Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36805

Igen, ezek a játékszerek. Műkedvelőknek való. Én nem erről a kategóriáról beszéltem.

Előzmény: trawala (36801)
tomkrúzzz Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36804

Futurisztikus*

Előzmény: tomkrúzzz (36803)
tomkrúzzz Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36803

Tudsz jobbat? Meg is hova szereljék? Az ules ala? Az a kis led potty műanyag hazban sajnalom ha nem tetszik neked. Biztos lehetne szebb is. Valami femhazas, szinvaltos futuriaztikus szar.

Előzmény: Garfield007 (36802)
Garfield007 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36802

 

Ez a LED visszajelző méltó és a múltat nem meghazudtoló darab és mellé még a műszerfalak is zörögni, nyisszogni fognak:

Egyszerűen alaposan megbontják a kocsit és jó mélyre beszerelik az adót a műszerfal tömbjébe.

 

Na, szépen vagyunk.

Előzmény: juliokin (36799)
trawala Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36801

A hibakód kiolvasása -sajnos- mindig rendszer (autómárka) specifikus feladat. Ebből következik, hogy az un. általános kiolvsó mint pl. az ELM 327 és társai kb. azt a kategóriát képviselik, mint a voltmérő (nem multiméter) az elektronikában. A SCAN 100 pl. 1000-3000 USD közötti árban van, attól függően, hogy hány autótípus szoftverével veszed meg. Ráadásul így is csak pár dél-koreai autóhoz használhatóak. Bármilyen meglepő, de pl. az Opel scannerja nem képes kommunikálni a Chevroletekkel, noha mindkettő GM termék. Gondold végig, hány autógyártó van és ezek között sem mindig kompatibilisek minden márkájukkal. Vagyis hibakódot kiolvasni az nem azonos azzal, hogy az OBD-re rádugok egy scannert és látom pl az ü.ag. nyomást, vagy az olajhőmérsékletet, esetleg az üzemanyagtank töltöttségét, vagy a generátor töltési paramétereit, stb. A hibakiolvasó egyébként sem a hibát magát mondja meg, hnem azt, hogy merre kell keresni (leszűkíti a hiba helyét)

Előzmény: Törölt nick (36787)
trawala Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36800

Néha nem árt rálattintani a névre és a legördülő ablakbn megnézni hova ír valaki és miket. Az internet nem felejt!

Bauer Endre  2015.07.30    0 0 33634

Csak mi alapján mondod a mostani érdeklődőnek, hogy vaksi?

Egy érdeklődőnek több okból sem mondok ilyet. Például, mert én nem vagyok sem riasztószerelő, sem viszonteladója mások által legyártott és hasznavehetetlen dolgoknak, nincsen sem műhelyem, sem átalakított garázsom, szóval nem ezzel foglalkozom. 

 

Eddig is azt mondtam és ezután is ezt fogom mondani, hogy mindenki menjen el több helyre és a saját szemével győződjön meg a látottakról. Az a reális állapot és nem egy gittegyletben összegyűlő pár önjelölt, az autóvédelmi szakmához a látottak alapján semmit sem értő garázsműhelyes ( bocs, sufni tuning ) akik félve, remegve utálják azt, aki mást mer állítani, mert a látottak alapján el tudja dönteni, hogy szerinte mi az és ki az, aki tényleg ért ehhez a szakmához és kik azok, akiknek semmi közük sincsen hozzá.

Lehet nyugodtan tovább remegni. Az embereket lehet szédíteni, de ők tudják nagyon jól, hogy mire van szükségük és azt hol kaphatják meg. Komoly autóvédelmet nem nálatok, meg gittegylet társaitoknál a sufniban lehet kapni, ahol azonnal fogadnak, meg házhoz is mennek beszerelni, annyira nem kell senkinek a sok lim lom. Vaterás olcsó lomok, szedett vedett, innen, onnan összetákolt ákom-bákom. No hagyjuk már a vetítést, meg a vakítást!

Na ezért kell elmenni személyesen és meggyőződni arról, hogy ki, mit és hogyan csinál. No meg hol. Az átalakított garázsban, egy sufniban, vagy éppen egy erre a célra kialakított helyen hosszú évek óta. 

Előzmény: tomkrúzzz (36796)
juliokin Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36799
Jahno Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36798

Engem szokott érdekelni.

Előzmény: sogormail (36797)
sogormail Creative Commons License 2018.12.05 0 0 36797

Meg a LoRA topicot folytatva, ha valakit erdekel, hogy mi a "nyugati-trend" akkor egy kis erdekesseg:

LINK

Magyarul egy olyan IoT szolgaltatas ami az osszes 3GPP halozati szabvanyt kezeli, plusz roaming koltseg nelkul es k. olcso. Nemet bazisu szolgaltatas, de MO.-on is mukodik. Orszagos lefedettseg. Mo.-on egyelore 2G, 3G. De "nyugaton" ez 2G, 3G, 4G, NB-IoT, CAT-M es ami jon majd 5G-ben. NYilvan kell egy HW is ehhez, ami lassan tenyleg filleres tetel.

