Ez is egy verzió de mi van olyankor amikor minden vonaton van egy "fontos"ember? Kiszögezni minden forgalmiban a grafikont( vonalú menetrend ábra vagy mifene) és tessék az alapján dolgozni! Oda fér ,nem fér oda,tudok én hármas keresztet is stb. A köfiben rajzolja a gép mindezt. Nem volna szabad egy forgalmistának ennyire fogni a kezét! (" Menet? Hozzám? Ne hozzám? Mit csináljak vele? Röhej!)
Sokszor a vonatokon utazó magánvasutas mozdonyvezetők irányitják a vonalat... Telefonálgat "Szia Margitka, megyek Füredre pancsolni, légyszives a 1976-ot dobd már félre, ne késsünk meg, köszikeeee" Aztán azon múlik minden melyik vonaton a mekkora ember utazik...
Nem ismerem a vonalat (annyira)de évek óta ezt olvasom: irányítás! Hát nincs aki rendet tegyen a vonalon és a fejekben? Biztos vagyok benne,hogy mehetne ez jobban is! Pl.: egy hétre menetirányító nélkül hagyni a vonalat! Aztán engedélyt kérni szépen egymástól ,ahogy le van írva,oszt jöhet- mehet. Csoda történe?
"Klíma ment, de egy elkezdte lehúzni az ablakokat, erre a többi is"
Nagyon hasznos és célravezető módszer. Ráadásul a vonatban ülőkben eszerint komoly mértékben
ébredt empátia a dög-melegben a vonaton kívül-lévők - szédelgők irányában. Ez - szerintem - kissé szokatlan magatartás Magyarországon. Vagyis most - ahogy a rosszul hőszigetelt lakások esetében
szokás mondani télvíz idején, illetve azzal ellentétben, nem "fűtik az utcát", hanem "hűtik az utcát".
Esetleg az is megtörténhetett, hogy- habár működött a klíma, csak éppen az utasok ezt nem igazán
érezték és így ők voltak odabenn dög-melegben és erre fel próbálták ki azt, hogy milyen érzés az,
hogy nyitott ablak mellett bevág a menet-szembe-szél, ami talán még mindig hűvösebb érzést kelt,
az utazóban, mint a benn tartózkodó meleg levegő. Ez is lehetett egy lehetséges altenatíva, nemde ?
Szolgálatképtelen. Fokozatkapcsoló hibával. Már akarattyán beadta a kulcsot, de szerencsére olyan volt rajta, akinek volt annyi sütnivalója, hogy lévén lejt a pálya, begurult vele Kenesére.
Bizony ám! Káptalanfüred-Csopak, 8km = 43 perc. A villamosítás meghozta a gyors és kiszámítható közlekedést a 29-es vonalon, és teljesen versenyképes az autózással. Ja, nem...
Ezt azért csinálják így, hogy a Tapolca - Balatonfüred szakaszról át tudjanak szállni a Katicára akik Balatonfüred - Székesfehérvár szakasz megállóiba mennek?
Van egy szent technológia, nyilván kell is, de ennyire ragaszkodni...
A vízipókok az V-re járnak és onnan vissza. A páratlan kékhullám dettó.
És akkor most el lett verve fel órára feleslegesen a katica, és a Vízipók is. Az kéne rakni az itteni forgalmi irányítást kicsit a déli partra, ahol jóval több a személyvonat,és a tehereknek is haladni kell.
Beszéljetek már meg egy köztes pontot a lakóhelyetek között( hogy azon se vesszetek össze ki utazik többet) és nyomjátok már egymást orrba! Nekem van szekunder szégyenérzetem attól, amit műveltek... Köszi!
Mai (illetve most már tegnapi) késés adatok Elvira alapján:
Füred érkezés Bp felől:
Katicák: -2, +19, +1, 0, -3, -1, +2, +2
Kék Hullámok:+5, +5,+16, +3, 0,+2,+3,+7
Vizipókok: +6, +7, 0, 0,+3, 0,+3
Tekergők:+3, +9
Tapolca érkezés Füred felől: (Hajnaliakat nem nézve. A ?-eket véletlenül nem írtam ki és közben törölték.)
Kék Hullámok: +12, +7, +6, ?, -1, -1,-2
Személyek: +37,+4, 0, +19, ?, -2, -2, -1
Tekergő:+5
Messze nem ideális, sokkal jobbnak kellene lennie, de szerintem semmivel sem rosszabb a korábbi évek kánikulai szombati átlagánál. És messze nem konstans negyed órás késés, és egyáltalán nem bizonyítja azt, hogy a menetrend tarthatatlan.
Sötét vagy, mint a nagy magyar éjszaka! Mit nem fogsz fel abból, hogy elírás volt? Amit rajtad kívül mindenki más értett.. De verd csak nyugodtan magad a földhöz, mint egy óvodás, az a te szinted.
Egyébként pedig már bocs; de nehogy a végén még úgy vázold fel a dolgokat, hogy nekem kelljen elnézést kérnem, mert te baromságra hülyeséggel reagálsz. Azért álljon már meg a fáklyás menet
Eddig is ahogy a Déliben szoktam látni teljesen random a Szilik épp hova mennek az országban. Pl az 1001 is hol hetekig Balatonozik hol hetekig keleten van...
Egy véletlen elíráson vered itt magad egész nap, miközben értelmezni sem vagy képes a leírtakat. A fennhéjázó, okoskodó stílus amit produkâlsz persze nem tűnik fel. Tudod, más szemében a szálkát, de a magadéban a gerendát nem veszed észre.
A 16906-907-es vonat a legjobb Tapolcáról levonatoz 2 ember majd ha végeztek vissza Tapolcára!
Nyilván offtopic, de: nálunk pl. van olyan szolgálati szám, amelyik KöKin kezd, 6+2 kört pendlizik a KöKi-Nagyvárad között, majd amikor KöKin leszáll a vonatról, szépen átbumlizza a nagyfalut keresztbe (van rá 70 percnyi ideje), hogy az újpesti kihúzóban leváltsa a tartalékvonat személyzetét 2 óra időtartamra, és ott Újpesten is végez...
Ez valóban furcsa. Az lehetett az oka, hogy az IR9607 késett Győr felől, ezért kvázi annak a helyén lezavarták Sümegig, és Ukk helyett ott keresztezett az IR9602-vel.
Jó lenne ha a jegyvizsgálóknak is valaki elmondanám hogy a "Kék hullám" IC vonatoknál nincs 1-es kocsi viszont 4-es kocsi meg van, sajnos a 19706-os személyzete ezt nem tudja!
Én csak a ma reggeli tapasztalataimat írtam meg. Ez még nem statisztika :)
A 29-en most épp minden zöld a térképen. A nyári menetrendek első napja nem ilyen szokott lenni. Ha ehhez hozzávesszük, hogy mennyivel több a vonat, mennyire új a helyzet, szerintem az új rendszer jól vizsgázott.
Egyúttal szeretném köszönenetemet kifejezni a MÁV és leányi dolgozóinak, akik ezért dolgoztak! Tegnap a Nohab meneten is sokan voltak, látszott a lelkesedésük, az apró dolgokra is odafigyelések.
Remélem lesz is sok utas! Amit ma láttam, azok bíztató tapasztalatok.
Én mindenesetre bevállaltam reggel a Katicát, és szerintem meg jó döntés volt. A Katicának a Flirt tökéletesen alkalmas.
Igen, nem az a vonat, amivel az ember szívesen megtesz két órát, de tiszta, kultúrált, megy a klíma, van konnektor, alacsonypadlós. Mindenhol megállósnak pont jó.
Ahhoz képest, hogy Füredről 4 perc késéssel indult, azt lazán eltüntette Fehérvárig. Szerintem még 1-2 percel előbb is beért volna, ha a nem tolják ki a 9-esre.
De boldog lennék, ha ez egész évben járna... és ez nem az a végtelenül fellazított Katica menetrend, ami nap közben van. Füredről gyorsabb a vízipóknál is. Szóval munkába járósnak tökéletes.
Az a ronda nagy helyzet hogy először nem tudtam miről beszélsz. Aztán látom hogy mi maradt le?? Egy "nem" szó, miszerint nem én vittem az átadó menetet 🤣🤣
Az alapelvekkel maximálisan egyetértek, csak annyit tennék hozzá, hogy ennyi vonat esetén egy vágányú pályán 10 perc úgymond nem esemény.
És persze megint jönne az, hogy na ennyi milliárdból azt akarták volna, hogy az utasnak legyen a legnagyobb előrelépés, akkor mennyi mindent másképp kellett volna csinálni (vagy leginkább csinálni kellett volna...)
Minden nap (akár többször is) sikerül beírnod erre a fórumra, hogy ez a villamosítási projekt egy hű de sz:r dolog, erre neked kell elvinni a fejeseket? Ez az, amikor a hóhért akasztják, nem véletlenül lettél épp te kiválasztva! :)
Amúgy miért nem álltál eléjük büszkén, hogy te egyáltalán nem támogattad ezt a dolgot, miért nem mondtad el a véleményed nekik szemtől szembe? Ott kellett volna kerek perec kijelentened, hogy tiltakozásul az egész dolog ellen, te ott azon nyomban megtagadod a munkát, menjenek gyalog, ha akarnak!
