Keresés

Részletes keresés

Vagdalthús Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14569

A sárga háromszög nem szerepel semmilyen térképen.

A S- még mindig a régi útvonalon szerepel a nyomtatott térképeken, pedig már nagyon régen a kék háromszögtől keletre tér ki, párszáz méter múlva becsatlakozik jobbról, Kosd felől a 2004-ben felfestett kék körtúra, majd ahol a sárga háromszög elindul felfelé, visszafordul Nyugatra a S-, közben keresztezi a kék háromszöget, továbbmegy szintben, és a dagonyánál, attól néhány méterre végződik, és csatlakozik be az OKT-be.

Előzmény: Lud (14568)
Lud Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14568
asszem Felazso képgyűjteményében szerepel egy 10000-es szelvényekből összeállított Naszály térképről egy snapshot. a tuhu se rossz, csak úgy nézem pár S és S3 szakasz nem lett felmérve.
Előzmény: Vagdalthús (14566)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14567

Szerintem a Török-réttől Ősagárdig vezető szakasz nem vészes, simán mentem ezen a részen, bár vóna mit csiszolni, az tény.

Előzmény: Törölt nick (14563)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14566

A Naszályon nem volt jelzésfelújítás, viszont lesz, ezt azért tudom, mert valszeg magam is részt veszek majd benne, de ez nem csak az OKT-t érinti, hanem az egész Naszályt.

 

De a legfontosabb az lenne, hogy végre térképen az jelenlen meg, ami a valóságban van, mert a jelenleg papíron lévőnek köze nincs ahhoz.

Előzmény: Törölt nick (14563)
Lud Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14565
a híd gondolom típusterv :)
a mobillal készített homályos képen az oszlop tetején kerestény egyházfők kőbe faragott sityakjai, a lábazaton magyar, szerb(?) és német felirat.
a hídra ilyen kellemes ösvény vezetett fel:
Előzmény: Törölt nick (14562)
galendil Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14564

vhogy sejtettem :))

de legalabb a ősagárd-felsőpeténnyel nem lesz baj

akkor átfutom a ttt-s fórumon is a leírásokat

Előzmény: Törölt nick (14563)
galendil Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14561

a rossz idő miatt módosítanunk kellett a mátraverebély-becske táv helyett vszeg katalinpuszta-becskét fogunk csinálni

ezen a szakaszon megtörtént a jelzés felújítás vagy vannak még nehezen követkető részek?

Lud Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14560
tényleg. hol jártam?
Előzmény: Lud (14558)
Zete Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14559

"legyetek már ott is okosak és kritikusak"

 

Hm. Akár "Ők" is olvashatnák ezt a topikot, nemde?

 

Anno sokan (én is) írtam véleményeket az MTSZ-szel kapcsolatban, a topik archívumából pedig minden előbányászható, csak idő kérdése.

Előzmény: HEV (14557)
Lud Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14558
Örülök hogy valamit visszaadhattam a segítségből amit a te leírásaid jelentettek. Pont ezen szakasz múltkori krónikáján szórakoztam a legjobban. Bocs, a humor lélektana már csak ilyen kegyetlen.
Mi van még hátra? Ha jól figyelek akkor Gödöllő-Isaszeg-Gyömrő. A Bajtemetés és Pécel közötti dzsungeltől eltekintve jutalomjáték.
Előzmény: Güsziológus (14556)
HEV Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14557

Az  MTSZ honlap Fórumában, a Hogyan tovább MTSZ topikban egyelőre ketten beszélgetünk, legyetek már ott is okosak és kritikusak, ez egy lehetőség használjuk ki.

 

 

Güsziológus Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14556

Ha csak egy mozgalom játszik Nálad, már megérte!

A Rákóczi nyomán egyébként nagyon "baba", nem hosszú, és van lehetőség megszakításra. Jó, és olcsó szállások vannak útközben.

Remélem, hamarosan eljutok a végére, bár húzom, ahogy lehet.

 

PMP

Erről a túráról valóban nem írtam.

