Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50176

Viszont a kedvenc Fordom akkor is az S-Max űrsikló - pár perc ráhangolódás után ki sem akarsz szállni belőle többé :-)

 

Sajna csak hátul ültem benne vagy 4-500 kilométert, de ott szerintem egy Mondeo kényelmesebb. De ettől még jó autó, itt a cégnél van egy pár és imádják a tulajok.

Előzmény: stevie-13 (50165)
nohab Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50175

Nagyon attól függ, hogy mire kell. Ha sokat városozol vele és néha mész néhány száz kilométeres útra, akkor a Mondeo talán tényleg feleslegesen nagy. Ha relatíve gyakran mész 5-6+ órás utakra, akkor már nagyon sokat számít az utazás komfortja.

 

A Rapidnak a helyét én egyelőre nem látom, mert mire az ember normálisan felszereli drágább lesz az Octaviánál. A csapott seggű viszont néhány színben kifejezetten dögös (noha az elején nem tudtam hová tenni a koncepciót).

 

Vezetni nem vezettem még, de a szalonban beleültem. Nem lettem okosabb a pozícionálását illetően, nagyra nőtt kisautó nagyautós árazással.

Előzmény: Pierr_Kardán (50164)
Octi19 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50174

Szinte biztos vagyok benne, hogy még csak nem is javasolt... Mármint nem a futott km-ek után javasolt, hanem csak akkor ha valamilyen hibát találnak az eredeti programban és javítják, de akkor meg megint csak független a dolog a km-ektől!

Előzmény: Draganovic (50171)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50173

Tudod, előtte lacettim volt nagyon sokáig, és adódott, hogy cruze legyen az utód...De mint mondtam, nem bántam meg a váltást.

Szinte kizárólag városban használom, 7 liter alatti fogyasztással, ami azért elég szép egy benzinestől egy ekkora autó esetében.

Előzmény: Pierr_Kardán (50172)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50172

A nickedet nézve fura is, hogy nem Cruze-t hajtasz :-))

 

Milyennek találod szubjektíven a 1,2 TSI motort az O3-ban? Milyen körülmények között hajtod és milyen a fogyasztása?

Előzmény: Törölt nick (50169)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50171

Lehet hogy nem kell,hanem javasolt ,ez is nagy kulombseg!

Az is lehet hogy felreertettem.

Kivancsisagbol markaszervizben rakerdezek :)

Előzmény: Octi19 (50170)
Octi19 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50170

A motorvezérlést azért ne egy statikus valaminek képzeld el! Az egy meglehetősen adaptív rendszer, biztosan nem szükséges frissíteni csak azért mert mondjuk már 60 ezret futott a motor... (egyébként is 60 ezer km és 60 ezer km óriási különbség tud lenni...)

Előzmény: Draganovic (50168)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50169

Nálam is mint szóbajöhető típus szerepelt a cruze, de most már örülök, főleg az üzemanyag fogyasztás miatt, hogy az O3 1.2 TSI mellett döntöttem.

Előzmény: Pierr_Kardán (50142)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50168

En ugy tudom hogy amig garancias az auto addig frissitik a softvert 60 ezer km -kent!

Mert ugye kopik a motor gyengul a turbo es a gyari beallitas mikor meg a motor uj volt az a softver ami 20 ev mulva is azt diktalja a motornak mikor meg uj volt mar nem a legmegfelelobb a 150 ezer ment motornak es igen is a tudtommal hozza szoktak frissiteni!

 

Nem a maximalis teljesitmeny szamit nekem ,hanem hogy egy kicsit erossebb legyen es kevesebbet egyen ,rengeteget autopalyazok!Azert irtam hogy 125-135 LE lesz kb mert ezt a programot kizarolag az en automhoz irjak nem a tipusahoz ,hanem az en turbomhoz az en autom allapotahoz, azert nincs is egyforma "chip" tuning!

 

Ha nem lenne benne uj turbo ,kuplunk ,kettostomegu meg pd elemek!Eszembe sem jutna hisz ezt sem 244 ezer km -nel kene elkezdeni!

Ha mar ennyit ra koltottem akkor gondoltam ki is hasznalom es szeretnek egy kis plusz "erzest" is kapni !

