Sajnos nem találkoztunk. Gondolom a kollegámmal beszélted meg a dolgokat aki majd az üzemeltetésben is részt vesz. Az a cég Tokodaltárói, én Tatán dolgozom, csak mi csináljuk a bányareaktiválást fővállalkozásban. Persze még nem lehetetlen, hogy összefutunk mert van ott egy kis 4 személyes benzinmotoros valami (fogalmam sincs hogy mi, se nem mozdony se nem népes) még nem is láttam, de az a terv, hogy azt is felújítjuk:-))
A héten valamelyik nap kimegyek és alapsan megnézem a kicsikét, sőt ha lehet le is fényképezem. Lehet, hogy megkeresünk a felújítása ügyében.:-))
Akkor jó volt a megérzésem! (1292-es hozzászólás: "Valahogy azt sejtem a zsigereimben, hogy Okostojás az ex Dorogi bányavasutak vonzáskörzetében dolgozik, és van köze a vízhez... ")
Pénteken jártam Nálatok, az EL9 átalakításához hoztam anyagokat, rajzokat, miegyebeket, no meg átbeszéltük a dolgokat. Nem találkoztunk?
Voltam, vagy 2 órát szívtunk a keresésével, már épp feladtuk és indultunk vissza mikor megláttam. Aztán rövid úton 5 perc alatt átmásztunk oda ahol van. :-)
Köszönöm, így már képben vagyok. Jártam pár éve a táróban, illetve korábban az egyesület aktív tagjaként magam is részt vettem az említett EL-9 felújításában.
A felújításon dolgozunk. Az üzemeltető más cég lesz. De van ott szinte minden. 2 felsővezetékes villanymozdony (a bibije az, hogy dög nehezek, 8 tonnások, na meg az, hogy amíg nem üzemelt a bánya a 4 km hosszú vágatból leloptak 2,5 km felsővezetéket) vannak csillék, faszállító és csőszállító kocsik is na meg 2 népes kocsi.
Dorogon a Csolnok felé vezető útan lakik egy idősebb emberke, aki talán tud a múlttal kapcsolatban segíteni. Ha írsz egy mailt, elküldöm az elérhetőségét.
Ott dolgozol a tokodi bányában? A nyomtávváltás után (500-->580) a járművek Pilisszentivánra kerültek és 69-ben a bezáráskor sajnos szétvágták őket. :-( 3 csille maradt meg összesen.
Bocs, hogy eddig nem válaszoltam, de összecsaptak a hullámok a fejem fölött:-))) Nem titok a bánya helye. Tokodaltárón van. Ez egy régi szénbánya ami az utóbbi évtizedekben vízbányaként üzemelt, de 5 éve azt is felhagyták. Most aktiváljuk újra. Időközben bérbe került már oda egy EL9-es mozdony csak sajnos az 600-as és a mi pályánk 580-as. De már folyik a mozdony tengelyeinek cseréje.
Ha lesz egy kis időm sűrűbben megfordulok majd a Fórumon. Addig is lenne az összes fórumozóhoz egy kérésem. Ha valaki bármilyen régi dokumentummak vagy információval rendelkezik a Tokodaltárói bányákról szívesen venném ha jelentkezne. Szeretném a bábya történetét felkutatni, tárgyi vagy egyéb emlékeit összegyűjteni. Egyelőre egy 1922-es képet találtam akkor már biztosan működött a bánya. Ha sikerül felteszem ide a képet. Majd még jelentkezem, addig is mindenkinek szép napokat. Jószerencsét!