Egy esőre hajló délután ugrottam neki.

Vácegres felől mentem, felfedezendő a P- jelű utat. Kb. 50 méter bozótharccal megúsztam az elején. Egy darabon nem volt út, a szántás szélén kellett menni, de jelzések vannak.

Ahol az előző alkalommal az árokban folytattam, ott kellett volna kicsit jobbra tartva kibukkanni a sűrűből. Akkor már sötét volt, maradt a biztonságos vízfolyás. De az út metszőollóval járható. Ősszel már nem biztos!

 

Nincs gond az "átkeléssel", az erdőben van egy trükkös balkanyar. Látszólag a semmibe vezet az ösvény, de jól jelzett. A végén ott a pici házikó. Innen is vannak jelek, visszajutunk a szekérútra. Ez egy szép szakasz, kár, hogy elhanyagolt a ház környéke.

 

A következő rázós szakasz akkor jön, amikor az erdő szélére érünk, Őrbottyán előtt. Itt át kell vágni a réten, van út is. Szerintem az a jó, ahogy előző alkalommal érkeztem, igaz egy kis patakátkelés is kellett hozzá.

Most jól jelzett ösvényen, a patakátkelés előtt balra lehetett menni, magas, kicsit vizes fűben. Nem volt leányálom. Kevés eső esett, de a fű vizes volt.

 

Elég sokat kellett botorkálni, de végül megtaláltam a szekérutat. Van sok jelzés, de még mindig nem elég. Sokat segített a helyismeret. Ellenkező irányból továbbra is nehéz, különösen akkor, ha valaki nem ismeri az utat. Javult tehát, de még nem tökéletes.

 

Örbottyánban az elágazás után pár méterrel van egy kocsma, itt pecsételtem. Sör is volt.

Innen nincs gond, bár az elkerített rész melletti vizes fű nem nyerte meg tetszésemet. Jól lehet navigálni, egész Vácrátótig.

 

Elértem a közvetlen buszt, de akkor már esett. Mázlim volt.

Viszonylag jó tempóban küzdöttem le a 15 kilométert. Második alkalom és sok-sok előkészület (Lud-nak külön köszönet a hasznos írásaiért és térképeiért).

Ha nem lett volna permetező eső (háromszor próbálkozott, a végén aztán "add neki"), akkor jobb lett volna!

 

Ennyi a történet.

Előzmény: padler (14553)
Güsziológus Creative Commons License 2006.06.02 0 0 14555

Május 14-én, vasárnap sikerült megtalálni a "pontot".

Másnap írtam a túráról.

A kulcsszó 'Madaras'.

 

Ha jól emlékszem, akkortájt indultál.

Előző nap Optikával nyomtunk egy Tési-fennsík 50 - et, az 13án volt. Innen tudom a dátumot.

 

Remélem, jól vagy!

Előzmény: emgergo (14551)
HEV Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14554
Én még szelektíven gyüjtöm is az irásaidat, alapművek, mielőtt elindulok valamerre előtte megnézem, hogy Te milyennek láttad az adott részeket, mostanában pld. a KDP és DDP saját tapasztalataimat , szoktam összevetni a Tiéddel.  
Előzmény: Güsziológus (14545)
padler Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14553
Én is olvasom, csak a Rákóczi út kivételével a többinek még középtávon sem látom realitását részemről. Tetszik a stílusa, bár néha csak a helyszínen értem meg, hogy mire akartál célozni.

Még mindig "lógok" az Őrbottyán-Vácegres PMP beszámolóval. Mennyire voltak járhatók a kritikus helyek?
Előzmény: Güsziológus (14545)
felazso Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14552
Feltettem a TúraBázisba a Vásárhelyi István túramozgalom szervezőjének adatait. Legalábbis azt, amit tudtam.
Előzmény: Vagdalthús (14515)
emgergo Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14551
Szép, Güszi!

Mire jutottál Madarasfával?

