Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.06.21 -2 1 44714
1014 Creative Commons License 2018.06.17 -3 0 44713

Sajnos. 

Előzmény: r1232 (44711)
r1232 Creative Commons License 2018.06.15 -5 0 44712

Mármint ívekben... (figyelmesebb olvasás javasolt..) :-)

Előzmény: r1232 (44711)
r1232 Creative Commons License 2018.06.15 -4 1 44711

hogy a sínkorona belső felét is fényesre csiszolják a síró kerekek.

 

Pedig ez gyakori jelenség.

Előzmény: 1014 (44709)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.15 -4 2 44710
1014 Creative Commons License 2018.06.14 -4 5 44709

Persze, én az elméletet írtam le és úgy emlékszem, ezt is hozzátettem. A valóságban nyilván pályahibák és járműhibák is vannak, de ezek általában nem akkorák, hogy a sínkorona belső felét is fényesre csiszolják a síró kerekek. 
Valamikor, az idők homályában egyetemi oktatómmal (Zobory István - ha mond valakinek ez a név valamit) foglalkoztunk a hibákkal és rugózással is. Differenciálegyenletekkel, Dirac delta és egységugrás függvényekkel modellezgettünk. (nyugi, már csak ezekre a káromkodásokra és a függvények alakjára emlékszem az ügyből :-) :-( )

 

Megjegyzem még, hogy nem csak egyenesben vezet a kúposság (korábban utaltam erre is). Amikor ugyanis behalad a kerékpár az ívbe, a külső sínszálon futó kerék nagyobb, a belsőn futó kisebb futókörre kerül a kúposság miatt és így a merev kapcsolat által kanyarodik.

Előzmény: HBweb hu (44708)
HBweb hu Creative Commons License 2018.06.13 -6 4 44708

A valóság ezzel szemben az, hogy a kerekeket egyenes pályán valóban a kúposság vezeti, de az elképzelt (!) egyensúlyi állapot helyett egy folyamatos, függvénnyel leírhatatlan, de leginkább a kígyózáshoz hasonló mozgást végez, amit a pálya-jármű kapcsolatból adódó, szintén meghatározhatatlan mértékű és amplitudójú vibráció erősen befolyásol.

Előzmény: 1014 (44669)
1014 Creative Commons License 2018.06.13 -5 1 44707

Ma láttam a pályamestert, megkérdeztem tőle, mi történt: fogalma sincs. 

Előzmény: 1014 (44661)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.12 -4 3 44706

De hogyha nem Balatonra megy. 

Akkor megy vissza a Istvántelekre. 

 

Előzmény: r1232 (44705)
r1232 Creative Commons License 2018.06.12 -4 3 44705

Mert a Desiro megy a Balatonra.

 

Nincs köze hozzá, már most is dolgozik annyi Dezső a Balatonnál, amennyi nyárra kell..

Előzmény: Törölt nick (44704)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.12 -4 3 44704

Szia.

 

Igen péntekig lesz. 

Mert a Desiro megy a Balatonra. 

 

Mert a jönni fog a Tanszüneti menetrend és így (talán) ki tudják adni.

 

Talán szeptemberbe fog vissza jönni a Desiro. (Ráckevei vonalra)

 

További szép napot.

 

Előzmény: batar1987 (44699)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.12 -2 4 44703

Megoldották MÁV-osan: kitették oda is a 30-as lassújelet.

Előzmény: norbee601 (44702)
norbee601 Creative Commons License 2018.06.12 -3 4 44702
Miközben a kiváltó pályahibához eszükben sincs hozzányúlni.
Előzmény: Törölt nick (44700)
norbee601 Creative Commons License 2018.06.12 -4 1 44701
M41 inga kéne :)

Vagy bhv-k két végén héves Bobóval :)
Előzmény: hivi (44695)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.11 -3 4 44700

Előzetesen ezt mondták, azután tanszüneti menetrend segít ezen a kerékrepedésen...

Előzmény: batar1987 (44699)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.11 -2 1 44699

Az igaz, hogy péntekig (06.15.) bezárólag lesz, utána már nem?

Előzmény: Godolloi HEV (44698)
Godolloi HEV Creative Commons License 2018.06.11 -3 1 44698

Ma is volt Desiro (004, 020), 15.30-kor az fordult Közvágóhídon.

