Jó Estét Urak! Kérek egy kis segítséget. Rönyó 1.5 DCI az ügyfél panaszkodik, hogy reggel nem jár kereken a motor, és később sem tökéletes. Űzemanyag szűrőt cseréltem nem rég benne akkor a mostani jelenségre nem figyeltem fel. Jár a motor és a visszatérő csöben buborékok vannak, de a bejövő oldalon a gumi labda és a szűrő közöt biztos nincs bubi. Kivettem a tankból a szívócsonkot, tiszta. Utána próba és azt látom hogy járó motor mellett a tankba menő csövön visszafele jön a buborék, levettem a gyorcsatit és a szűrőből nem jön semmi plussz go. járó motor mellett. Ott csak akkor jön ha nyomkodom a labdát. Rés olaj az injektorok felöl szinte semmi. A tankba menő csövön semmi nem megy alapjáraton. Nem értem, itt okádnia kellene, nem?
Már bocs ,de én ebben egy rég cserélt(vagy nem) fagyállót látok.Az meg a vizpára kicsapódás a tetején belül a tartálynak.Csomó autónál láttam ilyet,magamén is. Ne tévesszen meg a habbal ránézésre!! No para. Végy mintát belőle,méresd meg akár multiméterrel, a pénz meg jól jön karácsonyra.
Ford focus 1.8 tdci 2002-es f9ad2 motorkódú kombi. Inercia kapcsolót valóban nem találtam benne, de aki diagolta azt mondta, hogy gyanús hogy a hibát az immobilizerhez írja és nem a motorhoz. Nem is tudta törölni.
Köszi a tippet. Mivel vásárlás előtt állok, nem fogom tudni megpróbálni. Amennyiben a tömítés csak a gond, az mit jelent? A vége akkor is motorgenerál nem? a többi probléma amit írtál nagyságrendileg mekkora költség? Eleve ki lehet műszeresen zárni ezt?
100 %, ismerőstől vettük 2,5 évesen, akkor volt benne 75000. A másik 75.000-et mi raktuk bele majd 9 év alatt... (Volt, hogy az autó 2 évig csak ünnepnaokon volt elővéve).
Sajnos még mindig autót keresek.... a problémám: 1,6 Chevi Cruze 1,6 Ecotec motorral. Ahogy a képen is látható olaj van a kiegyenlítőben...ottaNi szaki szerint ez nem para mert jellemző erre a motorra...csak ha több lenne, az lenne gáz...
Kárpiton huzat, alatta szakadás..aki így bánt a kocsijával első tulajként az vajon mennyire figyelt az olajcserékre?
A kocsi Ford márkaszervizben volt, első tulajos, de szervizkönyvét nem vezették....
A KÉRDÉS NYILVÁN AZ, HOGY TÉNYLEG CSAK TÍPUSHIBÁRÓL VAN E SZÓ, VAGY FELKÉSZÜLHETEK EGY MOTORGENERÁLRA? NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET ELŐRE IS!
EGYÉB JEL ELSŐ RÁNÉZÉSRE NEM UTAL MOTORHIBÁRA, AZ OLAJSAPKA TISZTA.
A rendes éves olajcserét csináltuk meg rajta és feltűnt, hogy a EGR szerep körül kicsi olaj "kicsapódás" van. Nem szoktam rátölteni olajra, most sem kérte az autó a legutóbbi csere óta (2016. nov), tehát minimális mennyiség szivároghatott így el, még a garázsban sem tűnt fel, hogy lenne olaj folt. Viszont egyértelműen látszódik az EGR szelep körül.
Az autón menetközben sem lehet észrevenni semmi problémát. Mi lehet szerintetek a gond, mindenképpen vigyem szerelőhöz azonnal? (így karácsony környékén jó lenne, ha nagyobb tételek pár hónappal később jelentkeznének...)
Egyébként az autón a generálszervízeken kívül mindössze egy generátor szabadonfutót kellett cserélni, egyébként nem volt vele probléma.
olcso es egesz jo, napi haztartasi hasznalatban (hobby szintu autoszereles, ezzel jarunk naponta ki a sufniba meg a kertbe este) 3-4 eve birja
meg tovabbra sem ertem, h telefonnal h lehet vilagitani szereles kozben. az elso a rendes lampa h lassam h mit kene csinalni. utanna a rendes szerszam, h legyen mivel csinalni. (utanna a hely, h legyen hol csinalni). ebbol a komplexumbol a lampa a legkisebb tetel.
ez LIDL-s lampa 3eft, LIDL dugokulcskeszlet 12eFt es a dugokulcskeszleten kivul a legalapabb dolgokhoz is kell meg egy par extra szerszam (csavarhuzo, (kalapacs), par fogo, csöfogo...)
Attól még, hogy ajándékba venne neki az ember egy tuti lámpát, az nem egyenlő azzal, hogy akkor szerszámai, eszközei sincsenek.. Az ember pusztán hasznos ajándékot akar adni és máris ilyen "érdekes" feltételezések jönnek.. -_-'
Van egy 2005-ös Skoda Octavia 1.9PDTDI, BJB motorkodú autóm. Néha alapjáraton, nagyobb terhelés alatt vagy motorfékezés alatt kopogó hang jön a motor felöl (1,2-es henger). Az lenne a kérdésem hogy tunátok ajánlani megbízható szervízt ahol a motorfelújitást el tudnám végeztetni?
Nem porról beszélünk, az oda nemigen jut be. Fólián a védőréteg szokott öregedni a hibás szériákban, néha egy alkoholos pucolás tud segíteni rajta, de régen javítókészlet is volt erre a problémára, új tárcsával. Nem tudom a Daimler árul-e ilyesmit, kéne vetni egy pillantást az elektronikus alkatrészkatalógusukba.
Nem fújni kellett volna, hanem izopropil-alkohollal meg egy fülpiszkálóval megtisztítani a jeladó tárcsát és az infraszenzorokat. A szenzorok forrasztásait is nézd meg.
Mennyire normális az, hogy az autón az áprilisban cserélt szilent elkezdett már repedezni? Még októberi végi kerékcserekor figyeltem fel rá. Azóta 10-11 ezer km ment bele.
Volt rá példám és mind be jött. Roppant idegesítő a zörej. Te csinálod vagy szerelő ? Ha megoldódik a probléma jelezz vissza. Minél hamarabb legyen szerencséd.
Abs/esp hiba C1504 van.Diag szerint ez ilyen vegyes hibakód, áramellátás/kormányszögjeladó alapbeállítás, meg még valami, hiba nem törölhető.
Kormányszögjeladó élőértékben fixen 330 fokot mutatott, szétszedtem/kifújtam(optikai érzékelős a drága), ettől hajlandó +- 70 fokot mutatni most már, többet nem, alapbeállítást nem enged csinálni.
Holnap hoznak egy másikat rá próbára, ha az sem válik be, akkor mit takarhat még ez a hibakód?(abs vezérlőnek/kormányszög jeladónak tán fix 30-at kéne kapnia, hogy a gyújtás nélküli kormányelmozdulást is tudja, ennyit kihámoztam az esiből, ezeket még nem ellenőriztem)
Írod a kuplungot mint lehetséges hibát. Esetleg egy félig szétesett tárcsa vagy szerkezet ami a kuplung kinyomásakor megfeszül és ezért nincs olyankor hangja?
Segítséget kérnék. Seat Ibiza 1.4 2005-ös gyártás, BKY kód. Rendellenes zörgő hang jön a sebességváltó vagy a kuplungharang irányából ami kuplung kinyomására megszünik. Kérdésem az, hogy a főtengely végében csapágyazva van-e a nyelestengely (ha igen ennek a csapágynak a hibájára gondolnék) A rosszabbik ha a sebváltó készül feladni a harcot. Szokott ezekkel a váltókkal gond lenni? (váltó kódot sajna nem tudok)
Javaslatot szeretnék kérni. Autószerelőnek ajándékba lámpát szeretnék venni, hogy ne telefon vakuval kelljen szenvednie mindig. A kérdés, hogy fejlámpát vagy ilyen hosszúkás kézbe való szerelőlámpát (mágneses) lenne érdemes inkább venni neki? Előre is köszi a válaszokat!
Üdvözletem mindenkinek. Kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Ford Focus 1.8 TDCI 2002-es autóm ami egyik pillanatról a másikra nem akar indulni. Kidiagoltuk és a következők jöttek elő. kérlek Titeket segítsetek.
A magasnyomású szivattyú hibakódra nekem azt írja ki hogy magas a nyomás de egy másik oldalon pont az ellenkezőjét írja a google.
Tegnapi nap folyamán a motor furcsa rendellenes hangot ad ki magából, már alapjáraton is, kopog valami, és ha jól füleltem alulról jön.
Na most, ez egy Audi A4 Avant 1.8 Benzin, ADR motorkódú, 125Le, 92kW, 1996-os, fekete
Március óta bak-on állt, mert cseréltünk rajta lengőkarokat, lengéscsillapítót, stabilizátorokat, kormányművet, és tegnap jutottunk el arra a pontra hogy elvisszük műszakira, amin át is ment, és még a kerékösszetartást is sikerült beállítani, ámbár hazafele jövet jött az érdekes hang. Na most mire lehet ilyenkor tippelni?
Főtengely? Netán valami leszakadt volna? Vagy létezne az hogy 7-8 hónap alatt a benne lévő olaj "romlott" volna meg és elég lenne egy olajcsere?
Ne haragudj, de ezeket az 1 db raktárból álló cégeket, és a saját kutatással, fejlesztéssel, gyártással és minőségbiztosítással rendelkező, tier-1 beszállító Valeót egy lapon emlegetni még viccnek is rossz.
A dolog érdekessége hogy ha leáll akkor nehezebben indul, de nem is ez az érdekes, hanem hogy ha várok vele egy pár másodpercet gyujtás nélkül, vagy azzal az mindegy, akkor pöcc röff
A turbót már végig nyálaztam, a geo hibátlanul mozog, 1.8-at tölt, amikor beáll vészprogramba, akkor 0.5. Folytószelep sem lehet, mert ha teljesen elzárom sem áll le. Levegője van, esetleg még föteneglyjeladó miatt állhat le, bár az állandóan jelentkezne, nem csak magy gázta. Üzrmanyagra tudok gondolni.
aztan jo sok forro vizzel atoblitve ment vissza a helyere.
(ez eddig mindig sikeres volt )
ketyeget alapjaraton , fordulatot is vette.
a mafot mindig hibara irta, mert kert es valos nem egyezett.
jo. majd megnezzuk.
muhely> parkolo kozt van 3x100 meter . (3 keresztezodes 'U'-ban )
1. szaz meter finoman. minden oke, megvan az ereje.
2. szaz meter kicsit kemenyebben, de nem padlon.
itt jott ki belole a fust.
nem kicsi, a turbotengely tores ettol gyengebb.
3. szaz meter.... fele.
utjavitok kiabalnak, integetnek.. fire!fire!
muhelytol 50 meterre birtam megallni, itt mar a labam is izzadt.
alanezek.. narancssarga a cso, es csopog le az ego kulimasz.
2x50 meter sprint tuzolytoert. (tudom, legkozelebb elore ..;)
nem gyulladt ki.
lehult, odebb altam.
olvadt fem pocsolya az aszfaltban.,. fogja a magnes. :o ---------- ma bekerult.. az egez dpf alja leolvadt. acel csovestol/hazastul egyutt. tokom se tudja mitol.
-------------------
okee.. mi van a mafal ?
lukas a szivosor. kivan egve. nem tudott bufogni a zart kipuffon , szelep nyitasnal langfront vissza a muanyag szivosorba. az nem sokaig birta.
ategett. miert irom ? mert a mica-r fele 1.9 pd ugyanezt csinalja kopott hidronal, (by 409! ) csak ott alu a szivosor.
Én is osztom Cam véleményét. Az olaj tiszta benne, lerakódásmentes a motor, ránézésre semmi máson még csak kopásnyom sincs, a csapágycsészék sem karcosak... Ez meg úgy elkopott, hogy el is tűnt.
Valahol belekezdett aztán az egyre rosszabb geometria miatt, meg a felületedzés eltünése után megették egymást.
eddig 7ezrenként cseréltem, mert ovi böli járatos volt, de most már megy vele a feleségem napi 2x20at. Igy 10e perioduson van. Eneos volt, most meg fuchs titan van benne..
eddig 10 autómból 1 volt benzines egy 1.6 gt golf de az is halvany aranyszínű volt mindig. Ezt hittem ez jó.
olajat nem eszi, max 2 dl egy periodus alatt, de a láncfeszítőnél ködöli, dezt olvastam az is tipushiba.
mesterképzésre szeretnék jelentkezni de nem tudok mert nem tudok 5év szakmai gyakorlatot igazolni.a jelenlegi helyen 13-éve dolgozom a szakmában csak kb.3 éve átírták a munkakörömet így nem kapok papírt.van valakinek tapasztalata ilyen patthelyzetről?
Nem rossz motor, de érzékeny az olajcserékre és a jó olajra.
A probem ott van, mikor elkezdi enni, és csak rátöltögetnek. Akkor hirtelen odalesz.
Vagy a csapágysor, vagy a veztengely ragad meg, bontóban pedig semmi nincs hozzá. Nem véletlen.
Múlt héten csináltam egy Spark-ot, abban valós 50ezer volt. Kicsit elhanyagolták az olajcserét, az összes himba cserés, himbatengelyek, a veztengelyt még ki lehet "sminkelni", de így sem volt olcsó mutatvány.
Mondjuk ez is olyan motor, amire oda kell figyelni.
Ezt a "tescos" szutyok olajat használók szokták emlegetni, bizonyításul, hogy az mennyire jó olaj. Aztán mikor megkérdezem, hogy szerintük az a mocsok, ami a normális olajakat feketévé változtatja, az hol van az ő motorjukban, akkor erős hümmögés meg mellébeszélés szokott következni. Szóval, ha neked színtelen marad az olajad, akkor nem jó olajat használsz.
A Japanparts egy olasz kereskedőcég a Nipparts meg holland. Nem gyártanak azok az égvilágon semmit, és annyira japánok, mint te vagy én. Hihetetlen, hogy még mindig van ember, aki bedől ezeknek.
Alapjárat hullámzik, néha kisimul, hibakód csak egr(p1402, p1409), kis gázadásra 1000-től felfelé szépen jár, jön megy gyorsul, más baja nincs.
Railnyomás amikor sima, 230-250bar, hullámzáskor 200-500 között, hozamszelep próbálja leszabályozni(vagy attól hullámzik, ez még kérdés, szkóp nincs, élőérték ehhez lassú), 15-50% kitöltésivel.
Úgy néztem, a railcsövön nincs szabályzószelep, van egy nyomásmérő, meg egy nemtudom vészszelepnek néz ki, csak résolaj csatlakozik rá.
...valamikor volt itt szó hozamszelep(?) tisztításról erre a hibára(Cam aro talán), meg mintha ez a rendszer szabályozná úgy az alapjárati railnyomást, hogy a bespriccszelep nagyon gyors vezérlésével elengedi a résolaj felé az anyagot úgy, hogy maga a szelep nem nyit ki..?
Köszi a ötleteket(a vigyem el szerelőhöz kivételével:-)
Ilyen nyűgös dolgokat olyannak el sem vállalok, aki nincs tisztában azzal, hogy miről is szól a javítás.
Kell a bizalom, azaz szó nincs FB-os hírverésről. Egy becsületes munkát meg lehet védeni ész érvekkel, aztán könnyen visszanyalhat a fagyi.
Meg kell tudnom vele beszélni, hogy mi legyen az, amit javítunk és mi legyen az, ami a további meghibásodás megelőzésére megy.
Természetesen nem a fagydugó beragasztására gondolok, hanem láncszet, teljes hengerfej átvizsgálás, felújítás....stb.
Rég megtanultam, hogy azért én nem kockáztatok, hogy az ügyfélnek spóroljak. Kockáztasson ő, ha spórolni akar.
Persze itt egyből felmerül a szakszerű javítás mikéntje. Én olyan szakszerűen meg tudom javítani, csak bírja kifizetni az alkatrészeket, meg a melót. A vicc az, hogy még így is sokkal olcsóbb, mint egy új motor.
Garanciát kell vállalnom a munkámra, a bíróságon olyan nincs, hogy csak annyira raktuk össze, hogy el tudja adni nyomott áron.
Az ilyeneket csinálja meg a szomszéd srác, aztán pereljék egymást, ha tudják.
Tévedés az az álláspont, hogy most költöttem rá 400-at és még mindig szar, vagy már megint ugyan az a baja. (Megállt).
Nyűgös ez mindenféle megközelítésben, az ilyen csináljuk meg a legszükségesebbeket javítások mindig lutrik.
vagy elkered a 1/3-t a megbontasos pucolos megoldasnak. Ha csak minden ötödik jön vissza 1 even belul es kell a vegen szetszedni (es azt gariban ingyen megcsinalod), akkor mindenki jobban jar.
A szennyes autógyár is él még valahogy, és megveszik a xarját, amiben direkt beteszi úgy a fagydugót, hogy az olajba ömljön a víz,
....azt nem ítélik meg online a fuckbook-on?
Levenni a helyén a szelepfedelet+olajteknőt és megbontani és a csapágycsészéket, még mindig kisebb meló, mint kivenni a blokkot és porrászedni,..... itt lenne eldönthető ugye, kell a motorjavítás vagy nem.
A Facebook korában azzal nem sokra mész. Ha egyszer összeült az online rögtönítélő bíróság, és megszületett az ítélet, akkor te már hiába lobogtatod a munkalapot, hogy "dehát figyelmeztettelek, és aláírtad".
Valami itt nem stimmel. A kollegák extrém dolgokat feltételeznek, de ez elég ritka.
Kezd el előlről. Mi is a problémád?
Nem lehet, hogy egyszerűen csak túl van töltve olajjal? Elmondás szerint nem, mert ha lent volt a karter, gondolom nem 6-8 literrel tölötted fel a motort...
Na meg olajos minden... onnan folyik, vagy oda folyik és széteríti a menetszél?
A 7 Baros hideg olajnyomás is elég határeset, ez is bele van keverve a sztoriba, de ahogy mondták előttem is, ez teljesen más hibát okoz. (Sőt, nem okoz érzékelhető hibát.)
Ha pár nap alatt úszik az olajban az egész, az elég nyilvánvaló a hiba, egy hozzáértő szakinak nem hinném, hogy különösebben nehéz lene kitalálnia, ha látja, hallja, szagolja.
Leginkább szelepfedélét néhány nap alatt akár pasztázva van, akár nincs. Az olajszűrő környéke olajos.A kartel tömítés körül is olajos minden. A szelepfedél gázelvezető csonkján alapjáraton fröcsög az olaj. A kerterszűrő kitisztítva, de nem is volt eltömődve. Kartergáz cső új. Rövid távokon van használva, kb 2-3 nap alatt olajban úszik a blokk. Egy másik felvetésre válaszul Castrol 10W-40 van benne. Ha a Data szerint 2000-es fordulaton kell 2 barnak lennie (igaz feltehetőleg meleg motornál, bár hőmérséklet nincs megadva a méréshez), akkor szerintem hidegen a 7-nél több nyomás nem lehet jó. Ha nem a szivattyú, mi lehet az oka az új (Glaser) tömítések srorzatos olajáteresztésének? A karter tiszta, a szivattyú tiszta, lerakódás sehol nincs. A vezérműtengely környéke tiszta, az olaj simán lefolyik a karterba.
Hátha fotott már bele valaki hasonló hibába.....Adott egy WV Polo AAU motrokód '93-as évjárat. Hidegen alapjáraton 5,5 bar az olajnyomás, kis fordulatszám emelkedésre 7 bar....és több is lehetett volna, de eddig mér a műszerem. A tömítéseket pár nap alatt kinyomja. Hol lehet az olajnyomás szabályozó szelep? A dekliben nincs. A szivattyúban lehet? JAvítható, vagy szivattyú csere? Előre is köszi ha tud valaki konkrétat.
