Magyarázható ez a hűtőfolyadék bejutásával is, ez is lehetséges, 18 éves HF tömítés már nem csoda, ha problémás.
Figyelgesd a vizet és az olajat, szerintem egyiknek se tölts utána, míg nem éri el a minimumot, mert félrevezethet.
Nagyon kevés olaj, vagy hűtőfolyadék is képes indítás után pár másodpercre összezavarni a működést, aminek fél perc múlva nyoma sincs.
Egyelőre nem kell szétborítani a motort e miatt, érdemes megvárni, míg kicsit súlyosbodik a dolog, károkat nemigen okoz, de később könnyebben beazonosítható a hiba.
Ilyen esetekben a tulaj tudja legjobban beazonosítani a hibát azzal, hogy hosszú távon figyeli a történéseket és elmeséli a szerviznek.
Van egy 22. életévében levő csodaautónk , egy 400 000 km-nél levő Alfa Romeo 164 Twin Spark Superünk , és ez 14 éve LPG gázzal megy ( a 32-éves nagy Polskink 25 éve gázos ). Sajna egyre gyakrabban lerúgja ( mostmár havonta ) a gáz a szívócsonkot , ami néha pukkan egyet . Ilyenkor az van , hogy meg kell lazítani a 8 csavart , feszítés , majd visszanyomás , utána 8 csavar visszacsavar . Én 59 vagyok , a feleségem meg egy autóértő nő, de ha elakad ( címre kijáró tanárnéni gyogyósokhoz ) , nem tudja maga elhárítani a dolgot . Mit tegyek , Sirs ?
köszi a választ. az elmúlt 1 hétbe minden hazaérkezés után ránéztem az olajszintre és semmi csökkenést nem látok. előtte jó ha havonta ránéztem de utántölteni olajat még sose kellett mióta nálam van-2év-. jelenleg az olaj szint a nivópálca szerint félig van
viszont a hütővíz mintha kevesebb lenne. akkor ezek szerint hengerfejes? felírom a listára a hütővízet idáig nem volt vele semmi gond de ma mintha egy tócsa lett volna az autó alatt..(bár az is lehet hogy az előttem parkoló hagyta a foltot).
a hütővízre azért gondolok mert az is félig van és ha jól emlékszem tavaly a max jelzésig töltöttem amikor olaj/szűrő csere volt.
hello mindenki! szükségem lenne a véleményetekre/segítségetekre/iránymutatásotokra. van egy 1999 benzines vw polo.-m. mostanság reggel mikor indulok azt vettem észre hogy benzin szag van. ill rögtön az indításnál is mintha a kipufogóból egy kicsit kékes füst jönni. ill. ma le is állt a motor rögtön indítás után mintha nem lenne alapjárat.
arra gondoltam hogy túl dús a keverék. szerintetek mi okozhatja ezt a hibát? a babettámon még egy csavarral lehetett az alapjáratot állítani egy ilyen injektoros autónál hogy mint lehet? egyáltalán szerintetek is a túl dús keverék okozza ezt vagy más? műszerfalon nincs semmi hiba
Ilyesmik vannak, de már régen nem veszem fel a túrát miattuk :-)
Napokban jött valaki a problémájával, némileg bosszankodva és mutogatott a szemben álló i3-as BMW-re, hogy ha majd lesz pénze biztos villanyautót vesz, hogy ne legyenek gondjai. Szépen átkísértem a szemben lévő műhelybe, ahol elmondták hogy sebességváltó kapcsolót kell cserélni az i3-ason, mert nem mindig indul el :-)
Aztán jött egy Volvo C30 PSA 2.0hdi motorral, aminek a Volvo szervizesek 3 hete nem tudják beállítani a turbógeometriáját. Szerintem nem is értik a működését....
Nem nagyon tudok mit kezdeni azzal, hogy az ügyfelek fejében milyen elképzelések vannak.
Azzal mi se tudunk, pont erről beszélünk, ja a legszebb a napokból: elment az egyik oldali helyzetjelző egy csigáson, tulaj elvitte valahova, ott kiolvasták a komfortmodult nemtomhányezerért, és megállapították, hogy nem biztosítékbaja van, megcsinálni nem tudták, én kicseréltem egy biztit benne, ettől megjött a helyzetjelző, erre a tulaj berágott az előző szervíz(?)re, és közölte, hogy venni fog egy hibakódkiolvasót az internetről, mivel őt jól átverték, és biztosan meg fogja tudni ezekután javítani a saját autóját, mivel egyébként számítógépes szakember(informatikus) a szakmája neki, és az nem áll olyan messze az autóelektronikától...
És ő halál komolyan gondolja, hogy a húszdolláros íbéjes szarjával, meg az alaplapporolói tapasztalatával majd megcsinálja a hárommilliót érő szarát, mert miért ne...
Ez egy 100+ ezres lélekszámú városka, mégcsak azt se lehet mondani, hogy a falu bolondja tér vissza álruhában naponta, ez mind különböző ember.
Egyébként errefelé nem ennyire drámai a helyzet.
Itt se drámai, már szinte inkább általános, vagy csak hozzászoktunk, nem tudom:-DDD
Nem nagyon tudok mit kezdeni azzal, hogy az ügyfelek fejében milyen elképzelések vannak. Egyébként errefelé nem ennyire drámai a helyzet. Napokban hoztak márkaszervizből át egy autót, ahol 10 munkanap alatt 50 ezerért megmondták (g.o. szűrő fedél levétellel) hogy spénnel telement az üzemanyag rendszer és 3.6 millió lesz a javítás (4,5milliót ér talán az autó).
...valamelyik nap tettem helyre egy autó bal első indexének a csatlakozóját, amit még októberben(!), az előző izzócserénél máshova dugtak vissza, és a műszaki foglalkozású emberkének nem tűnt fel, hogy balra gyorsabban villog az index, mint jobbra, ugyanezen autó heti min. 600 km-t fut az utóbbi 1 évben, mióta használják, az ugye több mint 30e km, olajcsere idejéről fogalma sincs, pálca már nem ér bele, és nem értette, hogy miért nem a rátöltés, hanem az azonnali csere a fontosabb...
Szerinted az ilyen szintű ügyfeleket mennyire érdekli, hogy 2 hétre be vagy vállalva előre, amelyik meg kivárja, az már elvárja, hogy aznap kész legyen...
Elképesztő káosz dúl az átlagember fejében autójavítással kapcsolatban, és nem esik le, hogy ez nem egy hajnyírás, ahol előre lehet árat/időt mondani(nem szervízmunkákról beszélek, egy olajcsere nyilván tervezhető, feltéve hogy nem tekered ki a menetet az alukarterből véletlen)
...többek között azt is széthúztam, mert újnak tűnt, természetesen nem ott volt a gond.Első körben ugye azokat a cuccokat nézi meg az ember, amiken egyszerre van 15 meg 58, elsőlámpa csati, műszerfal, biztitábla stb, és miután szétszedted a fél autót, hirtelen eszedbe(vagy máséba) jut, hogy azokat is nézd meg, ahol kapcsolt 15 van, mert hátha ott lesz valami, esetünkben az egyik hátsó lámpában összekeveredett a kétszálas izzóban a fék, és a helyzetjelzőszál valahol belül, ettől áram alá került a féklámpa áramköre, és az a tönkrement féklámpakapcsolón keresztül, ami állandóan zárt, visszaadta a delejt a 15-re...