Csak rá kell nézni a tetőre, idővel a lécek megvékonyodnak, természetes oxidáció. Már nem lehet rajtuk járni se.
De nagyobb problémák is vannak a tetővel: ha egy-két cserép mellett beázik, a cserépléc elvezeti a vizet a szarufára, az levezeti a talpszelemenre. Idővel a horgolásnál a talpszelem és a szarufa is elkorhad.
Egy 2x7 méteres 2 zsalutégla magas teraszt nagyobbítunk meg, megtoldjuk 1,2 x 7 méterrel. 3 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. (Fedett lesz teljesen és hidegburkolat kerül rá):
1) Milyen méretezésű betonhálót érdemes rakni ebbe az 1,2x7 méteres darabba?
2) Milyen sűrűn és milyen méretű szálvassal érdemes kiállni a régi terasz betonlemezéből, hogy megfelelő kötés jöjjön létre az új betonlemez és a régi között? (Arra gondoltam, hogy a régi betonlemezbe 30 cm-ként rakok 10-es betonvasat kicsit felfelé ágaztatva, ami benyúlik 20 cm-nyire, illetve hajlítok L alakot 8-as, vagy 10-es vasból és minden zsalutéglába rakok egyet. Erre fektetném a vashálót majd.) Meg lehet oldani egyszerűbben is esetleg?
2) Érdemes-e bármilyen párazárót rakni a rétegrendbe és ha igen, akkor pontosan milyet és hogyan?
Kértem ajánlatot, hogy mennyiért bontanák le, (6 M2 a tető része) és újra azt a zsindelyes tetőt 700.000 Ft-ot mondtak 5 ajánlatot is kértem. Ezt nem tudom kifizetni. Igazából az a zsindelyes rész egy szélfogó helyiség.
JAMIE222: Köszönöm szépen. Muszáj megoldanom egy kicsivel olcsóbban ezt a dolgot. Valószínűleg az lesz, amit írtál.
Az olcsóbbik megoldás osb-t letépni, venni szegélylemezt és felfogatni a falra(csavar-tipli-szög) még a trapézlemez felrakása előtt és persze alá.
Rákattintasz, görgetsz lejjebb 13-14. oldalig, ott látszik, hogyan kellene kinézzen az a csomópont. Annyi a difi, hogy neked nem oromdeszka van ott hanem vakolt fal, elvileg.
Ezek a lemezek 11-12cm magasak, meg kell mérni , befér-e. Ha túl magas, lehet alacsonyabbat szabatni bádogossal, vagy akár elvágni belőle.
De kérdés mit oldasz meg ezzel az egésszel. Az új előtetőd szebb lesz, de a szoba feletti zsindelyes rész nem, a penészedés sem fog elmúlni, oda hőszigetelni kellene a tetőt illetve lezárni rendesen, legalább. Ugye a purhab meg az osb az nem megoldás.
Ha az előtető alatt lakott tér van, akkor a tetőt át kell építeni.
A cserép helyett szerelj trapézmezt a megfelelő rétegrenddel.
Ha nincs lakott tér, akkor is át kell forgatni a cserepeket (kicserélni a lécezést, megjavítani a tetőt) és az az előtetőt át kell teljesen építeni, hogy egy síkba legyen, végig az eresz mellett. De jelentkezik a torlónyomás kérdése.
Be kell építeni egy masszív hófogót a cserepes tetőre.
Nemrég költöztünk ide tavaly októberbe. OSB mögött purhab van egyből. Penészedés az van sajnos azon a részen. Azért szeretnénk normálisan megcsinálni. Szerintem a purhabot esőzéskor végig éri víz. Nagyon gányul csinálták meg, idegesítő.
Képen lévő OSB helyére mit ajánlanátok? Volt kint egy szaki ő azt mondta elég oda egy műanyag darab is. De nekem elég furának tűnik, hogy az elég lenne. Bár lehet elég nem tudom. Azért kérdezem meg itt mi a vélemény. Lényeg, hogy a "sárga" színű polikarbonát helyére trapézlemez lesz az egy terasz tető. A bal oldali ahol a zsindely van az meg egy kis szoba teteje. Trapézlemez a ki szoba szélétől fog indulni, az OSB től jobbra. Lényeg, hogy ne ázzon a széle, mert közvetlenül mellette indul a trapézlemez. Köszönöm
Ha gondolod megnézhetem, mert nekem az a határon van ahová még elmegyek. Ha találsz nálam megfelelőbbet az sem gond.Aug. 12-ig minde nap foglalt, 20-ig van 1-2 üres nap, 20-30között is van. Hogy pontosan melyek ezek a szabad napok ha gondolod megnézem.
lehet, hogy tényleg irreálisan magas lenne az anyagi ráfordítás egy galériáért...
laikusként azt hittem, hogy feldobok néhány osb lapot, odacsavarozom, készítek vmi könnyűszerkezetes jól szigetelt falat és kész.
nem vagyok szakmabéli, de készítettem már gipszkarton válaszfalakat otthonra, meg gletteltem, festettem, burkoltam már... ez valóban nagyobb projekt lenne, mint leburkolni a teraszt, csak gondoltam össze lehet hozni néhány osb lappal.
de fő a biztonság, tényleg látnia kéne egy statikusnak...
