ahol rámész a pályára nyomsz egy gombot kapsz egy papírt ez nem bonyolult (és ahogy írták, nézed a másikat mit csinál és lemásolod:) )
ahol meg lejössz fizetsz, azt kell eldöntsd, hogy kártyával vagy kp-vel, mert abba a sorba kell állni
15-16 óra?:) mivel mentek bicajjal?:) de tényleg dugó bárhol lehet, de az azt jelenti, hogy egy 20 percig mentek lassabban aztán beindul a forgalom, pl amikor szétválik a két pálya, az is segít, hogy csökkenjen a forgalom és jobban lehessen haladni
egy dologra kell számítani, hogy hazafelé Luckónál dugó lesz a kapunál, ott lehet, hogy állsz fél órát is akár
"Melyikek a legkritikusabb részek, ahol órákat kell állni?? Egyébként nem is értem miért nem úgy működik a hülye horvátoknál a pálya matrica mint nálunk...agyon van bonyolítva!"
Majd most mész és megtanítod nekik, hogyan kell ezt csinálni. Jó?
Parkológarázsban, bevásárlóközpontban sem jártál még?
Ugyanaz a rendszer. Amikor a parkológarázsba behajtasz, a sorompó előtt az automata kinyomja neked a jegyet, elveszed és kinyílik a sorompó. Itt az autópályakapunál ugyanolyan automata van, a sorompó előtt megállsz és kiveszed az automatából a jegyet. Ha véletlenül nem adta volna ki automatikusan, akkor nyomsz ott egy gombot és már nyomja is, a sorompó meg nyílik és mehetsz. Néha raknak ki oda diáklányokat, akik kiveszik az automatából a jegyet és nyomják a markodba, hogy ne szerencsétlenkedj ezzel se, már mehetsz is.
FONTOS: olyan kapuhoz ne menj, ahol csak az van az elektronikus táblán, hogy ENC. Ahol felváltva villog, hogy kártya, cash és ENC oda mehetsz, meg persze ahol kártya és cash van írva, oda is.
Amikor kiérsz a fizetős szakasz végére (vagy lehajtasz az autópályáról), akkor lesz egy fizető kapu.
Itt általában emberek ülnek a bódékban. Adod nekik a jegyedet, a kijelzőn megjelenik, hogy mennyi az annyi, te meg adod a casht vagy a kártyát/mobilodat, fizetsz oszt nyílik a sorompó és mehetsz.
Vannak kisebb kijáratok, ahol nincs már ember a bódéban, ott a kapunál éppen olyan terminál van, mint a parkológarázsok fizető automatájánál. Csippantod a bankkártyádat, fizetsz és már nyílik is a kapu.
Nem kell azért izgulni.mert először utazol Horvátországba, nem egyedül leszel az autópályán, és a kapuknál sem. Figyeld mit csinálnak az előtted lévők, ha cetlit húznak neked is kell, ha fizetnek akkor neked is fizetned kell.:)
Melyikek a legkritikusabb részek, ahol órákat kell állni?? Egyébként nem is értem miért nem úgy működik a hülye horvátoknál a pálya matrica mint nálunk...agyon van bonyolítva!
Igen, kapsz egy cetlit Goricannál, azzal elmész Zágrábig, ott van egy kapu, ott fizetsz.
Utána rámész a kőrgyűrűre, ott ingyenesen mész, majd Luckonál lesz egy másik kapu, ahol Goricanhoz hasonlóan kapsz egy cetlit és egészen Rijekáig el tudsz menni és ott is a kapunál fizetsz (Bosiljevo-nál különválik a két autópálya, egyik megy délre, a másik nyugatra Rijeka felé).
Nekem szerencsém volt, mert mindig olyankor mentem, ahol nem volt fontos mikor megyünk, ebből kifolyólag lefelé soha nem volt dugónk, főleg, hogy h-k-sz-n mentem általában :) A hazafelé út az sajnos már nem volt ilyen szerencsés, vasárnap évek óta egyre nagyobb a dugó! Lassan a horvát autópályára is jó lenne 3 sáv!
Amúgy ha tényleg minden kapunál kb 1 órás várakozás van, akkor az a 7 óra Maps szerint esélytelen...hajnal 3 kor tervezünk indulni, remélhetőleg azért du.4 re le tudunk érni Opatijára.
Valaki megtenné hogy leírja hogy működik akkor ez az autópálya fizetősdi kint? Átmegyek a határon, első kapu Gorican? Ott kapok egy kártyát? Mi Opatijába utazunk. Hány kapun megyünk át? Mennyibe fog kerülni oda vissza? Köszönöm
Kb. 10 éve Hváron béreltünk robogót, akkor lehetett ketten menni vele (pont az volt a kérdés ott is, hogy kell-e kettőnknek külön robogót bérelni, vagy vihetem a páromat).
Mondjuk a szigeteken szinte mindent is lehet, nem minden szabályos ott, amit megengednek. Nagyon sok rendszám nélküli, félig roncs autót használnak (az ablakot fel sem lehet húzni, esik bele az eső hahahaha), de van amerikai rendszámos autó is, amit én 15 éve látok.
Ha messzebbre mész, akkor Lucko előtt jobbra van egy nagy parkoló, ahol tudsz venni ENC készüléket, az első hosszabb úton bejön az ára. Kedvezményes a pályadíj, szombaton legalább félórát nyertem az úton, az ENC sáv töküres volt. Nyilván, amíg ráhajtasz az is idő.
1. Szakaszokra fizetsz, kaputól kapuig. Te döntöd el, hogy hol mész rá és hol jössz le a pályáról. Nyilván Letenye (Gorican)-Zagreb az egyik rész, ott utána jön egy ingyenes kőrgyűrű, majd Luckonol lépsz ki, aztán uticéltől függően mész majd Rijeka vagy Zadar felé.
2. Fizethetsz kártyával vagy kp-vel. Ha most 2014-et írnánk mondanám, hogy irány a kártyás rész, de tavaly sikerült fél óra alatt átjönni, míg a kp-s kapuknál jóval kisebb volt a sor. (ugye ez Luckonál van, Zágráb előtt)
Én gondolkodtam, hogy egyszer kiviszem a Babettámat magammal, bevásárló motornak.
Megkérdeztem a MABISZ-os ismerőst, hogy lehet-e kint járni vele, mert érvényes kötelező bizt. van rajta. Mondta, hogy rendszám nélküli járműre csak belföldön érvényes a KGF, sokba fog kerülni, ha valamibe beleesek a kismotorral, még az unokáim is fizetni fognak.
Jugoszláv időkben még a segédmotorokon is volt rendszám, ezért magyar rendszám nélküli segédmotorral be sem lehetett lépni az országba, nem hogy utast szállítani. Azóta nem figyeltem, de sok ilyen jogszabály öröklődött az utódállamokban, úgyhogy javaslom először azt megkérdezni, hogy egyáltalán beengedik-e.
Autópálya ügyben még sajnos nem változott semmi, a kapuk megszűnése talán-talán 2024 végére várható.
Rendőri ellenőrzés 2022. december 9. óta nincs a határátkelőhelyeken, mélységi ellenőrzés elvileg lehetséges, gyakorlatilag nem jellemző. Én legalábbis még nem találkoztam vele, pedig gyakran járok át.
Az autópálya matricát egyben is meg lehet venni? Vagy ilyen kapuk vannak mindenhol és ott kell? Illetve szó szerint semmi ellenőrzés, átmegyünk a határon és ennyi? Köszi!