Látszik, hogy régóta nem élsz agyarországon:DD, nyugaton ezt így ilyen dimenzióban (alkalmazott fusizik) tudják elképzelni,...legfeljebbis.
Itt a "márkaszerviz" az egy un. eldobható kft, amin valaki (átalában hasonló "üzletekben" jártas "uriember") megpróbálja 3-5 éves "minden hülye újkocsit vesz hitelre" konjuktura alatt megalapozni a saját és családja vagyonát a következő X évtizedre.
Tudod, mint a privatizáció, lerablás, aki kimarad, lemarad, elhullik a gyenge, a belek, a becsületes hülye, szívjanak a lúzerek.
Egyébként márkaszervizben az olaj nevetségesen drága, aki a kis sarki lepukkantszerelőt szidja a """horror pofátlan 30% alkatrész árrése""" miatt, el nem tudja képzelni, a márkaszerviz mennyiért veszi a tartálykocsis, nagyhordós kenőanyagot (kiskerár negyede-ötöde) majd jó 20x (!) áron tölti tovább a kocsidba.
Már azt az 1-2 litert, amit még emellett ténylegesen beletölt, a többi besült retek meg szétviszi a motorját az újautós "sokszorosan balek magyar hülyének", dehát ez is csak neki, a szerviznek jó, a garanciát a mai kenőanyagokkal azok a 2000 körüli tervezésű(!) blokkok még egy olajjal végigkínlódnák akár.
Amit eddig láttam utángyártott thermoplasztik harang készletet, az abban hozzáadott bilincs egy lyukas garast sem ért, hiába tettem fel, jött mellette ki a zsír. (nem összeakadós, csak sima roppantós bilincs, sima fogóval összenyomhatóak voltak) A gyári Click bilincset szoktam rátenni, ha meg lehetett menteni a régiről ill. ha egyáltalán az volt rajta, vagy veszek komplett gyári porvédő készletet.
Ha tudsz olyan gyártmányt, amiben ilyen tisztességes bilincsek vannak, azt megoszthatnád velem, akkor olyat keresnék legközelebb ! (de Click bilincs beszerzési forrás is érdekelne :-) )
Nem árt hozzá mémi szerszámozottság, jó ha van a lentebb linkelt féltengelybilincs roppantó fogód. Vagy mi a fene a neve. :) Termoplaszt haranghoz erős acél bilincs jár, harapófogóval már nemigen lehet rásajtolni.
Tömlőbilinccsel is fel lehet rakni, nem túl elegáns megoldás, de ki figyel oda? :)
Jah, egyikben sem volt még 150 ezer km. Az egyiket azért újították, mert dőlt belőle a füst, a másikat motorhibásan vették, abban a motorban össze volt törve minden. A kieső szelepülék lerendezte.
Sajnos benne van a pakliban, hogy az a fagydugó épp a motorjavítgatás után nem sokkal fog kihullani.
Ráadásul ma hallottam, egy újabb lehetséges hibáról.
Két teljesen független eset, mindkét Mini motorban kimozdultak, kiestek, eltörtek a szelepülékek. Nagyon nem kell ecsetelni, ez mit jelent. Az egyik felújítás után, de a gépműhely esküdözött, hogy nem nyúlt a szelepülékekhez.
Hihető is, hiszen semmi oka nem lett volna azokat cserélni.
Van ennek a motornak ezen öt súlyos hibáján kívül is valami? :)
Ha tudsz kérdezd meg a gyárit és vegyél mert az lesz OK. Remélem nem Toyotás a filozófiájuk(ami persze érthető,de azért kemény az árképzés),hogy csak egybe csomagolva adják a külső-belső párt. Hétfőn meg tudom nézni,de tuti itt is valaki,hogy mit ír a Mazda epc.
A kérdésem hátterében az áll, hogy más típusnál, már sikerült kb 1 mm-rel nagyobb, keményebb prvédőt beszerezni, és azt nem lehetett összehúzni rendesen... stabilan ált első ránézésre, de szórta a zsírt...
Régóta kínlódtam azzal a jelenséggel, hogy hidegen beindítás után egyenetlenül járt a motor, és a bemelegedési fázisban sem volt egyenletes az alapjárat...
Kb meglett a hiba oka. Az egyik sorcsatlakozóban két érintkező megégett, az egyik egy testvezeték, a másik a légmennyiség mérő egyik vezetéke. A kontakt javítása után a jelenség megszűnt.
Még mindig van egy kis remegés, de tervben van egy szelephézag állítás és utána egy porlasztó korrekció lefuttatása.
Kérdés:
- lehet-e az érintkezők megégésének más oka, mint a helyi kontakthiba?
- mivel érdemes alaposan tisztítani az érintkezőket?
- A levegőmennyiségmérőt hogyan lehetne "tesztelni", illetve érdemes-e? 28.000 huf körül van Denso, gondolkodok a cserén...
Ennél a motornál mi okozhat olyan jelenséget, hogy a motor beindítása után 5-7 másodpercel megjelenik egy halk kopogó hang, amely valamelyest felerősödik, és a bemelegedés korai szakaszában még mindig jelen van? Melegen nincs ilyen. A "bármi okozhat ilyet" jellegű válasz helyett többre mennék olyan infóval, hogy valaki hallott hasonlót, és biztosan meg is lett az oka...
Olyan lett ez a mondat mint a nincs kettő négy nélkül filmbeli jelenet:egyre mélyebbre ásunk a tudatodban,és felszínre hozzuk a legapróbb dolgokat...🤘A film egy remek alkotás,ellenben ez...?
Az a baj, hogy most majd kifizetnek nekem (fenét nekem, a cégnek) közel fél millát, és bármi baja lesz ennek a sz*rnak az elkövetkezendő két évben az orrom alá tolják, hogy megint nem megy, csináld meg rendesen valamiféle garanciában.
Ilyennek mindig az a vége, ha a szecskában áztatom a seggem három napig munkaidőben, akkor is jobban jöttünk volna ki a buliból.
Itt az új helyen gumizik is a cég egy gyakorlott sráccal. Szezon van, jól csorog belőle a bevétel miközben a kockázata minimális.
Nagyon kuli munka, de ezen nem fog járni az agyad hajnali kettőig, hogy mi legyen. :)
Tudnám még sorolni,a vezérlésben is az összes cikk/cikkszám le lett váltva peug. fronton új-módosított cikkekre. A leg szánalmasabb az volt,hogy horror sok időre jött meg minden,a hajtókar csavarokért majdnem expedíciót kellett indítani,a forgalmazó állítása szerint csak nekik 48db csavar elő rendelési hátralékuk volt. Mindegy,hagyjuk is😏.
74000/db a peugeotnál a dugattyú(ez 1.6 benzin turbo,150le),már módosított sokjegyű cikkszámon jön(ránézésre pont olyan volt mint ami kijött belőle,de ugye anyagában stb lehet totál más...),kb két hét alatt a világ végéről. Esetünkben azért kellett cserélni,mert az egyik dugattyú a palástján megrepedt,kihullott belőle egy darab és kompresszio bajos lett.
a srac azt mondja jelolte es ugyanoda ment vissza.
hát jelölni igazából felesleges mert van saját jelzése minden motornak.
viszont csak elméletben van ugyanott, a nyúlott vezérlés miatt minden késik egy kicsit és ha amúgy is határértékre állították előtte akkor könnyen lehet hogy már kicsit kikésett minden limitet. most viszont helyre kerülhetett.
Kicsi,77le 1.4 benzines motornal letezhet,hogy fotengely szimering csere uan valamivel erosebb lett az auto vagy csak bekepzeljuk.Csak mert eleg gyengenek ereztuk korabban,most meg olajszoras miatt cserelve lett a fotengely szimering,es azota mintha erosebb lenne.koszi.
Saját célra szeretném, nem napi használatra. Megbízható szerszámot szeretnék. Szeretem, ha bízhatok egy szerszámban és nem törik el egy-egy erősebb használat esetén. Kopóalkatrészek (Futómű) cseréjéhez szükséges szerszámokat akarom beszerezni és ahhoz keresek most infókat, ötleteket. Szerencsére sok szerszám gyártó van, de a választás már annál nehezebb, hogy melyiket érdemes és melyiket nem érdemes megvenni. Sokszor hasonló kiszereléseket is találok csak más-más márkanévvel.
volt néhány smart motor javításom ami angliából importálódott ide.
egész más a belsejükben a "lerakódás". leginkább nincs is, csak egy aranybarna színréteg, ellentétben az itthon sokat futottaktól. azokban minimum csokibarna, vastag, lemoshatatlan lerakódás van de leginkább fekete iszap trutyi.
Ha már... Volt szó a Brigeciol2000-ről. Egy óra áztatás után így lemarja a rálakkosodott olajat.
Nem vastag és nem is zavaró ez a lerakódás, de jobb, ha ez sincs.
Ezt a féktisztító, benzin, gázolaj nem oldja, nem ilyen ronggyal letörölhető dologról van szó.
Azért vigyázni kell, mert fél napos áztatás után feketére marja a vas és acél dolgokat is, az alut még hamarabb. Ahol kényes kritérium a felületi érdesség, minőség ott kárt is okoz ezzel, de általában csak ronda lesz.
Próbálkoztam sok mindennel, amit csak bele mertem önteni a hengerbe. Majd jól leszivárog kilazítja a gyűrűt, feloldja, fellazítja a kokszot, aztán a friss olaj, a hőingadozás, a rezonancia majd kihordja a szemetet.
Egyszer sem jött be.
Napokig ázott, féktisztítóban, brigeciolban, hígított hideg zsíroldóban...stb. , sok mindent kipróbáltam van amelyik úgy nézett ki működik, de pár hónap múlva megint okádta a füstöt.
Még a dugattyút kiszerelve sem nagyon tudom kémiailag eltüntetni a kokszot, "kapargatni" kell.
Pontosan, nem kell bele az 5W, mert megeszi. jó lesz a 10W, de a 15W még "sűrűbb", na meg olcsóbb is.
Ki is végzi a még simán menthető motort egy ilyen ősolaj. Turbóról nem is beszélve.
