Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 2024.01.26 0 2 139554

Az LPG-vel kimondatlanul a mindenkori kormányoknak az adóbevételektől való elesés volt a gondjuk, hisz az üzemanyagban van közútra fordítandó adó is nevesítettek.

 

Most, h elég sokan konnektorból tankolnak, nem látom se a kWh-ra (A*V*h) kivetített adót, se a napelemre (a zenei jogdíjakhoz hasonlóan az adathordozókra,a többségében más célra használt esetben is) kivetett adót!

Előzmény: offroadgangster (139551)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.26 -3 1 139553

OFF

 

Egy követségi kislány (nem volt diplomata) megdumáltak, hogy egy diplomata a fogadó országban nem lehet meg saját autó nélkül.

Itthoni szülei pénzügyi segítségével 1994-ben vett egy három éves LANCIA  DEDRA-t.

Mivel munkahelyéhez közel lakott nem használta.

A fogadó országon belüli sűrű kirándulásokra nem használta.

Haza (1385 km) talán 2x vagy 3x jött el vele.

Így telt el 10 év, amikor a hölgy megbetegedett.

Súlyosan.

Idős szülei engem kértek meg arra, hogy hozzam haza a bordó metál dedrát amiben tizen éves korára volt vagy 40.000 km.

Hazahoztam nekik.

Sajnos egy hónap múlva nekik is haza kellett hozatniuk a lányukat, de már nem élve.

 

ON

Előzmény: gigabursch (139552)
gigabursch Creative Commons License 2024.01.25 -2 1 139552

Nekem is volt egy Lancia Dedrám...

637 ekm után kellett letenni, mert olyan pontokon kezdett el 23 évesen rohadni, ami a kezelhetetlen kategória volt.

 

Ebből közel 250 e km (mind nálam) LPG-vel ment. Jó volt, jól ment 

Előzmény: offroadgangster (139551)
offroadgangster Creative Commons License 2024.01.25 0 0 139551

Én úgy tudom, hogy  CNG-t szállító hajóknál nincs is nagyon más lehetőség, minthogy a szállítmány egy részét üzemanyagként hasznosítják, mert a CNG egyfolytában párolog, térfogata növekszik, és ha nincs elengedve a keletkező túlnyomás, akkor az szétfeszítené a tartályt. Ezért, ha már egyszer úgyis el kell engedni a "felesleget", akkor hasznosítják is azt.

 

A linkelt cikkeket most még nem olvastam (de biztosan el fogom, érdekel a téma), de a 2011-esre emlékszem. Vagyishogy lehet nem pont erre, de ugyanez volt a téma, LPG-t fecskendeztek a gázolajhoz, magyar fuvarozó cég összes autója így volt szerelve, traktorokat is szereltek fel ilyen kütyükkel. Viszont ha jól tudom, a céget csődbe vitték és fel is számolták. Az okokat nem nagyon tudni, de szép kis konteó melegágy lehetne, ha beleszőnénk a kevesebbet fogyasztó belsőégésű motor "eltakarítását" a köztudatból...

 

(Az LPG-t a közhiedelem mindig is mostohán kezelte. "Gázzal főzni kell", stb. Még az autószerelők zöme is negatívan áll hozzá az LPG üzemhez. Nekünk a családban van egy idén 18éves autó, 320000+ km-rel a háta mögött, amit 95%-ban LPG-vel tett meg, semmi baja a motornak.)

 

 

Előzmény: gigabursch (139549)
jakyg Creative Commons License 2024.01.24 0 1 139550
gigabursch Creative Commons License 2024.01.24 -1 1 139549

CNG-t szállító hajók esetén technológialag normális, hogy a tartályok tetején lévő gázt lefejtik és a motorban elégetik.

Hozzá kell tenni, hogy - ugyan LPG-vel -, de ezek a gázok hozzáadott keverékként simán mennek a dízel motorok van is, csak van egy hátulütőjük:

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/30/magyar_fejlesztes_gazt_a_dizelbe/

 

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/25/miert_nincs_magyarorszagon_dizel-gaz/

 

Sajnos...

Előzmény: offroadgangster (139538)
gigabursch Creative Commons License 2024.01.24 -2 1 139548

Persze, hogy csiga, elvégre a hajócsavarvegyik neve az, hogy csiga...

Csak akkor azt mondja meg nekem valaki, hogy akkor a VSP meg micsoda? Forgókés???

