De hogyan kerül a víz az elpárologtató felületére ?
Szerintem a kompresszor által megmozgatott hütöközeg olvasztja le . Mivel a víz magas hömérsékletü , így könnyedén kiveszi a megfelelö mennyiséget alacsony kompresszorfordulaton is a hütöközeg a meleg vízböl , ezért nem hallod a kompresszort üzemelni .
Megerősítem LG monoblokk se használja a ventillátort és a kompresszort se. A folyamat legvégén, mikor leszárítja a lamellákat, akkor kapcsolja be a ventit.
Igen, monoblokk. Alapesetben leolvasztasnál azt hiszem állnak a ventillátorok és nincs hangja a gépnek. Túl hideg visszatérőnél "szétveri a házat". Majd írd meg mit találtál.
Nem tudom a 40 fokos előremenőt honnan veszed, nekem egyáltalán nincs szükség rá.
Van egy AI módja a gépnek, én úgy állítottam be a két végpontot, hogy külső 20 fokhoz 25 fokos előremenőt, - 15-höz pedig 35 fok tartozzon.
Most éppen 30-31 fok körül megy, teljesen elég kifűteni a házat, 2017-ben is elég volt a 35 fok bőven, amikor - 17 volt... (Sima 15cm-es osztású padlófűtésem van 18-as ötrétegű csővel)
Sőt pár napig kísérleteztem az csendes móddal, amikor kb 2KW-ot ad csak le, és az is teljesen elég volt, most be is állítottam, hogy este 9-től reggel 7-ig abban van.
Ami még erősen bezavar nálam az a zónavezérlés, mert ha 3-nál kevesebb kör megy, akkor a vége felé (amikor már a padlóból is relatíve meleg víz jön vissza), akkor már nem tud annyira leszabályozni, és kb. óránként leáll a kompresszor. Tudom nem ideális, de elfogadtam hogy ez az ára a szobánként vezérlésnek, amiről nem mondanék le semmiképpen se.
(meg még betettem egy 40 l-es puffert hidraulikus váltónak és vésztartaléknak, ha éppen leolvasztás közben zárna le minden kör)
Én csak fűtésre használom, nekem elég az 5Kw-os, ha HMV-re is akarod használni, akkor kell a nagyobb...
Hogy mekkora hőmérsékletű előremenővel tudod majd kifűteni a házad az nem a hőszivattyún, hanem a hőleadó rendszeren és az épületen múlik. Lehet méretezni akár 30 fokra is, de nem biztos, hogy az lesz a gazdaságos, mert bár a hőszivattyú hálás lesz, a bekerülési költség viszont biztosan magasabbra kúszik.
Te döntöd el, hogy padlófűtés kell, fal vagy mennyezet, vagy ezek kombinációja. Minél nagyobb lesz a becsövezett felület és minél kisebb az épület hővesztesége, annál alacsonyabb előremenővel tudsz majd fűteni.
A hőigényt nem árt ellenőrizni, alapesetben legtöbbször 20 fokos belső hőmérsékletet vesznek alapul. Hőszivattyú túlméretezést nem tudom javasolni, a hőigény eleve túlzó, ha a régi MSZ 140 szerint számolják. HMV igény változó, nálunk 2 főre 9kW-os gép HMV készítése 20-50 perc kiesést okoz a fűtésben.
Szerintem, ha 4X fokos víz kell a kifűtéshez (ilyen időben), akkor ott valami probléma lehet. Nálunk jelenleg 29 fokos az előremenő és pár óra után így is emelkedik a hőmérséklet.
Tisztázzuk a legfontosabbat: a hőtermelőnek (gázkazán, hőszivattyú, villanykazán) az égvilágon semmi köze ahhoz hogy hány fokos előremenővel lehet kifűteni a házat. Az a hőleadótól függ.
Vannak tervek, számítások a fűtés hőleadókról? Abból ki lehetne indulni.
Viszont azt olvasom, hogy Nálad csak 21 fok van a lakásban, padlófűtéssel.
Amit csak 42 fokos vízzel tud előállítani a géped a 30 fokos helyett. Így 25-30% veszteségre tippelsz.
A kérdésem az lenne, hogy ha ebben az időben amikor +2, +4 fok van kell a 42 fokos előremenő a 21 fokoshoz belső hőmérséklethez akkor -7 foknál nem kell e majd felvinni a víz hőmérsékletét 50 fokra, hogy 21 fokot elő tudj állítani.
Ki tudja e fűtani majd a házat a hidegebb időben is az 5kw-os gép?
Itt ügye ha 50 fokos lesz az előre menő még több veszteséggel lehet majd számolni.