Láttam olyan G astrát (Ecotec), hogy a hátfal nem kormos, hanem olajos volt a kipufogóból kijövő és örvénylő valamitől. Sárga színű, olaj volt a kezeden, ha végighúztad az újjad. :)
Igen, a dugattyúba besült olajáteresztő. Nem enged az, csak a csavarhúzónak.
Érdekes, hogy ott nem ismert probléma, de az elmúlt 3-4 évben legalább 20 motort javítottam ilyen hibával.
100-200Ekm-t futott motor, gyakorlatilag lerakódás mentes, hibátlan minden alkatrésze, csak az olajáteresztő, esetleg az olajlehúzó is beáll a koksztól. Gyűrűsor, csapágysor csere, egy biztonsági HF javítás (szelepcsiszolás, szimmering csere, érintősík, néha pár szelepvezető csere) és kész.
Hengerfal hibátlan, dugattyú hibátlan, főtengely dettó, vezérlés részei kopásmentesek, lánc és tsi. csere.
Újabb 150eKm benne van, ha nem b*szódik el közben valami kis genyó láncfeszítő, vezető...stb.
Megnézem, még semmit nem tudok, csak puhatolózom.Az egyiknél hirtelen jött elő, bár azt egy hete vették, szóval nem tudtam értelmezni ezt a hirtelen jött füstölés észrevételt :)
Az is lehet beadalékolták eladás előtt.
----
Cam,
nn itt elég sokat láttam, ami füstölős, de eddig különböző okok miatt nem vállaltam egyet sem.
Minden túlzás nélkül, úgy füstöl,hogy két gázfröccs után nem látod az autót. 100km/liter olaj.
A katalizátort már saját bevallás szerint kiütötték és kiírták belőle valahogy az ellenörző szondát.
Ma hogy-hogynem két BMW/PSA szívó 1.6 Prince motoros autó (308, Mini) is betalált a műhelybe.
Mindkettő okádja az olajfüstöt.
Kérdeztem egy ismerőst, aki állítólag képben van ezekkel mondta, hogy a szokásos gyűrűletapadáson túl ezekre jellemző, hogy zsugorodik a dugattyú (szerintem minden motorra jellemző...) így azt is feltétlen cserélni kell.
Ebben én kételkeddem, de kiváncsi lennék a véleményetekre.
Lehúzóból ilyet használok, biztosan van olcsóbban is jó.Lényeg,hogy azzal a szerkezettel rá lehet feszíteni a ratokat a csapágyra, nem ugrik le. Nem mindig lehet abban bízni, hogy önzáró a feszítés.
Mondjuk célravezetőbb lenne, ha elmondanád, mi a terved ezekkel pontosan. Hobbistának nem feltétlen kellenek drága célszerszámok, mint a csapágylehúzó készlet.
A lakosság 90%-ka 1m Ft átlagértékű min.10 éves autóval szennyez.
Nem csak Magyarországon... a német átlagjózsi autója sem ér tokkal-vonóval annyit, mint amennyi a Golf és az e-Golf árkülönbözete (átlagéletkor, második oszlop).
A bilincsfogóból nekem a felső kettőhöz hasonló van, tökéletesen jó. nem tudom Neked mire kell, de ezzel a pl. a féltengely gumiharang egyszer használatos bilincseit szoktuk roppantani.
Az ilyen beakadós gyorsbilincshez, ami oldható és újra bepattintható nem ez a szerszám kell.
Csapágylehúzó nagyon jó dolog, ha épp olyan van, amilyen kell. Soha nincs éppen olyan.
Egyébként elég ritkán használatos célszerszám, talán váltó javításkor elengedhetetlen.
Csak a jót szabad megvenni belőle, ebből nem jó a "félprofi". Az meg drága.
Legalább három méret, kell különben mindig az fog kelleni, amelyik nincs.
Fontos, hogy akörmei vékonyak legyenek, különben sehová nem fér oda. Mindenképp 3 karosat választanék, olyat amelyek befeszíthetőek.
Sima normál üzemanyagot tankolok és itt Magyarországon használom. De tartok tőle, hogy majd a mostani télben is lesz jópár hideg éjjel mint januárban is volt. Plusz napi szinten használom az autót, így nem szeretném ha nem indulna el vagy csak nehezebben. Ezért inkább adalékolnám picit.
Csapágy lehúzoknál is tanácstalan vagyok: https://kephost.com/images/2017/11/15/csapagy.jpg Innen kezdésképp az A=100-as méretből vásárolnék. Szerintetek melyik lenne jó általános felhasználásra személyautókhoz? Vagy esetleg mindkét szerszámból vegyek 2 féle típust is?
Itt a tél és majd jön hó is, de szeretnék időben felkészülni. Hóláncból milyet ajánlotok, elég évi 1-2 Mo-i használatra a bevásárolóközpontban kapható kivitelek? Külföldre csak nagyritkán mennék.
Plusz eddig adagoltam már Castrol TDA-t is az üzemanyaghoz, de lassan elfogy a flakon és már nincs több. A neten nem is találtam már, mert nem gyártják. VIF super Dieselt is önthetek a gázolajhoz? Vagy ti milyen adalékot javasoltok, hogy ne dermedjen le a gázolaj? Sajnos a szabadban parkol az autó így eléggé ki van téve a dermedésnek.
" ... Egy Golf Comfortline (a Trendline változatba csak 1,o Tsi, meg 1,6 TDI van) 1,5 Tsi DSG (hasonló teljesítmény és automata) 26.000 Euró, minden további extra nélkül. Ha mondjuk LED lámpát akarsz, ami az E-Golfban pl benne van alapban, akkor ez az ár csak növekedni tud. .... "
Mennyire tartjátok életszerűnek hogy egy bérlakásban élő, az autóját az utcán (például a nyolcadik kerületben) parkoló ember E autót vegyen és használjon? Mennyi maradna reggelre abból a hosszabbítóból amivel levezetem a villanyt a harmadik emeleti lakásból az utcán álló autóhoz? (mivel közhasználatú töltőállomásnak se híre, se hamva)?
Most egymást próbáljátok meggyőzni arról, hogy neked miért jó, vagy miért nem jó az EV?
Akinek jó, vegye, akinek nem jó ne vegye.
Biztosan van jelenleg 10% autóvásárló, aki ha tehetné ezt venné, ezt veszi a közeljövőben.
Pont elég ez arra, hogy fejlődjön a technológia, az infrastuktúra, de ne haladja meg a jelenlegi képességeket.
Ami biztos, ahogy terjedni fog egyre inkább behúzzák adókkal arra a szintre, hogy ne legyen lényegesen olcsóbb ezzel autózni. Ahogy a gázautózás és az etanol esetében is.
Kész van rá a törvény, el van fogadva, csak a számot kell átírni nulláról.
Az az áram, amivel az autód töltöd, jövedéki termék lesz. Azaz amivel a TV-t nézed az 50 Ft, amivel az autót töltöd az 150Ft. (kWh.)
Az EV a benzinessel összevetve ott is sántít, hogy a benzin nem drága túlságosan, csak több, mint 2/3-a adó. Az áramon ez most olyan 30% körül lehet.
Az biztos, hogy ha vízzel mennének az autók, akkor az autóba töltött víz ára elérné a 200Ft/litert.
Ó, azért ne abból indulj ki, hogy minden autótulajdonos autószerelő. Elviszi az átlag magyar az átlag behozott BMW 320D-jét egy új kuplung és lendkerékre aztán nem 60 lesz az amit fizet. Semmivel sem nagyobb az esélye hogy egy Leafban vagy I3-ban akkut kell cserélni (igazából kisebb, hisz a műszerfalról leolvasható az akku állapot), mint hogy egy Ilyenbe fuss bele, vagy egy Ilyenbe. De ezt te is tudod, csak eldöntötted, hogy te nem akarsz hallani sem az EV-röl.
3. Ahol igény van, oda lesz. Mert ez egy jó üzlet. A legeldugottabb házakhoz is oda van húzva a villany.
Egyrészt nem 10.000 másrészt meg tíz éves használat esetén elég valószínű, hogy az az olcsóbb. Az biztos, hogy az üzemanyag olcsóbb (kb fele) és nincs olajcsere, váltó, turbó, kuplung, lendkerék, fékkopás, stb...
1. Soha nem a Magyar viszonyokra tervezik az autókat. Aki megteheti az vesz, aki nem az nem.
2. Semmivel több rizikó nincs a jótállásban, mint egy CRTDI esetén DPF-el, EGR-el, Kettöstömegüvel, stb.
3. A megváltás nem egyik percről a másikra jön meg. Így ez az évtizedek alatt megoldható, megoldandó feladat lesz. Ne vagyok valami öreg, de gyerekkoromba volt nálunk pár villanyégő, egy TV, meg egy rádió a házba. Most meg van három TV, egy sütő, mikró, mosogatógép, mosó és szárítógép, klíma, net, számítógépek, telefonok, stb. aztán mégsem fogyott el az áram...
Nem vettem alapul a fapados Golfot, mert egy három ajtós 86 lovas, manuális váltós extrák nélküli autót nem nézünk egy ötajtós 136 Le-s, automatához.
Az 1,0 TSI gyorsabb, mert a villany csak 140-et megy. Ezzel meg is találtad az egyetlen paramétert amiben a kis TSI jobb, már ha ezt lehet jónak nevezni. Ha soha nem lesz olyan autóm ami 140 km/ó felett megy is jó nekem. Minden másban az általam megnevezett van vele egy szinten.
Norvégiában van rá támogatás, de ahol nincs, ott sem eget rengető a különbség, mint a példám is jelzi. ha tíz év használat összes költségét nézzük, akkor meg lehet is hogy a mérleg az E-Golf felé billen...
Itt az EV forradalom hajnalán és a DPF/EGR alkonyán lenne egy pár villámkérdésem:
Ugye elekromos autózás a napi szinten munkába járó kisemberek alternatívája, hogy ezzel csökkentsük a környezetterhelést és a fosszilis energiafelhasználást. Ezek az emberek a világ legszegényebb réteget képviselik azok közül , akik egyáltalán autóhoz tudnak jutni. De maradjunk magyarországnál.
1.)A lakoság 90%-ka 1m Ft átlagértékű min.10 éves autóval szennyez. Milyen erő fogja rávenni őket, hogy ezt 5-10m Ft-os új EV-re cseréljék? Honnan lesz a pénz?