 

Egyreszt ugy sem tudnam eladni annyiert amennyit er masreszt meg 3 millioert kapok egy 2011-es 2 literes faceliftes autot ,ha szerencsem van csak 130 ezret futott es elobb utobb annak is kettostomegu baja lesz lehet hogy annak is gyenul a turboja majd es kolthetem ra a penzt !

 

Igy ezt a lovet inkabb elrakom es majd ha ez az auto kiszolgalta magat majd akkor veszek masikat ( akkor mar ki tudja milyet )

 

Most az asszony 1.4 es polojat vezettem egy hetig visszaultem az enyembe / betettek az uj turbot mennem kellett vele egy kort hogy mi a velemenyem / olyan  volt mint ha urhajoba ultem volna at :) azt ugy dontottem ,hogy teljesen jo ez az auto csak az ember ilyen telhetetlen ,hogy mindig jobbat akar mert megszokja ami van!

 

Hat kivancsian varom hogy milyen lesz ,egy het mulva megyek erte ( nem lesz "olcso" meg kell varnom az utanpotlast)

 

Mindenkeppen leirom ,hogy szerintem milyen lett! 

Előzmény: stevie-13 (50167)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50167

Nekem "most" irjak az uj szoftvert az 1.9 -hez kb 125-135 LE lesz !

 

 

Nem, nem a maximális teljesítmény számít, hanem a teljesítménygörbe alatti terület. A magasra húzott csúcsteljesítmény hajkurászása teljesen értelmetlen, gyakran nem javítja, hanem éppenséggel rontja a vezethetőséget.

 

A 105 LE >>> 135 LE persze még messze nem ez a kategória, de az gyanús, ha a tuner maximális teljesítményben számol.

 

 

amugy is frissiteni kene a  szoftvert  / 60 ezrenkent markaszervizben irnak ra/

 

 

Az autó ECU-je nem a Windows, amire havonta kiadnak öt frissítést. Pláne nem egy olyan motorra, ami már évek óta nem szerepel a kínálatban. 

 

 

Előzmény: Draganovic (50152)
_Yasin_ Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50166

Kedves O2 tulajok!

 

Van valakinek (hozzám hasonlóan) 3 kisgyermeke? Azért kérdezem, mert keresnék 3 db 2-3 kategóriás gyerekülést (15-36 kg), ami elfér egy O2 hátsó ülésén. Nehezíti a dolgot, hogy a támla szélei befelé ívelnek, illetve a középső hely keskenyebb (beljebb van az övcsat) a két szélsőnél. Az isofix szintén nem játszik, mivel az 2 gyereküléshez van kialakítva, 3-nál használhatatlan. Elsősorban 3 egyformát keresnék, de ha a középsőnek más a karfa-kialakítása (lejjebb vagy feljebb esik, mint a két szélen lévő ülésé), az is segíthet.

Eddig a Römer Kid típusát néztem, az elvileg csak 41,5 cm széles. Nem tudom, ennél van-e keskenyebb.

 

Ha valaki hasonló cipőben jár, érdekelne, hogyan oldotta meg.

 

-Yasin-

stevie-13 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50165

Miután mindkettővel mentem elég sokat, az lenne a rövid sommázatom, a saját kategóriájában az Octavia jobb autó, mint a Mondeo a sajátjában, de összességében a kettő közül a Mondeo a jobb, egyszerűen egy magasabb kategória, más zaj- és rugózási komforttal, hosszú utakon sokkal kellemesebb, a futóműve sokkal jobb

 

 

Valami furcsa módon O3-at még mindig nem vezettem, de az biztos, hogy a Mondeo egy piszok jó autó. Viszont a kedvenc Fordom akkor is az S-Max űrsikló - pár perc ráhangolódás után ki sem akarsz szállni belőle többé :-)

 

Ebben a kategóriában a Renault Laguna is egy nagyon finom autó, brutális értékvesztéssel és szűk hátsó lábtérrel, de prémium autós belsővel és igen jó motorokkal.

 

Mondjuk ezek drágábbak is az O3-nál, és az is biztos, hogy értéktartásban a Skodáknak nincs párja.

