Majd számolj be arról, hogy több órás esőben, vagy harmincöt fokos melegben több órán át hogyan bírja a PDA. Arról nem is beszélek, hogy mennyire tolerálja a kijelző, ha netán elesel.
Ha minden igaz, újévtől elköltözöm, és akkor döglődhet az egész Freeweb úgy, ahogy van. Az elmúlt hónapokban három ("karbantartásnak" becézett) szerverösszeomlás is történt, elegem van belőlük.
a hegymászók is ilyeneket használnak, de azért sokat ne várj tőle. mobilt és fényképezőt tud tölteni, de világításhoz, meg nagyobb energiafelhasználású eszközökhöz kevés lesz. és az előbbiekhez is tiszta, napsütéses idő kell.
"ugyanúgy működik mint bármelyik autóban" Nem arra a rázkódásra van tervezve amit egy biciklin kap. A ránézésre dupla olyan masszív első lámpámon 1500km után már van vagy fél méter szigszalag, némi pillanatragasztó, és egy gyorskötöző. Ehhez képest a gps-em már az autóm alapjárati rázkódását is rosszul viseli a merev tartóján.
Én valami masszívabbra gondoltam. Olyanra, ami legalább fél kiló, és persze minél sokoldalúbb (töltsön 3-tól 7 voltig mindent, sokféle kimenettel). Lámpa pedig nem kell hozzá, mert már van.
Persze nem máról holnapra kellene, csak hosszú távon. Messzire készülök, de nem holnap. És az akkutöltés a legfőbb ok, amitől néha kempingbe kényszerülök. Kemping nélkül sokkal több mindent megnézhetnék. (Fontos az időtényező: a tervezett táv már kezdi kinőni a nyarat is.)
Nem értem miért használhatatlan, ugyanúgy működik mint bármelyik autóban, van beépített GPS, Igo8, egy mozdulattal le-fel tehető, rendeltem hozzá napelemes töltőt is.
Én használtam PDA-navigációt (bár nem tartóval), és a tapasztalatom az, hogy biciklin a PDA-s navigáció komolyabb célra használhatatlan. Ha navigálni akarsz, akkor egy rendes outdoor GPS-re lesz szükséged. (persze tartókonzollal)
Nekem is megfordult már a fejemben (hosszú távra) egy napcella, de vajon ugyanolyan nehéz-e? Mert a súly lényegi szempont: fél kiló többlet alatt nem adom. És a legjobb, ha az is elöl van, mert amúgy is farnehéz vagyok.
Szerezz vmi 1szerü kereket és tanulj meg rendesen centírozni.Utána hozzá foghatsz a fűzéshez is. A küllő hosszt meg ki kell számítani, szerintem erre találsz kalkulátort a neten vagy felhívsz pár bringa boltot, hogy számítsák ki neked. Ahol fűznek ott ki tudják matekolni. Ha radiálba akarod akkor még magad is ki tudod számolni (mérőszallag).
Nekem van a telefonomban GPS navigáció, működik a szebemben is bluetooth kapcsolattal, nem is látszik hogy van segítőm. (Ez csak vicc, biciklin nem akarom használni. :-)) )
Van már egy aránylag jól világító LED világításom, de éppen most tanulmányozom a Cree ledeket, szétbontottam egy laptop akkut, szerintem van benne jól működő 18650-es akku cella, indítottam egy ilyen projectet is. :-) Most azon tanakodom magamban, ha nem a bicikliboltból veszem az agydinamót, hol fűzetem át, Orosházán nem tudom hol találok megbízható kerékpár szerelőt. Ha nem csináltam még kerékfűzést, de érzékem van a szereléshez, hozzá szabad fogni házilag egy átfűzéshez? Küllőket kapok hozzávalót és persze jófajtát? Egyébként nem igen számíz annyira az agydinamó súlya, egy HERCULES országútira lenne, teljesen felszerelt, nem hiszem hogy 0.5 kg nyomna valamit a választásban.
Nekem agydinamó van elöl halogénnel, hátul ledes világítással. Városban pöpec, látszom. Közvilágítás nélkül, vagy nagyon gyengén világított helyen sötétben tekeréshez elöl ki kell egészíteni valami komolyabbal, ha látni is akarsz, nem csak látszani.