Előzmény: offroadgangster (139539)
FD 6667 Creative Commons License 2024.01.23 0 1 139547

Szentendréről 1968 előtt kiadott könyvből. Viteldíjak, menetidők.

  

gigabursch Creative Commons License 2024.01.22 -4 2 139546

Viszont kialakításuk okán egy esetleges nyári olimpián a vitorlázós versenyszámokhoz mobil tribunként, szép, lépcsőzetes ülőhelyekkel megrakva csak a régiek alkalmasak.

Mivel így akár hosszába is köthetők egymás mögé és a tribün a sok-sok VSP-nek köszönhetően pont arra mozog, mocorog, amerre a verseny izgalmas része tart, így totáils maxi élményt lehet adni a nézőknek.

Sőt, kis szeles időszakban egyenesen együtt is haladhatna az élbollyal a hajó...

 

 

(Ha most a nemzeti turisztikai ügynökség, Kék szalag szervező bizottság, ill a BHRT megfelelő prominensei olvassák és a nyári Kék Szalag rajtjára kipróbálnák egy ilyen tribün megvalósítását és használatát csak egy kompra, akkor nem sértődök meg, ha az ötletért küldenek egy páros tiszteletjegyet a Kék Szalag Rajtjára.)

 

Előzmény: zjakabfi (139520)
offroadgangster Creative Commons License 2024.01.22 0 2 139545

Minden szavaddal egyetértek.

A hulladékégetők mellé is általában gipszgyárat vagy cementgyárat telepítenek, illetve ha egész gyárat nemis, de "lecsapoló" berendezést biztosan a számukra értékes alapanyagért, ahogy csecsaba olvtárs is írja.

Előzmény: gigabursch (139542)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.01.22 0 1 139544

meg kell nézni, hol vannak a kartongyárak :-), nem véletlen

Előzmény: gigabursch (139542)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.01.22 0 2 139543

elég rég óta csökkentik, kb a 2000-es évek elejétől. (kén adatok nem pontosak, emlékből írom, de nagyságrendben jók)

 

- az óriás tankerek fénykorában 4500-3500 mg/kg

 

 

EU 1998-tól szabályozza, és 2010 óta minden üzemanyagban komolyan kell csökkenteni, ez minden gépre szól, így a nem árufuvarozásra vagy személyszállításra használt gépek, például buldózerek, kompresszorok, hátsó rakodók vagy homlokrakodók hajtómű-berendezésekre is, sőt a hajózásra is szól (belvízire biztos), 2020-ig.

- most a kocsik gázolaja 10 alatti, 5-6 mg/kg

- az ECA zónákban már 2015-től 100 mg/kg volt a határ (kb a partvidékek és beltengerek)

 

 

én úgy tudom, a TOTAL tengeri üzemanyagaiban is 30 alatt van már 2020-óta.

Előzmény: offroadgangster (139538)
gigabursch Creative Commons License 2024.01.22 0 1 139542

Ilyenkor a kb. helyes válasz az, hogy:

"Aki évtizedek óta lejárt tudás birtokában osztja az észt, minimum kétes megbízhatóságú. Nem vitatkozom, a tények ismerete azonban itt a hangosan hőbörgőket és a tudálékosokat nem menti fel az alól a felelősség alól, hogy ismerethiányaik okán többet ártanak, mint használnak."

 

Magam is úgy rendszeresen belecsöppenek ilyen párbeszédekbe, egy darabig tart a tájékoztatás.

Aztán van ahol meg lehet értetni a nagyérdeművel, hogy téves ismeretei vannak, de sokszor ez lehetetlen küldetés.

 

Általában az nehezen fér bele a fejükbe, hogy a pakura a gyógyszer és élelmiszeripar nagy kedvence, mert az aszpirintől kezdve egy halom ételmódosítóig minden (is) onnan jön, tehát nem éri meg eltüzelni, az igen nehezen fér bele a fejükbe.

Akárcsak a kén kérdése.

Ez mára egy baromi értékes alapanyag, és ugyan ez a bazi zöld Ollyópaji Jujjdejóban a német és lengyel szenes erőművek ugyan mindent megtesznek a gipszkartontermeléshez szükséges kén biztosításához*, de az egyéb kénes termékek alapanyagát - bányák hiányában - az olajfinomítók produkálják.