 

Ami szerintem egy nagyon fontos alkatrész: a napfénytető: az O3-ban már olyan a megoldása, hogy valóban tökéletes élményt ad (széles, az üvegfelület szinte a szélvédő felett kezdődik, és billenthető-tolható).

 

Előzmény: nohab (50162)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50164

Köszi az objektív értékelést. Nekem az autó abszolút használati tárgy, hosszú időre veszem, pont ezért jön elvileg szóba egy Mondeo is.

 

Viszont a Mondeo már az a méret kategória, amire nekem nincs szükségem. Sokkal nehezebb mint egy Octavia, a nagyobb súlynak persze rugózási komfortban és zajcsillapításban előnye is van. Csak azért van a listámon, mert az ára már összemérhető az Octaviával...

 

Ha lenne jobban felszerelt, jobb minőségű Rapid (nem irreálisan drágán persze), akkor nekem az is megfelelne...

Előzmény: nohab (50162)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50163

Én 2. és 3. elváltásakor hallom, mintha lefújna egy szelep

 

Turbós dízelmotorokra nem kell lefújószelep. A lefújószelep a turbós benzinmotorokon szükséges a következő okok miatt. A benzinmotorok esetében a hengerben csak akkor gyulladóképes a levegő-benzingőz keverék, ha a levegő - benzin aránya 14:1 körül van (kisebb eltérések lehetségesek, de nagyobb eltérés esetén nem tud a keverék begyulladni). Ez azt jelenti, hogy ha kisebb gázpedál állásnál kevesebb benzint adagol a befecskendező, akkor ehhez kevesebb levegőt szabad csak a hengerbe engedni, hogy az előírt arány ne változzon. Kevesebb levegőt pedig csak akkor szív a motor, ha mesterségesen szűkítik a levegő útját, erre szolgál a szívócsőben valamilyen szelep (általában a pillangószelep, van ahol máshogy oldják meg, de a lényeg az, hogy valami blokkolja a hengerbe kerülő levegő útját).

 

Ez nem is volt gond a turbók megjelenéséig, azonban a turbó nagyon nem szereti, ha hirtelen lezárja valami a turbó által sűrített levegő útját. Mi történik, amikor egy Imprezás elstratol a zöldre váltó lámpától. Nyom egy kövér gázt, a motor fordulatszáma elkezd emelkedni, a kipufogógáz egyre jobban elkezdi forgatni a turbót, a turbó egyre jobban nyomja a levegőt a hengerbe. Viszont gyorsan elérkezik a pillanat, amikor váltani kell. A váltáshoz a sofőr elveszi a gázt, benyomja a kuplungot dugja a kettes fokozatot kiengedi a kuplungot és újra benyomja a gázpedált. Abban a pillanatban, amikor elveszi a gázt, akkor a pillangószelep lezárja a levegő útját a hengerbe, de a turbó a tehetetlenségénél fogva még nyomná a levegőt. De nincs hova nyomni, ezért a turbó lefékeződik. Aztán meg az újra lenyomott gázpedál miatt ismét pörögne föl. Ez így nincs jól, ezért lép be a lefújószelep, ami a pörgő turbó által nyomott levegőt egyszerűen a szabadba engedi, így a turbó nem fékeződik le, hanem pöröghet szabadon.

 

Ennek a hangja az a jellegzetes tüsszögés, ami a váltások esetén szépen hallatszik.

 

Mivel a dízelmotornál nincs kötött levegő - üzemanyag arány, ezért a dízelmotorban pillangószelep sincs, ezért a gáz elvételekor nem kell lezárni a levegő útját, hanem mehet a levegő továbbra is a hengerbe. Ebből kifolyólag lefújószelep se kell a turbódízel motorokba.

 

Természetesen van egy biztonsági szelep a turbódízelekben is, ami az esetleges túlnyomást leengedi, lehet, hogy annak a hangját hallod, bár az elvileg csak nagy túlnyomáskor nyit ki, nem váltáskor...

Előzmény: Svnega (50154)
nohab Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50162

Octavia3 vs. Mondeo.

