Azért vigyétek el a hengerfejet nyomáspróbára és síkolásra. Nem olyan sok pénz. Új hengerfej csavar és új minőségi tömítés a megoldás a bajodra. Majd írd meg hogy mi történt.
Szia! Nekem is ez volt a baja a gépemnek! Egy teljesen felújított motor, új hengerfej, minden kicserélve és mégis nyomta magából a vizet! Minden csőkötés eresztett, durrantak a vízcsövek stb. Aztán hosszas gondolkodás után elvittem egy barátomhoz aki autószerelő és ő leszedte a hengerfejet. Én is azon paráztam hogy repedt a hengerfej amin biztos kiborultam volna mert 180 ezerért vettem és 20ezer km-ert raktam bele. Aztán szétszedésnél semmi hibát nem találtunk.Sem a blokk sem a hengerfej nem volt hibás. Berakott egy új hengerfej tömítést és azóta minden hibátlan a gépen. Amikor a motor felújításába kezdtem akkor nemsajnáltam a pénzt mert mindenből újat vettem viszont mire minden megvolt akkorra már nem volt pénzem normális szerelőre és egy sufni szerelőhöz vittem aki ugyan olcsó pénzért összerakta de szarul. Ugyhogy újból szét kellett szedni. Tehát a lényeg hogy hozzáértő szakihoz vidd és csakis jóminőségű tömítést rakj bele.
üdv emberek!na délelőtt csak feltöltödött az akksi hogy rá tudtam nézni a gépre...előszőr kipróbáltam a kannás ötletet,semmi.nem indult,nem szivta a gázolajat.munkatársam mondta szerinte lazitsam meg a nagynyomású csöveket,mert inditózáskor spriccelnie kéne.megcsináltam,semmi.aztán jött gokartbéla tanácsa.tényleg van egy vezeték az adagolón.direktbe kötöttem az akksiról,semmi.mérgemben többször elvettem,hozzáérintettem a vezetéket,mignem egyszercsak relészerű kattogást nem adott.rápróbáltam,pöccre indult!!!aztán jöttek a buborékok...na ujra lebontottam a csöveket megint ujat raktam mindenhova.buborékok eltüntek.járattam a motort egy órát,buborékok megjelentek a tank és a gázolajszűrő között.na belülről a két első ülés között mondom kiszedem a tankban levő szűrőt,jeladót,hát sehogy nem birtam meglazitani.kiszerelt tankról már vettem le,de igy fingom sincs hogy mivel csavarjam ki.van láncos olajszűrő fogóm,de avval sem férek hozzá.ötlet?
most este hazajöttem melóból rápróbáltam pöccre indult.kiváncsian várom a holnapi napot beindul-e.kösz az ötleteket.tényleg....
Újfent segítséget vagy ötletelést tapasztalatot kérek tőletek. A probléma a következő.
Adott egy 15 éves 2,5 tdi caravell. A fűtéssel és hűtővízzel szívok.
A 3295 hszben már írtam a problémáról, de mostanságra tisztázódott ? le igazán, hogy azt sem tudom /tudjuk/ merre is induljunk. Szóval úgy kezdődött, amikor az ősz folyamán először felcsavartam a fűtés gombot úgy ahogy fűtött. Folyamatos használat közben kb egy másfél óra múlva villogott a víz jelzője. Gondoltam önteni kell bele. Megnéztem és láttam, hogy a minimum jelzés alatt van a szint. Jó fél óra állás után lecsavartam a kupakot, de elég magas nyomás volt benne, mert pár deci folyadékot kispriccelt. De ezek után még mindig volt a tartályban folyadék, feltöltöttem a megfelelő szintre majd jó 200 kmt még utaztam. A cél előtt kb 15 kmrel újra világított a lámpa. Hazaérve láttam, hogy újra csökkent a szint és a tartály körül nedves minden, tehát a sapkán keresztül kifújt. Közben fűtésem csak akkor volt, ha min 100 km/h val mentem, alacsony fordulaton semmi. Azóta is ezeket produkálja, hol több távolságot, hol kevesebbet megtéve fogy a folyadék. Természetesen a fűtés, mint a mesében. Közben mentek az ötletelések különböző helyekről, biztos megfőtt a motor...
