Keresés

Részletes keresés

General Specific Creative Commons License 2021.06.16 0 1 38316

Így igaz, bár az utasnak talán pszichésen jobb, ha leszáll és vonatról és ott van mellette a másik, amire felszáll, mint ha azt mondjuk neki, hogy szállj le erről, az elmegy, de no para, 5 perc és itt a másik :) (Esik az eső, késik a másik, stb.)

 

Viszont az is igaz, hogy Csajág egy mesterséges nagyállomás, minimális személyforgalommal, tulajdonképpen leginkább vasútüzemi jelentősége van.

 

Erről jut eszembe, hogy vajon amikor ott kb 50 éve nyomvonal korrekciót végeztek, akkor is volt ökörsütés, szalag átvágás, elvtársak beszéde, stb., vagy egyszerűen megírta a Népszabadság, hogy pár hónapig nem jár vonat, és ennyi... (ahogy a Takács mondja, kijött a végén átvenni a művezető...) ?

Előzmény: Krtek (38313)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38315

Ez eleg fura...

Előzmény: haha 1970 (38310)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38314

Igaz... Arról megfeledkeztem.☺

Mire gondoltál?

Előzmény: r1232 (38312)
Krtek Creative Commons License 2021.06.15 0 4 38313

Még jobb, ha a gyorsról a helyi személyre átszállást Akarattyára helyezzük. Mint régen.

A gyorsnak eggyel kevesebb megállás, az utasoknak stresszmentes átszállás. Nincs sok vágány, könnyű a tájékozódás. Ez működhetne csajági deltával is.

 

Előzmény: General Specific (38303)
r1232 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38312

A Katica is többlet vonat villamos vontatás szempontjából. De nem erről van szó..

Előzmény: zjakabfi (38308)
superconductor Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38311

Ha már a 30a ennyire telített, van esély arra hogy ezzel fog valami történni? +1 alállomás? Esetleg csak bővítés?

Én még azt is ki merem mondani, hogy helyenként akár egy harmadik vágány se ártana, mert az elővárosi meg a távolsági forgalom nem fog túl jól keveredni, főleg ha esetleg lesz 160-ra alkalmas távolsági jármű.

München pl. kisebb Budapestnél, mégis a fontosabb vonalakon 4 vágány is van.

 

Vagy ezzel úgy vannak, hogy most már jó lesz ez így az elkövetkező ~25 évben, mire esetleg a tervezett nagysebességű álmok megvalósulnak?

Előzmény: r1232 (38307)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 38310

Kék hullámról van szó, mint írtam is ugyanazon helyről van szó, konkrétan például 2-es kocsi 66-os helyre lehet díjmentes illetve fizetős helyjegyet is váltani, de ez bármely más helyre is igaz!

Előzmény: zjakabfi (38309)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38309

Én úgy értel,ezem, hogy a nem ic kocsikba távolsagi forgalomba dijmentes helyjegy kell a "gyorsabb" vonatokra.

Előzmény: haha 1970 (38306)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38308

Attól a plusz egy vizipóktól? Annyi a többletvonat.

Előzmény: r1232 (38307)
r1232 Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 38307

A 29-en lehet hogy nem lesz gond (vicc), de a 30a energiaellátása garantáltan le fog térdelni...

Előzmény: Vasutvill66 (38245)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 38306

Tudom hogy itt a topicban vannak nálam okosabb emberek, tölük kérdezném hogy lehetséges az hogy ugyanazon helyre, lehet díjmentes illetve fizetős helyjegyet is váltani a "Kék hullám" IC vonatokra?

r1232 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38305

A G43 minden nap ugyanakkor közlekedik, Tárnoktól ott van a zónázó mögött. Hétköznap plusz nehezítés, hogy Martonba be kell érnie a páratlan S36 indulása előtt.

Előzmény: General Specific (38284)
Júniusi Dusán Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38304

És ha Csajágon a delta helyett a Pest felőli kijárat után építenénk inkább egy kiágazó új vágányt, ami egy jobbos ívvel becsatlakozna a 27-es vonalba?