Mindegy, ha akkor nem is sikerült, azért az utasforgalomban megtehetnéd egyszer-kétszer! Van hozzá kurázsid?
(Persze, hogy nincs, inkább tiltakozásképpen kommentelj ide továbbra is :) )
19745 határozottan iparkodik Füred fele. Jól látom Buzenka. Oké, hogy csak Tapolca > Füred személy, de biztosan elég kapacitást nyújt így, egy meleg nyári hétvégén?
Hát szerintem meg az a magyar mentalitás, hogy természetesnek vesszük a szart és még tapsolunk is hozzá meg hálálkodunk érte.
Szeritned egy civilizált országban, hány percig maradna a helyén egy vasúti vezető, amikor egy jelentős fejlesztés után átadott vonalon - amire 23 milliárdot költöttek el az adófizetők pénzéből - már a legelső nap, az összes vonat minimum 10 perces késésekkel megy? Te meg elvárnád, hogy csendben örüljön mindenki, mintha ajándékba kaptuk volna ezt az egészet.
Ez egy szolgáltatás, amiért fizetünk, nem kegyből jár a vonat! Az a 23 milliárd se a semmiből hullott oda, azt is mi fizettük, az a legminimumabb minimum, hogy ha erre terveztek egy menetrendet, az legyen betartható és tartsák is be! Főleg, hogy még megállásokat is feláldoztak a gyorsaság oltárán.
Az, hogy menetrendben epphogy gyorsabb a vonat mint a fejlesztés előtt, a gyakorlatban meg lassabb az nem fejlesztés, legfeljebb álca a lopáshoz.
Őszintén szólva, baromira unom már ezt az örüljünk mindennek, akkor is ha szar mentalitást, miközben tonna szám ömlenek ki a millárdok az ablakon. De mi csak nyeljünk. Nyeljünk, hogy késik a vonat a frissen átadott vonalon, hogy nem megy a klíma az új vasúti kocsiban, hogy a frissen átadott állomáson 2 hónap múlva már nem megy a lift és így tovább. Mert nekünk csak ez jár...
De ha végigolvastad volna hozzászólás-láncot, akkor rájöhettél volna, hogy így értettük, (ahogy a 2. mondatból is látszik) mert nem én írtam el elsőre. De neked okvetlenül kötözködnöd kellett..
Lehetett rá számítani, hogy lesz Szili. Nem sok gép van, ami a tengelyterhelésbe belefér ezen a vonalon, Füreden meg tervezett gépcserékkel számoltak a projekt során, ami miatt megépült a csonka is. Már ez önmagában beszédes jele volt ennek.
VEKE-nek meg nem sok beleszólása lehet az üzemeltetésbe egyesület lévén, max ajánlásokat tehet, de sokra nem biztos hogy megy vele.
Azért ez így ebben a formában nem igaz. Nem is értem, mire alapozod ezt. Vagy a bukásnak drukkolsz? Megkérdezhetem, hogy miért?
Lehet nem egyetérteni a projekttel, lehet ötletelni, de drukkolni valaminek a bukásához szerintem a legnagyobb gerinctelenség, amit el lehet képzelni. Szép magyar mentalitás mindenesetre.
Igen! A vasútas azzal dolgozik ami van. Mozdony,bizber,pálya,kollégák. Nem válogat,magában morog de megy mert menni kell! Hozzáadja szívét-lelkét és ettől lesz az egész olyan,civilek számára,utolérhetetlen! Szolgálat! "Este legyen,baj ne legyen!"
"Szili nem teheti be a kerekeit, mindent elkövetünk, hogy le legyenek tiltva".
Látjátok, milyen jó is az, amikor egy kretén így bukik el szépen, csendben. A vasutat azonban sikerült jól elb#nia.
No de, történelem:
Balatonfüreden ma reggel eddig idegen és eddig elképzelhetetlen hangok fogadtak: a VV450 légsűrítô (önálló) hangja, aztán a szellőzők beindulása.
Az ember szereti az életét, ezért sose mondaná azt, hogy nem szeretné megérni, ami az északi parttal történt vasútügyileg, de az biztos, hogy az öröm és a mosoly kettős és ironikus.
Egyúttal örülni kell neki, hogy az előzetes hírekkel ellentétben nem büntetik azzal a környék utasait, hogy kizárólag a fapados elővárosi motorvonatok járnak Füred felé.
A nyári kínálat mindenesetre (Füredig) példás lett, tovább még lenne mit rajta csiszolni.
A pillanat mindenképpen történelmi, még ha nem is minden olyan jól alakult abban a történelemben no.
Ne kelj korán. Biztos nem a hulladék flirttel mennék, ott a Vízipók szerelvénnyel induló második vonat Fehérvárról 5:30-kor. Na az lesz az első valamire való vonat :D
Azért ezen emlékezetes út pár részletét megosztanám.
Hát a Déliben külön örültem, hogy nem kell se pót-, se helyjely, csak fel lehet pattani a zsír új IC kocsira. Hát én a Halbihoz vagyok szokva, ez azért minőségi ugrás, ha ezt tartják egész nyáron, szerintem nem lesz panasz, remélem az utasok is megbecsülik ezeket a kocsikat.
Aztán Fehérvárig tartott az öröm (mindig addig tart...), amikor is lehalt a klíma :D Nem tudom mi a fene lehetett, de a 3. kocsiban se klíma, se utastájékoztató, meg még a világítás is ingadozott, gondoltam a rezsóval nem kerek valami.
De aztán mikor leszálltam, akkor az utánunk lévő kocsiban mintha zúgott volna, tehát lehet csak a mienkkel volt baj...
Értem én, hogy felármentes, tehát nem lehet reklamálni a klíma hiánya miatt, de azért ez így elég komoly volt.
Aztán Kenesén bevártunk egy szellemvonatot (nem jött semmi), majd némi várakozás után cammogtunk Fűzfőig. Szóval összesen egy bő fél óra késés jött össze, ami szerintem nem is bánt volna senki, ha a szauna effektus nincs.
Tanulság: ha az ajtót lehet reteszelni, akkor az ablakot is lehet. Ha nincs feszültség, akkor lehessen már kinyitni :)
De azon is elgondolkodnék, ha a szellőztetés leáll, legalább valami passzív torlónyomás alapú maradjon, mert ez így elég durva. Mi lett volna, ha ez nem este 8 után, hanem délben történik?
Ennek ellenére ki nem hagytam volna, szerintem a kép elég jól visszaadja a hangulatot. Holnap meg kíváncsi leszek, hogy az első katica Flirt lesz-e vagy Dezső? Ha már biztos, akkor valaki megírhatná, hogy ne keljek feleslegesen korán.
Azt mondja, hogy az alagútra nem lett volna szükség, csak látványelem... Hát most már a látványelem szerepét is elvesztette. Inkább a villamosításra nem lett volna szükség. Azért, mert az EU csak villamosításra ad pénzt, attól még nem volt kötelező idehozni a drótot.
Ott volt. Még a vezetőállásra is bepofátlankodott. Csak emiatt sajnálom, hogy engem ért az amúgy megtisztelő feladat, hogy vigyem ezt a menetet. Mert ha mellém megpróbál bejönni, roppant nagyot égett volna mindenki előtt az biztos.
Kaptatok helyette Bz-t. Lehet örülni. Azoknak van helye akkor felétek.
Kicsit off,bocsesz,de válaszolok.
Igen.
Talán hogy "minek hol a helye" témára visszatérhetünk aug20 után...az itt off 1-es vonalon pl. ua-úgy üresen szaladgálnak a csili-vili szerelvények napközben mint 81-esen a Bz-k,vagy a gyöngyösön az inga...amugy sem volt előrelépés az ablakos szakadékokat közlekedtetni az usgyikhoz képest,csak hát az elővárosnak be kell hódolni...
Amikor+ nem lesz élet a lavór körül úgyis csak az előváros számít...
A leírtakból én arra tudok következtetni, hogy valamilyen kvóta-alapú teljesítmény korlátozás kerül bevezetésre a 29-es és (mivel Gigant is említve van) a 30a vonalon, ahol a Flirt számít egy egységnek, a Szili 2, a Gigant pedig 4 egységnek, tehát ha egy vonalszakaszra vonatkozóan mondjuk pl. 6 egység a kvóta, akkor ott egyszerre 6 Flirt, vagy 4 Flirt és 1 Szili, vagy 2 Flirt és 2 szili, vagy 2 Flirt és 1 Gigant közlekedhet?
Ha ennyire biztos vagy a dolgodban, írd be ide, mit írtak le hivatalosan az üzemmel kapcsolatban és ez milyen problémákat okozhat, amíg nem lesz meg a végleges állapot.
