Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 217923

Kisebb láb?  Esetleg szerelő???

Előzmény: Amatőr87 (217922)
Amatőr87 Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 217922

Sziasztok

 

1.9 JTD fogyasztása 9-10l, szerintetek? 

Részecskeszűrő nincs - megírva, Porlasztók cserélve, mikor ezek meg lettek csinálva 5-6l de most már egy ideje ( hónapok óta )nagyon sok.

Ötlet - tanács? 

SeaEagle Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 217921

Pontosan így van.

 

Annyit tennék még hozzá, hogy vásárlás előtt egy független szervíz nézze át a kocsit.

 

Amúgy a GT városba nem annyira jó választás, nem arra lett kitalálva. 

Előzmény: Paco155 (217919)
*CH* Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217920

Tudom. A jobbak közül válogatnék mindenképp.   ...és talán lesz egy Affa-guru ismerősöm, csak még egyelőre próbálom utolérni. :)

Előzmény: Paco155 (217919)
Paco155 Creative Commons License 2021.12.27 0 1 217919

Egy dolgot gondolj csak át. 

Ebből az autóból a legfiatalabb is 12 éves.  Teljesen mindegy, hogy milyen híre van az autónak, vagy a motornak. Ha nem tartották karban akkor állandó szívás lesz az élet a "legjobb motor"ral is. És fordítva, ha odafigyeltek rá akkor az 1.8 is úgy ketyeg mint a doxa.  

 

12 éves autónál állapotot veszünk, nem pedig "népítélet"et.  Kizárólag az számít, hogy mi áll ott előtted. Semmi más.

Előzmény: *CH* (217918)
*CH* Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217918

Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor még átgondolom. Pedig nagyon szeretnék egyet.

KawaBazsy Creative Commons License 2021.12.27 0 1 217917

Szerintem se, de a kínálatból még tán az 1.8TS bírná a legjobban. Nekem is szívem csücske a GT, ha feljönne egy facelift V6, világos belsővel, értelmes áron.. :-)

Előzmény: Marklar T ie (217915)
GRoman Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217916

Ezért használok én autópótló Suzukit városban a JTS helyett... Azt meg úgysem fogja nekem senki elhinni, hogy a 18+ éves autóban nincs még 90e km.

(Amúgy hasznos jószág a régi sedan, tud olyat is, amit az Alfa nem: pl. osztottan dönthető hátsó ülések.)

Előzmény: Marklar T ie (217915)
Marklar T ie Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217915

TS sem, JTS meg pláne ;)

Előzmény: KawaBazsy (217913)
*CH* Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217914

Köszönöm a válasz! :)

Előzmény: KawaBazsy (217913)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217913

Jó a dízel, de nem városozni..

Előzmény: *CH* (217912)
*CH* Creative Commons License 2021.12.27 0 0 217912

Sziasztok!

Egy GT-t szeretnék nagyon venni, de semmi tapasztalatom nincs vele. Mit tanácsoltok melyik motorral érdemes (főleg városi használatra). Amit nézek, az a 1,8T vagy 2.0 benzines. Nem tudom az 1.9 dízel mennyire megbízható. Melyiket ajánljátok?

Illetve, mi a főbb típushibái, mire kellene odafigyelnem?

Köszönöm!

TtK Creative Commons License 2021.12.07 0 0 217911

Na megtaláltam. Az ISO valóban változott a DIN-hez képest, de az M8 maradt 13 mm. Az M10, 12, 14 lett kisebb egy milliméterrel, az M22 meg több kettővel.

Előzmény: TtK (217910)
TtK Creative Commons License 2021.12.07 0 0 217910

Mikor, hol? Gyors keresés a neten nem tálál ilyet. Mindenhol az van, hogy az M8-as hatlapfej az 13 mm..

Előzmény: Paco155 (217906)
downer Creative Commons License 2021.12.07 0 0 217909

A kulcsnyílása? :D
Na de mi a francnak, anno még 14-es volt...

