Nagyon rendes vagy, de - sajnos - az egy hét átfutás nekem nem jó, mert 05. 29-én indulunk a párommal a Putnok - Bódvaszilas szakaszra, és oda biza vinnem kell a kéktúra füzetet.
Még egyszer köszönöm a segítség felajánlását!
Más:
A Dorog - Nógrád jelvény esetében valóban elegendő a fénymásolat, mivel én is kaptam meg!
tudtommal a Dorog-Nográdot _csak_ füzetre és semmi más fénymásolatra vagy turajelentésre nem adják ki a Csongrádiak.Még Pálmai Vencelnek sem... Én épp ezért a mostani kékezésnél ezeknél a túráknál 2 füzetbe pecsételek. Egy a normális, egy meg majd megy Szegedre.
Ok, lesz fotó, ha más nem a honlapunkon, de itt jelzem.
A Dorog-Nógrád rész pecséteinek fénymásolatát 2 hete küldtem el az illetékeseknek, még nincs reakció, de a postát ismerve az oda-vissza út is 1-1 hét Szegedre. :) Bár én elsőbbségivel adtam fel, hátha akkor jobban figyelnek. :o)
Jövő hét csütörtökön (05.25) leviszem Egerbe a kéktúra füzeteinket leadni a Mátra-Bükk útjain jelvényért. Pap László úr azt mondta kb. 1 hét alatt meg is nézik, tehát rá egy hétre megyek érte. 14-17 óráig vannak, 14 órai indulást tervezek Bp. Blaháról autóval. Tavaszi Széllnek fenntartva 1 hely. :) Rajta kívül 2 főt szívesen elviszek, ha ilyen igénye van vkinek. Jelentkezni emilben: kriszti-karcsi@fw.hu. Postára ilyet nem bízok a 75%-os OKT teljesítés után (de előtte sem :) ).
Sok évet lehúztam a környéken, rengetegszer jártam arra bicóval, de egyszer sem láttam vizitúrázókat...
Nem is ajánlom senkinek, mert némelyik híd lábánál pl. ami össze szokott gyűlni... Sokszor láttam már nyáron olyan parttól partig érő mocsáros "bevonatot" a vízen, ami tele volt beleakadt szeméttel, döglött állatokkal,stb. Biztos vannak mindig tiszta részek is, de hoszabb vizitúrát tervezni oda nagy merészség...
Ha valaki a Magyar Várak turamozgalom netán a Somogyi Várak mozgalom keretében Kaposvárra tévedne a közeljövőben, érdekes élményben lehet része, az egykori vár melletti török kori város régészeti leletmentő ásatását láthatja a Pláza mellett a Vár utca D-i oldalán . Az 1600-as évekből származó fa lakóépület maradványokat tártak fel, melyek a főléjük épülő új bevásárló központ miatt örökre az enyészeté lesznek.
Talán annyi, hogy a távadatok "borsodi" km-ekben vannak megadva, vagyis a valóságban hosszabbak. A teljes táv kb. 65...70 km körül lehet (nagyjából ezen az útvonalon haladt régebben a Rákóczi 75 ttúra, igaz, azon fel kell(ett) menni a Pusztavár-tetőre, a regéci várba és a Sólyom-kőre is). Sőt, a Rákóczi 110 ttúra első szakasza most is erre vezet. Igaz, abban meg néhány szakasz a valóságosnál hosszabbnak lett feltüntetve: pl. Hollóháza - Telkibánya között az itinerben 13 km, ami a valóságban 10 km.
Mi a problémád ezzel a szakasszal? A jelzések újak (azért atlasz nélkül nem indulnék el), az útvonal néhol kicsit benőtt kezd lenni, de nem dzsindzsás, a bélyegzőhelyek megvannak. A dombok (nekem somogyinak) szépek, a lakossággal nem volt bajunk. Mondjuk nagy melegben kicsit nyilt a terep és hétvégén nem lehet minden faluban boltra/kocsmára számítani, de biztos van ennél problémásabb rész is.
Csak úgy mellesleg: Az OKT BAZ megyei szakaszának felújítását illetően - a Zemplén 50 ttúrán tapasztaltak szerint - jelenleg Makkoshotykánál "járnak" a jelzésfestők, legalábbis Eszkálától Makkoshotykáig már a szép, felújított, szabványos jelzések voltak láthatók, ahogy azt előtte, áprilisban a teljes aggteleki-karsztvidéki és csereháti szakaszon is tapasztaltuk.
Szerintem egyáltalán nem gáz ez a szakasz, a jelzések vadiújak, és számomra egy kellemes dombság a Cserehát. Ha összejön, szeretném még idén végigjárni a Csereháti Piros kb. 110 km-es turistaösvényét is, mert meggyőződésem, hogy rejteget még kellemes élményeket ez a szelíd dombság.