Roppant rövidlátó hozzáállás ez, szerencsére a szakmai döntéshozók nem így látják.
Az előbb leírtam, a menetrend tarthatóságának műszaki akadálya nincs, a rendszerben kellő tartalék adott. Minden egyéb további téves találgatásra adna okot, mi ehhez nem kívánunk asszisztálni.
Azért bocsássál már meg, hogy az ország történelmének legocsmányabb, legszarabb, és legellenszenvesebb projektje kapcsán nem kezdenek itt el tapsikopni a' emberek. Megcsináltátok a vadiúj felsővezetéket, biztosan működni fog, ha elsőre nem, akkor majd másodjára. A munka az munka.
De ettől még ez egy hazugságoktól rogyadozó, minden szakmai érvet mellőző, és nem mellesleg elképesztően pocsék minőségű tender. Tehát hiába a vadiúj és csillogó felsővezeték, ha maga a tender ennyire (értsd: történelmien) szar.
Láthatóan már a most szétment a pálya is.
Olyan egyszerűen nem szabad lett volna bekövetkezzen Magyarországon, ami az északi part vasútjával sajnos bekövetkezett. Egy szellemi fogyatékos, magát szakértőnek beállító rosszindulatú "ember" (nem a hírek rosszindulatúak, hanem dorner Lajos konkrétan, maga!), és néhány befolyásos kontár csapat "munkája" ez az egész.
A kritikát viselni kell.
De a kedvetekért szervezni kell egy hálálkodó misét a Füredi vörös templomban, imánkat végtelen mormogva, az északi balatoni vasútvonal elb#szásában villamosításában résztvevők lelki üdvéért. Így jó lesz?
Csakhogy azok nem voltak félinformációk, már hivatalosan leírva és kiment a szakszolgálatokhoz. Persze ahhoz képest van egy kis változás. Kíváncsi vagyok, ide mered-e írni, milyen korlátozásokkal indulhat be az üzem és ennek főleg hétvégén milyen hatása lehet a menetrendszerűségre. Én nem fogom.
De nagyon röhögök. Új mértékegység született, a hülyeségé... 😂
Igen, az ilyen félinformációk terjedésének könnyen gátat lehetne azzal szabni, hogy az információ birtokában lévők tételesen megcáfolják a pletykákat.
Tehát egy világos választ szeretnék arra kapni:
Igaz-e, hogy lesz állandó korlátozás a két AT állomás között tartózkodó járművek számára vonatkozóan?
Igaz-e, hogy lesz bármilyen egyéb állandó korlátozás (a tender elvárt műszaki tartalmához képest)?
Igaz-e, hogy lesz szükségüzemre vonatkozó korlátozás?
Feltételezem, hogy Vasútvill66 nick-el ezek az információk megvannak. Azt csak sejthetem, ha ezekre nincs egyértelmű válasz, akkor a választ nem egy egyértelmű és határozott "nem". Hanem vagy az, hogy "még nem tudjuk", "dolgozunk rajta", "nem mondhatjuk meg".
Én mindenesetre szeretnék egyet menni holnap reggel, és csak remélni tudom, hogy nem Dezső vagy Csörgő bukkan majd fel.
Az ilyen félinformációk alapján születnek a félrevezető cikkek. Nem lesz dízel a vezeték alatt, és a tervezett új menetrend tartható lesz, ennek nincs műszaki akadálya.
Akkor most megpróbálom összerakni, hogy mi történt:
- a zavartatásméréseknél problémák jelentkeztek, - gyorsan kifutott egy (meg nem erősített) közlemény az emiatt várható korlátozásokról, - az utolsó napokban a kivitelező megpróbálta kiküszöbölni a felmerült problémákat, úgy tűnik befele azt kommunikálták vagy úgy látták, hogy meg tudják oldani, - azonban úgy tűnik ez mégsem sikerült?
Tehát érvényes lesz a két AT közti 1 db. V43/ 2 Flirt korlátozás? Tartható egyáltalán így a meghirdetett menetrend? Vagy maradnak a dízelek mégis?
A projekt fő ötletgazdáját nem hívták meg? Vagy nem vállalták volna be hogy tíz percen keresztül folyamatosan sípolni kellett volna beszéd közben mert kb. annyi ideig hülyézett volna le mindenkit diadalittasan, akinek így ebben a formában nem tetszuik a projekt? Esetleg nem vállalta mert élőben nem tudta volna letiltani a kritikusokat? :)
Ez jó kérdés. Én a pályát kapirgáltam, a vezetékhez nem értek annyira. Viszont már akkor is volt pár ismerősöm akikkel beszélgetve az volt az érzésem, hogy a menetrend megálmodásakor gyakran elfelejtik figyelembevenni az infra és a járművek paramétereit. Magyarul jön az ukász fentről, hogy ennyi vonat legyen ekkor és ekkor, aztán szerkesszétek ki. Ha meg valaki esetleg visszajelez, hogy ez nem lesz jó, annak megmondják, hogy kuss a neved.
Nagyon jó az ITF, de azért ész nélkül mindenre és mindenhova ráerőszakolni szerintem hiba. És pont most jönnek elő majd az ilyen gondok.
MA 11.30-kor ünnepélyes átadó ceremónia, sajtótájékoztatóval Balatonfüreden. A országos és regionális sajtó munkatársai Balatonkeneséről elsőként utazhatnak villamos üzemű vonattal, amely 10:30-kor indul.
Itt lesz az átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, dr. Bóka István, Balatonfüred polgármestere, dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Kontrát Károly, a Veszprém megyei 2. sz. országgyűlési egyéni választókerület országgyűlési képviselője.
Mostmár a 70-esen is elkezdődött az emeletesekkel ez az állandóan eltűnő vonalfeszültség, csak ugye ezek a járgányok meg még jobban le tudnak tőle dögleni...
Azt én is néztem, de az a baj, hogy a beálló másik felén meg már kezdődnek a világítás oszlopok, úgy már neccesebb. Azokat átrendezve, megszüntetve esetleg lehetett volna megoldás, de így erre most lehet hivatkozni.
Viszont Balatonalmádiban legalább plusz pont, hogy az állomással szemközti park fáit nem bántották a vasút mellett, ott legalább a megkerülő tápot beljebb húzták a peronok fölé és nem az oszlopok szélén előkészített tartókhoz ragaszkodtak, hanem pót tartókkal beljebb vitték ezen a szakaszon. Nem tudom ki érdeme, itt legalább ennyire figyeltek.
A Traxx is vesz ám fel nem is kevés primer âramot. Azzal is le tudod oldani az alállomást. De a legrosszabb a Laminát, Plehács. Ha egy ilyen van a tápszakaszban...
Érden hosszú ideje zajlik több projekt is egymás után, egyrészt az eredetileg beépült 3 trafó és mindegyik kitáp megszakító felújítása történt/ik meg, valamint beépül egy negyedik trafó. Hogy melyik rész melyik projektre van ráhúzva, azt nem tudom, de azt hiszem, még nincsen kész.
Szabadbattyán a meglévő két trafó mellé kapott egy harmadikat, és kiépült egy a jelenlegitől független tápvezeték az állomás végponti végén elhelyezkedő meglévő két 30-as vonali autotrafóig, mivel ide települt a 29-es két autotrafója is.
Aszófő akkor játszott volna, ha 1×25-ös rendszer épült volna, a 2×25-höz a következő szükséges alállomás Zánka (és egyben az egyetlen szükséges a maradék Balatonfüred-Ukk/Keszthely szakaszhoz).
Itt Érden a közelmúltban kicserélték az alállomás és a 30a közötti tápvezetéket - szemre vastagabb,mint a régi - szigetelőket,stb. Az érdi alállomás mintha már fel lett volna újítva,vagy nem?
Az viszont furcsa nekem,hogy állítólag Szabadbattyánnál teljesen új betápot kapott - szintén az ottani alállomástól - a 29-es vonal,de ennek nincs látható nyoma ott,ahol a vezeték az M7-est keresztezi...
Nem inkább Érd táplál Gárdony/Agárd helyett Battyánig,hogy utóbbi elbírja a 29-es vonalat is a déli part mellett?
Valahol volt szó egy Aszófői betáplálásról is,az megépült vajon? (Eredetileg mintha az lett volna az első ütem határa anno...)
Pedig mikor a 2010-es évek elején a 30a átépítése történt, akkor már zajlott az ütemes menetrend projekt, ami a sűrűbben járó rövidebb szerelvényekre épít. Vagy akkor nem nyúltak az energiaellátáshoz, hanem az még korábbi tervezés?
Ritkábban járó de hoszabb szerelvények kontra sűrűbben járó rövidebb szerelvények. Most ez utóbbit erőltetik, sőt még tovább akarják az elővárost sűríteni. Könnyen belátható, hogy nem erre lett az infra tervezve.
Ennek vajon mi az oka: a 30a átépítésekori tervezési hiba (az előrejelzett forgalomhoz képest alulméretezték az energiaellátó berendezéseket), vagy rossz paraméterek adtak meg a várható forgalomról (kevesebb vonatra kérték tervezni az energiaellátást, mint amennyi mostanra lett), vagy a kivitelezés lett olyan, hogy nem bírja stabilan produkálni a tervezett értékeket?
lehetne, sőt sok szempontból jó lenne. A műszaki részét tekintve nem tudom, hogy a 432-es papagáj szili, a régi IC kocsik, a pakli, meg egy fecske vezérlő hogyan tud(na) együttműködni..?
A déliből nem indulhat mert még nem fér el. Meg szerintem nincs is annyi belőle hogy a déli partra, a vaci vonalra, a cegledi vonalra meg, az északi partra is jusson kellően.
Nyilván úgy lett megcsinálva, bár az sem egy klasszikus Balatonparta való valami, max mutatósabbak a flirtektől (főleg ahogy a pirosak kinêznek kívül-belül).
Csak senki ne akarjon rászólni a másikra azért, hogy tegye fel a csomagját, mert leülne, lévén nincs hova feltenni.
Kellemes napot mindenkinek! Mint a vasúttal csupán hobbi/vasútbarát szinten foglalkozó laikusként kérdezem, hogy várható-e KISS a 29-es vonalon? Bár szakmai ismereteim egyáltalán nincsenek a témában, nem egyszer talákoztam már csurig megtelt Katica sebessel, és ezért felvetődött bennem ez a kérdés, szerintem akadhat olyan időpont, amikor indokolt lehet. Ugyanakkor a KISS és az akarattyai alagút kapcsolatáról eddig más-más véleményeket hallottam csak, nem tudom, elfér-e benne.
Múlt héten érkezett javításra fehérvárra, hidegen vontatva, miután rommá amortizálták odafent. Volt vele munka...
Se kedvem,se hangulatom vitába szállni...mert itt ugysem lehet igaza a halandónak, max Nektek páratoknak,aki mást mond ugyis le lesz hurrogva(ugatva),aztán a Nektek honos fház és mv.-k csak a szakemberek más nem...északkeleten meg már amúgy sem Magyarok élnek...
De csak annyit fűznék hozzá---bár 1x már írtam---hogy mióta az usgyik helyett a classic szarok locsolják a fáradt olajat a 81-esen azóta minden állomás és mhely --ahol a gép megáll-- úszik a fáradtolajban.... első perctől kezdve dőlt belőlük....majd készítek 1-2 fotót ezekről a fasza karbantartott gép "nyomairól".....talán az egyetlen vállalható gép volt köztük,nem véletlen ha ez kerül haza :a 122-es.. Lehet itt bizonygatni bármit is :ezeknek nincs helyük már vonatok élén...
Ha nincs olajnyomás, a védelem leállítja a motort. Tehát elvileg olyan nem fordulhatna elő, hogy olaj nélkül jár a motor, akár nézi valaki, akár nem a szintet.
Már most nem bírja az energiaellátás. Felkészülhetünk egy olyan nyárra, ami pár éve volt amikor naponta több tucat leoldás volt. Most nagyobb terhelés várható, mint akkor.
Olaj nélkül szépen megsült. Aztán amikor már az indítómotor alig bírta forgatni a motort, és be sem indult, gyenge akkura hivatkozva fekve maradt. Akkor derült ki hogy jó ideje olaj nélkül járt. 👏
Akkor szépen fekve is fog maradni, amilyen állapotban vannak azok ott. Konkrétan azért lett vége a 2148-asnak, mert olaj nélkül kiadta a műhely egymás után többször.
Valaki nyilván arra élvez, hogyan lehet a lehető legbonyolultabb módon szívatni a bringásokat. Mostantól az északi parton csak pénztár nélküli helyeken kell bicajjal felszállni...
Biztos van olyan eset, amikor nem, de normál esetben ne haragudj, de igen.
Ha 3 szerelvény pörög akkor arra kell egy nap minimum 3*2 fő, számoljunk normál, nem extrém hosszú munkaidővel...
Zóna esetén 1 szerelvénynél 2 fő kell egy napra, de mivel a zóna hosszabb időszakban megy, ha 3-mal számolunk az akkor is a Katica emberszükségletének a fele.
Nyilván lehet olyan extrém fordát csinálni, hogy a zónára is 6 embert osztasz be, mert 1 fő csak 2-3 kanyart csinál, de alapból szerintem több ember kell a Katicára így.
De ha írsz egy konkrét, reális esetet hogy a 3 katicára kevesebb ember kell, mint az 1 zónára, biztos meggyőzhető vagyok. :)
Simán elfogadom amúgy hogy lenne jobb helye a Talentnek, de ha Bécsbe jó, talán Fehérvárra is jó lesz...
Tényleg értelmesebb lett volna a Katicára rakni őket, oda is elég 3 hétközben. Vagy az S36-ra. De akár járhatnának Gödöllő, Hatvan felé, vagy a veresiben, olyan területen, ahol van több típusos ember.. Mindegyik jobb lett volna annál hogy triplában bohóckodnak velük a zónázón..
Június 14-től a Start oldalán a díjszabások között fent van a balatoni nyári díjszabásváltozás. Gyakorlatilag ahány vonat, annyiféle tarifa.
A balatoni kerékpárjegy felfüggesztésre kerül, helyette viszonylatra és vonatra érvényes egy utas kilométerfüggetlen bringajegy lesz Bringának helyjegy minden vonatra kötelező lesz. De a bringahelyjegyek esetén első látásra elég nehezen áttekinthető a káosz, lesz itt mindenféle árú bringahelyjegy, 0, 350 és 700 Ft is.
Tehát a korábban idecitált Balatonarács -Aszófő viszonylatra, egy szem bringa fuvarozására van 99 és 1149 Ft ajánlat is. Tehát 7 (hetes ) kilométer esetén azért ez elég durva kontraszt.
A dunaújvàrosi léptetett egységet -sajnos- megszüntetik. Ill. beàll 3 talent csatolva zónàzónak.
A Katica hétköznap szóló, hétvégén dupla.
Bmx, nagypakli, Bpm,Bmz, Bpmz kocsik a törzsvonatok. De hétvégén ill. pénteken is ne lepődjön meg senki ha már valamely vonat az új, vagy eltérő összeállítással megy, terv szerint van így. Lesz szombaton még halbis vízipók, ill. "kék hullám" szerelvényes vízipók is ilyesmikre gondolok.
A szolnoki tekergő Bdt+Bmx-kocsik, a zánkai pedig 2BDbh+4Bd. Remélem tudtam segíteni.
sokat javítottak a Siófok-Veszprém összeköttetésen, de nem minden esetben sikerültek jól a csatlakozások (Balatonkenesén, Balatonaligán, vagy Siófokon a szekszárdi iránnyal összevetve)
én sokat utaztam a vonalon, de túl sokan nem használták, ők is csak inkább helyközi hivatásforgalomban, pár megállót. (Én mindig végigutaztam, mert mentem tovább Lepsénytől Dny-i irányba)
Hálózat összekötő szerepe sajnos gyenge volt. A győri fürdősön akadtak azért, de az is megállt minden bokornál.
Két, nem is különösebben összehangolt átszállással szerintem senki nem ment körbe, viszont Siófok-Veszprém busz van elég.
Hajóval nem lehet számolni helyi közlekedésben drága, megbízhatatlan, bármilyen időjárási tényezőre rámondják, hogy ma nem tudnak közlekedni, és az egyre szűkülő kínálat azt mutatja, hogy nem is nagyon akarnak...
Most sok szó van itt a 27-es vonalról de én sosem utaztam rajta amikor még volt személyszállítás.
Az idősebb topictársaktól kérdezem: ti használtátok amikor ment? Voltak rajta utasok akik nem helyi forgalom miatt voltak ott hanem tényleg a két part között utaztak például?
Szerintem a balaton körbevonatozása egyszerűen nem praktikus, hajóval legalább olyan kényelmes és legtöbbször gyorsabb egyik partról a másikra jutni, de kíváncsi vagyok az olyanok véleményére akiknek lehetőség volt a Lepsény-Csajág is.
Kérdés, hogy a vezér "szaladgál ide-oda" a vonatban hogyan működne a MÁV -nál.
Most nézem, egy Flirt motorvonat kapcsolókészülékek közötti hossza 74.078 mm, vagyis ~74 méter. Egy 6 kocsis metrószerelvény meg kocsinként ~19.210 mm, vagyis összesen majdnem 120 méter; s azért mi bőven szoktunk néha szaladgálni is :) Vélelmezem, elsősorban technológiai és/vagy utasításbéli szabályozás kérdése lenne egy "gyorsabb" vezetőállás csere a Flirt-en...
Arra van terv, hogy a 30a - 40a 3 ill. 4 vágánya (pár megálló kiépítésével) közösen legyen kezelve, azaz legyen fix helye az elővárosiaknak, és másik meg a gyorsoknak. Aztán hogy ebből mikor és mi lesz... (Egyelőre a 40a Érd-Alsó felé való deltája sincs bekötve a 30a-ba...)
