Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69585

Adminisztratív hiba, bocsi, de véletlen egy 7 évvel ezelőtti kérdésre válaszoltam.

Előzmény: Törölt nick (69584)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69584

Így látatlanban elég nehéz saccolni. Pl:nem elegendő a hőelvétel. (radiátorok elzárva) Előremenő fűtéscső milyen meleg a cirkonál ilyenkor? Mit jelent pontosan a ki-be kapcsol? Ha küldöd a választ, továbblépünk a hibakeresésben.

Üdv:Archibald

Előzmény: coldfield (13315)
Cpt_Zetor Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69583

igen már lefolytotam a csapokat csak a problémásak vannak csutkára kinyitva, de valahogyan mégsem vagyok megelégedve... a radiátoro alja jóval hűvosebb. (szinte hűvösebb mint a vkazánba visszatérő..)

 

és még arra lettem figyelmeg hogy 1,2-1,5 baros üzemi nyomáson, a légtelenítéskor a problémás radiátorokban kevesebb a víz nyomása mit a többiben...alig csordogál, a víz a kis légtelenítő lyukon.. a többinél meg majd átvágja a vízsugár a poharat a kezemből... :D

na ez mitól lehet?

Előzmény: halaloszto (69582)
halaloszto Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69582

vagy csak siman fojtanal egy kicsit a tobbi koron? mondjuk kozuluk azon, amelyiknak tartos folyamatos futes kozben a legmagasabb a visszateroje?

 

vizet a szivattyu nem tud szulni, csak ugy tud tobb menni a problemas radiatorba, ha a tobbibe kevesebb megy. az uj szivattyutol az aranyok nem valtoznanak.

 

Vajk

Előzmény: Cpt_Zetor (69581)
Cpt_Zetor Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69581

Sziasztok,

 

jelenlegi fűtésem fő problémája, hogy az utolsó 2 radiátoromban nem kering meg a viz rendesen. 2 db 2000 dég lap radiátor.

először azt gondoltam valami cső problémája van (padló alatt mennek a csövek) ezért direktbe becsöveztem az előre és a visszamenő oldalt, 16-os 5rétegü csővel, radiátorok előre -viszamenő rész "keresztbekötve".

 

a probléma még sajnos mindíg adott. viszon ha elzárom az első köröket akkor jobban megfordúl a víz a radiátorokban.

 

a ketingetőm halm hupa 25 5m emelő magasságu. az gondolom ez egy kicsit karcsú. (a ház kb 105 m2 11 db radiátor!)

 

szerintetek cseréljem a meglévő szivattyúmat egy izmosabbra? grundfos 25 60-re gondoltam.

vagy a 2 kritikus kör elé tegyek be egy kisebb szivattyút grundfos 25 40? ennél a verziónál nem kavar be egymánek a 2 db szivattyú? a 40 es "elszívja" az első körök elől a vizet? -----bocs ha baromságot kérdezek.. :D

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69580

Nem tudom, de a hűtő alá is kell szerkeszteni valamit ami magasítj.Valszeg a bútorlapra ragasztott alulap lesz a befutó mindkét esetben, alá pedig bútorláb. A porszívócső befér alája a bogárkák legnagyobb örömére. :)

Előzmény: Törölt nick (69579)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 69579

Ez jó, újabb apróságok derülnek ki, hogy a kötelező ellenőrzéskor még mibe köthetnek bele. Nekem a járólapon egy 6 centis fakeret magasítja a tűzhelyet.

 

Nem tudom, ez is éghető burkolatnak számít, vagy vehetem ki, majd az ellenőrzés után visszarakni, újabb okosság.

Előzmény: mjevsrsh (69575)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.19 0 0 69578

És a bútorlapra teszek előbb egy fémlapot, s mindjárt nem éghető anyagon lenne a Mora. :)

Előzmény: mjevsrsh (69575)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.19 0 0 69577

Nekem meg egy betonkocka van, de alatta szépen körbevágták "igényesen" a pvc padlót. A betonkocka meg billeg, és takaríthatatlan.

 

A magasságra, arra a plusz 10 centire viszont szükségem van. Milyen lábazatot ajánlotok ami a Mora alá betehető, és egyúttal vízszintbe is tudom állítani vele, meg ha olyan a kedvem, akkor takarítani is tudom. Jó hosszú flexivel lesz betéve pont azért amiért a másik hozzászóló is írta. Iszonyat trutyi tud felgyülemleni a lemezek oldalain, belül.