General Specific Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 38303

Tehát, Bp-ről jön a gyors, Csajágon várja a Siófok felől jövő személy. A gyors tovább, csak a nagy megállóban áll meg, a személy meg elkezdi "üldözni".

 

Ez szerintem úgy menne jobban, ha a Siófok - Füred személy nem Csajágon várná a 29-esen jövő gyorsot, hanem Lepsényben a 30-as gyorsát, és onnan üldözné, amihez persze kellene egy csajági delta is, ami legalább 500 méter gonosz új vágány...

Előzmény: névtelen (38297)
General Specific Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38302

Az a "szomorú", hogy ez nem olyan bili, ami sok-sok milliárdba kerül, aztán mégis (azaz mégsem).

 

Tartom magam ahhoz, hogy aki eddig kocsival jött a Balatonhoz, az ezután is azzal fog, akárhány vonat is jár.

De ha már itt van, akkor a helyi közlekedésben, a napi kirándulásai során választhatná a vonatot, ha tényleg egy tó körüli HÉV lenne...

 

 

Előzmény: pkristof65 (38301)
pkristof65 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38301

Ehhez kevés vagyok, hogy megmondjam milyen megoldás lenne a jobb, nincs is hozzá semmilyen szakmai ismeretem. Személy szerint körjáratot tudnék elképzelni a Balaton körül személyvonatok formájában mindkét irányban, amelyekre a gyorsok, IC-k ráhordják az utasokat, természetesen nem csak Budapest felől, és mindenki oda megy ahova jólesik. De most beleért a kezem a bilibe és felébredtem. :)

Előzmény: kihúzóvágány (38300)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.15 0 1 38300

Nem kell túldimenzionálni: ingavonat, és nem kell körüljárás.

És a vonatkereszt idejébe pont befér az irányváltás is.

Előzmény: pkristof65 (38298)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38299

Egy lehetőséget kihagytál: BDV+(betétkocsi)+vezélőkocsi.

Volt ilyen szerelvény a gyakorlatban, ennél kisebb villanyvonat gazdaságosan nem szokott lenni.

Előzmény: General Specific (38295)
pkristof65 Creative Commons License 2021.06.15 -1 1 38298

Szép lenne csak van egy csöppnyi probléma. Siófok felől ha bemegy a vonat Csajágra, akkor körüljárás árán megy tovább Balatonakarattya felé. Ha meg deltát építenek, akkor nem áll meg Csajágon. Ez csak akkor működne, ha ezek a személyek kizárólag motorvonatok lennének. Kérdés, hogy a vezér "szaladgál ide-oda" a vonatban hogyan működne a MÁV -nál. Egyébként már vagy 50 éve kéne működnie a Balaton körüli végtelenített körnek, mert igény lenne rá.

Előzmény: névtelen (38297)
névtelen Creative Commons License 2021.06.15 0 1 38297

Szerintem az lehetne "szép" (de, nem tudom mennyire megvalósítható), ha Csajág-Lepsény reaktiválódik+villamosítás, majd Siófok-Füred személyek, vagy akár hosszabban, csatlakozva a gyorsokhoz a 30-on és a 29 -en is, ezek állhatnának meg a kis megállókban.

Tehát, rövid, hévszerű, jól gyorsuló személy a hosszú, nehezen gyorsuló gyorsvonat nyomában.

 

Tehát, Bp-ről jön a gyors, Csajágon várja a Siófok felől jövő személy. A gyors tovább, csak a nagy megállóban áll meg, a személy meg elkezdi "üldözni".