Így igaz, bár az utasnak talán pszichésen jobb, ha leszáll és vonatról és ott van mellette a másik, amire felszáll, mint ha azt mondjuk neki, hogy szállj le erről, az elmegy, de no para, 5 perc és itt a másik :) (Esik az eső, késik a másik, stb.)
Viszont az is igaz, hogy Csajág egy mesterséges nagyállomás, minimális személyforgalommal, tulajdonképpen leginkább vasútüzemi jelentősége van.
Erről jut eszembe, hogy vajon amikor ott kb 50 éve nyomvonal korrekciót végeztek, akkor is volt ökörsütés, szalag átvágás, elvtársak beszéde, stb., vagy egyszerűen megírta a Népszabadság, hogy pár hónapig nem jár vonat, és ennyi... (ahogy a Takács mondja, kijött a végén átvenni a művezető...) ?
Ha már a 30a ennyire telített, van esély arra hogy ezzel fog valami történni? +1 alállomás? Esetleg csak bővítés?
Én még azt is ki merem mondani, hogy helyenként akár egy harmadik vágány se ártana, mert az elővárosi meg a távolsági forgalom nem fog túl jól keveredni, főleg ha esetleg lesz 160-ra alkalmas távolsági jármű.
München pl. kisebb Budapestnél, mégis a fontosabb vonalakon 4 vágány is van.
Vagy ezzel úgy vannak, hogy most már jó lesz ez így az elkövetkező ~25 évben, mire esetleg a tervezett nagysebességű álmok megvalósulnak?
Kék hullámról van szó, mint írtam is ugyanazon helyről van szó, konkrétan például 2-es kocsi 66-os helyre lehet díjmentes illetve fizetős helyjegyet is váltani, de ez bármely más helyre is igaz!
Tudom hogy itt a topicban vannak nálam okosabb emberek, tölük kérdezném hogy lehetséges az hogy ugyanazon helyre, lehet díjmentes illetve fizetős helyjegyet is váltani a "Kék hullám" IC vonatokra?
A G43 minden nap ugyanakkor közlekedik, Tárnoktól ott van a zónázó mögött. Hétköznap plusz nehezítés, hogy Martonba be kell érnie a páratlan S36 indulása előtt.
Tehát, Bp-ről jön a gyors, Csajágon várja a Siófok felől jövő személy. A gyors tovább, csak a nagy megállóban áll meg, a személy meg elkezdi "üldözni".
Ez szerintem úgy menne jobban, ha a Siófok - Füred személy nem Csajágon várná a 29-esen jövő gyorsot, hanem Lepsényben a 30-as gyorsát, és onnan üldözné, amihez persze kellene egy csajági delta is, ami legalább 500 méter gonosz új vágány...
Ehhez kevés vagyok, hogy megmondjam milyen megoldás lenne a jobb, nincs is hozzá semmilyen szakmai ismeretem. Személy szerint körjáratot tudnék elképzelni a Balaton körül személyvonatok formájában mindkét irányban, amelyekre a gyorsok, IC-k ráhordják az utasokat, természetesen nem csak Budapest felől, és mindenki oda megy ahova jólesik. De most beleért a kezem a bilibe és felébredtem. :)
Szép lenne csak van egy csöppnyi probléma. Siófok felől ha bemegy a vonat Csajágra, akkor körüljárás árán megy tovább Balatonakarattya felé. Ha meg deltát építenek, akkor nem áll meg Csajágon. Ez csak akkor működne, ha ezek a személyek kizárólag motorvonatok lennének. Kérdés, hogy a vezér "szaladgál ide-oda" a vonatban hogyan működne a MÁV -nál. Egyébként már vagy 50 éve kéne működnie a Balaton körüli végtelenített körnek, mert igény lenne rá.
Szerintem az lehetne "szép" (de, nem tudom mennyire megvalósítható), ha Csajág-Lepsény reaktiválódik+villamosítás, majd Siófok-Füred személyek, vagy akár hosszabban, csatlakozva a gyorsokhoz a 30-on és a 29 -en is, ezek állhatnának meg a kis megállókban.
Tehát, rövid, hévszerű, jól gyorsuló személy a hosszú, nehezen gyorsuló gyorsvonat nyomában.
Tehát, Bp-ről jön a gyors, Csajágon várja a Siófok felől jövő személy. A gyors tovább, csak a nagy megállóban áll meg, a személy meg elkezdi "üldözni".
Lehet, hogy eretnek leszek, de szerintem a 29 egyetlen menekülési iránya az lenne (szezonon kívül), ha lennének rajta korszerű, max. 60-80 fős járművek, és még a jelenleginél is HÉV-esebb lenne, azaz visszakerülne rá egy csomó régi és igény szerint új megálló (Tobruk, Budatava stb.). Az hamar ki fog derülni, hogy télen a Flirt kong az ürességtől, és akkor majd vagy jön a V43+BDt, vagy jön a Bz a drót alatt.
Ezen gondolkoztam én is a minap (a kőkorszaki posztodat a Tobruk szóra való keresés dobta ki :)
A vonalnak ugye 2 funkciója van: Bp és Sv felől a Balatonra hordani nyáron, és jó időben tavaszi - őszi hétvégéken a tömegeket (nagyjából ez most az aktuális polémia tárgya),
illetve egy kb. közepes mellékvonal a helyi utazási igények kiszolgálására, azzal a pár "apró" különbséggel egy átlagos mellékvonalhoz képest, hogy 80-as a pálya, a településeken át vezet, és most már villamosított is.
A vasútnak sok helyen az a gondja, hogy a megállók 50 éve kőbe vannak vésve, és nem követik az utazási igények változását, aminek döntően adminisztrációs oka van, mert egy sima megállót fizikailag azért nem egy nagy valami megépíteni (főleg ott, ahol már volt)
A Flirt jól gyorsul, ezt ki lehetne használni, amikor 1,5-2 km-re vannak egymástól a megállók, főleg ha netán feltételes megállók lennének, leszállásjelzővel...
Nyilván ez nem érinti a Bp-Balaton forgalmat, meg ne álljon a távolsági vonat minden utcasarkon, de ha már egyszer lett drót, és akad (?) Flirt is ide, akkor legyen belőle haszna a helyieknek is.
Ha tudtok pontos információt, akkor légy szíves osszátok meg, mert feleslegesen nem csöveznék :)
A kérdés pedig, hogy akkor melyik lesz az első menetrend szerinti villanygép a vonalon? Természetesen a 18-i Nohabozáson is ott tervezek lenni, ha nem is végig.
Hetvégén :40-kor van 2x velencei tavi mentesítő Fehérvárig, alsón és a 4 tóparti helyen áll meg. Azt 45-kor indulóval biztos utoléred, de talan azt könnyeb kitenni Gardonyban.
Hétköznap a Z30-at talán nem érné utol, mert az csak 2 helyen áll meg Martonig.
A hétvégi G43-mal valóban nem számoltam, viszont az legalább a 40a szakaszon megy, és megáll mindenhol, tehát elég sokat veszít Tárnokig.
Kérdés, hogy ugyanebben a fekvéseben mi megy párosban a 30a-n...?
(Az elővárost semmiképpen nem kéne felrúgni, az fontosabb, csak keresem a lyukakat...)
B verzió, hogy a Pók fekvésében menne a mindenhol megálló Katica, akkor ugye a 30a szakaszon szabad neki a pálya, Sv után meg nagyjából úgy lassulna be a több megállás miatt, hogy nem kéne Alsóörsön dekkolnia a páratlan Kék Hullámra várva.
Ne keverjük azért egy hülye megrendelő SAJÁT PÉNZÉBŐL finanszírozott megrendelését egy közpénz tízmillárdokból futó projekttel.
Nem akarok itt ebből oldalakon át tartó vitát, mert ez itt már OFF, de azért akik ebben a projektben részt vettek bármilyen magasabb szinten, azok azért mind tudják, hogy ki a tulajdonos, hogy az a valaki hogyan lett tulajdonos, miért az ő cége nyerte a tendert, miért úgy lett kiírva a projekt ahogy és hogy mekkora extra hasznot tesz lehetővé a valódi verseny nélküli közbeszerzés, amit a saját hazája adófizető polgárai finanszíroznak és a másik végén meg magángép lesz belőle és luxusyacht, a falubeli havernak.
Mindenkinek az egyéni lelkiismerete határozza meg, hogy a gyomra mit vesz be. Ha valakinek ez belefér, ám lelke rajta, de azért hagy ne hálálkodjak már, amikor a holdról is láthatóan kilóg a lóláb az egész projektből.
Mármint csak miattam regisztráltál egy kamu nicket, mert a valódival mindezt nem vállalnád fel. Mert lehet, hogy magadnak se vallod be, de belül azért te is tudod, hogy amiket leírsz, az nem igaz.
De hát védeni kell a mundért önszorgalomból is, mert az évi több száz millárdból futó propaganda nyilván nem elég, értem én.
