Keresés

Részletes keresés

k-k Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14388
Kár, jó túrát, mi csak Pünkösdkor megyünk legközelebb OKT túrára.
Előzmény: Tavaszi Széll (14387)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14387

Nagyon rendes vagy, de - sajnos - az egy hét átfutás nekem nem jó, mert 05. 29-én indulunk a párommal a Putnok - Bódvaszilas szakaszra, és oda biza vinnem kell a kéktúra füzetet.

Még egyszer köszönöm a segítség felajánlását!

Más:

A Dorog - Nógrád jelvény esetében valóban elegendő a fénymásolat, mivel én is kaptam meg!

Előzmény: k-k (14379)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14386

Én is azt hallottam, hogy elég a fénymásolat.

 

Egyelőre én is a Dorogtól Nógrádig, ill. a Nógrád megye természetjárója (NHH-Ágasvár) szakaszait járom be az OKT-ből.

Előzmény: k-k (14383)
k-k Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14385

Majd ha meglesz a jelvény, akkor a tuti. :)

De elvben így működik most.

Előzmény: asciimo (14384)
asciimo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14384
na akkor ez új. Kösz az infót.
Előzmény: k-k (14383)
k-k Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14383
Elfogadják a fénymásolatot is, lebeszéltem velük. De már többen küldtek fénymásolatot!
Előzmény: asciimo (14382)
asciimo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14382
tudtommal a Dorog-Nográdot _csak_ füzetre és semmi más fénymásolatra vagy turajelentésre nem adják ki a Csongrádiak.Még Pálmai Vencelnek sem...
Én épp ezért a mostani kékezésnél ezeknél a túráknál 2 füzetbe pecsételek. Egy a normális, egy meg majd megy Szegedre.
Előzmény: k-k (14381)
k-k Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14381

Ok, lesz fotó, ha más nem a honlapunkon, de itt jelzem.

A Dorog-Nógrád rész pecséteinek fénymásolatát 2 hete küldtem el az illetékeseknek, még nincs reakció, de a postát ismerve az oda-vissza út is 1-1 hét Szegedre. :) Bár én elsőbbségivel adtam fel, hátha akkor jobban figyelnek. :o)

Előzmény: asciimo (14380)
asciimo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14380
ezek szerint müködik még ez a rész-jelvénye az OKT-nak? Majd kérnék egy fotót,jo?

"Postára ilyet nem bízok a 75%-os OKT teljesítés után (de előtte sem :) )."
Meg tudlak érteni.
Előzmény: k-k (14379)
k-k Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14379

Tavaszi Széll és a többiek!

Jövő hét csütörtökön (05.25) leviszem Egerbe a kéktúra füzeteinket leadni a Mátra-Bükk útjain jelvényért. Pap László úr azt mondta kb. 1 hét alatt meg is nézik, tehát rá egy hétre megyek érte. 14-17 óráig vannak, 14 órai indulást tervezek Bp. Blaháról autóval. Tavaszi Széllnek fenntartva 1 hely. :) Rajta kívül 2 főt szívesen elviszek, ha ilyen igénye van vkinek. Jelentkezni emilben: kriszti-karcsi@fw.hu. Postára ilyet nem bízok a 75%-os OKT teljesítés után (de előtte sem :) ).

Előzmény: Tavaszi Széll (14335)
HEV Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14378

Tegnaptól látogathatóvá vált a Csodabogyós barlang.

 

http://www.csodabogyos.hu/

 

Azt hiszem ezt mindenkinek érdemes megnéznie !

 

 

Zete Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14377

Vizitúra azon a csatornán??

Sok évet lehúztam a környéken, rengetegszer jártam arra bicóval, de egyszer sem láttam vizitúrázókat...

Nem is ajánlom senkinek, mert némelyik híd lábánál pl. ami össze szokott gyűlni... Sokszor láttam már nyáron olyan parttól partig érő mocsáros "bevonatot" a vízen, ami tele volt beleakadt szeméttel, döglött állatokkal,stb. Biztos vannak mindig tiszta részek is, de hoszabb vizitúrát tervezni oda nagy merészség...

Előzmény: Lud (14367)
HEV Creative Commons License 2006.05.18 0 0 14376

Ha valaki a Magyar Várak turamozgalom netán a Somogyi Várak mozgalom keretében Kaposvárra tévedne a közeljövőben, érdekes élményben lehet része, az egykori vár melletti török kori város régészeti leletmentő ásatását láthatja a Pláza mellett a Vár utca D-i oldalán . Az 1600-as évekből származó fa lakóépület maradványokat tártak fel, melyek a főléjük épülő új bevásárló központ miatt örökre az enyészeté lesznek.

 

A Váras topicba tettem fel képeket.

 

asciimo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14375
Ahogy Visztula irta, voltam OKT-zni. 3 nap alatt jutottam el kalandosan Putnokrol Boldogkőváraljára, ezáltal elértem az 50%-ot a teljes távból.
Joeyline Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14374
Kösz.
Én is keveseltem a távot, 70 km körülire tippeltem első térképi ránézésre.
A Pusztavárba és Regéci várba fel akarok menni.
Előzmény: (budai-)H.G. (14373)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14373
Talán annyi, hogy a távadatok "borsodi" km-ekben vannak megadva, vagyis a valóságban hosszabbak. A teljes táv kb. 65...70 km körül lehet (nagyjából ezen az útvonalon haladt régebben a Rákóczi 75 ttúra, igaz, azon fel kell(ett) menni a Pusztavár-tetőre, a regéci várba és a Sólyom-kőre is). Sőt, a Rákóczi 110 ttúra első szakasza most is erre vezet. Igaz, abban meg néhány szakasz a valóságosnál hosszabbnak lett feltüntetve: pl. Hollóháza - Telkibánya között az itinerben 13 km, ami a valóságban 10 km.
Előzmény: Joeyline (14370)
padler Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14372
Mi a problémád ezzel a szakasszal?
A jelzések újak (azért atlasz nélkül nem indulnék el), az útvonal néhol kicsit benőtt kezd lenni, de nem dzsindzsás, a bélyegzőhelyek megvannak. A dombok (nekem somogyinak) szépek, a lakossággal nem volt bajunk. Mondjuk nagy melegben kicsit nyilt a terep és hétvégén nem lehet minden faluban boltra/kocsmára számítani, de biztos van ennél problémásabb rész is.
Előzmény: nagypapi (14357)
Joeyline Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14371
Csak úgy mellesleg:
Az OKT BAZ megyei szakaszának felújítását illetően - a Zemplén 50 ttúrán tapasztaltak szerint - jelenleg Makkoshotykánál "járnak" a jelzésfestők, legalábbis Eszkálától Makkoshotykáig már a szép, felújított, szabványos jelzések voltak láthatók, ahogy azt előtte, áprilisban a teljes aggteleki-karsztvidéki és csereháti szakaszon is tapasztaltuk.
Joeyline Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14370
Van e eltérés a Rákóczi Piros túramozgalom jelenlegi működését illetően az alábbitól?

http://www.turabazis.hu/mozgleir.php?id=84

Néhány héten belülre tervezem a teljesítését.
Joeyline Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14369
Szerintem egyáltalán nem gáz ez a szakasz, a jelzések vadiújak, és számomra egy kellemes dombság a Cserehát. Ha összejön, szeretném még idén végigjárni a Csereháti Piros kb. 110 km-es turistaösvényét is, mert meggyőződésem, hogy rejteget még kellemes élményeket ez a szelíd dombság.
Előzmény: nagypapi (14357)
Lud Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14368
PMP 10.szakasz Ócsa-Délegyháza-Dunavarsány

Végre ismét PMP. Bár még útközben is hezitáltam melyik alföldi szakaszt válasszam, végül maradtam az eredeti elképzelésnél. Ócsán az Árpád-kori templom mellett parkoltam le, valamit sikerült tisztázni a jelzések helyzetéből a szűkebb környéket bejárva. Azt tudtam, hogy a 96-os Gödöllői-dombság térképem ballaszt lesz csupán at út alatt, de hogy ennyire más a környék turistaútjainak gráfja azt nem gondoltam. A főútra kiérve a P és P+ jelek balra kanyarodtak, a saroktól nem messze ott figyelt a Tourinform iroda, ahol beszereztem a kistérségi térképet, meg a pecsétet is. A térkép nem egy tipográfiai csoda, de jobbára helyesen ábrázolja a jelzett turistautakat. A GPS-ben már ott figyelt az útvonal amit Güsziológus és Optika leírásaiból hasaltam be, meg kell mondjam végig jó volt. Kb. 500 méter a főúton aztán a P+ jobbra befordul a vasútállomás felé, balra egy villában pedig a P ágazik le. A következő 3,2km műút egy kényszer szülte alternatívája a P jelzésnek, amit eltereltek a láperdős részből. A falut mindenesetre élveztem, takaros házak, égbeszökő májusfák, kedves kis boltok - hamisítatlan vidéki környezet itt Pest mellett. Hiszem, hogy még a kockacukor is nagyobb errefelé :)
Egy hosszúra nyúlt S kanyar végén földút vezet be az erdőbe balra, itt 450m után jobbra kitérő az ötös főútra, szerencsére rövid szakasz és a padka jól járható. A kamionparkolónál balra fordulva egy 3,2km hosszú egyenes jön. Az út jobb, mint amire számítottam, homokos-kavicsos, egész jól tart. Közben a Duna-Tisza csatorna partján megállok nézelődni, egy életnagyságú diakép az egész, semmi se mozdul a kilométeres látótávolságban. Lanyha kanyarokkal tarkítva újabb 3,2km (úgy tűnik itt ez a sarokszám) ahol az út Pnégyzetre váltva folytatja tovább egy balkanyarral, jobbra pedig egy füves szekérúton a P. Jól jelzett kellemes erdeiúton kerekezek amíg el nem érem az aszfaltutat. Ezen 1,2 km nyílegyenes lazulás, majd a villanyvezetéknél egy széles úton be balra. Jel csak 10 méterre egy fán. Jobbra hamarosan hatalmas bányagépek és teherautók ásnak lyukat a földgolyóba, miután eltűnnek majd megjelennek a hangyányi emberek hogy stégekkel és kerítésekkel ezt is gyarmatosítsák, mint ahogy ez Délegyházán már megtörtént. Itt rendezett környéken aszfaltút vezet a tó mellett, de a kerítések mögött (Nomád Part). Még utoljára tesz a PMP egy kísérletet, a jelzés a partközelben, először egy rendezetlen földút, majd egy tómenti ösvény jön, és kilyukadok egy térkövezett világban. A tulaj kedvesen az utca felé irányít, azt mondja a tó felé járhatatlan az út. A kicsi de legalább jelzett vargabetű után ismét egy főútszerűségen haladok, majd egy elágazónál balra felbukkan egy halványpiros jelzés. Erre megyek, de hiába szebb ez a verzió a valósában jobbra, az Üdülő sétányon kel menni, már ha a jelölt úthoz ragaszkodunk. Képbe kerül egy GSM torony, egyből asszociálok, hogy itt van a P P+ elágazó. A P a tavat megkerülve visz el a vasútállomáshoz, majd tovább immáron jelöletlenül Majosházára, ahol nincs komp mint tudjuk (erre jártam múltkor) . A P+ pedig tovább Dunavarsány felé, erre megyek aztán én is. Jó jelek a vágányokig itt balra 250m a vasútmegálló, ami lepukkant, de van személyzet (ellentétben a délegyházival, ami úgyszint lepukkant, de nincs senki).
Tulajdonképpen ennyi volt a 10. szakasz, visszafelé már nem a parti úton, hanem a hivatalos aszfalton megyek, beugrok az Erdei vendéglőbe, hangulatos kis hely, frissítek, majd a rend kedvéért a maradék üres helyre kérek egy pecsétet. Vissza úgy számolom a jelzésen megyek a Pnégyzet elágazásig és onnan azon tovább Bugyiba és aszfalton vissza Ócsára. Az erdei kitérőt nem bánom meg, annál inkább a Bugyi ötös főút szakaszt, ahol minden második kocsi egy 30 tonnás teherautó, élvezet így tekerni. Az ócsai bekötőút viszont pazar, egy töltésen vezet a láperdőben, menetközben jobbra egy kis mezőről indul a Selyem-réti tanösvény, a családdal már csak emiatt is el kell látogatni Ócsára egyszer. Az aszfalt a továbbiakban a S jellel van felvértezve egész a teplomig, a fenekem egész odalett ebben a 47 kilométeres túrában, puding vagyok.

Táv Ócsa öregfalu és Dunavarsány vasútállomás között :19km
Előzmény: Lud (14367)
Lud Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14367
kirögzítettem egyenesbe a bicajkormányt, tekertem fél óráig, és közben tisztelegtem az alföld gyalogtúrázói előtt :)
Az erre vizitúrázók élete se stresszes (térképen megnéztem 4,7km egyenes és ez csak a hídtól egyik irányba.)
Előzmény: Zete (14366)
Zete Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14366
És mit láttál még - a templomon kívül? :-)
Előzmény: Lud (14360)
Lud Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14365
bingó. éreztem én hogy túl könnyű lesz...
Előzmény: Jesper Olsen (14361)
asciimo Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14364
...és napszúrást kapni. Sok a mezőn haladó szakasz, erre figyeljetek. Ja és szunyog se kevés tud lenni...
Előzmény: k-k (14363)
k-k Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14363
Köszi az infót. Ezt a szakaszt valamikor nyárra tervezzük, mivel nincs sok (szinte semmi) szint, lehet jó melegben is teljesíteni.
Előzmény: efemm (14362)
efemm Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14362
Áprilisban, egy hónapja jártunk a Felsővadász - (Encs) - Boldogkőváralja szakaszon. Szerintem nem voltak rosszak a jelzések. Látszott, hogy elég friss felűjítás, és a festők tényleg festettek mindenhová, ahová lehetett. Még az 1cm átmérőjű cserjére, meg a kiürült sörösflakonjukra is. Térkép vagy atlasz persze szükséges. Nekem a táj, a Cserehát is tetszett, nem volt unalmas.
A közlekedés is rendben volt. Encsre gyorsvonattal el lehet jutni BP-ről, Miskolcról vagy Szikszóról pedig mindenhová busszal. Szállások is vannak.
Előzmény: k-k (14359)
Jesper Olsen Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14361
Ócsán
Előzmény: Lud (14360)
Lud Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14360
hol jártam?
k-k Creative Commons License 2006.05.17 0 0 14359
Miért az a leggázosabb OKT szakasz? (jelzések, utak, közlekedés)?
Előzmény: nagypapi (14357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!