 

tomkrúzzz Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36796

Nekem sosem irt ilyesmiket. Mindig segitett. Talan az egyik legnormalisabb szakember lehet.

Előzmény: Jahno (36795)
Jahno Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36795

Naja, de nézd meg az Endre összest:

 

http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1382114&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9143069

 

Van kb. 300 hozzászólása, abbóllegalább 200ban sérteget valakit és rendszeresen emlegeti az IQ-t meg a többit. Most ha jogosan kiraknák akkor milyen részrehajlást mondogatnának és magyaráznánk, hogy melyikőnk tette? Így is tiltakozik, hogy ha a másik név 3 évvel ezelőtt uyganazt a szófordulatot használta akkor az nem Ő volt. Persze, biztos pont együtt tanulták az ilyen dumákat, hogy tanításra szorulsz, szánalomra való senki vagy, meghaladja az agyad kapacitását, meg hasonlók. Esetleg túl gyakran hallottak ilyeneket és ez még megrögzült?

Előzmény: Jechezkél (36794)
Jechezkél Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36794

A hideg fej szép dolog, de a nemtelen támadások ellen milyen álláspont a praktikus „civilként”? Elég jellemzően van jelen ebben a fórumban is a kettős mérce, mint úgy bármiben, ami az index színeiben megjelenik. Az adminok viselkedése és a pártatlanság olyan távol vannak egymástól, mint Jeruzsálem Makótól (pont így, nem fordítva).

Előzmény: Csincka (36793)
Csincka Creative Commons License 2018.12.04 0 1 36793

Nem igazán szoktuk díjazni a modiazonosítási kísérleteket, ha nagyon mellélő a júzer (mint jelen esetben), akkor sem.

Szerencsétek van, mert nincs autóm, ebből következően autólopás elleni védelmem sem, így a beszélgetésetekben civilként nem veszek részt.

 

A szakmai része nem rám tartozik, viszont a túlzásba vitt reklámozás, a konkurencia durva befeketítése, a minősíthetetlenül személyeskedő hangnem igen.

Csak ennyit akartam közölni.

További jó fórumozást mindenkinek!

 

Előzmény: Törölt nick (36789)
Tachion86 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36792

Így van elírtam, bocs.

Előzmény: Törölt nick (36790)
Garfield007 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36791

Én?

Rossz helyen kopogtatsz.

 

Előzmény: Törölt nick (36789)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.04 0 1 36790

13.56 MHz (433.920/32) és 125 kHz

Előzmény: Tachion86 (36788)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36789

Szívesen válaszolnék, de úgy is kitörlöd....

Előzmény: Garfield007 (36786)
Tachion86 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36788

Természetesen rádiófrekvenciás jel, igen. 16,56MHz-en és 135kHz-en működőek vannak elterjedve. Utóbbiak az egyszerű kis kapunyitó tag-ek.

Előzmény: Papoka22 (36782)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36787

A hibakód a hibakód-tárolóban lévő bejegyzés. Mint tudjuk...

Amikor ezek valamelyike, vagy ezek kombinációja, vagy ezek közül valamelyiknek a szporadikust meghaladó előfordulása

kigyújtja a 'sárga lámpát', már régen rossz.

És egyáltalán nem kifizethetetlen legalább két diagnosztikai eszköz fenntartása, mert sajnos egyik rendszer sem tud minden autót kezelni.

Nem olcsó, de kifizethető. Kapcsolási rajz adatbázissal, szerelési adatbázissal, ahogy illik. És akkor úgy viheti el a megrendelő az autóját, hogy semmilyen 'izé' nem marad benne. Mivel a törlés időpontját is eltárolja az autó, így a szerelés utáni esetleges meghibásodás esetén

egyszerű annak megállapítása, mikor keletkezett a hiba. Milyen tulajdonos az, aki enélkül dolgozó műhelyben ott hagyja az autóját? :-)

Előzmény: Jahno (36785)
Garfield007 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36786

Nem nyúlnak CAN-bus-hoz, mert hülyék hozzá. Ettől kezdve mit szeretnél megtudni tőlük? Hátha megvilágosodtak és nem radart építenek, hanem erre indulnak? :-)

Előzmény: Jahno (36785)
Jahno Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36785

Akkor fejtsük meg kinek mit jelent a hibakód, de gyanitom nem sok lehet ahol az összes autó összes specifikus vackára van eszközük, mert az kb. kifizethetetlen kategória. Szóval mi a "hibakód"? Nincs sárga lámpa? És ha van benne 2 darab "valami izé" akkor az olyan nagy baj?