Ha mondott valamit az on topic vonallal vagy minimum a vasúttal kapcsolatban amivel nem értesz egyet inkább arra válaszolj. Ha személyeskedésre személyeskedéssel válaszolsz csak romlik a topic minősége.
Hát, valahogy úgy érzem a VasútVill nehezen kezd közönségfinanszírozott formátumú utódcéget :)
Nálunk informatikában úgy megy, hogy a megrendelő ad egy specifikációt, azt mi maximum velemenyezzuk. Ha látsz egy rossz honlapot például nagyom sokszor nem a programozó srác hibája, hanem megkapta, hogy ezt így kell megcsinálnia. Szerinted mondja rá hogy nincs főnök de én ezt nem, felmondok?
Az egész villamositas egy politikai játék, biztos nagyon sokat jót gazdagodtak belőle, de szeritnem a rajta dolgozó mérnökök nem itt mosolyognak hogy dejo eladtuk nekik a szart. Remélem igazam van :)
Csak miattad regisztráltam ide, mert amiket itt irkálsz összevissza, az enyhén szólva is megmosolyogtató... Azért egy több tíz milliárdos vasútfejlesztési projektet - bármilyen minőségű is - ne hasonlíts össze, egy magukat "újságíróknak" nevezett bohóc társulat tébolydájával, akik telesírták az országot a megszüntetésükről, aztán lett belőlük még vagy 6 kormánykritikus portál. A fóbiád nem tartozik ide, inkább az általad nagyra tartott "emberektől" kérdezd meg, hogy 2010 előtt miért nem csináltak egy kapavágás fejlesztést sem.....
Igen, ebben az országban minden másnak a hibája, mindenki félrenéz, senki nem tehet semmiről.
Azért én mondjuk emlékszem arra, amikor tavaly, épp itt a fórum mögött álló Index teljes gárdája állt fel, mert olyat akartak rájuk erőltetni fentről, amit ők szakmailag nem tartottak vállalhatónak.
Szóval ne haragudj, de azt én nem fogadom el mentségként, hogy kiknek mit mondtak fentről.
Ja értem, akkor azért kellett a fejlesztés, hogy még jobban ketté legyen vágva, mert nem volt eléggé. Túl jó volt erre utazni, kellett kicsit még rontani rajta. Meg túl gyors is volt, kellett még kicsit lassítani. A tervezők zsenialitását dícséri, hogy ezt a lassítást fejlesztés címén úgy is sikerült elérni, hogy közben két megállást kihagytak. Hát én alig tudom türtőztetni magam az örömtől.
Remélem az ifjú menyasszony majd legalább valami 100 milliós órát kap gázszerelő szerelmétől a projekt hasznából, legalább neki érje már meg ez az egész.
Azért ez nem azok hibája akik megépítették, hanem aki fent kitalálta hogy igen csináljuk meg, aztán kihúzott a projectből minden értelmeset mert arra nem volt pénz.
Óra 45-kor indulva a Déliből legkésőbb Tárnoknál utoléred a Z30/G43 párost és szépen be is szorulsz mögéjük, mivel előztetni legkorábban Kápolnásnyéken tudnál. De ha ott félreállsz a G43-mal, akkor az már nem érne Fehérvárra a 20-as vonali IC előtt és azt is feltartaná. Mert azt nem gondolhatod komolyan, hogy a G43 még Gárdonyban is félreálljon.
Ezzel nem hogy gyorsabb nem lennél de még az elővárost is borítanád.
A vonal nyaranta eddig is ketté volt vágva mióta a kék hullam-katica rendszer volt. Sőt, volt olyan nyár amikor hétköznapokon a katica vonatok helyett csak Fehervar-Fured szemelyek voltak
Ja, tényleg nagyon hálásan köszönjük minden érintettnek a beláthatatlan időre kettévágott vasútvonalat, a kihagyott megállókat, ez ezek ellenére is lassabb menetrendet, a kivágott fákat, az elcseszett balatoni panorámát, a több hónapos buszozást és a nemzet gázszerelőjének (ki más építhet itt bármit?) mindezekért kifizetett 23 milliárd Forint közpénzt. Jövő tavasszal majd emlékezni fogunk rá.
Akármi lesz a hétvégétől, én nem ezt a menetrendet vezettem volna be...
értem én, hogy villantani akartak, hogy a drótnak hála, itt a kánaán, de tartok tőle, hogy sok a vonat egymást veri el, feleslegesen ácsorog sok helyen. A kevesebb néha több lenne...
Az ütemekben elég lenne Hullám a mostani helyén (páratlan óra: 05), de Katicát nem előtte, hanem utána indítanék (páratlan óra : 45-kor), ami így kb 130 perc alatt Füreden lenne, és csatlakozna a Bf-Tp személyhez (Közös peronon, és nem Bz-vel...).
Visszafelé kb 15 perc múlva indulna, így a saját keresztjük ugyanúgy maradna Csajágon, míg a páros Katica Fűzfőn keresztezne a páratlan Kék Hullámmal.
És ebbe a rendszerbe szurkálnék be ütemen felül, részben csak hétvégén pár Tekergőt, aminek így nyilván több lenne a menetideje, és a főbb helyeken állna meg, lenne benne bicikli szállító, stb.
Ez azt jelenti, hogy az eredetileg is Bz-vel tervezett vonatokon kívül Fehérvár és Füred között valamennyi vonat (Katica, Kék hulla, Csodapók) villamos vontatással fog járni szombaton?
Teljes zagyvaság és rosszindulattal telített félinformációk tömkelegét olvastuk mi is, csak kapkodtuk a fejünket. Semmi sincs veszélyben, elindul rendben a villanyüzem szombaton!
Május 25-én helyeztünk feszültség alá, természetesen nem volt minden hibátlan, de éppen elég időnk van mindent kijavítani.
Dunántúlon nincs más, egyébként ha úgy lesz ahogy írtad garantáltan lesz classic gép is, illetve amelyik vonatoknál nem kell "fűtés" ott még Szergej is felbukkanhat, ilyen például a 19699-es ami elméletileg "Hörgős" de már az előszezonban is volt "Szergejes" is! :)
Ráadásul a 60-as vonalra módosítani kell a fordát ez újabb gép igényt is jelent! Szerintem majd meglátjuk 2-3 hét múlva hogy alakul a helyzet!
Ez rendben is volna viszont vonógép honnan lesz a 29-60-11-es vonalra? Remot nincs annyi Cellben az biztos, az országban meg összekukázni gépeket nem egy életbiztosítás!
Kotta szerint működne, de ha történik bármi zavartatás az átlóssal (30+perc késés, mozdonyhiba, stb), akkor nem lehetne az alapütemű keresztet megtartani Zánka-Köveskálon, így beborulna az egész vonali struktúra.
Azert eleg sok penzt fel mernek tenni, h ez a Nohabos menet azert van, mert nincs eleg Dezso, es ezt igy jobban lehetett kommunikalni 😉 Es itt latszik, h a vasutbaratok es a mezei utasok preferenciai nem mindig esnek egybe
.....fröcsögjél már ékezettel vazze....Amúgy nagyot buknál..
A minap én is deziróztam, és a klíma botrányosan semmilyen volt, egy tál jégkocka jobban hűtötte volna a belső teret.
A minden 2. kis felső ablak természetesen ki volt nyitva amennyire lehet (bukóra), szépségtapasznak jó volt...
Amúgy a Dezső azért érezhetően jobban gyorsul, mint a Nohab, de olyan laza a Katica menetrend, hogy utóbbival is alig késik, pedig sem a forgalomirányítás, sem a vezér nem törte magát, hogy pontos legyen... (Oké, fogadjuk el, hogy a Nohabot már kímélik)
Ezzel együtt hiába jó a menetdinamikája, én már kb nem mernék olyan vonatra szállni, amin nincs legalább 1-2 lehúzható ablakos kocsi...
Ha nem is Desiro, de a múlt héten a kedvesem felszállt P.Imrén az Uzsgyira, majd Imre-felsőn le is szállt, mert nem lehetett levegőt kapni valamint fűtöttek is rajta (a kültéri 20+ fok ellenére!); szóval ennél még egy lehúzható ablakú bármi más is jó, s igaz ez a Desiro-ra is (azon is fulladoztunk néha pár éve, mert többnyire elégtelen hatásfokú volt vagy nem is ment rajta a klíma...)
Múlt héten késett a Kék Hullám Tapolca felől és eleve 10 perces késéssel tudta Füred indítani amit Fehérvárig 2-3 percre csökkentette! Fehérvár-Délit nehéz lenne tartani.
Azert eleg sok penzt fel mernek tenni, h ez a Nohabos menet azert van, mert nincs eleg Dezso, es ezt igy jobban lehetett kommunikalni 😉 Es itt latszik, h a vasutbaratok es a mezei utasok preferenciai nem mindig esnek egybe
Bocs de ez most úgy hangzott mint aki tudna valami konkrétumot hogy melyik vonat milyen szerelvénnyel fog közlekedni! (Elnézést ha neked meg van már a következő nkrét forda!)