 

Ha veszek sima fém bútorlábakat, pont ami a konyhaszekrény alá is kerül, s azt egy bútorlapra szerelem, s arra teszem a Morát, az okés lenne?

Előzmény: Varek1 (69568)
morgen66 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 69576

Ahova te szeretnéd,úgyis te használod.

 

Próbálj meg olyan fejet venni amit lehet álítani,így nem érhet csalódás.

Előzmény: bokros lady nyuszi (69573)
mjevsrsh Creative Commons License 2013.11.19 0 0 69575

Gázkészülék éghető burkoltaton nem lehet a jelenlegi szabályozás szerint, szóval az 1. pont igaz.

A gázvezeték rendszer része a flexibilis cső is, igen csak gázszerelő szerelheti. 2. pont is igaz.

 De ahogy írták, lebonthatod miután elzártad ,de vissza már a szerelő rakja, meg ha már úgyis ott van nézess meg vele mindent. Pl a tűzhely égőit is kazánt stb...

Előzmény: Latya (K.L.) (69567)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.19 0 0 69574

Nemrég híradóban mutattak egy felrobbant házat, szomszéd emberek épp azt nézegették, hogy a gázpalack tömítése keresztbe volt nyírva (ez még a képernyőn is jól látszott), mert az idős tulajdonos rosszul rakta be. Ház meg elszállt. Pedig azért a palack csatlakozása direkt úgy van kiképezve, hogy lehetőleg bolonbiztos legyen. Persze, kirívó példák mindig akadnak.

Lakásfelújításál egyébként én is magam bontottam le a készülékeket, vissza már a víz-gáz szerelő rakta. Ami mondjuk nem gátolt meg abban, hogy műszerészként, a később vásárolt gáztűzhelyet magam kössem be.

Én sem bátorítok senkit, de aki nagyon biztos magában és úgysem lehet visszatartani, szivárgásvizsgáló spray-t vagy szappanos vizet mindenképp használjon, szakmai tudnivalóknak nézzen utána!

Előzmény: cat5409 (69569)
bokros lady nyuszi Creative Commons License 2013.11.19 0 0 69573

Sziasztok!

 

Nem tudom, jó topicban érdeklődöm-e, ha nem, szóljatok.

Fürdőszoba tervezéssel ill konkrétan zuhanyfülkével kapcsolatban lenne kérdésem. A zuhanyfülkénk asszimetrikus kialakítású lesz, kb 85x100 cm. Egy esőztető fejet plusz egy kézizuhanyt szeretnénk bele. Ebben az esetben melyik falra érdemes tenni a zuhanyrózsát/panelt? Szerelő szerint a 85-ös falra, mert akkor több helye van a víznek ferdén esnie, plusz így a kiálló csaptlep is kevésbé foglal helyet. Nekem meg inkább az tűnik logikusnak, hogy a 100-as falra, hogy azzal álljak szemben, mert általában oldalfelé nyújtózkodik többet az ember mint előre. Ill bemutatótermekben is általában a hosszabbik falra szerelve vannak a panelek. Vélemény?

Másik kérdés: ekkora kabinba kb mekkora az ajánlott esőztető fej átmérőre? Nem akarnék túl nagyot venni, ami alól kibújni sem lehet.

 

Köszönöm

tzoltan78 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 69572

Sziasztok! Nekem volt problémám azzal, hogy egyenletlen hőmérsékletű víz ment a padlóba (a kazán percenként 25-40 C között küldte bele a vízet, a keverőmotor ide-oda járt). Most végre elmondhatom, hogy kitűnő fűtésem van. A megoldás végül az lett, hogy rendeltem egy lassabb, 240 sec futásidejű ESBE keverőmotort, az eddigi 60 szekundumos helyett. 3 hete felraktam, azóta stabil hőmérsékletű víz megy bele, pont annyi, amit a kazán előír. A házban lévő komfort is klasszisokkal jobb lett, ugyanazt a hőmérsékletet melegebbnek. érezzük, a padló is melegebb. Tehát a végső konklúzió az, hogy az eredeti motor túl gyors volt, és így túl nagyokat "tekert" egy-egy jelzésre. ezér volt az ingadozás..

