Így igaz. Már késve érkezett, induláskor pedig az ütközőbaktól jutott el a neki szabadjelzést adó lámpáig. (nem nagy távolság) Később műszaki hibát mondtak be és az utána érkező tököli szerelvény ment helyette Ráckevére.
Nem kis riadalmat keltett az utasok körében, akik nem örültek annak/nem értették, hogy az "alacsonypadlós piros akkor nem megy". Különben megnéztem az egyik régi kocsi plakettjét, amin 1971 szerepelt, mint elkészülési időpont. Jó öregek ezek a kocsik...
Mára megint újabb járművet állítottak ki, úgy látszik (és ez reális is), hogy pár perces munkával biztosítani lehet mindazt, ami a HÉV-vonalon szükséges.
Azért a Mecseki Homokbányák Vállalat elnevezés nagyon emlékeztet egy másik vállalat nevére, ahol monacit-homokot bányásztak, és a legvégső eredmény valóban elég nagy fűtőértékű.
Mától ismét forgalomban van kisebb nagyobb kihagyás után a 1115-758-1116-os egység. Kívülről új arculat, belülről új padló, kék ülés, sárga kapaszkodó, csillog villog minden, nagyon patent állapotban van. Nem értek hozzá, de a forgóvázak környékén is történhetett valami, mert rég utaztam ilyen kellemes, lágy futású vonaton. Komolyan mondom, ha ezek a felújítások légkondi beszereléssel is párosulnának, ezek a vonatot még hosszú hosszú évekig közlekedhetnének, hiszen utaskomfort tekintetében még ennyi év után is a fővárosi tömegközlekedés élmezőnyében van. (A hűtést nem számítva persze, azzal nagyon jó lenne tényleg kezdeni valamit.)
Mert ez így, kívülről szemlélve, valóban úgy néz ki, hogy hosszabb tervezés következménye, és nem csak a hirtelen(?) észrevett kerékproblémák miatti "tűzoltás"...
Ha "belső(bb)" emberként tudsz pontosabbat, két dolgot tehetsz, szerintem:
1. Megmondod a "frankót", korrektül kiigazítod a hozzászólót, rámutatva a valódi okokra, segítőkészen, kultúráltan(!);
2. Ha nem publikus, csendben maradsz. De ez a hozzáállás, hogy "én tudom, hogy nem úgy van, de azért sem mondom el, bibibí", már talán az óvodában sem divat...
Ha a HÉV-vonalakon tudna ugyanolyan jármű futni, mint a vasútvonalakon, akkor elvileg kevesebbféle járműt kellene üzemben tartani, ami elvileg olcsóbb. Vonali infrastruktúrával hasonló helyzet lehet. Esetleg az utasnak is jobb lehet, ha Solymáron fel tud szállni olyan vonatra is, ami a Batthyány térre viszi, nem csak a Nyugatihoz (vagy Dunaharasztiból a Népligethez a Közvágóhíd helyett).