Szerintem most jobban foglalkoztatja az illetékeseket hogy fog indulni a főszezoni menetrend!
Ja, es ugy gondoltam, h ez az oruljhulyeutashogylyukvanas.eden mentalitas egy szolgaltatotol ugy 89-tol, a kommunizmus bukasatol kisse anakronisztikus.
Csak, h legyen osszehasonlitasi alapod kulfoldrol: az osztrakok valahogy tudnak bicikliszallito kocsikat csatolni motorvonatokhoz, akar meg kisvasuton is, a svajciak akar komplett tehervonatot is. A finneknel Helsinki elovarosi vonatain (kb HEV kategoria) minden kocsiban van tobb hely biciklinek is, pedig az is valami Flirt valtozat. Szoval, ha AKARJAK, meg lehet azt oldani.
A helyszínt saját szemmel is megnézve ordas nagy kamu a buszmegállóra hivatkozás az oszlopok elhelyezése miatt. Ugyanis konkrétan a buszmegálló mellett van az utolsó baloldali oszlop és csak után vált át a pálya jobb oldalára az oszlopsor. Ha marad a baloldalon az oszlopsor, akkor a következő oszlop már jóval a megálló után lenne és ekkor a fasort sem kellett volna bántani...
Hogy tessék? Kisfeszültség felett még csak szigetelt légvezeték sem létezik, nemhogy árnyékolt.
Jó, létezni lehet hogy létezik, de én még nem hallottam, és hogy nem is azt használtak, az 100%.
Az árnyékolás pedig nem csodaszer. Az árnyékolás valahány dB csillapítást jelent, ami vagy elég, vagy nem, és az is erősen frekvenciafüggő. Az 50 Hz pl. praktikusan nem leárnyékolható (de az is igaz, hogy nem is az szokta a problémát okozni).
A kábelek gyártásból adódóan minden gyenge- és erősáramú kábel árnyékolással van ellátva, hogy a kifelé és befelé sugárzó elektromágneses hullámokat elnyelje.
2. Nincs időben (jogszabály 30 napot ír elő erre) meghirdetve, mint ahogy kellene, tehát az szabálytalan és jogszabályba ütközik így.
Gondolhatod, hogy a menetrend és a díjszabás meghirdetése nem csak a START-on múlik. Amíg a jogszabály megalkotójára nem vonatkoznak a határidők, addig sajnos ez van. Külön ironikus, mikor a kései meghirdetésért büntetik meg a szolgáltatót.
5. A helyjegy többszöröse a fuvarozási szolgáltatás díjának (420 Ft Balatoni kerékpárjegy) különösen akkor rossz az összevetés, hogy a Flirt esetében más vasútvonalon semmilyen extrát nem szednek.
A bringahelyjegy (ha jól tudom) 700-350-100 Ft-os áron mozog. Ez nem többszörös. Bár egy 50 km-es 235 Ft-os kerékpárjegynál már igaz. Egyébként nem a jármű típusa alapján van a díjszabás. A hajnali elővárosi vonatban sem kell IC-pótjegy, ha odaforog a szerelvény.
6. Üzletpolitikai öngól, mert autóból akarjuk átcsalogatni az embereket vonatra, de már két bringahelyjegy többe kerül mint az üzemanyag költseg Budapesttől idáig.
Tessék a paklis (olcsóbb) vonattal menni. Vagy ha ragaszkodsz a Katicához, fizesd meg.
7. A maximalt darabszám miatt utaslemaradás borítékolható. Ezáltal cirkusz, veszekedés, bevételkiesés is lesz, mert ha valaki nem utazik, menetdíjat sem fog fizetni.
Mikor jobb szembesülni azzal, hogy tele a vonat? A jegyvásárláskor, vagy kint a vonatnál? Ha pedig fizikailag felférsz, akkor továbbra is a jegyvágó kezében a döntés. Ahogy eddig is. Most is ő dönti el, hogy biztonságosan felfér-e a századik drótszamár, vagy sem.
egy zivatar után bármelyik táblás megállóban megjelenhet egy 30 fős, elázott gyerekcsapat. És őket el kell tudni vinni.
És a következőnél újabb 30 fős csapat. Meg a következőnél is. Ha azt mondjuk, hogy ennek meg kell felelni, akkor át kell csoportosítani a lélegeztetőgépek árát ide. És akkor minden vonatban fut majd két-három pakli. Vagy inkább valami új építésű alacsony padlós. Na jó, nem akarok elmenni totál demagógba.
Nem nagyon van összehasonlítási alapom külföldről, de nehezen hiszem, hogy a boldog Nyugaton korlátlanok a lehetőségek.
Én a kerékpárhelyjegynél sokkal égetőbbnek érzem a kerekesszékesek problémáját. Ők sokkal jobban vonathoz vannak kötve. Talán még a 700 Ft-os sem sajnálnák kifizetni...
Az a gond, hogy nem mindenki használja az appot. És van egy rakás táblás megállóhely az északi parton.
Ha valaki ott száll fel vasárnap délután, és le akarják rakni Füreden , mert utána ki van már foglalva az összes hely , azokkal mi lesz? Szerinted nem fog ott elszakadni azoknál igen csúnyán a cérna?
Nekem már volt szerencsém két éve egy vasárnap délután Almádiban 25 percet sorbanállni ( közben elment egy vonat) majd utána még két órát várni az állomáson, mert a következő csíkos ingán már nem volt bringahely. A második vonat Bmx kocsiján meg kampó nem volt,elég mert nem pótolták a hiányzó/rossz kampókat.
+Ennél sokkal-sokkal komolyabb pénz kellene, és már most is túl késő van:
Van rá sansz, hogy ha nem történik valami csoda, néhány éven belül elfogynak a bringáskocsik. A korábban az északi part gerincét alkotó 16 kampós, a gyakorlatban 30-40 bringát cipelő BDh /BDf sorozat legnagyobb része, a koruknál és főleg az állapotuknál fogva már átlényegült kiskanálnak.
A poggyászkocsikból átalakított, nagy kapacitású bringáskocsik két-három éven belül szintén jó eséllyel ki fognak hullani: egész egyszerűen túl öregek már. Egy részük ugye, eleve már Magasfogadóról megszöktetett, ideiglenesen kegyelmet kapott jószág.
Ezeket már rég el kellett volna kezdeni pótolni.
A gyakorlatban a néhány Bmx átépítésen kívül semmi sem történt. És az a pár, átépített Bmx sem a csúcskategória, a támok elhelyezkedése olyan szerencsétlen lett, hogy ha mindkét sorban van felakasztva a bicaj, nem lehet átmenni közöttük.
Az újépítésű IC+ kocsik meg ugye 6 +2 bringaférőhelyesek mindössze. És hiába gyakorlatilag új kocsik, ezek sem kapják meg a szükséges gondozást, kopnak, fogynak róluk az alkatrészek. Arról meg nem is beszélve , hogy az utasterük levegőtlenül szűk, agyonszékezett, egy laptoptáskával még csak-csak, szűkösen el lehet férni, de nagyobb mennyiségű cókmókot nincs hova tenni bennük.
A nagy garral beujjongott Kissek meg nem igazán alkalmasak távolsági forgalomra, pláne bringásforgalomra: a jelenlegi székezési konfigurációban igen szűkek belül. Hivatásforgalomra még csak-csak, de csomagos balatoni forgalomba.. hát lesznek velük gondok.
Igazából ez megint "rendszerhiba", jól hangzik hogy 2 órás ütem van, ami igaz is csak vannak a frekventált időpontok amikor minimum dupla szerelvény kellene, de erre nincs kapacitás!
Lehet, hogy én voltam szerencsés, de eddig bármikor bicikliztem és vonattal kellett utaznom, csak kinyitottam az appot, megvettem a biciklis jegyet, felszálltam és mentem. Nem azt mondom, hogy nincs baj, de közel sem az a világvége helyzet áll fent, mint amit te felvázoltál. Minden mozdonyos vonaton lesz bicikliszállító kocsi (legalábbis azt mondták, de szerintem a SZVÖR-ben is úgy lesz), nem kell pont a Katicával menni, főleg, hogy a legtöbb táblás megállóhely Füred után van ahol nem is lesz Katica.
Szerinted mi lenne a megoldás a problémákra amit írtál?
Amúgy nem igazán vannak 30 fős biciklis csapatok akik vonattal akarnak utazni, és szerintem egyátalán nem lehet elvárni a STARTtól, hogy előre bejelentés nélkül egy kocsinyi (nagypakli hivatalosan 28 helyes) bicajt csak úgy elvigyen. 30 fős nem biciklis csapat meg felfér bárminkor, csak állniuk kell.
Erre irtam korábban, hogy a Balatonnál már rég nem az a szolgáltatás, hogy elfuvarozzuk a bringást. Az utas örüljön, ha utazhat szlogen helyett itt már az a szolgáltatás követelmény, hogy rendelkezésre állunk...
