voltak esővízzel, úgyhogy amikor a Ferrari nekifutott még a ....... is sáros és vizes lett, de nagyon élveztem.
Az volt a buli, hogy előtte egy órával a szimulátorban voltunk, ahol - hogy-hogy nem, ALESI 1991 belgiumi edzőkörét élhettük át nagy
élvezettel. Úgy ment mint a barom :-))
Állati jó volt.
Ez egy kép, ami a lentiekhez illik, a folytatás is lehetne, ugyanott készült a sikánnál, de nem biztos hogy ez is 95-ben történt.
Lehet, hogy 93-ban.
A képnek az a címe, hogy 93hun-alesi - de lehet hogy ez csak tévedés, és ez is 95-ös.
Mert a szitu nagyon hasonló!
Igen elég jellegzetes a technikája. A nagyoknak (Schumacher, Senna, Mansell és persze Alesi is) igencsak eltéro és jól megkülönböztetheto vezetési "stílusuk" volt/van. Talán egyforma festetlen kocsiban is meg lehetne oket különböztetni. (Szegény Palika).
Ha a Berger féle ballábas fékezést próbáltad volna eljátszani valszeg még mindig BMV-vel járnál, talán a 850-essel! :-o
Én is elokotortam két viszonylag jó :-) minoségu fotót:
1995. Hungaroring:
SMENA yeah!
Elég sok F1-es futamon kint voltam és nem sok Alesi szimpatizánssal találkoztam, de amikor 1995-ben ott az orrunk elott pördült meg majd pördítette meg a verdát, lefulladt, kiszállt – a közönség orjöngött a paliki "kézifékes" miatt. Alesi megállt a pálya túlsó oldalán lévo kerítés mögött és a nagy ováció miatt visszaintegetett. "Démonisztikus" barátunk ugyanezt az örömet nem szerezte meg nekünk 1999-ben.
Hát, nekem nagyon megmaradt a '95-ös nürburgringi futam is. Általában az egész 95-ös év. Akkoriban írkáltam egy ujságban cikkeket és a 96-os év esélyesének kiáltottam ki, ha a Benetton képes technikailag továbbfejlödni.
Azt hiszem innen, ahol most van Alesi, már nincs visszaut. Sajnos. Egy nagy bajnokot veszített a F1.
Amikor 1994-ben vezetni tanultam, mindig piszkált az oktatóm, hogy miért "rángatom" a kanyarban az autót, miért nem egy íven megyek? Mire én: Látnád csak Alesit!
Mert Alesi - a fedélzeti kamerák tanusága szerint - állandóan korrigál. Ja és amíg kerek kormányok voltak, addig betartotta a 10 óra 10 perces kormányfogást. :-)
Nagyon szomorú, hogy ilyen tehetséges versenyzők, mint Alesi "elszürkülhetnek" a mezőnyben. Sajnos ez az F1 nagy hibája.
Sokak szerint a legnagyobb versenyét 1995-ben, Suzukában futotta Schumacher ellen, mégis inkább a 1990-es phoenixi diadal maradt meg jobban az emberekben, aminek én nagyon örülök:
Azt olvastam valahol, hogy Elio De Angelis is a példaképei közé tartozott, az ő tiszteletére a mai napig is Elio sisakmintázatát viseli:
Ha let szót ejtenék egyetlen gyozelmérol. Reméljük lesz még része benne!
És a nyilatkozatai:
Friday Qualifying:
"Unfortunately I was unable to use my third set of tyres, because as soon as I was on the track on my final run I noticed that the engine was not working properly, because of an electrical problem. A shame, as I am sure I could have done better. Tomorrow I will try and improve and I will work on the car’s set-up which was not as good as I would have wished for today."
Saturday Qualifying:
"I was on the limit and could not have gone quicker, partly because the car felt a bit light at the back; a problem we were unable to eliminate. Starting this far back, it is difficult to be optimistic, but the 412 T2 has a higher potential in race trim than in qualifying, so I am not pessimistic."
Sunday Race:
"Winning with Ferrari is special, something you cannot get with any other team. I could not have wished for a better birthday present. The other marvellous present was talking to President Montezemolo after the race. I have shared many difficult days with the President so it was wonderful to be able to share this satisfying moment. The race? It was uneventful. The car helped me well and I was only a little bit frightened towards the end that I might run out of fuel. But the pit reassured me that I had enough in hand."
Nagyon jó cikk volt Alesirol.
Ez mind igaz is rá.
Alesi rajongó létemre nem igazán tudtam ki a példaképe. Most hogy tudom Jean mégnagyobb lett a szememben. A '90-es évek elso felében csak neki szurkoltam. Ez azután megoszlott közte és Jacques Villeneuve között.
Én '79-ben Gilles Villeneuve-el kezdtem az F-1-et. Ezért örülök neki, hogy az o példaképe Gilles.
E topicot mindenféleképpen megérdemli.