Előzmény: Adm (217907)
Paco155 Creative Commons License 2021.12.07 0 0 217908

Igen, így a pontos.

Előzmény: Adm (217907)
Adm Creative Commons License 2021.12.07 0 0 217907

Illetve a kulcsméret 13-as illetve 12-es, az az anya valójában 8-as :)

Előzmény: Paco155 (217906)
Paco155 Creative Commons License 2021.12.07 0 0 217906

Szeretném felhívni a figyelmed, hogy néhány éve megváltozott a szabvány, és a 12-es anya lett a hivatalos a 13 helyett.....  ;)

Előzmény: Inner Circle (217905)
Inner Circle Creative Commons License 2021.12.04 0 0 217905

Állítani szerintem sem lehet, évtizedek óta az összes hidraulikus kuplung önbeálló.

 

Igaz, de ez csak a kuplungszerkezetre vonatkozik, a pedálmagasságot lehet állítani. Vagy mondjuk hogy több autót is láttam, amiben lehetett, és ezen keresztül akár az is előfordulhat, hogy a pedál előbb koccolja le a tűzfalat, mint hogy a kuplung rendesen kiemelne. Nem mondom, hogy most is ez van, de láttam már relatív modern autót (2003 Corolla), ami a kuplungtárcsa cseréje után gyakorlatilag vezethetetlen lett, annyira elmászott a pedál pozíciója. Rövid (hosszú) műszerfal alatti matatás után hibátlan volt. (Aki 12-es anyát használ, az más aljasságra is képes.)

Előzmény: pettinke (217904)
pettinke Creative Commons License 2021.12.04 0 0 217904

Az 1-es / rüki akadás inkább az, hogy nem emel ki rendesen a kuplung. Állítani szerintem sem lehet, évtizedek óta az összes hidraulikus kuplung önbeálló. Rázó kuplung miatt nem igazán nyúlnék a munkahengerhez. 

Amúgy szerintem nem sikerült lelégteleníteni, miután belepiszkált.

Előzmény: Paco155 (217902)
bozótpilóta Creative Commons License 2021.12.04 0 0 217903

Ok, köszönjük az infódat, üdv

Paco155 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 217902

Nem vagyok biztos benne hogy állítással orvosolható lenne hiszen ez egy  hidraulikus kuplung azaz önállító.  De ha valamit rosszul rakott össze akkor egy szétszedés/rendesen összerakás még akár segíthet is.  Az egyes/rüki akadás azt jelzi, hogy valami elmászott a váltónál.  

Előzmény: bozótpilóta (217901)
bozótpilóta Creative Commons License 2021.12.04 0 0 217901

Hát igen, biztos gondolta a szerelő fut elsőre azzal egy kört vagy mit tudom én.. Illetve az hogy most akad az 1-es és a rüki, valószinű egy kis utánállítással orvosolható ha jól sejtem vagy nem? És ha tovább ráz akkor a szokásos kupplung készlet csere mint a nagy könyvben. Köszönöm a válaszod. Vidéken vagyunk itt kurva nehéz dülőre jutni a szerelőkkel, 

Paco155 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 217900

Az hogy nem a munkahengert kellett volna kicserélni hanem a kuplungtárcsát vagy akár szerkezetet is illetve ellenőrizni a lendkereket nem üt-e és szükség esetén az is csere.  

"Olaj"rátöltés mindenképpen kellett, a cserekor elfolyt a fékfolyadékot pótolta.   

 

Vidd vissza garanciába hogy nem jó. 