Mi hozza az áttörést, hogy ne csak egy igen szűk réteg játékszere maradjon a mustang GT mellett?
2.)
Külföldi import használt EV esetén melyik nepper fogja bevállalni a fél év jótállást?
Ki fogja megvenni és magára vállalni az akkumulátor csere költségét(GTK) abban az 5-10 éves autóban, amiben az eredeti hatótáv 30-50%-ka maradt meg? (nem amit a cikkekben olvasni, hanem a ténylegesen megtehető)
3.)
Ha eljön a megváltás és minden dolgozó embernek ott fog állni a panel előtt és a lakópark szélén az elektromos kisautója, hol és miképp fogják tölteni? pl. hazaér 5-6 között 15000 ember havannára,újbudára, gazdagrétre.
Egyszerre feldugják a 15 ezer parkolósávonként kihelyezett töltőre?
Mi fogja megakadályozni, hogy a töltési időn túl is parkolóhelyként használják a közterületen kihelyezett töltőket, ahogy azt most a legtöbben teszik?
4.) Az akku gyártás során és leadás után keletkezett veszélyes hulladék melyik fejlődő ország termőföldje alatt fog rohadni?
5.) Mi a biztosíték arra, hogy nem emelik az üzemeltetéshez/vásárláshoz kapcsolódó költségeket a teljes gazdaságtalanság szintjére, mint az E85 esetén?
Tisztel EV képviselőtársak, várom szíves válaszuk.
Vehetted volna alapul a fapados Golfot is. Közlekedő edényekről van szó. Az más lapra tartozik, hogy E-Golfból nincs kéziváltós, kurblisablakos. A teljesítményt is hagyhatjuk, szerintem az 1.0Tsi gyorsabb is, meg messzebbre is jut az E-Golfnál. A megbízhatóság akkor lesz mérvadó, ha a villanyautó kap legalább annyi garanciát, mint egy random Kia.
Persze a megjegyzésem inkább arra vonatkozott, hogy Norvégia mekkora támogatással tolja meg a villanyautókat. Ugyanis ha egy robogó áráért meg lehet venni, akkor annyit ér is.
Gyors konfiguráltam. Egy Golf Comfortline (a Trendline változatba csak 1,o Tsi, meg 1,6 TDI van) 1,5 Tsi DSG (hasonló teljesítmény és automata) 26.000 Euró, minden további extra nélkül. Ha mondjuk LED lámpát akarsz, ami az E-Golfban pl benne van alapban, akkor ez az ár csak növekedni tud.
A maradékban benne van az összes alternatív. Azok egy része is belső égésű (pl földgáz).
Nagyon alacsony az EV aránya, de dinamikusan növekszik (közel duplája minden hónapban a tavalyi évhez képest) és azért a 2000 darab fölötti tiszta EV már számottevő mennyiség. Különösen annak ismeretében, hogy nagyjából jó ha egy tucat olyan model van a piacon, ami ténylegesen megvehető, még ha nagyon nagy szállítási idővel is.
A teslák azért kapnak gyakran szoftverfrissítést, mert asok beérkező adat alapján egyre jobban ismerik a felhasználók szokásait és egyre jobb akkumanegmentet tudnak írni rá. Az ilyen korlátok, az észnélküli felhasználástól védik az autót. Ellenben egy hagyományos autóval, amit magad is hamar tönkretehetsz, anélkül, hogy az autód védené magát töled.
A villany betáplálás kábel kérdése. Minden város sok elektromos áramot fogyaszt, nem kell nagyon erőlködni, hogy találj olyan pontot, ahonnan megfelelő mennyiséget lehet megcsapolni.
Ja gyorstöltés, azon koppant egy model S tulaj is aki mindig gyorstöltötte: egy idő után nem töltött gyorsan a gyorstöltőn, letiltotta az elektronika az akksik kímélése érdekében. Ha ők megtehetik a legdrágább modelljüknél szerintem más gyártó is ezt fogja tenni.
"A li cella min-max feszültség limitje fix. Elektronika szabályozza az autóban ugyanúgy mint a mobilban"
Így van. De az a limit neked mint felhasználó fix, az elektronikának csak paraméter. (A konkrét 1000 ciklusosban ha van szabályzó akkor ennyire van beállítva és kész.)
De ez kiolvasható tény, a samsung telóm jelenleg 3974mV-on áll ami 65% szerinte és 4300 főlé megy teljes töltésen. A chevy volt akkucelláinak névleges feszültsége 3.75V, max nincs megadva de 4.05-4.15 közé teszik akik ezzel szórakoztak.
Nem tudom h TE h szoktad csinalni, de en altalaban vagy atirom a tartalmat a regi flashbol ill eeprombol vagy ha kuka akkor vezerloszam alapjan megprobalom a tartalmat beszerezni. Ha fizikalisan kuka a cucc es csak klonozni Kell akkor mifelenk felesleges az A2L...
Egyre inkabb ugy erzem, h TE nem szorakoztal meg szeria zart vezerlovel es csak a gyari kitalalja fejleszto kornyezetet ismered... A2L nagyon jol meg lehet talalni a dolgokat
A villanynál ez nem egészen így működik. Senki sem fog a maximális leterheltségre betáplálást kiépíttetni, marha sok lenne a készenlétre állási díj. Egy átlaggal fognak számolni, ami neki meg fog felelni és nem nagyon érdekli, hogy mennyien állnak sorba évi 20-25 napon. Csak az fog agyvérzést kapni, aki azt látja, hogy majd másnap kerül sorra. Szóval ez az akku töltögetős megoldás, a mai technológiai szinten elég döglött dolog. Esetleg a szálloda ipart fogja fellendíteni. :)
Felénk minden sarkon van már egy töltő, én még sort nem láttam egyiknél sem...De dolgoztam autópálya benzinkúton régen, na ott volt, hogy az autópályán rendőr kellett, mert már kinn álltak a leállósávban.
Pl vonattal busszal. Ahova amúgy autóval mennél, oda kb nyugaton legalább olyan gyorsan elérsz vonattal is. Tengeren túlra meg a hagyományos autó sem vitt el eddig tudtommal...
Ez meg a kereslet-kínálat törvénye. Ahogy a hagyományos autók elterjedtek, szaporodott a töltőhelyek száma. Miért lenne ez másként az EV esetében? Ez egy hatalmas üzlet. Aki töltőállomásokat telepít, az azért teszi, mert érdemes...több töltő, több bevétel...
A2L-lel nem sokra mész, mert ahhoz egyrészt olyan vezérlő kell, amin engedélyezve van az XCP protokoll, másrészt ugye az XCP stack megléte feltételezi, hogy van már valamilyen szoftver a vezérlőn.
Ha kicserélsz egy flash IC-t, akkor ez természetesen nem áll meg, lesz egy teljesen üres vezérlőd, amin még bootloader sincs. Élesztettél már ilyet?
A 40-50perccel nem is lenne akkora gond. De, ha egy benzinkúton állnak előtted 4-en, akkor simán kivárod míg sorra kerülsz. (15perc) Ez egy töltő esetében min félnap, mert 40-50perc alatt nem fog érdemi mennyiséget tölteni.
Na de az a hír járja populista EV ellenes körökben, hogy nem lehet annyi áramot termelni ami a közúti közlekedés lebonyolításához kell. Akkor hogy lehet annyi áramot termelni, ami a hidrogén előállításához és tárolásához kell, amikor az kb 3x annyi áram???
Ja akkor ne legyünk demagógok, igazad van, irtsuk ki az emberiségünket, ugyanis a puszta létünk és gyakoriságunk is nagyon ártalmas a környezetre. Nem tudom te hogy vagy vele, én szívesebben élnék egy napelempark közelében, mint egy hő-erőműében, de biztosan igazad van és ez csak demagóg duma és tök mindegy...
Én ebben látom a trolik gyors elterjedésének egyik fő gátját. Nem csak a fogyasztók oldaláról, de a szolgáltatói oldalról is igen komoly beruházásokat igényel.
A hálózat méretezésének van komoly statisztikai alapja ami az elmúlt 50 évben teljesen jól működött és nem igényli a hálózat részéről azt, hogy minden bekötés elvi max teljesítményére egyszerre rendelkezésre álljon. Ha bejönnek ezek az új fogyasztók nyilván teljesen felforgatja az eddigi méretezést és akkor vagy dedikált vezérelt mérők jönnek, hogy kézben tartható legyen vagy komoly fejlesztések.
Ez egy jó megoldás lenne. Németeknél láttam bizonyos területeken szépen használják a napelemet tegola helyett. Csak ne kerülne 25 évnyi villanyszámlába egy ilyen beruházás... (az állami támogatás nem megoldás, csak önbecsapás)
Ok, hogy 16A, meg 60A, de nem is itt van a gond, hanem a gyűjtőnél. Ha egy utcában kiosztanak 20db 60A-es kiállást, oda nem 1200A-es trafó megy, hanem talán egy 5-600A-es, vagy még kisebb.
Kíváncsi lennék egy olyan összehasonlításra, hogy az ország elektromos gerinchálózatának max átbocsátóképessége, kontra az összes kiosztott leállás elméleti max igénye. (a jelenlegi alig villanyautós felállásban) Aztán mondjuk mellé tenni egy olyat, hogy a ma forgalomban levő belsőégésű motoros kocsik 30 %-át lecseréljük elméletben troli-ra, és ezeknél napi átlag 30km-es távot feltételezve melléírjuk az energiaigényt.
Attól még, hogy sokan iparágat építettek rá, a legtöbb BGA hiba javíthatatlan. Ugyanis nem csak a forrasztás öregszik el, hanem a chip és az alaplap padozat is. Amik javíthatatlanok. Néhány fogyvédelmi ügy után már a telefonba megmondják, hogy csak akkor kell fizetni ha jó lesz, garancia nincs.
Sok sikert a tesla/bmw/etc GUI-hez,vezérléshez és tápelektronikákhoz. :)
A li cella min-max feszültség limitje fix. Elektronika szabályozza az autóban ugyanúgy mint a mobilban. Semmi köze a kigyulladáshoz. Az ominózus telefonban a cella szerkezeti és gyártási hibája miatt lett zárlatos.