Mellesleg üdv Hellászból, igen szép hegyek vannak erre :D
Előzmény: Güsziológus (14545)
Joeyline Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14550
Én olvasom, több mozgalomban is "menet közben vagyok", de az idei tavasz inkább ttúrás volt most.
Előzmény: Güsziológus (14545)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14549

:-))))

Zseniális!

 

Persze bízom benne, de nem kizárt, hogy nem "csak úgy" elveszett...

Egyébként a Börzsöny turistája és a Nógrádi vártúrák veszett el nemrég, de csak előkerült.

 

Igaz, nem emlékszel rosszul, mert tavaly a Cserháti várak, kastélyok, kúriák is elveszett 11 pecséttel - de az nem lett meg.

 

Tiszta káosz vagyok....

Előzmény: nagypapi (14548)
nagypapi Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14548

Vagdalthús, nem lehet, hogy meglesz a telefonod is, úgy mint a Cserhátas füzeted (meg a feleséged)?? :-)

Előzmény: Vagdalthús (14547)
Vagdalthús Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14547

Te Szépszűzmária!

 

Ez az első benyomás :-)))

 

Gratulálok! Ezt bővebben nem is tudom kifejezni. Amúgy irigyellek, nem is titok. Egyszer lehetne egy ilyen hónapom! A múlt heti bükki hét után már alig várom, hogy visszamenjek. Június 16-tól ez megvalósul, igaz, csak egy hétvége erejéig, bosszantó okokból. A mobiltelefonom tegnap elveszett, benne 50 fényképpel (s még nem tettem fel sajnos a gépre őket....) Egerről, Szarvaskőről, a Bálványról és a Bükk-fennsíkról. Minden fotóra emlékszem, újra bejárom és újra lefényképezem. S nagyon szívesen teszem, mert mikor hazaindultunk, éreztem, hogy nekem ide rövid időn belül vissza kell térnem.

 

Én speciel minden beszámolódat olvasom, lelkes Güszista vagyok :-))

Előzmény: Güsziológus (14545)
Lud Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14546
nem piskóta sorozat! gratulálok!
Előzmény: Güsziológus (14545)
Güsziológus Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14545

Svung

 

Egy kis "adalék" ahhoz, hogy miért kéne most abbahagyni.

 

2006. május 1.

Esős túra a Pilisben; Téry emlékút, Dobogókő - Pilisszentkereszt

2006. május 4.

Ismerkedés a Zempléni hegységgel; Rákóczi nyomán, Gönc - Telkibánya

2006. május 5.

OKT, Füzér - Nagyhuta

2006. május 6.

Rákóczi nyomán, Sárospatak - Erdőhorváti

2006. május 7.

Teljesítménytúra, Zemplén 25

 

2006. május 10.

Délutáni laza túra; PMP, Vácegres - Vácrátót

2006. május 11.

Encián emlékek, Mátra, Nagybátony - Galyatető

2006. május 13.

Teljesítménytúra, Tési-fennsík 50

2006. május 14.

Felfedező túra, Nógrád, Madaras-fa; ez csak kirándulás, nem túra!

 

2006. május 16.

Délutáni laza túra; PMP, Kosd - Verőce

2006. május 18.

Délutáni laza túra; PMP, Gödöllő - Vácegres

2006. május 20.

Tisza-tó, Sarud - Kisköre (*)

2006. május 21.

AK, Bács-Kiskun megye, Baja - Sükösd

 

2006. május 23.

Rákóczi nyomán, Erdőhorváti - Regéc; OKT, Regéc - Boldogkőváralja

2006. május 27.

AK, Bács-Kiskun megye, Érsekhalma - Császártöltés (*)

2006. május 28.

Téry emlékút (Kübekháza - Óbéba - Kübekháza)

2006. május 31.

AK, Csongrád megye, Ópusztaszer - Ludas-halom (*)

 

A (*) jelű túra a mozgalom utolsó túrája.

 

Nem áll szándékomban naplót írni (blogot se), és nem szeretnék kérkedni.