Előzmény: Törölt nick (36784)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36784

Van. Ilyeneket írni, hogy védd a védhetetlent.... :)

Nem kell erőltetni a kaka szétkenését, ebben alaposan tévedsz.

Rendes műhelyben hibakód nélkül adják ki az autót. Legfeljebb ott nem, ahol csak előadják a nagy CAN-busz professzor dumát, közben meg nincs egy rendes diagnosztikájuk. Szánalom.....

Előzmény: Jahno (36783)
Jahno Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36783

Amúgy P vagy nem P, egy ilyen átadánáls és tesztelés után minden tele van hibakóddal. Majd elmúlik. Van ennél nagyobb szopó is.

Előzmény: Törölt nick (36780)
Papoka22 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36782

Szia, Köszönöm a választ. Érthető, világos, de nem a TE kártyás rendszered a kérdés (mert az érthető)

 

RFID a számomra nem teljesen világos..

 

"A passzívnak semmilyen önálló energiaforrása nincs, azt az olvasó által sugárzott jelből nyeri. Ebből az energiából feléled és elkezd beszélgetni az olvasóval."

 

Ez véleményed szerint és természetesen bárki véleményét szívesen veszem. Ez rádiófrekvenciás jel? Vagy ez valamilyen analóg esetleg digitális jel?  Mivel mérhető?

 

 

 

Előzmény: Tachion86 (36777)
trawala Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36781

Így állították be. 

Előzmény: pacsepa (36772)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36780

Nem ők az a cég, akik annyira értenek a CAN buszhoz?

Előzmény: Törölt nick (36774)
tomkrúzzz Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36779

😂😂😂👍

Előzmény: Garfield007 (36778)
Garfield007 Creative Commons License 2018.12.04 0 1 36778

Gondolom valamihez rogzitik egy fullel

 

Előzmény: tomkrúzzz (36771)
Tachion86 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36777

Számos különböző RFID technológia létezik. Nagyon hosszú lenne mindent leírni, a neten rengeteg leírás található róla.  google.hu  :-D
De nagyon röviden: Van az olvasó amelynek antennája folyamatosan sugároz egy pici jelet. A tag-ekből van passzív, félpasszív és aktív. A passzívnak semmilyen önálló energiaforrása nincs, azt az olvasó által sugárzott jelből nyeri. Ebből az energiából feléled és elkezd beszélgetni az olvasóval. (Az energiájául szolgáló jelet modulálgatják.) Rengeteg féle elven működő tag van, a legegyszerűbbek a kapunyitók tag-jei amelyek gyakorlatilag csak kiküldik magukból az ő egyedi azonosítószámukat. Az olvasó megnézi hogy az az ID szerepel-e az ő listáján és ha igen akkor nyitja a kaput. Ezeket a tag-eket rendkívül egyszerű másolni.

Vannak a komolyabbak mint amiket én is használok, a Mifare kártyák. Ezek tulajdonképpen vezeték nélküli flash memóriák. A bennük lévő memória szektorokra, a szektorok pedig blokkokra vannak osztva. Minden szektorhoz két kulcs tartozhat és részletesen beállítható hogy a szektor mely kulcsokkal és hogyan olvasható és/vagy írható. A Mifare kártyákból is többféle van, általánosan elterjedt a Mifare Classic de például az érintés nélküli bankkártyák is (legalábbis amelyeket én eddig néztem) Mifare kártyák. Az én elektronikám is ilyen kártyákkal dolgozik. Ezekkel a tag-ekkel való kommunikáció bonyolultabb és a kommunikáció egy bizonyos szintje után titkosított is. Önmagában már ez is igen komoly biztonságot nyújt, de azt is meg lehet tenni hogy minden egyes beolvasáskor a szektor tartalmát is ellenőrizzük és átírjuk. Érdekesség hogy mivel a szektorok egymástól teljesen önállóan működnek, egy tag több beléptetővel is működhet ha ezek mind mind más szektort használnak. A másik érdekes dolog hogy a technológia úgy van kitalálva hogy akár egy egész kártyapaklit is odatarthatsz az olvasóhoz, elméletileg külön-külön mindegyikkel tud kommunikálni. A kommunikáció ugyanis egy címzéssel indul ahol meg kell nevezni hogy melyik kártyával akar az ember beszélgetni. A gyakorlatban viszont ez nem annyira üzembiztos ezért úgy tudom sehol nem használják, de a technológia elméletileg képes rá.

Röviden kb ennyi jutott eszembe, minden másra ott a Mastercard google.hu

Előzmény: Papoka22 (36714)
tomkrúzzz Creative Commons License 2018.12.04 0 0 36776

Szia! Nincs mit! Remelem segitettem a fotokkal is.

Előzmény: Mödzsi (36775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!