Túlterhelés esetén egyszerűen megszakad a cella.
A környezeti hatásokat és a belső veszteséget viszont semmi nem tudja befolyásolni. Tehát a töltés nélkül hagyott autók is túlmerülnek.
A 100A-os 15 perces gyorstöltés (ahogy a tulajok 90%-ka használja) nyilván kímélő üzemmódnak számít. :)
Igen ezt ökölszabály szerint 20%-80% között tartják. Azaz nem meríted le teljesen,nem töltöd fel teljesen, így sokkal több ciklust bír.
Viszont így mindig benne marad 40%, amit nem tudsz kiaknázni.
Úgy kell méretezni, hogy ne akard lemeríteni teljesen, és ne akard feltölteni teljesen, mert úgy is bőven jó.
Ki lehet használni a kapacitás teljes skáláját mindenféle veszély nélkül, de feleződik a töltés/kisütés ciklusa élettartamra vetítve. Azaz feleződik az élettartam, de azt ne felejtsük el, hogy az akku kapacitásának 100%át kihasználtuk, szemben a fentebbi 60%-al.
Egy LiPo akkuból kivehető energia az élettartama során így nagyjából ugyan annyi.
Persze mindent határértéken működtetve drasztikusan le lehet csökkenteni ezeket a számokat, de nyugdíjas tempóban látványosan meg is lehet növelni.
Egy LiPo akkuból kivehető energia az élettartama során így nagyjából ugyan annyi.
Nem. Mert mint írtad a jelenlegi autókra felépült egy iparág. Lezajlott a maguk ipari forradalma is. A gyárak már megvannak. Ezeknek már olcsó és mondhatni "gazdaságos" a fenntartásuk. Vasérc és kőolaj a fő táplálék. Tart ameddig tart.
Ez mellé jön a litium és a tobbi komplikált és veszélyes kitermelési ágazat amivel újabb erdőket, hegyeket tüntetnek el. A melléktermékről nem is beszélve.
Mindenki 2. vagy 3. autónak vásárolja, tehát olyan mint egy újabb "univerzális" diag a meglévő 2 mellé, kiegészítésnek. Az eredmény az egyre több autó és kevesebb élettér.
Amíg ez a káros felfogás él, addig nem lesz érdemi változás.
Az a különbség, hogy a mostani hagyományos autókat meg lehet "mókolni."
Az IT iparból átvett megoldásokat pedig nem. Csak fődarab cserével. Ami majd nem csak a YT videokban lesz hangzatos 1.4m Ft, hanem a valóságban is. A-B alternatíva nélkül.
És nem én leszek az az ember aki majd a villanymájerek filléreskedése miatt felelőséget vállal 100kwh mókolt elektromos kapacitás felett.
Ahogy én látom az ár kevésbé visszataró erő, megoldják okosba".
Tiltás talán annyiból használ, hogy kényelmeten. Közösségi helyeken én a munkahelyeket értem, közintézményeket és nem a kocsmákat. Mindegy az OFF-ot ne OFFoljuk tovább . :)
Magasról tesznek erre az emberek, de mikor a kutyaszart nem szedi össze Bundás után, azonnal hárman fognak nekimenni, jogosan, hogy ezt hogy gondolja?
Megunja és rájön, hogy jobb ez így.
Sokféle akkut használok, ne menjünk bele, de tény, hogy nagyon jól bírják még az első hibridek is.
Bőven 12-13 évesek. Öreg Samsung S2, gyári akkuval, 1-2 naponta töltöm. Pár hete mértem, 85%-os kapacitást még mindig tud az akkuja.
Li akkuknál épp én írtam pár napja, hogy az újrafelhasználás annyit jelent, hogy elégetik.
Tisztában vagyok vele milyen akkut lehet rendelni az Ebay-ről, de itt nem erről beszélünk.
Abban is biztos vagyok, hogy még most beletolják a jó akkukat a hibridekbe, EV-be, de eljön majd az idő, mikor ez is végtelen silány szar lesz.
Ez mind nem a technológia hibája, hanem a profitmaximalizációé.
Hogy valami jó dolog csak szarul tud működni, mert úgy működtetik az már egy másik szakma.
Félreértettél, én nem a töltésre céloztam, hanem arra, hogy a szabványosítás a gyártók gyökeresen eltérő beépítési helyei és technológiai igényei miatt egyenesen lehetetlen. Mint azt a Better Place orbitális csődje is bizonyítja.
Csak röviden: Li* ciklusállósága és teljesítménye nagyban min/max feszültségektől függ amik között megy a ciklus. Autókban ezt a sávot csökkentik így kisebb teljesítménnyel/biztonságosabban de tudhat 3-4 ezer ciklust, míg mobiloknál/laptopoknál koppra feltekerik a teljesítményét a jobb üzemidőért, cserébe néha kicsit ki is gyullad meg lehet csak 300 teljes ciklust bír de úgyse kell 2 évnél tovább éljen.
A cigaretta ára és a közösségi helyeken való tiltás miatt nem dohányoznak. Nézzél át osztrákokhoz. Minden 2 ember nonstop szívja, mert megteheti.
Csörgő zörgő autóval most is ciki járni, csak aki olyat használ az magasról tesz rá. Lehet kapni olyan benzines autót is amiben nem hallod a motort...
Érdekes, hogy a samsung ugyanarra li-ion cellára 1000 kisütési ciklust garantál szobai körülmények között. Hogyan fog kijönni a 15 év az utcán? Láttál már működő 15 éves akkumulátort?
Li-ion akksinál nem beszélhetünk recyclingről. Vagy ha ki szeretnéd próbálni akkor rendelej egy utángyártott kínai akksit a laptopodba vagy csavarbehajtódba és megérted miről beszélek.
azt azert eltudod kepzelni hogy a hazad tetejere felszerelsz par napelemet, amivel ugyan nem olvasztod le az MVM-et.. de besegit a sajat hazad rezsi csokkentesebe ?
mittom en, meghajcsa a szokokutat.
mondom.. nem globalis megoldas kell. ..mert az helyi jelleg mindenhol.
de az ilyen helyi jellegu alternativ energiak mar boven elegek az eredmenyhez/elegedetseghez.
oninditonak.. pont jok. < szerintem.
(mar ha nem kurjak rajuk az adokat a budos szaju politikusok. .. oh,wait.. )
Próbálkoztak fosszilis fűtéssel is, ami azért nem rossz ötlet, de tényleg ez mindig a ki tud több km-t verseny miatt van.
Ha töltőn van, akkor a hálózatból fűt, ha pedig nincs akkor okoz 10-20km veszteséget, ami ahogy írtam is úgy sincs kihasználva. Mindig az van, hogy jajj-jajj, már csak 60km-t tudok menni vele, miközben hazafelé tart és 15km-re van onnan.
Minden EV-s, hibrides is, akit ismerek már meg sem nézi mennyit tud menni, teljesen elfelejti ezt a hatótáv parát.
Én sem nézem meg napközben 5x, milyen töltöttségű a telóm.
Ott is mindig azon ment a verseny, hogy mennyit bír, 168/240 óra..úhh, ami csak 120-at bírt az szar volt.
Aztán eljutottak oda, hogy egyetlen napot nem bírt ki a teló és csak akkor kezdett igazán zavaró lenni, mert közben annyi minden plusz jött mellé, hogy ez nem számított.
Most az van, hogy este felteszed tölteni, és bármi van kibír egy egész napot, pedig szó nincs már 168 óráról.
az hogy raepult egy ipar, lett belole egy ipari forradalom, "
Ja, meg közben meghalt párszázezer ember a szmogtól :) Az is akinek amúgy jó lett volna a megszokott kétkezi munka.
"valami alternativa"
Zsákutca alternatíva van. Amiben az az undorító, hogy mégis eröltetik a profitéhség miatt. Akkor sem tudnék EV-t venni ha lenne rá pénzem, mert nincs a boltban.
Még ki sem épült a kiszolgáló infrastruktúra, de már kinyírták (adók). De bezzeg hozzá kapcsolódó részvényt már évek óta tudok venni amin a kibocsátás óta olyan emberek nyerészkednek akiknek életükben nem lesz 4000ccm alatti autójuk. Ez mi ez már? https://youtu.be/0XHnAEdwfKA
Nem vagyok EV ellenség. Félmegoldás és népbutítás ellenség vagyok. Nekem arra nincs pénzem, se technologiám, hogy majd az 5-6 éves EV-m egyedi megoldásokon alapuló és 1 év alatt kifejlesztett tápját, akksiát,motorjait és zárt vezérlőrendszerét foltozzam.
Ha a lánchibák kiborítanak, ettől alapból sírni fogsz.
Elsőre a kommunizmus is jó ötletnek tűnt.... Mindössze minden tekintetben egyformán gondolkodó emberek kellettek volna hozzá. Az emberre ez valahogy nem jellemző.
Miről beszélsz? Télen akkor van benne meleg, ha bekapcsolod a gázolajos kályhát, amit külön kell tankolni. Nyáron meg hanyagolod a klímát, mert azzal félúton lerohadsz. :))
Ebben sem értek egyet, lehet ész érvekkel hatni az emberekre.
Oké, amit eddig összehordtam, azt én ebben az országban nem tudom elképzelni, de egy élhetőben igen.
Jó példa a dohányzás. Neeem, nem a trafikok...
Hanem a világtrend.
30-40 éve a legmenőbb dolog volt. Politikusok, riporterek, riportalanyok, füstölögtek a TV-ben egyenes adásban, félig pakolt hamutállal. Alig hiszem el, mikor ilyen régi felvételeket látok.
Ma meg egyenesen ciki rágyújtani egy-egy "normálisabb" közegben, néznek rád, hogy mi a fenét csinálsz?
Dohányzom így elég jól látom :)
Ez csak egyetlen példa volt, tucatot tudnék mondani.
Nem soká el fog jönni az az idő, mikor ciki lesz ilyen zörgő-börgő füstölő szarokkal járni. Nem kell ehhez rendelet, jogszabály.
Elment mellette a világ, nem menő, hanem kínos.