Előzmény: bozótpilóta (217899)
bozótpilóta Creative Commons License 2021.12.03 0 0 217899

Üdv, urak egy kis segítséget szeretnénk kérni 147es gépmadár. Kuplung rázás miatt lecserélte a szerelő a munkahengert. És most akad az 1-es és a hátramenet,, valami olajrátöltés is volt tudja az ég. Esetleg ha tudna vakaki valami infót hogy mi lehet a probléma megközelitőleg. Thanks üdv

Paco155 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217898

Ezt is leírtam az előző hozzászólásomban.   Azaz azt hogy egyáltalán nem biztos hogy a termosztát a rossz. Lehetséges, hogy a hőfokjeladó. Persze lehet az is hogy a termosztát. Ezt mérések nélkül megállapítani és hasrautésszerűen cserélgetni alkatrészeket lehetséges és az is biztos hogy ha már minden ki van cserélve akkor meg fog javulni - de szerintem egy csomó jó alkatrészt fölöslegesen kicserélni csak azért hogy beleessen egy rossz is eléggé rosszat tesz a környezetnek.  Szándékosan nem írom azt hogy drága mulatság.  Mert egy kétezer forintos jeladót kicserélni 10 perc míg egy órán keresztül méregetni 15000 forint rezsióradíj. Tehát az emeber magának kiméri, míg szervizben lehet hogy a gondolkodás nélküli csere az olcsóbb. 

 

 

Ami viszont bármikor borítékolható az az hogy a szerviz nem szereti ha azzal mész oda, hogy "cseréljétek ki a termosztátot". Még az is előfordulhat hogy szó nélkül kicseréli, és elkéri érte a pénzt és jó lesz. De az is hogy ha nem lesz jó akkor ő joggal mondja hogy pontosan azt csinálták amit kértél tőlük.  Ha viszont azt csinálod amit írtam neked azaz csak magát a hibajelenséget közlöd velük, akkor ők meg kell hogy oldják, ha pénzt akarnak kérni érte. Így biztos, hogy jó autót fogsz elhozni.

 

Tehát ha te nem értesz hozzá akkor fölösleges azon agyalnod hogy mi a baja.  Nem kell tudnod.  Nem kell megértened. Azt kell tudnod hogy mit tapasztalsz, és ezt el is kell mondanod a szervizben.

 

Ha viszont magadnak szeretnéd megoldani akkor először tényleg utána kell nézned mi hogyan működik. 

 

 

Előzmény: nikita53 (217895)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217897

Nem Mléxem, hogy Csikós ilyen fordulatokat használt volna amíg olvastam, de előfordulhat, ezen nem vitatkozom, lehetséges.  Vannak dolgok amelyek viszont biztosak. 

Az egyik ilyen, hogy innen a fotelből nem lehet megmondani, hogy ott a garázsban mi a rossz. Kérdésnek feltenni azt, hogy cseréljen vagy se tehát teljesen értelmetlen, az amit körítésként leírt pedig teljesen értelmezhetetlen.  

Marad az, hogy megpróbálom ráébreszteni a fentiekre, és arra hogy kérdezés előtt legalább minimálisan illik utánanézni legalább nagy vonalakban a kérdésem tárgyának.  Ehhez a ráébresztéshez az irónia egy teljesen elfogadott művészi eszköz.

 

Előzmény: ghosty9 (217896)
ghosty9 Creative Commons License 2021.10.24 -1 0 217896

Tök rendes tőled, hogy segítesz, félre ne érts -- de nem lehetne a "kedveském" meg "aranyapám" fordulatokat meghagyni Csikós Zsoltnak?

Előzmény: Paco155 (217894)
nikita53 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217895

Igen azt elfelejtettem írni, hogy a csere azért volt mert átengedett a termosztát és emiatt nehezebben melegedett. A műszeres mérés mutatta a 90 foknál a nyitást. Nagyon sokszor olvastam erről problémáról, hogy csere után nem megy föl a mutató 90 fokra. Ezért kérdeztem, hogy mi van ilyenkor azonkívül, hogy benézett a ló az ablakon. Gondolom te is futottál már ilyen szituációba mivel nem egy kezdő vagy ezen a téren. Szerelőkhöz szoktam vinni az autót mert én ehhez lusta vagyok meg hát műhelyem sincs. Az utcán meg nem csinálok semmit. Azonkívül, hogy közlekedek rajta. A gyári elő írás amit találtam 88 fok. Ez egy 2.0 JTS motoros szerkezet. Remélem most jól írtam és valóban 88 fok a nyitási hőmérséklet. Csupán azt nem értem miért nem megy föl addig a cáger, ha valóban 90 foknál nyit. A régivel meg minden ok volt azonkívül, hogy átengedett? 

