Másik fórumon már megkérdeztem de itt is felteszem, kérdésem a hozzáérőtökhöz a következő. Ha a kocsimba CNG tartályokat szerelek be, LPG gázra vizsgáztatható lesz. Nyomással gond nem lehet hisz 200bár nyomásra készült, ezt egyetlen LPG kút sem tudja feltölteni. Műszaki vizsgára elvihető így az autó egyedi engedéllyel.
Ha az autó CNG üzemű szükség van a benzines üzemre az indításhoz? Esetleg egyedi engedélyezéssel megoldható a CNG-LPG kettős üzem benzin üzem nélkül. Tehát gondolok itt egy pótkerék tartályra az LPG üzemhez, és egy CNG tartályra a benzintank helyén. Így a CNG rendszerek egyik nagy hibája a tankolás kiküszöbölhető lenne, mert ha kifogy át lehetne kapcsolni LPG re, addig amíg kompresszor közelébe jutunk.
Sokunknak egy 50-100 Km megtételére alkalmas CNG tartály elég lenne egész napra, mondjuk a napi ingázásra.
Szegeden biztos, kp-s fizetés van, kártyával nem lehet, lehet szerződést kötni, és akkor a gázszámlával együtt jön az üzemanyag ára is.A többit passzolom.
Esetleg írsz egy kérelmet a VPOP-nak, hogy szereljenek fel neked egy hitelesített mérőórát, ami után jövedéki adót fizetnél, azután elintézed az Apehnál az üzemanyagnormádat, felszereled az 1 millás kompresszort, amit a gázszolgáltatód előzetes terv alapján engedélyez Neked. Ez csak úgy nagy vonalakban, szerintem még 6-8 hatóság kellene hozzá, tűzoltó, munkavédelem, építési stb. Ha nekiállsz, majd írj róla.
A héten a nagy alternatív autós portálon. a www.alternativ-auto.blog.hu-n közzéteszünk egy kis utasítást hogyan szereltethetsz gázt az autódba kedvezménnyel a mi segítségünkkel, szóval böngésszetek és mi segítünk.
Írunk továbbá a cng-ről is. :) bár nem sokat a magyarországi viszonyok miatt. :S