Egy akkupakknak most is 13-16 éves élettartam ciklusa van. (most már, vagy most még...), ennyit nem él meg egy komplett autó mostanában. Azért nehogy már nagyobb környezeti terhelést jelentsen egy akkucsomag, mint egy Passat?
A jelenről beszélünk. Még csak ezután készülnek majd az eldobható autók.
Hiába a recycling, az is nagyon energiaigényes főleg, ha 8 évente kell bezúzni egy autót ,nem 15 évente.
Van pozitív és negatív példa. Haverom ma volt nálam és ránéztem a fékbetét cseréje közben a km számlálóra: 505 000 km. Első gazdás Corolla 1.6 VVTi. Nem volt komoly műszaki problémája. (csak lassú nyúlós szar motor, tejfölösdobozból újraöntött belső tér, meg nulla ergonómia)
Ez nem értem, lehet bennem van a hiba. Na igen, az előző felsorolásból kihagytam az üzi tankont is.
Az is elfoglal egy tized köbmétert, bár az hajtogatható, az akku egyelőre nem nagyon.
Amit még nem mondtam, az EV-nek gyakorlatilag nincs szervizköltsége, amit nem kell beleépíteni, az nem romlik el.
Magunk ellen beszélek, de miről szól már ez évek óta?
Novoth videója is jó apropó. Egy gyakorlatilag újszerű motort (annak ellenére, hogy mittomén mennyit futott), lelukáz egy szir-szar alkatrész. Olyan amit már 50 éve pont ebben a formában megcsináltak jól, és soha nem megy tönkre.
Nem az van, hogy ebben a roncsban már minden halálán volt, épp ez döglött meg és kivégezte az amúgyis szétkopott technikát.
Ez a motor biztos elment volna még fél millió km-t jó karbantartás mellett, de hát nem adta ki.
Az átlagemberektől nehéz lesz elvenni a szabadságérzet illúzióját, amit az elmúlt 50 évben megkaptak a hagyományos autóiktól.
Számolni, gazdálkodni, vigyázni az életterükre nem tanultak meg. De azt tudják, hogy 1-3 tank üzemanyaggal biztosan eljutnak a megszokott helyeikre.
Nézzél ki az ablakon napközben egy forgalmas sugárútra, marketing eszközökkel aligha lehetne beavatkozni. Radikáis gazdasági és jogi változtatások lennének szükségesek.
Az pedig csak akkor lehetséges, ha van élesben is működőképes, fenntartható alternatíva. Ami jelenleg nincs. A hobby EV-zés csak még nagyobb kárt okoz, mert csak újabb környezetterhelő iparágakat indít be. Gyakorlati haszna jelenleg 0. A most gyártott elektromos autók alkatrészei ugyanabban az afrikai, ázsiai szeméthegyben fogják végezni mint a telefonok, notebookok amikről az alábbi 2-3 oldal fantáziálásai íródtak.
Ezt azért gondold újra :) Egy brushless, de akár egy kefés elektromotor gyártása olcsóbb és egyszerűbb mint egy átlagos generátor, teljesítménnyel arányosan.
A legolcsóbb az, ha valamit nem kell legyártani.
Megbízható motorvezérlés nem olcsó, de semmivel nem drágább,mint egy mai ECU.
Ok, itt a végfokok 100kW-okat folyatnak át magukon, de a Prius képes volt megugrani ezt 15 éve, talán ma is sikerül.
Valamelyik nap lesz egy köröm, ami 500km felett fog adódni. Nem jellemző, de havonta egyszer előfordulhat ilyen. Ha EV-m lenne, akkor lehet hogy bérelnem kéne autót, vagy 2 autót tartani miatta. Egyik sem biztos hogy jó megoldás.
Régen minden telónak is egyedi töltője volt, azt is el lehetett adni, majdnem annyi lóvé volt rajta mint a telefonon. Aztán hipp-hopp szabvány lett az USB, a gyártók kénytelenek voltak engedni a nyomásnak.
Pár gyártó kijelentette, hogy ezt fogja egységesen használni, a többi meg beijedt, hogy azonnal negatívum lett, hogy az ő töltőjük ezt nem tudja. Hátrányként fog virítani minden teszten.
------------
Az a baj, hogy megint rosszul látod a felhasználási területét az EV-nek.
Hogy nem tudja azt, mint egy luxusautó. Nem hát!
Ahogy Cam is írta, van egy vásárlói réteg, akinek már a mai "létező" EV is ideális lenne.
Kis autó, 10-15kW-ot eszik 100km-en, bele lehet tolni 100-150km-t egy éjszaka alatt normál hálózatról, 2kWh fogysztással, de nem is kell, mert anyu csak 17 km-t megy minden nap.
Elég hetente tölteni.
Télen meleg van benne, nyáron hűvös van benne és nem kell röcögtetni reggel hatkor a szomszéd ablaka alatt a kopogós dízelt 10 percig, hogy végre leolvadjon.
Ezzel a bonyolultságával együtt a robbanómotor már nagyon megas evolúciós állapotban leledzik, ezért olcsón elő lehet állítani. Egy átlagautó hajtáslánca kompletten sokkal olcsóbb az akkus autóénál (akkuval együtt)
Ez csak duma, mint az új modell megjelenése. Persze mindig más lesz, de kell 2-3 generáció, hogy tényleg új, sokkal fejlettebb autóként lehessen rá tekinteni.
Az akku elfoglal mondjuk egy tized kömbétert a kaszniból az ülések alatt. Cserébe felszabadít rengeteg helyet.
Nincs váltó, végáttétel, kardánbox, kuplung, kéttömegű dolgok, csillapítóbakok, kipufogórendszer, klasszikus ABS, nincs hűtőrendszer, nem kell komoly zajszigetelés.
Sőt a motor sem egy viszonylag nagy téglatest a géptető alatt, be lehet építeni a kerékbe, az összkerékhajtás ez után csak annyi, hogy a négy kerékben van. Nincsenek féltengelyek, nem kell sperr, diffizár, felező...
Nem az mondtam, hogy nehéz lenne szabványosítani....... A fékbetétből is elég lenne mondjuk 10fajta. Van rá akarat? Gyakorlatilag bármely autósboltnak lehetne raktáron az egész palettát lefedő készlete......
Nagyobb gond hogy én nem nullás akkuval fogok beesni, szóval a különbözetet kell majd kifizetni. Amit meg én leadtam, ha valaki csak 10 kw-t szeretne akkor azt viszi el. Aki 18-at az meg egy olyat amiben épp annyi van. Az akksik szépen tárolódnak a föld alatt a raktárban, amikor bekerül rácuppan a töltőre, de a nagy forgalom miatt mindig lesz olyan ami éppen megfelel az ügyfél igényének/ pénztárcájának.
Akkor nem is, de ha elmész 1200km-re, és 400km-enkét szobrozol 6 órát a töltésre, akkor nem lesz boldog a mosolyod. Pláne, ha az utolsó töltőnél ahová el tudtál jutni minden töltő foglalt..........
Az otthon töltés más eset. A 60A sem lesz elég hozzá 1fázisról. 3fázis kell, hogy reggelre töltve legyen.
Itt meg perpill 35A jár alanyi jogon. Minden továbbiért horror pénzt kérnek.
Oké, a gázolajat is beleértve legyen mondjuk kettő. Ebben az esetben viszont az oktán/heptánszám, és a "prémium" az nem oszt nem szoroz. Jelen analógiában mondjuk azt jelenti, hogy van kétféle szabványos akksi méret, (mint pl a benya/diesel) és azonos méretben meg különböző erősségű akkupackok különböző áron. (legyen mondjuk 100 kW/150kW/200kW)
Padlólemezből nincs olyan sok. Ahogy indítóakkuból sem, nem tud más alakja lenni, mert nem működik. Egy lapos téglatest a padlólemez fölé betolva. Ez csak ilyesmi kialakításban működhet jelenleg, így nem is nehéz szabványosítani.
"Vagy szükséges hozzá egy infrastruktúra, ahol percek alatt cserélni tudják."
Na ez lenne működöképes a tömegközlekedésben. Ha igazán akarnák a politikusok. De nem akarják, csak ilyen látványelemeket löknek be, mint ingyenparkolás, meg 1,5 milla ártámogatás.
Az akkunak az a gondja, hogy lassú a töltése*. Ez mindenképpen határt szab a felhasználásnak. Vagy szükséges hozzá egy infrastruktúra, ahol percek alatt cserélni tudják. Ehhez viszont szabványosítani kell.
Egy olyan világban, ahol csak Európában több mint 800 fajta fékbetét van forgalomban, szerinted menni fog?? ://
* van még sok egyéb nyűgje, de most attól tekintsünk el, mint felhasználók.
"Az elektromos áram előállítható környezetkímélő módon is. Az üzemanyag nem."
Azért ez ebben a formában már most sem a teljes valóság. Üzemanyaga válogatja.
A Németeknél már működnek olyan hidrogénkutak, ahol ott helyben állítják elő a hidrogént, szélenergiából származó árammal. Ebből az említett folyamatok teljesen kimaradnak. Illetve elég hozzá a villany és a vízvezeték. :)
Környezetkímélőn azt érted hogy nem légszennyezés hanem egyéb módon szennyezi a környezetet pl több száz négyzetkilométer elárasztásával, vagy megyényi területre kihelyezett propellerekkel, meg elektroszmoggal?
Ha már elővesszük a fiókból a demagógiát mint fegyvert akkor ne álljunk meg félúton. :P
"Az elektromos áram előállítható környezetkímélő módon is"
Na arra én kíváncsi lennék hogy az így előállított áram mennyisége mennyi autó számára lenne elég ? Vagy a fél országot lefedjük majd napelemcellákkal ?
Az elektromos áram előállítható környezetkímélő módon is. Az üzemanyag nem. Kíváncsi lennék, hogy egy liter üzemanyag, amíg a kúthoz ér, ahol beletankolnod az autódba, mennyi energiát igényel, Kitermelés, szállítás, finomítás, szállítás, tárolás, stb.
Van ebben sok csúsztatás. Ezek csak sportautókban és a gari lejárta után kidobható cuccokban tudnak gondolkodni?