Picit örülök, hogy sikerült, bár nem volt cél a "minden másnap".

Csak bosszantott, hogy 1 túra miatt áprilisban nem sikerült. (Akkor sem volt cél.)

 

A tételes "elszámolás" fontos funkciója, hogy azok, akiket valamelyik túrával kapcsolatban érdekelne néhány részlet, tájékozottak legyenek.

Minden túráról képtelenség írni.

 

Ha valaki a számokat jobban szereti: 16,5/31.

Még 10 "nyitott" útvonalas mozgalom van, kb. 30 túrával.

 

Ezek a tények.

Fentieknél fontosabb, hogy alaposan elfáradtam. Leginkább az idegeim.

Sunyi ellenségem az allergia.

Az esőt, 2 túra kivételével sikerült elkerülni.

 

Remélem, többen olvassák a beszámolóimat, mint ahányan reagálnak!

Güsziológus Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14544

Szia!

 

Lehet, hogy elvileg "odébb" megy az út, de az aszfaltos út végig jelzett. Nagyon figyeltem, jó sok jel volt.

Az igazság az, hogy a nagy sár miatt a "csak úgy" megyek a práhuzamos úton, most nemigazán vonzott. Irányító jelet nem találtam.

 

Tisza-tó

Június 17-én megyek legközelebb teljesítménytúrázni (MÁTRAVASÚT).

A részletekről majd írok e-mailt, nem sürgős, a lényeg az, hogy körbejártam és tetszett.

 

 

Előzmény: sétáLós bácsi (14542)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14543
Ezek a tel.számok vasúti telefonszámok, mint ahogy írtad is. Ezeket a következőképp lehet vezetékes telefonról hívni: Vegyünk egy példát:

Balassagyarmat vasúti telefonszáma: 02 36-16
Ezt vezetékesről a következőképp hívhatjuk: 06/1 512-3616
Tehát a 06/1 51...... ez állandó, a vasúti telefonszámból pedig az első 0-t elhagyjuk.
Remélem érthető voltam. Ja és a miskolci tel.szám is ezért bp.-i előhívójú.(ami lejjebb téma volt) És elnézést az offért
Előzmény: galendil (14539)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14542

Güsziológus!

 

a Mindszent - Ludas-halom közötti 10 kilométer nyílegyenes aszfalt

 

Én tavaly nyáron az AK (és a megyei) füzet térképen jelölt; aszfalttal párhuzamos úton mentem. Elvileg a jelzés is arra megy. A Ludasi büfé meglepően jó hely. Én sem tudtam ezt előre, így Mindszenten "ebédeltem".

 

Állítólag volt vagy 1 méter a két "rész" között

 

Velem hasonló történt Veszprémben. Ott Győrből bejött a 4 kocsis Bz. Fel akartunk szállni, de még láttuk hogy tolatgatni akarnak. Ezért siettünk; gyorsan megkérdeztem a mozdonyvezetőt, hogy "Ez megy Zirc felé?". A Válasz az volt: "Szálljatok fel". Ezt "igen"-nek értékeltük. Így Bakonyi Barangolásra tartó túrázók nagy része, és egyéb utasok is hamarosan elindultak Lepsény felé. És ez az utolsó vonat volt.

 

Mikor tudnám átvenni a Tisza-tavi körtúrás papírjaidat? (nekem most Körös, Mcsét lesz).

 

 

 

Előzmény: Güsziológus (14541)
Güsziológus Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14541

AK, Csongrád megyei szakasz

Ópusztaszer - Ludas-halom

 

Régi adósság volt, de a Tisza miatt nem tudtam indulni.

Május 26-tól jár a komp, ott volt tehát a helyem.

 

Azt hiszem, ez a legemberpróbálóbb szakasz, hisz a Mindszent - Ludas-halom közötti 10 kilométer nyílegyenes aszfalt nem mindennapi kitartást követel. Van kísértés is, hisz ha nem is sűrűn, de járnak arra gépjárművek.