Az a kevés terméskén bánya, ami - pl a sziciliai bányák, lásd a Barabás című méltán híres kb 60(-70(?)) éves mozit -, alsó hangon több ezer éve szolgálja a térségi emberiséget, ahhoz is kevés, hogy a gyógyszeripart kiszolgálja, vagy a borászati ágazatot.

 

 

 

 

________________

*Akinek nem lenne tiszta: A füstgáz kéntartalma leválasztás után jellemzően gipsz-alapanyagként kerül kivonásra, amit az építőipar utána gyakorlatilag 100%-ban felhasznál.

Ezért sem "engedi" az építőipar, hogy a szenes erőmvek bezárjanak. Sőt!!!

Minden más konteó...

Előzmény: offroadgangster (139538)
smith Creative Commons License 2024.01.22 0 1 139541
Előzmény: offroadgangster (139538)
offroadgangster Creative Commons License 2024.01.22 0 2 139540

Ahoz képest, hogy körömollóztad, elég szép egyenes a szélük :D

Köszi szépen a képeket :) :)

Előzmény: viking star (139535)
offroadgangster Creative Commons License 2024.01.22 0 0 139539

"Amúgy a helyiektől már megkapta a csiga becenevet az új. :-D" 

Szerintem 1-1,5 hónap tesztüzem után nem kellene hosszútávú következtetéseket levonni. Én adnék nekik kis időt a betanulásba. Az új járművet mindig mindenki jobban félti, mint az öreget, ezért óvatosabb is vele.

Pl. ha valaki huszonévig vezet egy autót és utána beleültetik egy másikba, nem fog 1 napon belül ugyanúgy vezetni az újjal, mint az öreggel, mert még nincs meg az összeszokottság. Nézzük meg az idei nyár végén a helyzetet, vagy jövő ilyenkor.

 

Előzmény: smith (139525)
offroadgangster Creative Commons License 2024.01.22 0 0 139538

Igazából FB-n láttam egy vitát, félig bele is csöppentem, a "szakértők" egy hajó környezetszennyezését méltatták. Ami a vicces, hogy a cikket elolvasva kiderül, hogy CNG az üzemanyag, nem is nehézolaj.

 

Volt egy kép, amit már kb 4 külön megszerkesztett formában is láttam, és több nyelven is. Ez kb 2-2,5 évente megjelenik, olyankor mindenki nagy erőkkel megosztja mindenhol is. Le van írva, hogy "egy óceánjáró teherhajó ennyi és ennyi fonomítatlan kőolajat éget el egy útja során, ami akkora szennyezésnek felel meg mint egy fél Magyarország (Szlovákia, stb.) éves kibocsátása, bla-bla-bla)"

Persze nincs ott, hogy ennyi áru/tömeg megmozgatása más módon milyen kibocsátással járna. De szinte mindenki ezt a szöveget beveszi és aztán jó hangosan mindenhol terjeszti, mert ő ám azt valahol olvasta...

 

 

2020 januárjától nem szabad nem csökkentett kéntartalmú üzemanyagot használni, vagy 2021-től?

Előzmény: csecsaba2 (139517)
offroadgangster Creative Commons License 2024.01.22 0 0 139537

Igen, a cső az egyik legtisztább és legolcsóbb is, de ahogy írod sajnos korlátolt is. Se konténer, se autó, se más darabos áru nem megy át rajta (maximum apró darabjaiban :D ).

Előzmény: rezgaras (139515)
scsabi Creative Commons License 2024.01.21 0 1 139536

Arra lennék kíváncsi, hogy ezesetben a "nettó" tömeg mit jelent? A vasúti teherkocsik kapacitása némileg alábecsültnek látszik, figyelemmel arra, hogy pl. egy 60'-as (3TEU-s) Sgns(s) kocsi raktömege 62/70 t (a konténer önsúlyát levonva 56/64 t), darabárus Habis 44/52 t, cseppfolyós gázos Zags 50/58 t. (raksúly-adatok C/D vonalosztályra rakva).

Előzmény: viking star (139535)
viking star Creative Commons License 2024.01.21 0 2 139535

Ezeket még annó a Via-Donau kézikönyvéből vágtam ki az elektronikus körömollóval.

 

 

Előzmény: offroadgangster (139514)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 139534

Ha hosszabb a szabad vízi út akkor mindegy, hogy indulásnál és/vagy érkezéskor hozzá jön még + 1 perc.