Előzmény: General Specific (38295)
flash_back Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38296

19759 Flirt lesz már, a 19720ból fordul. 

Előzmény: superconductor (38287)
General Specific Creative Commons License 2021.06.15 0 2 38295

Lehet, hogy eretnek leszek, de szerintem a 29 egyetlen menekülési iránya az lenne (szezonon kívül), ha lennének rajta korszerű, max. 60-80 fős járművek, és még a jelenleginél is HÉV-esebb lenne, azaz visszakerülne rá egy csomó régi és igény szerint új megálló (Tobruk, Budatava stb.). Az hamar ki fog derülni, hogy télen a Flirt kong az ürességtől, és akkor majd vagy jön a V43+BDt, vagy jön a Bz a drót alatt.

 

Ezen gondolkoztam én is a minap (a kőkorszaki posztodat a Tobruk szóra való keresés dobta ki :)


A vonalnak ugye 2 funkciója van: Bp és Sv felől a Balatonra hordani nyáron, és jó időben tavaszi - őszi hétvégéken a tömegeket (nagyjából ez most az aktuális polémia tárgya),

illetve egy kb. közepes mellékvonal a helyi utazási igények kiszolgálására, azzal a pár  "apró" különbséggel egy átlagos mellékvonalhoz képest, hogy 80-as a pálya, a településeken át vezet, és most már villamosított is.

 

A vasútnak sok helyen az a gondja, hogy a megállók 50 éve kőbe vannak vésve, és nem követik az utazási igények változását, aminek döntően adminisztrációs oka van, mert egy sima megállót fizikailag azért nem egy nagy valami megépíteni (főleg ott, ahol már volt)

 

A Flirt jól gyorsul, ezt ki lehetne használni, amikor 1,5-2 km-re vannak egymástól a megállók, főleg ha netán feltételes megállók lennének, leszállásjelzővel...

 

Nyilván ez nem érinti a Bp-Balaton forgalmat, meg ne álljon a távolsági vonat minden utcasarkon, de ha már egyszer lett drót, és akad (?) Flirt is ide, akkor legyen belőle haszna a helyieknek is.

 

 

Előzmény: nohab (20581)
superconductor Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38294

Ha tudtok pontos információt, akkor légy szíves osszátok meg, mert feleslegesen nem csöveznék :)

A kérdés pedig, hogy akkor melyik lesz az első menetrend szerinti villanygép a vonalon? Természetesen a 18-i Nohabozáson is ott tervezek lenni, ha nem is végig.

Előzmény: traxxtoto (38292)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38293

Szombaton már van hajnali bagoly, ha Bpről mennél.☺

Előzmény: superconductor (38290)
traxxtoto Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38292

19-én még Desiro. 

Előzmény: traxxtoto (38291)
traxxtoto Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38291

A 19729 Flirt és tervek szerint megy tovább 3519-ként KöKi-re. 

Előzmény: superconductor (38287)
superconductor Creative Commons License 2021.06.15 0 1 38290

Tehát a 19720 lenne a vonalon az első menetrend szerinti villanyos menet? Akkor Fehérváron kellene éjszakáznom... még meggondolom :)

Előzmény: nidsz (38289)
nidsz Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38289

A fehérvári indulásokra értettem a dolgot. 19720-ból 19759 fordul (Flirt), a 19750-ből pedig 19727 (mozdonyos).

Előzmény: superconductor (38287)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38288

Hetvégén :40-kor van 2x velencei tavi mentesítő Fehérvárig, alsón és a 4 tóparti helyen áll meg. Azt 45-kor indulóval biztos  utoléred, de talan azt könnyeb kitenni Gardonyban.

Előzmény: General Specific (38284)
superconductor Creative Commons License 2021.06.15 0 0 38287

4:30 meg 5:30?

Füredről egy 19729 van, ami 3:48-kor indul, és nem hinném hogy Fllirt, mert csak Fehérvárig megy.

Majd a 19759 Katica 5:50-kor, ami már esélyesebb. Ha valaki megerősítené, hogy az tényleg Flirt lesz, azt megköszönném, mert szívesen rajta lennék!

Érdekes amúgy, hogy mennyivel feszesebb a menetrendje, mint nap közben.

Előzmény: nidsz (38283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!