Egyébként átnéztem a rendszert,  és a fűtési részterhelést is levettem max 9 kw-ra (a 18 kw helyett), így sokkal egyenletessebben fűt, nem kezdi el azonnal 18 kw-al tolni (bár ez nem segített a padlóba menő ingadozáson).

Előzmény: tzoltan78 (69021)
qut Creative Commons License 2013.11.18 0 0 69571

Szerintem azt kellene megpróbálni, hogy begyújtotok a fatüzeléssel, jól fel kell melegíteni a vizet - a szivattyú menjen folyamatosan. Egy kis idő múlva elzárni a te szobádban lévő radiátor (ha ott lehet hallani a legjobban) előtt lévő elzáró csapot, és a rendszerben az utána következő radiátornál próbálni légteleníteni. De ez csak egy tipp...

Előzmény: Pityu... (69565)
papinek111 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 69570

Helló,

ha feleslegessé válna az Alpha2 25-40-es, én szívesen elcsrélném egy még garanciális Alpha2 25-60-asra.

üdv

Tom

Előzmény: gabrielke (68429)
cat5409 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 69569

.....csak azt nem értem, hogy pl. gy gázpalack cseréhez miért nem kell gázszerelő ?

Előzmény: Varek1 (69568)
Varek1 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 69568

 Az első igazsága csekély. Habár a fene tudja mit találnak ki az agyament okosok.

 A másodikra. Bontani bonthatod , de a visszaállítást bizd gázszerelőre, mivel a gáz veszélyes üzem  - nagyon. Ha már ott van szerelő, akkor a legújabb szabvány szerinti flexi csövet építesd be  (inox cső ) lehetőleg jó hosszút, aztán utána igény szerint tisztíthatod a tűzhely alját és az alatta lévő műanyag padlót.

 Nekem 32 éve ilyen van alatta eddig még senki sem kifogásolta. Jó, a forró tepsit nem tanácsos rátenni.

Előzmény: Latya (K.L.) (69567)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2013.11.18 0 0 69567

Sziasztok!

1. Az igaz, hogy önálló gáztűzhely (  gáz sütővel rendellkező)  alatt nem lehet PVC padló? ( A régi alatt az volt 20 évig....)

2. Bonthatom-e én a  csap után a tűzhelyhez menő vezetéket ( Pl ki akarom tisztítani a helyét) vagy csak  ilyan jogosítvánnyal rendelkező teheti meg?

Mokus95 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69566

Korundos: Azért gondolom, hogy a falak elfagyhatnak ebben a házban mert sajnos ez egy régi téglaház és a falak vizesednek mert vizes talajra épült ez a ház anno és igaz, hogy külső szigetelést kaptak a falak 10 évvel ezelőtt de a vizesedés megakadályozására nem csináltak semmit, hogy miért, azt nem tudom.

 

Lehet, hogy aki a külső szigetelést és külső-belső festést csinálta neki nem volt túl jó szakember és nem javasolt semmit ennek orvoslására, de az is lehet, hogy javasolt csak a barátomnak nem volt erre elég pénze.

 

Szóval a vizesedés miatt aggódom, hogy ha a házon belül nem is, de a falakban nulla fok alá mehet a hőmérséklet ha nem hagyom a konvektorokat ezen a +10 fokos "N" álláson, és látni még nem láttam, de eltudom képzelni, hogy egy vízzel teli fal milyen károkat szenvedne egy -15 fokos tél esetén amilyen múlt télen is volt.

 

Pityu... Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69565

A gázosnál is csinálja nem győzzük levegőztetni  már a szerelő is kétszer teljesen ki levegőztette de most is csak a radiátor fele meleg ,aztán ha a szívattyú megáll akkor levegőztetés akkor megint jó később meg megint nem.

Előzmény: joevagyok68 (69545)
Korundos Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69564

 Helló !

A rajz alapján a következőt tanácsolom :

 

 

 a) csak a konyhait gyújtsam be, állítsam 1-re és hagyjak minden ajtót nyitva  zárd be a szobák felé az ajtókat ebben a hosszan fekvő házban,

 

 A falak nem tudnak elfagyni,  csak a falakban lévő vizes vezetékek.

 Tehát a konyha és afürdő minimálisan legyen fűtve a többit viszont feleleges.  A hőmérséklet ígysem fog nagyon lesűllyedni, megáll úgy + 2   +3 foknál.

