>>a Lovas féle 2vhs könyvben olvastam vasutasok elbeszélései alapján német páncélvonatról a Balcsinál
A barna könyvek sorozat része? Azt én is olvastam, nagyon jó, de a páncélvonatokról nem sok van benne. Viszont benne van a Bcmot géppuskával Nagyváradra, amiről gumidaninak is van fényképe, csak Neki 1938 - ból.
Itt van a link, bár ezek nem páncélvonatok, csak páncélosok, de szvsz a kilőtt/zsákmányolt pcvonatokat is lefényképezték az oroszok. Valaki írhatna nekik ímélt, aki beszéli a nyelvet.
Hoppá! Valaki röviden le tudná írni mire jó az Engerth mozdony?
lehet,hogy előfordult itt már ez akérdés a fórumon(szinte biztos)csak akkor nem igazán izgatott a téma.Előre is köszönöm a segítséget.
seTTebello:nem vagyok egy nagy páncélvonat szakértő én még a Lovas féle 2vhs könyvben olvastam vasutasok elbeszélései alapján német páncélvonatról a Balcsinál de ott persze nem említették-nem említhették-,hogy mikor melyik hol volt.A német forrásokra szerintem jobban lehet támaszkodni ilyen szempontból mert ők mindent leírtak.
Aztán,hogy más magyar beszámoló volt e erről,fogalmam sincs.
A barátaimmal az egész vonalat végigjártuk. Csokonyavisota- felső (lebontották) kivételével minden épületet lefényképeztünk. a fenti címen láthatod őket.
Ennek a volt vasútvonalnak egy részét nyáron jártuk be, a Csokonyavisontai fürdőtől Barcs fele az állomásig. Kerékpárt toltunk, néha szükség volt, mert benőtte az erdő már, de járható, és a régi út, amin jártunk a faluba, az is járható. Az állomás már nincs meg. Sajna egy fotóm sincsen róla, csak emlékeimben él.
Mit jelentethet az, hogy megsemmisítették? Találatot kapott? Mert ha sikerül kideríteni, hogy pontosan hol, akkor érdemes lenne megnézni tavasszal a helyet. Esetleg fémkeresővel. Ja! Biztos van róla fénykép! Csak nem Magyarországon, de néhány ilyen roncsos fényképet már feltettek a netre.
Valóban félre értettem amit írtál, a 43-as adat nem kerülte el a figyelmemet a listádból. Azzal frissítettem is csak ugye az 51-es adat nem szól Cellről! Sajnos egyáltalán nem biztos, hogy a két időpont között a gép Cellbe volt állomásítva.
Titibi, igyekeztem valami körülbelüli fordítást összedobni (vinné a fene a keletnémet körmondatokat...):
1945 elején Hitler különös figyelmet fordított Magyarországra. Így a 64-es páncélvonat, mely a 2. Páncéloshadsereggel 1944.12.1 én Pécsről Barcsra visszavonult, február elején egyesült az új 78-as és 79-es páncélvonatokkal (PV), fedezte a Balaton délnyugati sarkától Somogyszobig illetve a Gyékényestől Vízvárig tartó szakaszokat, melyek mögött helyezkedtek el Nagykanizsa környéki olajmezők. Mikor az oroszok március közepén a Balatontól északra előrenyomultak, a 79-es PV-t áthelyezték az áttörés körzetébe, a Sárvár-Pápa vonalra. A szovjetek március 27-én Celldömölktől nyugatra kézre kerítették és megsemmisítették. A 78-as PV-t, melyet a Balaton északi partjára helyeztek át, ismét visszavontak Nagykanizsára. A 64-es és 78-as PV április elején átkeltek a Dráván és megérkeztek Délstíriába ( :) ) Az utolsó háborús hetekben Spielfeldtől keletre álltak, a megadás Grácban érte utol őket. A 78-as PV még elment Judenburg környékéig, a 64-es PV Perneggben (Bruck mellett) maradt, a hozzá nem sokkal a háború vége előtt beosztott PT19 (?) Leobenen túlra ment.
Én azt írtam, hogy Kaposvárra volt állomásítva, nem azt, hogy akkor állomásították oda.
Megnéztem a '43-as állomásítást is és jót írtam. Azt is megnéztem, hogy a múltkor elküldtem Neked a listát, csak nem vetted benne észre ezt a mozdonyt.
Az 1943-ban Celldömölkre számomra nagyon érdekes volt mert a gép nem szerepelt a listámban. Mit jelent az, hogy 51-ben és 56-ban Kaposvárra állomásították. Kaposvárról mi értelme volt újra kaposvárra állomásítani?
A képen látható 275,161-es, Nagyatádon az egykor Barcsra (tovább) menö vasútvonal mentén van kiállítva. Ha jól emlékszem, elég messze az állomástól, valamilyen parkban lehet rábukkanni. A gépet 5131 számon 1934-ben gyártotta a MÁVAG az SHS (Szerb-Horvát-Szlovén Királyság Vasútja számára. Itt 414-009 psz.-on lépett üzembe, de már JZ 16-009-ként került a MÁV állományába 1941-ben. Ez év 11.28.-án MÁV 22,1009 lett belöle, de nem sokáig, mert valamikor 1942-ben 22,154-re számozták át. Hogy ne legyen túl egyszerü az élete 1948.07.16.-án 22,161 lett és ez egészen 1957.08.01. tartott, ekkor kapta a 275,161-es pályaszámot. 1943-ban Celldömölkre, 1951-ben és 1969-ben Kaposvárra, 1975-ben Dombóvárra volt állomásítva, és valószínüleg innen is selejtezték 1976.11.09.-én. A már említett helyen a Nagyatádi Tanács kérésére/közbenjárására állították ki.
Régen szó volt róla, hogy az országban hol vannak kiállítva gőzmozdonyok. A minap látam egyet, meglehetősen szokatlan helyen. Budakeszi "páros" bejáratánál, a vadasparkhoz vezető út elágazásánál figyel egy 376-os. A legközelebbi vasút a kb. 1 km-re lévő Gyermekvasút. Valami (egykori?) MÁV egészségügyi intézmény van az utcában.
Ezt a kérést, a vasútmodellezés topicban találtam.
Nagy segitség kellene, ha valaki tud segiteni nekem.
Csokonyavisontán élnek a nagyszüleim, és nagyon sokat vittek hozzájuk vonattal. Nemrégen elvoltam megkeresni a vasutállomást, de már rég elbontották. Viszont leltem ehy képgyüjteményt, ahol megtaláltam azt a mozdonyt, ami vitte a vonatot. A fiamnak megmutatnám élőben, de nem tudom hol lehet, mert nincs infó rola. Ha valaki tudja, hogy hol lehet ez, vagy ismeri a fotók készitőjét, akkor nagyon hálás lennék:
Tanulgatok németül, de ebből a szövegből csak a városneveink voltak egyelőre világosak. MivelCelldömölk egyértelműen említve volt benne érdekelne konkrétan miről szól? Valaki letudja legalább olyan tartalom jelleggel fordítani?
Minden elképzelhető mert ugye azt a képet is fotózta valaki ami a tablón van. S miért csak azt az egyet készítette volna? De akkor se légy csalódott ha csak erről az egyről lesz biztosan scannelt változatunk!