 

Miután mindkettővel mentem elég sokat, az lenne a rövid sommázatom, a saját kategóriájában az Octavia jobb autó, mint a Mondeo a sajátjában, de összességében a kettő közül a Mondeo a jobb, egyszerűen egy magasabb kategória, más zaj- és rugózási komforttal, hosszú utakon sokkal kellemesebb, a futóműve sokkal jobb (O3-ból multilinkes hátuljút nem vezettem, csak hagyományosat).

 

A motorokat nem tudom összehasonlítani, mert Mondeoból csak dízelt, Octaviából meg csak benzinest vezettem.

 

Ha használati tárgynak veszed ilyen hosszú időre (= nem számít a Mondeo sokkal gyorsabb értékvesztése), akkor a Ford meg tudja nyerni az árversenyt is. Nekem ott estek ki, hogy benzines automatájuk csak nagy motorral van, dízel meg nekem nem kell.

Előzmény: Pierr_Kardán (50137)
robi25 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50161

Városi, rövid távokra használja, szóval én sem vagyok vele elégedetlen. 

 

Néha nekem is rá kell szólni az asszonyra, hogy csak óvatosan:)

Előzmény: stevie-13 (50158)
HegeZsolt Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50160

Nekem tetszik az 1.2 Tsi az O2 FL-ben. 5.8-6.3 között járok vele. Ezt az elmúlt 4 év során folyamatosan mértem, tankolásonként kiszámolva a fogyasztást. Havonta 1 hoszabb út van benne, egyébként átlag a napi 2x10-15 km elővárosai forgalomban + rövidebb helyi távok. Szóval lehetne ez kevesebb is, bár igaz, Budapesten ritkán járok.

 

Van egy 1.4-es Honda Jazz is a családban, az se eszik kevesebbet és nem is olyan fürge. Hogy melyik romlik el hamarabb azt majd meglátjuk :) Remélem egyik sem! :)

www.octinfo.com Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50159

"Talán túl problémás lehetett?"

Nem, meg kellett spórolni egy kis pénzt - ezen is.

Fillérb*szás.

Előzmény: _Yasin_ (50135)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50158

Renaultéknál mennyit esznek ezek a kisturbósok? Én 1.2 Tsi-t vettem az asszonynak igaz DSG-vel, de 7 liter alatt nem nagyon jár vele.

 

 

A fogyasztás az nagyrészt a használat függvénye, pláne turbós autónál.

 

Mi teljesen elégedettek vagyunk, az 1.6-os szívó benzines Scénic-ünk (1320 kg) 7.7 - 7.8 között fogyasztott, míg a mostani Grand Modus (1160 kg) 7.1 - 7.2 között van, persze ugyanazokon az útvonalakon, és persze óra szerint. Hozzátéve, hogy a Scénic elég lomha volt, a Modus pedig kifejezetten lelkes, és ezt a kedves párom alaposan ki is használja ;-)

 

Előzmény: robi25 (50156)
olomana Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50157

Nekem a Dynamic csomagos ülés van, és imádom! Jól tart, nekem nagyon kényelmes is, és szerintem jól is néz ki. Ha teheted, kérd bele! Nekem kevesebből kijött a kocsi, mint a Te kereted, és 1.8 TSI. Igaz az enyémben nincs sok extra, meg azóta feljebb ment az ára vagy 400 ezerrel... Én el nem cserélném egy 2.0 TDCi Mondeóra, az biztos.

Előzmény: Pierr_Kardán (50137)
robi25 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 50156

Renaultéknál mennyit esznek ezek a kisturbósok? 

Én 1.2 Tsi-t vettem az asszonynak igaz DSG-vel, de 7 liter alatt nem nagyon jár vele.

Előzmény: stevie-13 (50155)
stevie-13 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50155

Úgy néz ki, hogy ezek a motorok nagyon ki vannak hegyezve és noha már a gyermekbetegségeiket kiheverték, azt a 25o- 3ooe km, amit az elődeik simán tudtak, kötve hiszem, hogy fogják teljesíteni (kivéve ha 95%-ban pályáznak).

 

 

Szerintem egy hagyományos szívóbenzin motor nem 250-300-at megy el gond nélkül, hanem bőven félmillió felett. Szófiában pár éve még voltak Daewoo Tico taxik, azokban 600-700e km is volt, taxiüzemben (!!!!), 0.8 literes motorral.