 És telente azért pár alkalommal nézzél rá az ingatlanra.

 A fagyáson kívül más probléma is lehet. Pl. illetéktelen behatolás stb.

Előzmény: Mokus95 (69552)
Mokus95 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69563

sjohn: nagyszerű! Köszönöm a segítséget.

 

sjohn Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69562

Így van.

Előzmény: Mokus95 (69561)
Mokus95 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69561

Tehát ha nem akarok feleslegesen gázt pazarolni a teszt miatt, akkor egy hajszárítóval is elkezdhetem melegíteni a termosztát elemét és ha már meleg akkor a hőfokszabályzónak megint kell kattannia csavargatásnál, igaz?

 

sjohn Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69560

Igen, jól látod.

A termosztát a hátlemezen van, az automatika mögött, tehát az ottani hőmérsékletet méri.

Attól mert az 16 foknál kapcsol, még a szoba másik végében lehet ettől eltérő hőmérséklet, akár +-2-3 fok is.

Előzmény: Mokus95 (69559)
Mokus95 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69559

sjohn: a begyújtási útmutatóban erre a típusú konvektorra az áll, hogy ha az "N" állásban van a hőmérséklet szabályzó gomb akkor +10 foknál kapcsol be a fagyvédelem, tehát gondolom erre a hőmérséklet értékre utaltál amikor 12-14 fokot említettél?

 

"N" állásban csak a gyújtóláng ég, a főégő nem. Ha a helyiség hőmérséklete 10°C alá csökken, a készülék ebben az állásban is bekapcsol., és 10 °C-os hőmérsékleten temperálja a helyiség hőmérsékletét."

 

És itt azt írja, hogy 10 fokon tartja a szoba hőmérsékletét. Amikor 16 fokot említettél azt a szoba hőmérsékletére vagy a termosztát kapcsoló egyik alkatrészének a hőmérsékletére gondoltál?

 

Legközelebb kimegyek, akkor bekapcsolva hagyom a konvektort amíg a szoba el nem éri a 10 fokot. Az tény, hogy a három helység közül ez a szoba a leghidegebb, tehát tegnap könnyen előfordulhatott, hogy ezért viselkedett ez a termosztát kapcsoló másként mint a másik kettő.

 

Tehát akkor az egy normális jelenség, hogy amikor X fok hőmérséklet alá esik a szoba vagy a kályha hőmérséklete akkor nincs kattanás a hőmérséklet szabályzó gomb forgatása közben?

 

C20NE: a gombot nem lehet végtelenségig forgatni a tengelyén csak az N állástól a 7-esig.

Csak a klik hang és kapcsoló ellenállás érzés hiányzik, de annyi ellenállást lehet érezni forgatás közben, hogy többet mint a műanyag gombot csavarom a a tengelyén. Tehát ebből gondolom, hogy a gomb jól van rögzítve a tengelyén.

 

 

C20NE Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69558

Egy bordás tengelyre van a tekerentyű rögzítve, szerintem a műanyag kerék elforog a tengelyen. Vedd le a gombot és rögzítsd rá rendesen.

Előzmény: Mokus95 (69556)
sjohn Creative Commons License 2013.11.17 0 0 69557

Elvileg semmi baja, csak bekapcsolt a fagyvédelem, ami azt jelenti, hogy ha hidegebb van 12-14 foknál, akkor kinyitja a szelepet és addig fűt míg el nem éri a 16 fokot.

Előzmény: Mokus95 (69556)
Mokus95 Creative Commons License 2013.11.16 0 0 69556

C20NE: Köszönöm a válaszod.

 

Ma délután sikerült mind a három konvektort sikeresen begyújtanom, csak az egyikkel van egy kis probléma, ugyanis a termosztát rendszer egyáltalán nem működik, akárhová csavarom a szabályzó gombot, mindig "teljes gázzal" ég, még az "N" álláson is, és ami még érdekes, hogy az "N" állásból ki-be csavarva a gombot, se nem hallani se nem érezni semmi kapcsoló ellenállást, az N-ből simán ki lehet csavarni a gombot és vissza a kis kattanás nélkül.

 

Van itt valami alkatrész amit ilyenkor kiszoktak cserélni vagy az egész kapcsoló tömböt cserélik ilyenkor? Nem akarom magam csinálni, csak szeretném tudni, hogy mi várható, mit fog a szerelő mondani illetve csinálni.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!