Azért a fejlettebb nyugat is bajban lenne, ha a levetett 3-4-5 éves autóikat nem vennék meg igen jó áron a fejletlenebb keleti régiók. Azért egy német sem tud elbukni 4 év alatt egy 25 millás BMW-t.
Mert ők 7-es BMW-ben, gondolkodnak, az asszonynak egy szerény E-class kell.
Miért kell 2 tonnás autóknak hurcibálnia egy 80 kilós embert? Ki venne meg egy ilyen áruszállítót?
Iszonyat energiapazarló az autózás, a helyváltoztatás ilyen módja. Elsősorban ezt kellene megváltoztatni, na meg nem teheneket nevelni a bőr üléshuzatért...stb.
Indra elismert szaktekintély és nagyon nagy koponya, a bécsi műegyetemen tanít. Már nyugdíjas, úgyhogy megengedheti magának azt a luxust, hogy kimondja, amit gondol.
Az autót a háttérben felismeri valaki? Magyar szál is van a történetben. Guglizni nem ér.
Annál biztosan nem. A ritka földfémek bányászata elég költséges, hisz nagyon nagy mennyiségű anyagból lehet csak relatív kis mennyiséget kinyerni. A használt akkuknál ez lényegesen jobb arány.
Na meg rengeteg féle akkut lehet csinálni. Lithium-Cobaltdioxid, Lithiumtitanat, Lithium-Mangan, Lithium iron phosphate, Lithium–air, Lithium-Polymer, stb.
A kobalttal nem az a baj hogy mennyi van hanem hogy azt a mennyiséget hány és mely országok birtokolják. És nem mellesleg ki az elsődleges felvásárló. Jelenleg a kobalt 60% kongóból származik. Pár afrikai ország birtokolja a világ kobalt készletének a legnagyobb részét.
A gyémánt sem azért drága mert ritka. A fenét, hisz dögivel van belőle. Mesterségesen magasan tartja az árát az az egy Dél-Afrikai családi cég aki az egész világpiacot uralja. Viszont ha valamiből kevés is van és még annak a birtoklása is 1-2 cég kezében összpontosul akkor bizony az árak nem lefelé fognak tendálni.
És ne felejtsük el hogy ha elkezdődik a elektromos autók dömpingje akkor az akksikból 100 milliós darabszámokról kell majd beszélni. És melléje jönnek majd a különböző elektromos ketyerékbe való akksik is.
Amúgy arra kíváncsi lennék hogy ha szépen átvált majd mindenki elektromos autóra azt, hogy bírja majd az erőművi kapacitást. Szerintem sehogy. Vagy lesz itt még Paks 5 is.
" .... talán 20-30 év múlva nem lesz szüksége sok embernek autóra, egyszerűbben, olcsóbban meg tudja oldani a dolgait, autó nélkül. ... "
Ha 20-30 év múlva olyan jó lesz a tömegközlekedés mint amennyire most nem és meg lehet oldani a nagy tömegű áruk szállítását olcsó pénzért (még véletlenül sem a tehertaxis rabló tarifákért) akkor nem kizárt. Másrészt nekem jelenleg az autózás (a dugóktól eltekintve) örömforrás.
Hát nem tudom. Soha semmivel nem váltottam annyit, mint az egyetlen (nem is lesz többet) diesel autómat. Lakott területen belül folyamatosan az az érzésem volt, hogy vagy túl alacsony, vagy túl magas fokozatban van. Nagyobb sebességnél, amikor már elnyomta a menetzaj a motorzajt, akkor már nem zavart, de kis sebességnél váltogattam ha kell ha nem...
Arra akartem ezzel utalni, hogy talán 20-30 év múlva nem lesz szüksége sok embernek autóra, egyszerűbben, olcsóbban meg tudja oldani a dolgait, autó nélkül.
Azért nincs annyira rengeteg és nem csak lítium kell az akksikba. És bizony a többi összetevőből a kobalt lesz az ami majd gondot okoz. A gond pedig majd jól megnöveli az akksik árát.
ha automata, akkor nem a te dolgod, hogy hol tol...
(gyenge van dizelbol es benzinesbol is, fuggetlenul attol h melyik fordulaton nem megy... kezivaltos dizellel kevesebb valtogatassal lehet dinamikusabban autozni, normalis fogyival. benzinesnel fel kell gangolni ha nem akarod hogy sokat fogyasszon es vissza, ha azt akarod hogy menjen. dizel 1800-3000 kozott normalis fogyaszt es normalisan megy)
Ez a jobban megy becsapós. A szívó benzines ugyan erötlenül indul meg, de ahogy egyre jobban forog, szedi össze magát. Aki tudja hogy kell velük menni, azoknak nem fájdalmas. Aki úgy akarja használni mint egy nagy TD-t, annak halott. Mert kis fordulaton tényleg nincs az a nagy nyomaték. Ellenben a TD-k egy nagyot tolnak alul, amitö nagyon erösnek érzödnek, de ez nem fokozódik a fordulatszám emelkedésével, söt relativ hamar el is fogy a szufla ( Ja, tudom, hogy vannak már trükkös biturbók, amik alul, fölül mennek, de ezek nem népautókban vannak).
Nekem személy szerint a "gyenge" szívó Otto - motor jobban fekszik. A CR TDI motoros automat nem tudtam megszokni. Sok-sok km-t kellett használnom, mire úgy ment vele egy elözés mint egy gyenge benzinessel. Rémes érzés volt, hogy késlekedve indul meg és nem tesz rá egy lapáttal ahogy gyorsul, hanem inkább elvesz és váltani kell. Cserébe volt baj Egr-el, Dpf-el és még olyan hűde takarékos sem volt.
en is listaaron es elmeletben eljutottam odaig, h mi az idealis(i30 1,4, suzuki vitara). aztan volt egy jo ajanlat. felhivtam, alairtam, elhoztam, idaig nem bantam meg :-)
(bar nyilvan kenyesebb egy eu6 tdi/dsg mint egy 1.6 benzin/kezivalto, de cserebe jobban megy ugyanannyi nyalbol es a szerviz is joval dragabb)
" ... Az a baj, hogy az elektromos autózást mindenki a mai lehetőségek mentén képzeli el. .... 80-as évek számológépes órái. .... hordozható vinyil (bakelit) lemezjátszó ... televíziós karóra. ... Hol vagyunk már ettől? .... "
Úgy sejtem hogy az információ tárolás és átvitel technikája még véletlenül sem említhető egy lapon az energia tárolás technikájával. Az általad példaként felhozott találmányok nagyjából az elmúlt 50 év termékei voltak míg az akkumulátor működési elvét tekintve változatlan formában és nagyjából változatlan hatékonysággal hozzávetőleg 150 éve létezik miközben folyamatosan próbálkoznak más (energia tárolási) megoldásokkal.
Hm. Körbenézegettem az új autókat. Kb. minden legalább 1-2 millióval a csigás felett van. Ez meg nekem legalábbis elég határozott tényező. 4 M környékén nézek új autót. A legtöbb márkánál 5-5,5-6M-nál kezdődnek a használható kocsik, ami méretben, felszereltségben, motorban megfelelő lenne. Eddig a dacia veri messze a mezőnyt a 4,2 M-s árával, 110Le-s dci-vel.
Pl. tegnap próbáltam egy fiat tipo-t. 1.4, benzin, 95 ló. Hm. 30 lónál többet nem néztem volna ki belőle. Ennél még a 60 lovas f.astrában is több élet volt 20 évvel ezelőtt, és 4,5 M Ft-ra jött volna ki az ára. Toyota, vw, opel, kia, skoda, suzuki hasonló felszereltség, hasonló használhatóság mellett mind 5-5,5 M felett.
Litiumból rengeteg van. Csak ki kell bányászni és feldolgozni. Eddig csak ott csinálták (Dél Amerikai sóstavak), ahol olcsó és egyszerű. Most meg még Ausztriában is megnyitnak egy régi bányát, ahol régen valami mást bányásztak, de van litium is, csak az korábban szennyezödésnek számított.
A most, gyorsan kitermelhető, "raktáron lévő" lítiumra már rátették a kezüket.
Ha ilyen exponenciálisan is nő a lítium bányászat, akkor is elég 1-2 évtizedre, de az ára majd befékezi. Így néz ki most...
Az a baj, hogy az elektromos autózást mindenki a mai lehetőségek mentén képzeli el.
Nem lehet tőteni, ha lehet is, atomerőmű kell a 300kWh-hoz, nem megyen csak 100km-t, nem fogok azzal sakkozni, hol lehet tölteni, az is jobb, ha vonattal megyek 3 átszállással...
80-as évek számológépes órái. Menő, de használhatatlan.
Akkorban volt még hordozható vinyil (bakelit) lemezjátszó is. Arról vitatkozunk, hogy hogyan lehet megoldani, a barázda követését a tűnek egy ilyen konstrukcióban.
Lehet-e ezt majd futás közben hallgatni? Mi lesz, ha elbotlunk és sérül a kedenc lemezünk?
Televíziós karóra.
Ugyan már, egy egyszrű teleszkóp antenna nem képes jó vételre, a ruházatba kellene beépíteni. Meg kell még oldani a zártabb terekben a televíziós sugárzást, antennaerősítők formájában...
Soroljam? Egy generáció, és a klasszikus televíziónak sanyi.
Nem olyan túl rég, még a Napsterről húztam le a Bowie lemezeket. El sem hittem, kicsit később, hogy már hamarabb lejön, mint ahogy meg tudom hallgatni. Hol vagyunk már ettől?
Ki a fene jósolta volna meg anno, hogy 20 év múlva zombiként nyomogatva egy izét sétálsz az utcán?
Ilyen népszerű lesz a teris, vagy a tamagocsi?
Nem mondom, hogy analóg a két dolog, az informatika meglódult, magával rántott nagyon sok dolgot.
Szerencsére már kihullottak a kilóra megvehető diktátorok és már a legszegényebb mezitlábas földönfutónak is több esze van annál, hogy meghaljon más sikeréért.
Elfogytak a haverok a fiatal versenyzők számára. Lesz itt még olyan shortolás tesláéknál, hogy a bitcoin megirigyli...