 

Amikor 8 perc az egész akkor tényleg nem mindegy.

 

De szerintem még a szántód-Tihanynál se lesz velük gond.

 

Előzmény: gigabursch (139532)
tehtube Creative Commons License 2024.01.20 0 0 139533

Az eddigi kompok gyakorlatilag teljesen nyitottak. Most ez a tér kétoldalról zárt és részben felülről is. Biztos egyszerűbb befedni a régi kompokhoz képest rendezvény esetén.

Előzmény: eixu_ms (139530)
gigabursch Creative Commons License 2024.01.20 -1 2 139532

Határozottan úgy emlékszem, hogy arról volt szó, hogy gyorsabb lesz, mert így lesz majd jó Fonyódra kompnak.

S ezért kapnak VSP helyett Scottelt, mert úgy a menet azon a szakaszon lényegesen kifizetődőbb...

Előzmény: révfülöpi45 (139529)
gigabursch Creative Commons License 2024.01.20 0 1 139531

 Van egy műszaki ideje a két manővernek (beállás, indulás) ill a gépjárművek, bringák, emberek ki/behajozasának.

 

Ha ide több kompot teszel, sem tudod ezt átugrani.

Előzmény: zjakabfi (139521)
eixu_ms Creative Commons License 2024.01.20 0 0 139530

Mit értesz zártabb tér alatt? Az üveg nélküli ablakokkal határolt teret?

Előzmény: tehtube (139523)
révfülöpi45 Creative Commons License 2024.01.20 -1 0 139529

Senki nem mondta, hogy gyorsabb lesz. Az eddigi menetidő ezekkel is tartható lesz és pont.

Előzmény: smith (139525)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.20 -2 2 139528

196x-ban Volgográdban elvittek bennünket a Volgán "várost nézni".

Ami azért volt furcsa mert pont a Volgáról alig látni a magas part miatt a várost...................:-))

 

A hajó nem tudom milyen típusú volt de inkább vmi régi uszály lehetett, átalakítva.

Végig kérdezgettem az idegenvezető kísérőt, hogy mi ez de mindíg mellébeszélt.

 

A fedélzet zárt volt és előre nézve volt benne vagy 8-10 db magas támlás füles fotel.

Olyan kb. 1910-es stílusban.

Egyiket lefoglaltam.......................:-)))

 

De felettünk a nyílt fedélzeten körbe persze korlát de a hajó orrában volt egy 2x50 cm-es dobogón egy trón.

Előre nézett.

Menetirányba.

Aki oda leült abból kifújta a szuszt (meg a taknyot) a szél.

 

Meg voltunk győződve hogy ezt a hajót előtte valamilyen film forgatás kellékeként használták.

Persze majd mindenki, pláne a lányok oda akart ülni.

Lehetett.

Aki odaült arról csináltak fotót.

 

Atis57 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 139527

Szia!

 Ez az elnevezés meg fogalomtár , több mint érdekes .

 

Bécsben városnéző hajó --falócával (méreg drágán ) 

 

A Balkánon meg?  Hajózás a Drinán , rendes fotelban ülve !  az ára meg 1/4 az előzőhöz....

 

https://www.facebook.com/100067798910184/videos/haj%C3%B3z%C3%A1s-a-drin%C3%A1n-k%C3%B6sz%C3%B6nj%C3%BCk-mindenkinek-a-bizalmat-/3337548056570738/

 

Nekem az a Balkáni hangulat jobban bejött!

Előzmény: rezgaras (139526)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.20 0 0 139526

"...a balkáni utazási körülmények miatt."

 

Volt neki romantikája :-)) De most, a hajókon a padlón ülve sem tökéletes...

Előzmény: révfülöpi45 (139522)
smith Creative Commons License 2024.01.20 -3 0 139525

Khmmm...
Az, hogy az amúgy komoly szakmai tudással és rutinnal bíró hajóvezetők "megtanulnak" vele manőverezni, az kb. azt jelenti, hogy megpróbálnak idomulni a Shotteleknek a VSP-hez képest csiga lassú reakciójával. Ettől se a Shottel, se a komp nem lesz gyorsabb.
A 8 perc menetidő rámpától rámpáig a régiekkel rutinmunka, várom az első vágatlan videót vagy GPS tracklogot az újakról.
Amúgy a helyiektől már megkapta a csiga becenevet az új. :-D

Előzmény: révfülöpi45 (139507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!