A Ludas-halom a VOLÁN menetrendjében 'Tejbegyűjtő' álnéven található, valamikor ide hordhatták a tejet az állattartók. Marhák most is vannak, de hogy hol gyűjtik a tejet, azt nem tudom.

 

Ludas-halom "ékessége" amúgy a Ludasi büfé.

A WC az budi, de az "étteremben" van mosdó és folyékony szappan, na és papírtörülköző.

Ez volt a harmadik alkalom, hogy felkerestem az intézményt.

 

Az első "nekifutás" előtt sok jót nem tudtam a büféről, de amikor fáradtan beestem, nagyot csodálkoztam. Akkor kevés időm volt, de egy forró gulyásleves belefért.

Idén áprilisban már tudatosan választottam kiindulópontként (Ludas-halom - Nagymágocs), akkor csak egy kávéra ugrottam be.

A pincér készségesen bélyegzett.

Most egy pörkölttel túningoltam magam, és nem csalódtam.

 

De lássuk sorjában!

Nem késett a vonat. Ez azért is nagy újság, mert a fél vonat Nyíregyházáról jön, és Kecskeméten kapcsolják össze a Budapestről érkező vonatrésszel. Nagy élmény!

Az állomáson várakozott a busz, mely azért érdekes, mert tavaly úgy nézett ki, hogy a VOLÁN felszámolja ezt a "kunkort".

Egyedüli utas voltam:o(

Kistelek és Ópusztaszer között voltak mások is, de az állomástól az Emlékparkig csak én mentem.

A Szeri Csárda még zárva volt.

Biztonság kedvéért bélyegeztem a pénztárban, de feleslegesnek bizonyult. A személyzeti bejáró (ez a hivatalos neve) nyitva volt, és az "őr" készséggel nyomott. Jó állapotú, fanyelű, MTSZ-es szabvány bélyegző van.

Olyan kedves volt az "őr", hogy beengedett egy kávéra. Megkérték az árát!

 

Innen már csak menni kellett, pontosabban taposni a sarat. Vendégmarasztaló.

Az eső már korábban elállt, de a fekete út ragacsos volt. Magába szívta a vizet, és amikor a látszólag száraz keréknyomon megindultam, méretes pótbakancsként ragadt a sár a bakancsra. Az út kb. 5 kilométer, eltévedni nehéz.

Eszembe jutott kvte csapatának élménye (pókhálózás). Nyoma sem volt hasonlónak, az út széles, jól járható. A környéken madárcsapatok jelentették a szórakozást. Gyengén sütött a Nap is!

 

Jókedvűen értem el a gátat, Még 1,4 kilométer, de már betoncsíkon. A helyenként magas, nedves fűben tisztogattam a bakancsot, és hallgattam az alföldi szél búgását. Az erős szél miatt tökéletesen látszott a szomszédos Baks. Idillilkus táj, a gát környékén a tocsogósban csodálatosan szép, hófehér madarak.

 

Időben érkeztem, pár percen belül indult a komp a túloldalról. 11:15-kor már biztos talajon álltam, több akadály nem tornyosult elém. Csak 13 kilométer aszfalt, ebből 10 a már említett nyílegyenes szakasz.

A csárdát elöntötte a víz, kicsit még várni kell, míg rendbe rakják.

A révészek készségesen bélyegeztek.

Még mindig ingyenes a gyalogosoknak az utazás!

 

Egy rövid kalória utánpótlás (almalé), majd irány a "végzet".

Csak a pörkölt vonzott, hisz akkor már biztos volt, hogy kényelmesen elérem a 15:01-es buszt. Végül a korábbi is összejött, de ennek nincs jelentősége.

Jó tempóban haladtam. Sokat kivett belőlem a monoton menetelés.

 

Szentesen maradt idő egy kis nézelődésre, a nemrég felfedezett cukrászda sajnos, bezárt.

Elballagtam az állomásra, és megvettem a jegyet. Úgy kalkuláltam, hogy 19:12-kor érkezek.