A meleg vizet is ezzel szeretném előállítani és kellene a 23 fokos belső hőmérséklet.
Azt szeretném, ha 30 fokos előremenő vízzel ki tudná ezt fűteni mert akkor lenne igazán gazdaságos.
Lehet, jobb lenne nekem egy 7 vagy akár 9kw-os gép?
Fűtési üzemben sávonként egy mágnesszelep kiteszi a melegázt a kültéri hőcseélőre ami ugyan a teljesítményt csökkenti de nem kifejezetten leolvasztási ciklus(un heat-pipe technika) pl Hitachi gépeknél de előfordul 1-1 Daikin modellben is. De ha így nem sikerül paraméteren belül tartani a jegesedést akkor megáll és a 4 utas szeleppel megfordított leolvasztást végeznek ezek a gépek is.
Jellemzően (mindegy hogy split vagy monoblokk) a következőre szabályoznak a levegő-víz hőszivattyúk: vízoldal:áramlás/térfogatáram mérés fagyásvédelem illetve előre és visszatérő folyadékhőmésréklet tiltás vsgy a hűtőközeges oldalhoz szoftveesen kapcsolódó adatok. Gáz oldal: előre menő nyomócső hőmérséklet a kompresszoron szívott csonk hőmérő a kompesszoron víz hűtőközeg hőcseélőn belépő és kilépő hűtőközeg hőmérséklet szonda (van ahol nyomástávadó is) fwelvett áremre szabályzás inverter oldalon(tiltás is) indulási áramra szabáályzás IGBT oldalon végtranzisztorok hűtőborda hőmérsélketmérés tiltás miatt stb
Kénytelen leszek utánajárni, hogy mi áll ennek a kompresszor nélküli leolvasztásnak a hátterében, mert ez számomra kuriózum. Soha nem tapasztaltam ilyent, split rendszerű Pana van nálam, ami leolvasztáskor MINDIG megfordítja a körfolyamatot, és ha nincs meg a 28 fokos visszatérő, akkor bekapcsolja a fűtőpatront is, hogy biztosítsa a szükséges hőmérsékletet.
Amennyiben túl alacsony az előremenő víz hőmérséklete, és 28 fok alá megy a visszatérő víz hőmérséklete bekapcsol a kompresszor leolvasztáskor és igen csak felpörög úgy, hogy kb. 3 percig 8kw -ot fogyaszt. 0 cop értékkel és 0 előállítással.
Ha viszont 28 fok felett van állandóan a visszatérő akkor leolvasztáskor a kompresszor kikapcsol csak keringeti a hűtőközeget, és a pufferben lévő víz hőmérsékletével olvaszt le.
Ez esetben a leolvasztáskor a gépemnek a fogyasztása 0,2 kw volt, az előállítása , 8Kw volt és a cop érték 40 volt.
Én inkább az utóbbira állítottam be. Így a leolvasztások mondhatni "ingyenesek."
Nekem számlás 25e volt most a karbantartás, de kaptam 68 ezres ajánlatot is. Annyit találtak, hogy mindkét tágulási tartályban leeresztett a lufi.
Fűtésszerelés közben rájöttem mi lehet a 27 fok minimum a panasonicnál. Alapesetben nem fordul meg a körfolyamat, hanem leáll a kompresszor és csak keringeti a hűtőközeget, pufferben lévő víz hőmérsékletével olvaszt le. Nekem kb 2 fok hőesés van leolvasztáskor. Valaki írta LG-nél gőzölög a víz és tizenfokot esik a hőmérséklet. Ott megfordul a körfolyamat.
mindenképp szükség van a karbantartásra illetve az ellenőrzésre a monoblokkban gyakorlatilag ugyanazok az elemek vannak mint az osztott ban csak bele pakolva egy kültéri be tehát szivattyú hőcserélő hűtőközeg minden egyéb benne van ugyanúgy tisztítani ellenőrizni átnézni minden esetben kell főleg hogy a garancianak egyébként feltétele is. levegő víz de általában a vízoldali hőerőgépek nek amelyiknek van víz oldala is kényes pontja a lemezes hőcserélő nagyon sok esetben meghibásodás történik a nagy mennyiségű magasabb hőfokú használati melegvíz előállítás miatt hiszen nagy nyomáson dolgozik a berendezés hűtőközeges oldala . Ennyiből előnyösebb akad olyan berendezések például a Fujitsu waterstage vagy annak a francia megfelelő márkája amelyek ugyanazon az elven dolgozik koaxiális hőcserélővel illetve a kínai gépekben is sok esetben alkalmazzák .