Itt már rég nem arról van szó, hogy odautazik a bringás egy fix helyre es két hét horpasztás után ugyanonnan hazautazik. Egészen mások az igények. Itt folyamatosan és sztochasztikusan termelődik a belső, helyi forgalomra is az igény: te is írtad, de így is van: egy zivatar után bármelyik táblás megállóban megjelenhet egy 30 fős, elázott gyerekcsapat. És őket el kell tudni vinni.
Nyár van, egyre erősebb a tónál a bicajosforgalom. és kormanyzati törekvesek, hogy minél jobban erősítsük a bringásturizmust. Erre még rátett bőven a pandémia is, sokkal többen nyaralnak itthon , mint a korábbi években.
Ugyanakkor el kell fogadni a tényt, kőkeményen megváltoztak az igények.Bicajfuvarozas terén mennyiségileg és minőségileg is ugrani kell hozzá.
Most már az elvárható szolgáltatás az, amit a piac kikövetelt magának, hogy rendelkezésére állunk az utasnak.
Gyakorlatilag bármikor,, bármilyen körülmények között.
Persze ez nem megy ingyen, pénz, paripa , fegyver kell hozzá.
Flirten 6 a hivatalos. Maga az áramlásszabályozásegyébkent valamilyen szinten érthető törekvés lenne, csak egyreszt itt gellert kap a villamosítás jelképeként agyonreklámozott Flirt. Ne feledjük, a Déli parton is ment már bringahelyjegyes Flirt normális árakkal.
A legnagyobb gond itt:
-2 A Start semmit sem tanult: Ugyanilyen gyomorforgató volt a kerékpárhelyjegy bevezetése 4 évvel ezelőtt. Ugyanaz minden: kései bevezetés, nem meghirdetés, és a kommunikációs hibákat is megismétlik, kivétel nélkül.
-1 Nincs bringahelyjegymentes alternatíva a 29-en.
0. A bringahelyjegy áramlásszabályozó szerepe, ha már mindenáron kell, 0 Ft helyjegy esetén is működne.
1. Ez a díj eltér a hivatalosan meghirdetett díjszabástól
2. Nincs időben (jogszabály 30 napot ír elő erre) meghirdetve, mint ahogy kellene, tehát az szabálytalan és jogszabályba ütközik így. 3. Az utasokat tudatosan félretájékoztatják. 4. Az alkalmazott díj aránytalanul magas.
5. A helyjegy többszöröse a fuvarozási szolgáltatás díjának (420 Ft Balatoni kerékpárjegy) különösen akkor rossz az összevetés, hogy a Flirt esetében más vasútvonalon semmilyen extrát nem szednek. 6. Üzletpolitikai öngól, mert autóból akarjuk átcsalogatni az embereket vonatra, de már két bringahelyjegy többe kerül mint az üzemanyag költseg Budapesttől idáig. 7. A maximalt darabszám miatt utaslemaradás borítékolható. Ezáltal cirkusz, veszekedés, bevételkiesés is lesz, mert ha valaki nem utazik, menetdíjat sem fog fizetni.
8. Az már csak hab a tortán, hogy Budapestről indulva, a Katicára interneten nem lehet bringahelyet foglalni, még annak sem , aki közbenső állomásra utazna.
És mindezek mellett, farizeus az egész, mert közben a Velencei tónál ugyanerre a Flirtre egy vasárnap délután lazán felcsattan 30 bringa gond nélkül...
"Egyébként szörnyű, hogy minden vonat bringahelyjegyes. "
Hidd el, az is szőrnyű, amikor elered az eső és 3 vonat utasai próbálnak felpréselődni egyre, köztük 60 bringás. Mondjuk egy (szépen) szóló Flirt-re. Aztán hetedíziglen elátkoznak minden vasutast, mert mégis hogyan adhattak el ennyi jegyet és kerékpárjegyet egy vonatra. Hát nem látták a rencerbő'? Mehetnek a képek az indexre meg az RTL híradóba.
Ezzel együtt maximálisan megértem az álláspontodat. Én sem szeretem kőbe vésni azt, hogy jövő héten melyik vonattal fogok utazni.
Biztos benne van valahol, hogy fenttartják a jogot különleges esetekben vagy valami ilyesmi.
Azért drágább, mert motorvonaton (hivatalosan) 4 bicikli hely van csak, a mozdonyos vonatok meg mind viszik majd a paklit elvileg, szóval teljesen érthető, hogy arra szeretnék terelni az embereket.
Persze kiragadott példa, és abszurdnak tűnik. De a valóság mindig más: utaztam én is már Arácsról Akaliba, mert szervizbe vittem a bringát es Akaliban tuti a szerviz még vasárnap is.
De ne felejtsd el, ez a nyár még abban is speciális lesz, hogy idén nyáron Tihany és Aszófő között illetve Aszófő es Balatonudvari között építik a bringautat és a kerékpáros forgalom is a 71 es utra van kiterelve. Lesz olyan aki kisgyerekkel ezt a szakaszt inkább átugorná a vonattal, pláne hogy a kresz szerint főútvonalon 12 alatti gyerek nem is bringázhat.
Ha egy Andó Gerő típusú ember erre ráugrik, ebből akkora fogyasztóvédelmi eljárás lesz, mint egy ház.
A bringahelyjegyre hivatalosan meghirdetve a 2021 június 3 -tól érvényes díjtáblázat szerint 0/300 Ft van. Tehát itt olyan díjszabást alkalmaznak, amely nemhogy 30 nappal előre nincs meghirdetve, de egyáltalán nincs sehol se meghirdetve, sőt a hivatalosan meghirdetett díjszabással is ellentétes.
Ezt még a legjobb esetben is úgy hívják, erőfölénnyel való visszaélés, de mivel a Start oldalán mindenféle egyéb PR szövegekkel hirdetett bicajfuvarozási tájékoztatók között meg megemlítve sincs ez, más szerintem itt már lassan megáll más, keményebb , akár már büntetőjogi kategória is.
De azért azt hozzá kell tenni, hogy Arácsról Füredre vonatozni nagyon vészesetben kell csak, sőt, általában simán el lehet biciklizni valamelyik Kék Hullám megállóba az egész parton (ami lényegesen olcsóbb).
Egyébként szörnyű, hogy minden vonat bringahelyjegyes. Ez a balatoni bringaturizmus halála. A bicajozás során bármi közbejöhet... egy zivatar, egy műszaki hiba, baleset.. szóval itt a szolgáltatás maga a rendelkezésre állás, nem pedig a fuvarozás esetleg négy vagy hat órával később, mert korábbi vonatra elfogyott már a hely. .. es ugye, a Kék Hullán számtalan táblás megállóhelyről is lehetséges a felszállás. Szóval biciklifronton hatalmas káosz várható.
Arról nem beszelve, hogy működik ám a lenyúlás bőven: akinek Füreden át kell szállnia, élből két helyjegyet is kell venni a bringajegy mellé. Azaz, bringánkent ezer Ft plusz...Mert a Katicára 700 Ft egy szem bringahelyjegy ám! Arácsról Aszófőre a nyári menetrend idején 7 km fuvarozásert 1280 Ft (két helyjegy+bringajegy ) az ár egy szem bicajnak.
Ha a bicajosszervezetek ezt megtudják, akkora kravál lesz mint egy ház, és rövid úton kidöntik az oszlopokat, mert tavaly dízellel olcsóbb volt..
A Káli-medencébe igyekvő bringásoknak nem mindegy a dolog. Zánka-Köveskáltól valamivel könnyebb lenne érkezni és indulni is, mint egy pénztár nélküli táblás megállóhelyről, amit ha jól gondolom, halandó ember csak dzsumbujon és terepjárás útján tud megközelíteni. Arról már nem is beszélve, higy egy kötelező helybiztosítással igénybe vehető vonatról van szó.
Ne etessétek riezaKot, ugyanolyan polidiliből ideszabadult fizetett troll, mint a GySEV-es topikban kwerne vagy a síndöcögényesben Los Amigos/royal kasztni (lehet hogy egy és ugyanaz a személy). A célja a normális beszélgetés ellehetetlenítése és a törzsfórumozók kitiltatása (V43-1157-et már sikeresen elintézte).
Van egy szép kis könyvecske, E2 fékutasítás a neve. Amit leírtál, az erősen ellenkezik az abban lévő eljárásokkal, ebből kifolyólag utasításellenes volna.
Csak arra próbáltunk rávilágítani, hogy a Westinghouse-féle fék működéséhez akkor is kell levegő. A fékhengerben a levegő nyomása hat a fékpofára, anélkül nincs fékerő. Ezért nincs befékezve egy üres kocsi, amiből a levegő elment.
Inkább maradjunk a normál üzemnél. Ha már valamit megcsináltak, akkor az legyen úgy használva, ahogy az elvárható lenne és amire tervezték, ne keljen ügyeskedni, hogy működjön a közlekedés.