A végzetet azonban nem kerülhettem el!

Állt az 'orosz vonat' az állomáson, kérdem, ez megy Szolnokra? Ez, mondta a klauz. Kicsit hosszúnak tűnt, de sebaj, ha ekkora, hát ekkora. Beültem a majdnem üres kocsiba.

Kezdtem ellazulni, jött a palacsintás bácsi, időben. De a vonat nem indult. 5 perc múlva jött újra, integet, és a vonat indul, ellenkező irányba.

Nem részletezem, de a kalauzt sikerült rábeszélni, hogy álljunk meg, és leszálltam.

Két vonat volt tehát, az egyik Szolnokra ment, a másik, szerencsére nélkülem, Hódmezővásárhelyre.

(Olyan ez, mint a lágerben a 'jó hír'.)

Állítólag volt vagy 1 méter a két "rész" között. Ezt már a palacsintás bácsitól tudom.

:o)

 

A 'főnök', látva elkeseredésemet, felajánlotta, hogy a tehervonattal elmehetek Kunszentmártonig.

Nagy ötlet, de azt nem tudta megmondani, hogy onnan hogy jutok haza.

Végül maradtam a 17:08-asnál, ezzel Kiskunfélegyházán elértem a szegedi gyorsot.

Kicsit később, mint terveztem, de hazaértem.

És motorvonatoztam egy jót!

Egy kocsi, slussz, passz. Nincs nagy forgalom arrafelé!

 

A bosszantó hiba más szempontból érdekes igazán.

Ez volt a harmadik intő jel.

Most kéne abbahagyni...!

 

Ui.:

Mielőtt elfelejtem.

Vége, vége, vége - a Csongrád megyei szakasznak.

Két extra alföldi szakaszt iktattam be 2005-ben (részletek később), összesen tehát 4 megyében sikerült "duplázni".

A hiányzó megye Hajdú-Bihar. Jó hosszú, és homokos.

 

Azt hiszem, sok víz lefolyik még a Derecskei-Kállón, míg újra arra járok. Persze folyhat a Konyári-Kállón is!

Előbb-utóbb úgyis a Dunában köt ki, hacsak el nem párolog.

Güsziológus Creative Commons License 2006.06.01 0 0 14540

Nem tudom, milyen szám, de az biztos. hogy "működik".

Eddig kétszer aludtam a szálláson, nagyon korrektek voltak.

 

Telefon, bemutatkozás, és ha van hely, már lehet diktálni az adatokat.

Annyit kérnek csak, hogy szóljunk oda, ha nem megyünk.

Ugyanez volt Szerencsen is.

 

A MÁV-os telefonszámokkal nem tudok mit kezdeni, de a vasutasok készségesek.

Ez a szám olyan, mintha budapesti lenne, de Miskolcon csörög. A "főnéninél".

Nála van a "nagy" könyv. Ide beírja, és ennyi.

Helyben kell fizetni (előre), sok példányos bizonylatot töltenek ki, de a lényeg az, hogy adnak egy kulcsot.

 

Szerény, kicsit zajos, de tiszta.

Nem kérnek igazolványt, elég a pénz.

Előzmény: asciimo (14527)
galendil Creative Commons License 2006.05.31 0 0 14539

ez most találtam a máv oldalán

összefoglaló a szállásokról természtesen mindenütt csak vasúti szám megadva (az első kettő szám nem külső előhívó,hanem olyan körzetszám-féle)

de a címek alapján talán a rendes városi vonalas szám is kinyomozható

 

http://parkinfo.hu/megj.phtml?id=16221

Előzmény: asciimo (14527)
Fgg Creative Commons License 2006.05.31 0 0 14538
Szia!

Nagyából jók voltak. Utólag is köszi a kookat. Talán a ttt-n lévő forumba is be kellene írni a koo-kat. Ott talán egyszerübb lenne a megtalálásuk.

-Fgg-
Előzmény: Lud (14537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!