Igazad van, de mindenre elég amire azt a gépet kitalálták.Hasonlítgatni lehet itt akár mihez, nem lesz korrekt eredmény.Úgy van tervezve, hogy a motor nem szaggatja szét a vasat,(ahogy itt olvasom a telekjárókról) ,ha fullig pakolod akkor is elvisz oda ahova kell. Nem szakad szét az alváz sem. Mind ez igaz az UAZ-ra is.Mint már említettem, technikai fejlettségben meg sem közelíti a mai modern gépeket, de pont ezért szeretjük sokan. A sár közepén egy csavarhúzóval és egy kalapáccsal majdnem minden megoldható.
Lent említett gépekhez inkább az UAZ-t kell hasonlítani. Láttam néhányat, de az alvázzal még nem volt sem átrozsdásodási sem törési probléma.Ha 3T-át kell vonszolni, ott a GAZ66, annál sincs sosem alvázprobléma, a V8-as motor meg meggyőző.:)
Na meg milyen jó lehet a vékonyított alváznak, amikor belerakják a 400Nm-es motort, és az elkezdi csavargatni keresztbe, amikor nekiáll húzni vele 3 tonnát.
Egyébként ez egy tipikus súlycsökkentős visszacsapás. Legyen minél könnyebb, mert kevesebbet fogyaszt, kevesebb CO, környezetvédelem és társai, aztán a végén kiderül, hogy simán a nehezebb alvázzal is ugyanúgy eszik a szerkezet, sőt, időközben belevágtak valami jól felhúzott dízelt, hogy a tulajok örüljenek, ezzel együtt elmászik a fogyasztás, kirohad, az egész meg mehet a kukába.
Még a gyűrődési zónákra is szokták ezt rávarni, egyszerűbb kimondani, hogy spórolni kell ....
A 2.-es Disconak is vékonyított az alváza, ott is oda kell figyelni a rohadásra, de az sem szokott becsuklani, max vizsgán szólnak, hogy ezt itt javítani kell, de azonnal.
(Egyébkènt régen is a Nissanról hallottam leginkább, hogy törős az alvàz hátulja, talán szegény Rinóval (RIP) kapcsolatban, mikor NLQ vízüzemű cd-tárját húzta ki a csatornából...)
And just in case you think other makes of 4×4 pick-up such as Toyota, Mitsubishi and Ford are immune from this problem, think again. Here’s a selection of non-Nissans …
A sár, az belemegy mindenhova, de ha ott eltörik, akkor az ott vékonka.
Az angolok nem a kiváló korróziálló anyagaikról híresek (azaz szar biliacélból van minden), a Classic Range-em padlója, meg a küszöbje 15 éves korára el is tűnt kompletten, de valahogy az alvázaik mégis bírják.
A defiknek az alváz legvége (az utolsó 10 centi kb) rohad le, ami a kvázi lökhárító egyben, de az meg ott a bódé végén kívül nem tart semmit, tehát pudvára rohadva is megy az autó, nem az van, hogy középen kettétört.
az elmúlt 20 évben nem nagyon töltöttem utána olajat egy autómba sem, igaz nagyrészt 10 év, 150 e alatti dizelek voltak. És nem azért , mert elhanyagoltam, ellenőrizve volt.
De ez már itt nagyon off.
Lassan mi, telekjárósok kiszoríccsuk innen az igazi dagonyázókat :-)
Tudod, az a pökhendiség amivel közölték velem, hogy ez egy BMW, ennek nem kell pálca... :-)
Viszont a bekészített olaj hamar elfogyott, a műszerfalon jelezte, hogy töltsek utána. Ha lett volna pálca, nézhettem volna, hogy mennyit is... De így beleöntöttem az egészet és kész.
Nem az olajért fizet, a 3 betű, meg a propelleres jel kerül sokba.
Egyébként nekem a korábbi Fiat Scudo kisteherautóm a műszerfalon mutatta az olajszintet indítás előtt, azért volt pálcája is. A mostani elvileg magasabb katgóriájú meg nem mutattya.
De át fogok állni a 10ezrenkéntire. Kolléganőm X1-esében 30e a csereperiódus, bár fizet annyit csak az olajért, mint én az egész szervízért szerintem az mégis sok.
(Volt F30 318 D BMW-m. Mikor átvettem a szalonban, mindent megmutogattak, hol van, hogyan működik, stb. Kérdeztem, hogy olajszint-ellenőrző pálca miért nincs benne? Mert ez egy BMW, ebbe nem kell. Ja. Mikor a csomagtartóhoz értünk helyes kis csomagolásban ott volt 1 liter olaj. Na és ez??? Hát, ha mégis...)
Igen, a zember azt hinné első blikkre, hogy minél sűrűbb, annál jobban ken, de nem így van, mert a nagyon vékony olajfuratokon a sűrűbből nem tud annyi átmenni, ezért melegedhetett jobban. És az olajnak a kenésen kívül hűtés szerepe is van.
A nagymotorba egyszer nem 10W 40-et, hanem 10W 50-et raktak, mindig egy osztással magasabban volt a motorhőfok jelző, mint ahol szokott és színesre égtek a leömlők.
Azóta sejtem, hogy nagyon nem mindegy, milyen olaj kerül bele.
20 ezrenként van olajcsere, ami azt jelenti, hogy kb. június-július táján lesz a következő. Ezek szerint jó lesz ez akkor is.
Alapvetően vissza kell kanyarodni az elejére, egy SUV is lehet jó terepjáró, ha lenne normális hasmagassága, terepszögek, lehetne normális méretű gumit feltenni, ha felhasal a kocsi, nem sérülnek meg drága elemek, stb... Az egyik túrán egy Lexus RX valahányas jött velünk, nem a hibrid , jól jött egy darabig, könnyedén felhasalt, de a legnagyobb gondja a gumi volt, az utcai gumi ideig óráig jó. A másik, hogy egy belógó faág nem mindegy, hogy egy 200 ezer forintos lámpát szed szét, vagy egy 5 ezer forintosat.
"Ha difi nincs, csak a viszkó, akkor annak folyamatosan erőlködnie kell, hogy hajtson mindenhol."
Persze tévedhetek, én is csak az olvasottakból próbálok okosodni, azok meg írnak néha (gyakran) hülyeségeket is.
Amit írtál, szerintem akkor igaz, ha elfogadjuk, hogy az AWD járgány folyamatosan osztja a nyomatékot 40-60, 50-50 (akármilyen) arányban. De ha azt fogadjuk el, hogy csak fordulatkülönbség esetén kapcsol, akkor gyakorlatilag összekapcsolás nélkül együtt forog. (kis eltérésekkel a kanyarokban)
Egyébként meg azt sem nagyon tudom elfogadni, hogy a kapcsolható összkerék takarékos, mert csak szükség esetén hajt, ugyanis visszafelé a keréktől ezek a rencerek hajtják az egész erőátvitelt.
A szabadonfutós, vagy agynál szétkapcsolható pick-upok persze nem, de itt az általános "városi" terepjárókra gondolok.
Én láttam, kben sosem tűnt volna fel, hogy hiányzik egy sorszám. Kb. egy fél mondattal igazat adott Tie-nak az előző hsz-a végett. Semmi rendkívülit nem írt, még csak egy árva olajfúrótornyot sem akart rásózni senkire. :-)