 

Az 1.2-es motorból kivett 105 LE vagy az 1.4-esből kivett 120-140 nem tartozik a nagyon túlhúzott kategóriába, a Honda i-VTEC 1.2-es szívó motorja is 90 lovas. Ami pár éve húzottnak számított, az ma nem feltétlenül az. Változik a technológia, változnak a motorépítéshez felhasznált anyagok, változnak a kenőolajok.

 

Mi tavaly egy 1.2 TCE Renault Grand Modust vettünk az asszonynak (100 LE), és nincs különösebb aggodalmunk.

 

:-)

Előzmény: Törölt nick (50128)
Svnega Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50154

Ezt a kifújós dolgot komolyan írtad?

Én 2. és 3. elváltásakor hallom, mintha lefújna egy szelep (subara impreza prüszkölés kicsiben), de gyári a kocsi.

Ettől függetlenül gyengének érzem ezt a motort ebbe a kaszniba.(BXE)

Előtte 1.9 tdi 3-as Golfom volt chippelve olyan 115 paci lehetett, az Octaviát mind nyomatékban, mind gyorsulásba szóval gond nélkül keresztülugrotta volna (Tudom az könnyebb 1120 kg).

Ha tud ajánlani valaki egy megbízható és bevált chippest az megköszönöm!

Bár lehet, hogy egyszerűen csak szar a turbóm?

Előzmény: Törölt nick (50153)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50153

Nekem  a 2 literes dinamikusabbnak tűnik, persze csak ha megindult, mind az anno megcsippelt BXE-m, pedig ez 4x4-s es 17-es felnik vannak rajta, 225-os gumikkal. 

Visszatekintve, kicsit furcsa volt a csippelt motor, nem fújta ki magát soha váltás elött, mindig meg volt feszűlve. Olyan volt mind a trolibusz, addig megy amig nyomod.

Pályán kevesebbet fog enni, jó fél literrel (majd hízik a májad). 

 

A megcsippelt BXE megfogja egy személlyel simán a 215-öt, 16-os gumikkal (de akkor már 4ooo felett fordúl). 

Ilyenkor lesd meg a klimatronikon a 19.2 kanálist (szép lassan melegedik a motor). Nem szereti.

ECO és felső levegő gomb egyszerre (a kis gomb a jobb oldalon), aztán a bal oldali tárcsával megkeresed a 19-et, a középsővel a 2-est. A 19.1-es kanális a valós sebbeséged (mérföldbe), ma végigmentem a hírös 6o km hosszú pályánkon, 1o5 mérföldet is mutatott. Ha ki akarsz lépni, megnyomod az ECO-t. 

Draganovic Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50152

Nekem "most" irjak az uj szoftvert az 1.9 -hez kb 125-135 LE lesz !Meg jott az uj turbom mar benne van ki is probaltam ,meg hat amugy is frissiteni kene a  szoftvert  / 60 ezrenkent markaszervizben irnak ra/ ugy hogy, ugy dontottem uj kuplung ,kettostomegu 63 ezer km -et ment pd elemek 0 km es turbo ,ugy hogy gyari szoftver helyett kap egy "szemelyre "szabottat  1.9 ben boven van tartalek persze nem algopirin ,de kell az erosebb gepegyseg :)

 

Majd beszamolog milyen lesz !

Előzmény: Törölt nick (50150)
robi25 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50151

1.4 Tsi, vagy a nagyobbak.

Előzmény: Make (50148)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50150

Könnyü a kocsi, megy az, csak pörgetni kell. 

Ha megrakod nem megy. 

Előzmény: Draganovic (50149)
Draganovic Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50149

1.6 CR TDI Akkora kasznihoz szerintem nagyon gyenge!

 

Az 1.9 nek hiaba ugyan annyi a nyomateka meg is sokkal tobb benne a tartalek es ezt erezni is!

Előzmény: Svnega (50145)
Make Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50148

OFF

fehér holló. :)

Benzinesből melyik a jó választás?

ON

Előzmény: Törölt nick (50147)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 50147

2oe euroért veszel 5oe km alattit, a motor-váltó problámák csak 3-4ooe -től játszanak, ha játszanak.

Előzmény: Törölt nick (50146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!