Előzmény: vlacc (44697)
vlacc Creative Commons License 2018.06.11 -3 1 44697

Van ma Desiro Ráckeve felé? Behányt az iemig, nem lehet megnézni :-(

r1232 Creative Commons License 2018.06.08 -12 6 44696

és a motoron és a pótokon 1-1 kicsi ajtó van oldalanként?

 

Pontosan ugyanannyi ajtó van rajtuk, mint a Dezsőn kocsirészenként (Bz, 2x1 felszállósávos, Dezső, 1x2 felszállósávos). Vonathosszra vetítve viszont több (a 42 méteres M+P+P-n van 6 felszállósáv, míg az ugyanilyen hosszú Dezsőn csak 4). Férőhelyben pedig Bz jobb, míg egy két részes Dezső 246 ülőhely, addig a a 6 részes Bz szerelvény, ami ennek megfelel, 312 ülőhelyet tud.

Összességében csak az jön ki, hogy a bz szerelvény minden szempontból jobb megoldás lett volna, mind az ajtók számában, férőhelyben, megbízhatóságban.. :-))

Előzmény: hivi (44695)
hivi Creative Commons License 2018.06.08 -5 10 44695

Szerinted meg az normális lenne, hogyha nem kapott volna kölcsönszerelvényt a MÁV-HÉV, vagy éppen BZ-t és pótokat kapott volna kölcsön, úgy, hogy azokból a fővárosban nincsen egy darab sem (vidékről kell felhozni), és a motoron és a pótokon 1-1 kicsi ajtó van oldalanként? (Hozzáteszem a Dezső sem éppen HÉV vonalra való, de a környéken nemigen van másik opció).

Előzmény: etomcat (44684)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.08 -12 2 44694

...ez jóóóóóó

 

 

Előzmény: rm40 (44692)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.08 -5 6 44693

Például az ,hogy az olvtárs azzal példálózik. De ha nálad esetleg le van tiltva (amin nem csodálkoznék) akkor nem látod. 

Előzmény: trizs77 (44689)
rm40 Creative Commons License 2018.06.08 -4 11 44692

Rengeteg köze van, hiszen rengeteg egykori HÉV-vonal személyforgalmát látta/látja el.

Előzmény: trizs77 (44689)
1014 Creative Commons License 2018.06.08 -9 1 44691

Valami ilyesmit képzelek el én is, de off-sága miatt itt nem részletezném. 

Előzmény: Csmg (44690)
Csmg Creative Commons License 2018.06.08 -11 1 44690

Villamosnál ahol nincs tengely (Combino, CAF) ott a számítógép figyeli a két oldali kerekeket és ezzel látja el a "tengely" feladatát, ha szükséges akkor beavatkozik a hajtásba. Ennyit nagy vonalakban, részletesebben nem ismerem.

Előzmény: 1014 (44687)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.08 -10 0 44689

Mi köze a Bz-nek a HÉV-hez ?

Előzmény: tom sawyer (44688)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.08 -3 7 44688

Na megint sikerült egy jó nagy baromságot leírni. A Bz futásjóságának vajmi kevés köze van az utasok elvándorlásához, ami egyébként egyáltalán nem elviselhetetlenül szar, viszont nyáron pokol van benne, télen pedig fagyhalál. Többet nyom a latban, hogy számtalan helyen kilométerekre áll meg a településtől, meg az is ,ha 20 km/t egy óra alatt sikerül megtenni mert olyan szar állapotú a pálya, illetve olyan a menetrend amilyen.

Előzmény: etomcat (44684)
1014 Creative Commons License 2018.06.08 -8 0 44687

A villamos megoldását nem tudtam még kideríteni, pedig többször rákérdeztem szakembereknél. 

Előzmény: Törölt nick (44672)
V46 021 Creative Commons License 2018.06.07 -12 1 44686

Nagyon OFF!

 

"...csak addig ejtenek el a jelfogóink biztosan..."

 

Holnap kihajigálom az összes TM-ből a rugókat! :)))))

Nem kötekedés, csak a magos labdával való játék!

 

Vissza kapcs.!

Előzmény: _Nyuszi (44685)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.06.07 -9 0 44685

"A gravitáció nem vezet. A vasúti járművet a síndőlés és a kerékkúposság vezeti."

A két mondat között én mégis vélek felfedezni némi szükséges kapcsolatot.

(vö. nekünk is csak addig ejtenek el a jelfogóink biztosan, amíg a gravitációt ki nem kapcsolják. ;-) )

Előzmény: Áthaladójelző (44678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!