hengerfejes.... átégett a tömítés. Megjegyzem a folyadék soha nem forrott fel, a hőmérséklet mutató is stabilan 1/3 szinten áll, a termosztátot gyárira cseréltük, de mindig van kevés pezsgés bugyborékolás a tartályban amikor leállok.
Ami viszont újra rejtély, hogy kb egy hete leálláskor nem hogy csökkent vona a folyadék szint, hanem nőtt szinte a sapka tetejéig.
Fűtés továbbra sincs.
A folyadék nem szineződött /hengerfej gátrepedés/ az olaj szint nem nőtt, nincs fehér kicsapódás az olajsapkán.
Kedden tud hozzáfogni a szerelőm. Mindenekelőtt valahogy meg szeretné mérni CO mérővel, hogy a tartályban képződő pezsgés levegő, vagy füstgáz. Ha netán füstgáz akkor szerinte hengerfejes.
Én mint hozzá nem értő csak lesek és szívom a fogam... sokba fog kerülni :-(((
A másik oldalon biztatom magam, bár lehet rossz összefüggés, hogy a motor szenzációsan működik semmi rendellenesség a fogyasztása meg álomszerű /vegyes használat 6,3 l/100km/
Ha az adagolo szar, attol nem lehet elotte a slagban levego. Maximum utana. Ha az adagolo elott van levego, akkor csak az elotte levo dolgok miatt levegosodik ( csovek, gazolajszuro, tank).
Te ember ! Hagyd már békén az adagolódat , ne akarjál pénzt kidobni feleslegesen ! Ejtőtartállyal próbáld ki először , így az adagoló szépen légteleníti magát és a rendszert . Ha buborékmentesen szépen jár a motor , lassan tedd le a földre a kannát , ekkor azadagoló szivattyúját fogod kipróbálni hogy szívja rendesen a gázolajat vagy sem . Ha leállítod a motort , a benzincsőben nemlehet buborék a kanna és az adagoló között . A repedt visszafolyócsöveken keresztül is le tud levegősödni egy éjszaka alatt . Ilyenekben gondolkozz ne a kidobandó 20e froncsin , mert ha utána sem indul az adagolós csak a kezeitt tárja szét , és egy fillért sem ad vissza még csak meg sem sajnál ! Írjad folyamatosan hol és mit ellenőriztél , hátha eszébe jut még valakinek valami !
azért gondoltam adagolóra ,mert másfél hete volt inditási gondom és akkor 3381 hsz.
"szerintem az adagoló nyomásszelepe enged vissza"ötletet adta.a problémám utána megszünt,viszont utánanézve a neten:ha kopott az adagoló,vagy rossz levegősödhet.bizt ami biztos rákérdeztem egy adagolószerelőre itt szegeden,azt mondta ha szétszedi,márpedig szétszedi...20ezer-nél kezdődik.és akkor még nem cserélt semmit.garanciás bontott adagoló a neten 35000. csak ezért kérdeztem hogy csere-e,mert ha beszart az adagolóm akkor nem adagolóssal akarok vergődni,inkább veszek muzungu úrtól..
na feltőltöm az aksit,ma úgis délutános vagyok,holnap reggel mindent végigpróbálok amiket irtatok.köszi
nem-nem.nem a szűrő és a tan között buborékos.ez a cső a képen az adagoló,és a gázolajszűrőt köti össze.inditózásra a kocsi nem indul,viszont mikor abbahagyom az inditózást a képen látható apró buborékok jönnek egyesével az adagoló felől a csőben.ahogy a képen is látszik (balról jobbra)
Gondold at esszeruen az uzemanyag utjat. Tank-gazolajszuro-adagolo. Ha a szuro es az adagolo kozott levegos, akkor a szuronel vagy a tankban kell keresni a hibat. Bar az esely sokkal nagyobb a koztes csoveknel. Megjott a hideg, kemenyebbek a csovek es gyakran ateresztenek. A kannas gazolajos megoldas a legjobb es legegyszerubb megoldas a hibakereseshez, amit az elottem szolo irt. Bar igy a masnap reggeli indulast nem tudod leellenorizni.
