Az nem számít, hogy mekkora felületen érintkezik a kerék a takajjal?
Én eddig úfmgy gondoltam, hogy a legjobban a kis 10x20 cm méretű térkövek a strapabíróbbak, mert nem törnek el,m kegfeljebb megsüllyednek külön-külön. Az viszont javítható.
A nagyméretű térkőben hajlító feszültség is nagyobb keletkezik elégtelen aládolgozás esetén és így könnyebben törik.
A legtöbb méretezett, tervezett dologban van biztonsági tartalék, ráhagyás, néhol nem is kevés, 50-100%, vagy akár sokkal több is.
Saját tapasztalat: az udvaron a régi kocsibejáró 2 sor 40x40x5 cm-s betonlap volt, szimplán földbe süllyesztve. Alakításkor jött-ment rajta nehéz teherautó sittel, kaviccsal, betonnal,fával, de nem tört el egy sem.
A terhelésnél azt nem kell figyelembe venni, hogy egy 205 mm széles kerék egyszerre nem egy térkövet fog terhelni! A térkő mérete 20x13.3cm. Mindig két kövön oszlok meg a súly m, mert a kerék egyről biztos lelóg, nagyon ritka lehet az az eset, amikor teliben pont egy kövön van rajta.
Megnéztem az általad belinkelt okdalt a combiból van 6 és 8 cmes,dmindegyiknél csak a személyautó logója van az alkalmazási útmutatóban, ugyanúgy mint az 5cm-es citytop smartnál.
Az építéshatósági funkció szerintem átkerült a kormányhivatalokhoz, ők járhatnak el az illegálisan tevékenykedőkkel szemben, ámde javítsatok ki, ha tévedek.
Az egész jónak tűnik, kivéve a térkő. Nem az 5 cm vastagságot érzem kevésnek, hanem a 20x13,3 cm-t. Maga a gy ár is csak személyautóhoz javasolja. Egy 3,5 t-s kisteherautó keréknyomása max. 1100 kg körül lehet. Ezt ha szétosztom 20x13,3 cm-el akkor az kb. 4,1 kg/cm2. Ez elég sok. Ez a vasútnál bőven 4 kg/cm2 (kb. 3,6 kg/cm2) alatt van, kiváló tömörítés mellett. Ha tökéletesen tömörített a zúzottkő akkor lehet jó is, de azért biztosra nem venném.
Autóbejárót szertenék tavasszal építeni. Úgy képzeltem el, hogy 25 m hosszon a két nyomvonalban lenne két 60 cm széles sáv letérkövezve, utána pedig a garázsra derékszögben ráforduló résztől telibe rakva 3 m szélesen. A garázs előtt pedig lenne egy 3x6 m-es placc.
Azt szeretném megkerdezni, hogy az 5 cm vastag térkő (semmelrock citytop smart) elegendő a max 3.5t-ás személy és kisteher autóhoz?
Aládolgozni elegendő 15-20 cm 0-32 zúzottkő plusz az ágyazó réteg?
Az engedélyezés/bejelentés pillanatában érvényes előírásoknak kell megfelelnie. Budapesten (szerte a világban) nagyon sok lakás/ház van amik a XIX. században (vagy még régebben) épültek. Ezeket nem alakították át annyiszor ahányszor változtak az építési előírások.
Én kéményszegélyt tennék rá... azt jól betudod simítani a hullámokba is... Itt azért azt gondolom, hogy a drágább a megfelelő (Bramac Wakaflex nem olcsó mulatság, de ha jól felteszed akkor ezzel többet nem lesz problémád..) Van olcsóbb is, de az minőségben is gyengébb
Én vagyok a vevő, laikus és nem szeretnék olyat házat -bár már kifizettem-, ami nem felel meg a hatályos energetikai szabályoknak. 10 cm homlokzati, 25 tetőtéri és 8 aljzatszigetelés van a házban, nincs padlófűtés.
mivel nekem csak 8, így menjek oda az építtetőhöz és küldjem el a francba? mekkorra probléma ez és azt jelenti, hogy az ikerház építtetője nem felelt meg az energetikai követelményeknek?
Ja, ja, valakinek volt itt egyszer egy ötlete konténerből készült dombházzal. Ha ráteszel 15 centi fújt PUR habot (az elvileg zártcellás), és utána betemeted, akkor csak arra kell figyelned, hogy a negyedik oldala, ahol az ablakok vannak, ne legyen feltűnő. Viccként kezdtem írni, de lehet, hogy nem is olyan hülyeség?
A képen látható garázs épület a szomszédom házához van építve.
A tetőn hullámpala van, ami akkor jó ötletnek tűnt, maikor készítettük, de azóta sajnos alapvető probléma adódott. Az a bajom, hogy a két oldali tetősíkok találkozásánál kialakuló állapotot nem tudom lezárni, mivel a két oldalról egymás felé futó hullámpalák között hézag, hullám van. Így a belső burkolást sem csináltam meg, mivel ha hézagos marad a tető, az kiváló lenne nyesteknek, errefelé elég sok van.
A lényeg pedig, hogy így hiába van garázs, nem lehet tisztán tartani, befújja a szél a port, levelet, stb.
A kérdésem az, hogy volna-e valami megoldás erre, vagy az is felmerült bennem, hogy lecseréltetni az egész tető fedést valami más anyagra, amivel össze lehet hozni a síkokat és zárható lehetne.
Ha később engedélyezték akkor nem. Ha nem engedélyköteles az építkezés akkor pech, mert a használatbavételnél ellenőrzik visszamenőleg. Sokan azt hitték, hogy megspórolhatják a tervezést.