A főmérnökségnél van lehajtó a 44-es felé. Szerinted össze kellene kötni a 4404-esú úttal, vagy rendbehozni a 4417-et, és akkor Csabacsűdön át lehetne menni?
Vajon az M44-es útnál nincs tervezve egy normális lehetőség Orosházai lehajtónak?
Az hogy Kondorosnál lemegyek, majd egy darabokra hullott 50 éve fel nem újított borzalmas állapotú úton megyek még 20 km-t Orosházáig nagyon nem normális dolog. Miért nem épült egy lehajtó Szarvas Keletnél vagy a főmérnökségnél?
Persze, a Dráva hid nincsen benne az árban, az külön projekt volt. Az állitásom csupán annyi, hogy nem lehet egy az egyben összehasonlitani a két projektet. Még azt sem vitatom hogy drágaság van nálunk. De ahogy irtam, nálunk egy komplett tengelysulyméröállomás/mérnökségi telep épül, ill. 3 csomópont. Mig horvát oldalon 20 km-en csak 1.
Ráadásul a vasutat sem keresztezi az A5 sehol, mig nálunk ugye a 66-os vonalra is épül egy hid.
A horvát oldal egy kis tulzással egy 20 km-es aszfaltcsik extrák nélkül.
Azért a horvát oldalon is volt komoly műszaki tartalom: a Dráva híd. Annak költségei (kb. 38 milliárd forint) azonban nem szerepelnek az €126 millióban, mert külön szerződés alatt futott a hídépítés. Anélkül meg nincs A5... Szóval ezzel együtt náluk is kb. 88,6 milliárd Ft volt a teljes project Eszéktől a határig.
Most láttam, hogy a 311-es főúton átépítettek két vasúti átjárót is, Nagykáta és Farmos között:
Tápiószentmárton: Közúti ívkorrekció, a közeli megállóhelyhez új út kiépítése, a megállóhely átépítése P+R parkolóval, csatlakozó utak korrekciója, a felhagyott közút rendbetétele a 120. sz. vasútvonal és a 311. sz. út csomópontjánál.
Farmos: Közúti útvonal korrekciója, útátjáró megszüntetése, új létesítése, a felhagyott közút rendbetétele a 120. sz. vasútvonal és a 311. sz. út csomópontjánál.
Azt mondjuk nem értem, miért maradtak az új átjárók is szintben, hiszen ez egy forgalmas vasútvonal, és ránézésre mindkét helyen elfért volna egy egyszerű felüljáró: