Bocs, okoskodnék kicsit. Aki jobban tudja nálam, erősítse meg vagy cáfolja, kérem!
És OFF is, azért is bocs, nem bírom megállni.
A Felszabadulás térnél a 109-es nem 9Y helyesen?
Amennyire tudom, a 89, 89A csak 1977 előtt, az akkori nagy átszámozás előtt ment át Budára. (Utána maradt a pesti szakasz, a MÁV munkástelep és a Tisztviselőtelep járatai lettek, akkor indult a Naphegyre a 78-as.) Nem mellesleg a táblán szereplő többi átszállási kapcsolat is 1977 előtti állapotot jelez. (Pl. 99Y, ahogy Te is jelölted, '77-től 199-es; piros 107, '77-től gyors 7-es; piros 109-es (az Astoriánál!), '77-től gyors 9-es; nincs M3, van helyette sok kiskörúti villamos.)
1977 előtt a 100-as járatszámok a gyorsjáratokat jelölték, és csak azokat. Y volt a kiegészítő betűjelzése az ún. elágazó viszonylatoknak. Erről biztos volt már szó itt a topikban is.
Az Orczy tér és a Március 15. tér (környéke) között a 9Y (1977-ben valóban 109-esre számozták át) busz járt, a régi 74-es troli helyett.
-----
Ezek ugye "fantáziatáblák", és nem egy eredeti alapján készült makettek?
Szépek!
Köszi.
Mivel kisbetűvel kell őket írni :) Ha felcímzel egy borítékot vagy egy levelet az utat, utcát, teret és satöbbi akkor sem kell ezeket nagy betűvel írni :)
Nekem tetszenek, bár én végállomást teljesen kiírnám a 21-esnél :) De a 47-esnél az a 3 "M" is nagyon jól néz ki :) Azt mondjuk úgy csináltam volna meg - helyspórolás végett - , hogy fekete színnel a jelzés és mögé pedig egy nagyobbacska négyzetet 3 vízszintes színre (sárga - piros - kék) felosztva :) Legalább is így kevesebb helyet foglalna :P