Végre ismét PMP. Bár még útközben is hezitáltam melyik alföldi szakaszt válasszam, végül maradtam az eredeti elképzelésnél. Ócsán az Árpád-kori templom mellett parkoltam le, valamit sikerült tisztázni a jelzések helyzetéből a szűkebb környéket bejárva. Azt tudtam, hogy a 96-os Gödöllői-dombság térképem ballaszt lesz csupán at út alatt, de hogy ennyire más a környék turistaútjainak gráfja azt nem gondoltam. A főútra kiérve a P és P+ jelek balra kanyarodtak, a saroktól nem messze ott figyelt a Tourinform iroda, ahol beszereztem a kistérségi térképet, meg a pecsétet is. A térkép nem egy tipográfiai csoda, de jobbára helyesen ábrázolja a jelzett turistautakat. A GPS-ben már ott figyelt az útvonal amit Güsziológus és Optika leírásaiból hasaltam be, meg kell mondjam végig jó volt. Kb. 500 méter a főúton aztán a P+ jobbra befordul a vasútállomás felé, balra egy villában pedig a P ágazik le. A következő 3,2km műút egy kényszer szülte alternatívája a P jelzésnek, amit eltereltek a láperdős részből. A falut mindenesetre élveztem, takaros házak, égbeszökő májusfák, kedves kis boltok - hamisítatlan vidéki környezet itt Pest mellett. Hiszem, hogy még a kockacukor is nagyobb errefelé :) Egy hosszúra nyúlt S kanyar végén földút vezet be az erdőbe balra, itt 450m után jobbra kitérő az ötös főútra, szerencsére rövid szakasz és a padka jól járható. A kamionparkolónál balra fordulva egy 3,2km hosszú egyenes jön. Az út jobb, mint amire számítottam, homokos-kavicsos, egész jól tart. Közben a Duna-Tisza csatorna partján megállok nézelődni, egy életnagyságú diakép az egész, semmi se mozdul a kilométeres látótávolságban. Lanyha kanyarokkal tarkítva újabb 3,2km (úgy tűnik itt ez a sarokszám) ahol az út Pnégyzetre váltva folytatja tovább egy balkanyarral, jobbra pedig egy füves szekérúton a P. Jól jelzett kellemes erdeiúton kerekezek amíg el nem érem az aszfaltutat. Ezen 1,2 km nyílegyenes lazulás, majd a villanyvezetéknél egy széles úton be balra. Jel csak 10 méterre egy fán. Jobbra hamarosan hatalmas bányagépek és teherautók ásnak lyukat a földgolyóba, miután eltűnnek majd megjelennek a hangyányi emberek hogy stégekkel és kerítésekkel ezt is gyarmatosítsák, mint ahogy ez Délegyházán már megtörtént. Itt rendezett környéken aszfaltút vezet a tó mellett, de a kerítések mögött (Nomád Part). Még utoljára tesz a PMP egy kísérletet, a jelzés a partközelben, először egy rendezetlen földút, majd egy tómenti ösvény jön, és kilyukadok egy térkövezett világban. A tulaj kedvesen az utca felé irányít, azt mondja a tó felé járhatatlan az út. A kicsi de legalább jelzett vargabetű után ismét egy főútszerűségen haladok, majd egy elágazónál balra felbukkan egy halványpiros jelzés. Erre megyek, de hiába szebb ez a verzió a valósában jobbra, az Üdülő sétányon kel menni, már ha a jelölt úthoz ragaszkodunk. Képbe kerül egy GSM torony, egyből asszociálok, hogy itt van a P P+ elágazó. A P a tavat megkerülve visz el a vasútállomáshoz, majd tovább immáron jelöletlenül Majosházára, ahol nincs komp mint tudjuk (erre jártam múltkor) . A P+ pedig tovább Dunavarsány felé, erre megyek aztán én is. Jó jelek a vágányokig itt balra 250m a vasútmegálló, ami lepukkant, de van személyzet (ellentétben a délegyházival, ami úgyszint lepukkant, de nincs senki). Tulajdonképpen ennyi volt a 10. szakasz, visszafelé már nem a parti úton, hanem a hivatalos aszfalton megyek, beugrok az Erdei vendéglőbe, hangulatos kis hely, frissítek, majd a rend kedvéért a maradék üres helyre kérek egy pecsétet. Vissza úgy számolom a jelzésen megyek a Pnégyzet elágazásig és onnan azon tovább Bugyiba és aszfalton vissza Ócsára. Az erdei kitérőt nem bánom meg, annál inkább a Bugyi ötös főút szakaszt, ahol minden második kocsi egy 30 tonnás teherautó, élvezet így tekerni. Az ócsai bekötőút viszont pazar, egy töltésen vezet a láperdőben, menetközben jobbra egy kis mezőről indul a Selyem-réti tanösvény, a családdal már csak emiatt is el kell látogatni Ócsára egyszer. Az aszfalt a továbbiakban a S jellel van felvértezve egész a teplomig, a fenekem egész odalett ebben a 47 kilométeres túrában, puding vagyok.
Táv Ócsa öregfalu és Dunavarsány vasútállomás között :19km
kirögzítettem egyenesbe a bicajkormányt, tekertem fél óráig, és közben tisztelegtem az alföld gyalogtúrázói előtt :) Az erre vizitúrázók élete se stresszes (térképen megnéztem 4,7km egyenes és ez csak a hídtól egyik irányba.)
Áprilisban, egy hónapja jártunk a Felsővadász - (Encs) - Boldogkőváralja szakaszon. Szerintem nem voltak rosszak a jelzések. Látszott, hogy elég friss felűjítás, és a festők tényleg festettek mindenhová, ahová lehetett. Még az 1cm átmérőjű cserjére, meg a kiürült sörösflakonjukra is. Térkép vagy atlasz persze szükséges. Nekem a táj, a Cserehát is tetszett, nem volt unalmas. A közlekedés is rendben volt. Encsre gyorsvonattal el lehet jutni BP-ről, Miskolcról vagy Szikszóról pedig mindenhová busszal. Szállások is vannak.