Statikust a helyszínen kell keresni. Azt sem tudjuk, hogy helyileg hol van. Mivel új födém is kell ezért az a gyanúm, hogy engedélyköteles. Az átépítésről mindenki fog tudni, ezért bárki bejelentheti az önkormányzatnál. Tehát építész tervező is kell hozzá, helyi, mert ő ismeri az önkormányzat szokásait.
Ha jól értem, akkor le akarod bontani a mostani födémed burkolatát, és a két szintet egybenyitni. (nyitott fedélszék) Helyette a szarufák közé akarsz hőszigetelést. Ha ezt csak részlegesen csinálod meg, a ház középső része felett, akkor trükköznöd kell a szigeteléssel, meg főleg a párazárással a fűtött és fűtetlen részek közt. Plusz "sportértéke" lesz a szomszéd felőli résznek (azt írtad, ikerház), ahol nyilván beépítetlen és fűtetlen tetőtér van, tehát a te szempontból egy belső oldali hőszigetelést kell majd csinálnod. Egy létrának még nem nevezhető, de elég meredek lépcső is 25/25, ennek az alapterülete 3 méteren, 80 centis szélességgel és egy karral 2,5 m2. Ez "leesik" a felső és az alsó hasznos alapterületből is. És akkor ez már nem egy felszaladok, leszaladok lépcső, ez majdnem létra, a rendes lépcső, amin öreg korodban is el tudsz közlekedni, lenne vagy 2*5 m2. (17,5/28) Mindez összevetve a kinyerhető 9 m2-rel nekem kétségessé teszi, hogy megéri-e?
Kellenének a méretek, a meglévő alaprajz (valószínűleg az egész épületé9, beépített anyagok, stb. Az a gyanúm, mivel teherhordóvá kell tenni a födémet igencsak ajánlatos tervezők bevonáűása, kerül amibe kerül. Csak mondom, hogy egy HASZNÁLHATÓ lépcső sokkal több helyet foglal el ALUL IS annál ami be van rajzolva. A lépcső tényleges mérete ismeretében meg kell majd gondolni, hogy mennyi értelme van az egésznek.
Szerintem a megfogalmazás sr1 részéről arra vonatkozott, hogy érthető legyen.
Magam véleménye szerint szakemberek között az elsődleges a rajz. Ha nem szakember kérdez vagy beszél valamiről akkor nehéz eldönteni, hogy melyik a használhatóbb. Általában elsőre egyik sem.
bocsi a tömörségért, csak munkából írtam, és előttem kigugliztam magam, de nem találtam választ.
tehát a házról: egy szintes téglaház, nem betonfödém van, hanem a plafon gipszkartonból, és afölött meg szigetelés és tetőtér. jelenleg csak a gerendákon lehet járni odafent.
tulajdonképpen egy kisebb galériát szeretnék a tetőtérben kialakítani. kb. 3*3m nettó alapterülettel.
mivel a tető szerkezet relatíve "lapos", így sok területet elvesz hasznosíthatóság szempontjából. arra gondoltam hogy a galéria alatt megcsinálnám járhatóra a födémet, és 3 oldalról gipszkarton fallal szigetelném el a tetőtértől (ikerházról van szó), a 3. oldalról meg kapna egy tetőtéri ablakot és maga a tető lenne szigetelve kb. 30 centivel.
próbáld megfogalmazni a kérdendődet úgy, hogy tudjunk segíteni.
"Jelenleg", az földszint feletti födémre vonatkozik?
Mire vonatkozik a "helyes rétegrend"?
A földszint feletti födémre? Ha igen az miből van?
Annyi biztos: fafödém esetén, hogyha a padlástér nem lesz mindig fűtve, vagy alacsonyabb hőmérséklet lesz télen, mind a földszinten, akkor a páraáteresztő fóliát ki kell cseréld egy párazáróra.
Én az OSB lapot nem szeretem, mert csak 3 típus létezik, , ami párazáró (az elején gyártottak 1 és 2-est is, az 1-es páraáteresztő volt).
A párazáróval és az OSB3-as bezárjuk két párazáró anyaggal a födémet, ami nem helyes. Mert, ha mégis kicsapódik a földszintről felfele igyekező pára, akkor idővel gombásodhat a födémszerkezet.
Inkább a sima PAL- pozdorja lapokat használnék, mert az páraáteresztő valamennyire. Vagy OSB felhasítva sávokba, 5 cm réssel egymás között. Ámbár a laminált padló is párazáró.
Szóval a jó megoldás az, hogy valahogy kiszellőzteted a födémet.
A korabeli házakon, dupla gerendázatot használtak, egyet a mennyezetnek és egyet a járható padlásnak és mindig hagytak szellőző réseket a falakon a két gerendázat között.
"egyszerűbb tetőmegoldást akartam, de látom nem úszom meg."
Pénz nélkül nem úszod meg. Viszont ha ráköltesz, legyen egy mini padlás...a kéményből és az ablakból látszik,hogy fűtve van..., Akkor pedig kell hőszigetelés....elsőnek a leendő padlásleszigetelése.