Kizsaluzott beton helyenként üreges. Valószínűleg csak a zsaludeszka mellett, ez egy függőleges felület. Milyen anyaggal kéne betömni-bevonni? Sima zsákos esztrich-hel oszt jónapot?
350cm-es oszlopok, a földből max 250-ig áll ki, ... a kerítés magassága ennyi lehet, de kicsit alacsonyabb lesz, mert a beton elem vagy 15-20cm-re a földbe lesz süllyesztve.
Holnap jönnének kerítést építeni hozzámbeton oszlop 40*40x100cm "alapba" állítva. Az alap teteje kb 20cm-re lenne a talaj szint alatt...Az oszlopok közé meg betonpanelek...
Néztem egy 30nm-es hétvégi házat, a pincében ilyen a födém:
Olyan mintha keskeny timkár födémpallókkal kirakták volna az egészet. De az előző tulaj sírköves volt, az sem kizárt hogy sírkőből épített a pincefödém/házpadló.
Nem monolit beton, de gerenda sincs, mégis részekből áll össze.
Nem tudom illik e itt ajánlani, de ha valakinek műanyag nyílászáró kell, főleg Délkeleti régióban, erősen ajánlott kategória a következő: Verhetetlen áron szereltek nálunk 3 rétegű üveggel, kiváló munkát végeztek.
3 másik árajánlaton, körülbelül 2x annyiba jött volna ki...
Az nem számít, hogy mekkora felületen érintkezik a kerék a takajjal?
Én eddig úfmgy gondoltam, hogy a legjobban a kis 10x20 cm méretű térkövek a strapabíróbbak, mert nem törnek el,m kegfeljebb megsüllyednek külön-külön. Az viszont javítható.
A nagyméretű térkőben hajlító feszültség is nagyobb keletkezik elégtelen aládolgozás esetén és így könnyebben törik.
A legtöbb méretezett, tervezett dologban van biztonsági tartalék, ráhagyás, néhol nem is kevés, 50-100%, vagy akár sokkal több is.
Saját tapasztalat: az udvaron a régi kocsibejáró 2 sor 40x40x5 cm-s betonlap volt, szimplán földbe süllyesztve. Alakításkor jött-ment rajta nehéz teherautó sittel, kaviccsal, betonnal,fával, de nem tört el egy sem.
A terhelésnél azt nem kell figyelembe venni, hogy egy 205 mm széles kerék egyszerre nem egy térkövet fog terhelni! A térkő mérete 20x13.3cm. Mindig két kövön oszlok meg a súly m, mert a kerék egyről biztos lelóg, nagyon ritka lehet az az eset, amikor teliben pont egy kövön van rajta.
Megnéztem az általad belinkelt okdalt a combiból van 6 és 8 cmes,dmindegyiknél csak a személyautó logója van az alkalmazási útmutatóban, ugyanúgy mint az 5cm-es citytop smartnál.
Az építéshatósági funkció szerintem átkerült a kormányhivatalokhoz, ők járhatnak el az illegálisan tevékenykedőkkel szemben, ámde javítsatok ki, ha tévedek.
Az egész jónak tűnik, kivéve a térkő. Nem az 5 cm vastagságot érzem kevésnek, hanem a 20x13,3 cm-t. Maga a gy ár is csak személyautóhoz javasolja. Egy 3,5 t-s kisteherautó keréknyomása max. 1100 kg körül lehet. Ezt ha szétosztom 20x13,3 cm-el akkor az kb. 4,1 kg/cm2. Ez elég sok. Ez a vasútnál bőven 4 kg/cm2 (kb. 3,6 kg/cm2) alatt van, kiváló tömörítés mellett. Ha tökéletesen tömörített a zúzottkő akkor lehet jó is, de azért biztosra nem venném.
Autóbejárót szertenék tavasszal építeni. Úgy képzeltem el, hogy 25 m hosszon a két nyomvonalban lenne két 60 cm széles sáv letérkövezve, utána pedig a garázsra derékszögben ráforduló résztől telibe rakva 3 m szélesen. A garázs előtt pedig lenne egy 3x6 m-es placc.
Azt szeretném megkerdezni, hogy az 5 cm vastag térkő (semmelrock citytop smart) elegendő a max 3.5t-ás személy és kisteher autóhoz?
Aládolgozni elegendő 15-20 cm 0-32 zúzottkő plusz az ágyazó réteg?
Az engedélyezés/bejelentés pillanatában érvényes előírásoknak kell megfelelnie. Budapesten (szerte a világban) nagyon sok lakás/ház van amik a XIX. században (vagy még régebben) épültek. Ezeket nem alakították át annyiszor ahányszor változtak az építési előírások.
Én kéményszegélyt tennék rá... azt jól betudod simítani a hullámokba is... Itt azért azt gondolom, hogy a drágább a megfelelő (Bramac Wakaflex nem olcsó mulatság, de ha jól felteszed akkor ezzel többet nem lesz problémád..) Van olcsóbb is, de az minőségben is gyengébb
Én vagyok a vevő, laikus és nem szeretnék olyat házat -bár már kifizettem-, ami nem felel meg a hatályos energetikai szabályoknak. 10 cm homlokzati, 25 tetőtéri és 8 aljzatszigetelés van a házban, nincs padlófűtés.