Előzmény: Paco155 (217894)
Paco155 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 217894

Öööööö........... izééééééééééé............

 

Csúnya fogalomzavarok vannak itt kéremszépen. 

 

Először is a termosztát nem mutat semmit. Mutatni a hőmérsékletkijező mutat az meg a jelet a hőmérsékletjeladótól kapja. A termosztáthoz mindössze áttételesen van közük, és ez az áttétel a hűtőfolyadékod.  A termosztát ennek az alsó hőmérsékletét szabályozza. (A felsőt meg a hűtőventillátor vagy az ecun vagy egy kétfokozatú hőgombán keresztül)

 

Naszóval kedveském, az a nagy helyzet, hogy termosztátból is van egy csomóféle, van ami 89 foknál kapcsol, van ami 82-nél, van ami 95nél, meg ezen a környéken kb a fél világ, de az egész számok biztosan. Attól függ, hogy a tervező hova helyezte el a vízkörben. Sokszor az is előfordul, hogy két különböző motornak tökugyanaz a termosztátja csak különböző hőfokú.  Szóval akár kerülhetett bele alacsonyabb értékű is.  

De azért az én kicsi búrámat kurvára izgatja a kérdés, hogy miafasznak kellett termosztátot cserélni ha a hűtésnek semmi baja nem volt és úgy állt a mutató kilencvenen mint a cövek?  Lehet hogy mégis rossz volt és most csak azt látod hogy MŰKÖDIK a termosztát? Vagy mégis semmi baja nem volt? De akkor ki találta ki, és miért, hogy cserélve legyen? 

 

 

Na mindegy az élet nagy kérdéseit nehéz megoldani. Most már csak egyet tehetsz, azt amit tavaly kellett volna.  KIMÉRED hogy mi a stájsz.  Pl. nem a mutatóról tájékozódsz az aktuális vízhőmérsékletről, hanem egy diag eszközzel, hogy mit lát a comp. Lehet sőt nagyon valószínű, hogy nem ugyanazt. 

A legjobb amúgy az lenne ha hőmérővel megmérnéd a víz valós hőmérsékletét is. A termosztátnál, a hőmérsékletjeladónál, a hűtő bemenő és kimenő pontján, illetve a motor kimeneténél, ha a termosztát a bemenő oldalon szabályoz.

Majd ezek után megnéznéd a gyári szervizutasítást, hogy hány fokos termosztát való bele.  Ha a te termosztátod nem aszerint szabályoz akkor kicseréled belevalóra.  Ha igen akkor megnézed hogy a hőmérsékletjeladó megfelelő értékeket ad-e az adott hőmérsékleten. Ha nem akkor kicseréled egy jóra.  Ha a hőmérsékletjeladó is jó, akkor megnézed, hogy a műszer a hivatalosan megadott feszültség ráadásakor jó hőmérsékletet mutat-e, ha nem akkor kicseréled a műszercsoportot egy jóra.

 

Ha ezek nem mennek zsigerből aranyapám, akkor az lesz a megoldás, hogy elviszed valakihez aki képes neked ezeket elvégezni. Általában az van kiírva a bejáratra, hogy autószerviz.  :P   Ha odaviszed akkor csak annyit  kell mondanod, hogy hiába autózol a városban mindig hideg vizet mutat neked a műszer.  Több információra nincs szükségük ha értenek az autószereléshez.  Ha meg nem akkor úgyis mindegy.

Előzmény: nikita53 (217893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!