Hali ! Persze , autó csere ! Először is fogj egy 5l-es kannát tele gázolajjal dobd fel a vas tetejére , lógass bele egy benzincsövet , szipákold meg , és tedd az adagolóra mikor már folyik . Így ejtőtartállyal levegőmentesen , és egyenletesen fog muzsikálni a vas. a résolaj miatt a kanna hamar ürülni fog , nem a jószág falta fel az 5l-t 2 perc alatt ! Ha ez rendben van , megnyugodsz , bekapsz egy rágót cigi helyett , aztán megkeresed hol szív falls evegőt . Ez is egyszerű , egy műanyag üzemanyagszűrőt tegyél a gyári helyett , de csak míg szemrevételezed a buborékokat . Ha buborék mentes akkor a szűrőnél szedi össze a levegőt , ha buborékos akkor a tank és szívócső között kell keresgélni . Érdemes a tankot is megszippantani , mert lehet hogy a búvárcső van teljesen elrakódva a tank alján lévő dzsuvával , ekkor szív levegőt kényszerűségből az adagoló minden csatlakozás és áteresztő csavarnál . Levegővel ne fújd a tankot visszafele , mert csak 20 km-ig lessz jó , utána visszaszívja . Egy alapos tank tisztítás kiszerelve az főnyeremény . Tehát ha a tanktól jövő szívócsövet megszipákolod és csak a homlokod horpad ez a megoldás és nem a levegő ! Sok sikert , várjuk a fejleményeket !
üdv.tegnap óta egáltalán nem indul a gép.előszőr üzemanyagproblémára gondoltam,ugyhogy új szűrő,meg lecseréltem átlátszóra az üzemanyagcsöveket.inditózás után az adagoló,és a gázolajszűrő közötti csőben apró buborékok jelennek .mi az ötlet?adagolócsere?
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni,egy olyan problémával küszködöm,hogy 2,5 TDI 102 LE-s T4-es,ha a gázolajból a tank felétől több van benne könnyen indul,ha a felétől lentebb van akkor nagyon nehezen (ez télen-nyáron igy van).Már több szerelő is nézte de nem jutott semmire:
csak mert komplett t4 motort 200 körül árulnak,malac passatot meg papir nélkül jó motorral,1.9 d már 100-ért lehet venni.meg gondoltam a kocsi is lehet kevesebbet enne....
A kijelzést a következők szerint kell visszaállítani: – A gyújtást kikapcsolni. – A -1- gombot a sebességmérő mellett megnyomni és ebben a helyzetben tartani. – A gyújtást bekapcsolni és a gombot -1- elengedni. A napi kilométerszámlálón -2- megjelenik a service OEL felirat („D“ országkódnál) vagy a service OIL (egyéb országoknál). Megjegyzés t A megtett útszakaszhossz-gomb -1- újbóli megnyomásával a kijelzést az INSP szervizfigyelmeztetésre át lehet kapcsolni az OEL (ill. OIL) szervizfigyelmeztetés visszaállítása nélkül. t Ügyelni kell arra, hogy a mindenkor csak az aktuálisan megjelenített szerviz-eseményt szabad visszaállítani. – A beállítógombot -1- a fordulatszámmérő mellett jobbra elfordítani. A napi kilométerszámlálóban megjelenő szervizfigyelmeztetés visszaállítódik és a kijelzőn megjelenik a „service“ vagy ----- felirat. – A gyújtást kikapcsolni.