Tudnátok egy profi opentherm termosztátot ajánlani, ami figyelembe veszi a kazánhoz kötött külső hőérzékelő jelét a belső hőmérsékletet és ahhoz állítja a kazánteljesítményt?
Ha 65 fokig visszahűtené a tartályt az nem lenne gond. A tartály könyve is annyit ír hőmérsékletnek, meg a vízkövesedés miatt is jobb ha nem megy feljebb (Nagyon kemény nálunk a víz).
Köszönöm a válaszokat, utánanézek a mágnesszelepnek.
Helló, kérdésedre nem tudok válaszolni, de engem is érdekel a dolog, mert az enyém már új korától kezdve (3 szezont ment eddig) hangos csattanással vált , és ez kicsit idegesítő. Még szerencse, hogy a kazán a szuterénben van és csak áttételesen -a fűtési csövek közvetítésével- hallom a kattanásokat.
Ha valaki tudja, hogy mibe kerül kicseréltetni ezt a váltószelepet, írja meg.
Felmerült még egy ötlet. Mi lenne ha visszacsapó helyett egy olyan termoszelep lenne beépítve ami méri a fűtés előremenőt és 65 foknál lezár? Ez működhet? Ha igen akkor milyen szelep ajánlott pontosan?
Szeretném megkérdezni tőletek hogy a képen látható váltószelepet lehet-e javítani, vagy ki kell cserélni? Melegvízkészítés, és fűtésváltás között nem mindig 100%-os a váltás.
Hozzáértők segítségét szeretném kérni! Van egy Beretta Idra Exclusive 20 falikazánom amiből egy ideje elég rendesen csöpög a víz. Kb 6-7 másodpercenként csöpög. Ha töltök rá akkor, rövid időn belül elkezd ömleni belőle a víz. Már látta szerelő is aki azon kívül hogy lelégtelenitette a renszert, ami 3 db radiátorból áll és azt mondta hogy ne foglalkozzak azzal hogy a vízhőfok és a víznyomás mérő óra nem működik nem csinált semmit, ellenben lenyúlt 37ezer forintal és csak 1 hétig volt jó a fűtés. Most ott tartok hogy amit beleengedek szinte egyből kijön belőle, a radiátorokba minivízesés van amint bekapcsol a termosz. Szóval abban kérnék segítséget hogyan tudnám megoldani a problémát szerelő bevonása nélkül?
Esetleg még annyit tehetsz, hogy a benne lévő rugót meggyengíted egy picit ( kiveszed és levágsz a hosszából), hogy könnyebb legyen kinyitnia a szivattyúnak, de azért lezárjon ha nem megy..
Vagy akár a lengőnyelves is , ha ez
"fútő csőspirál felső csonkján a fűtés előremenő felé."
"A tartály miként höűül ki szerinted ? Gravitációsan ?"
Az a gyanúm, hogy gravitációsan, fútő csőspirál felső csonkján a fűtés előremenő felé. Ez a cső langyos akkor is amikor már a fűtés előremenő cső más részein teljesen hideg.
A tartály legtetején még langyos a víz reggel is mikor a hőmérő már csak 20 fokot mutat. (A csőspirál felső csonkja felett).
"Hol méred a tartály hőmérsékletét, milyen magasságban ?"
A felső mérőcsonkban.
"Milyen gyártmány az indirekt, milyen vastag a szigetelés rajta ?"
Hajdu STA200C2, szigetelése az adatlap szerint 47 mm purhab.
"a termosztát az csőtermosztát, és a hájtek kivitel miatt van vagy +-10 fok a hiszterézise, és mikor leég a tűz, a 65-10 fokos fűtővíz hűti vissza a vizet a tartályban ?"
Biztos hogy nem a legpontosabb a termosztát, de 55 fokról sem szabadna 20-ra lehűlnie szerintem.
"Ami a tartály vkonka szigetelése és a csonkok/csövek szigeteletlensége miatt még tovább hül reggelig ?"
A tartály szigetelését leírtam, a csöveké tubolit csőhéj a használati melegvíz műanyag csöveken megy a fűtés előremenőből a tartályig a leágazás ötrétegű cső szintén tubolit csőhéjjal. A golyóscsap és a tartály csatlakozó elem nincs szigetelve, nem tudom hogy mennyit számít az a néhány centi.
A tartály miként höűül ki szerinted ? Gravitációsan ?
Hol méred a tartály hőmérsékletét, milyen magasságban ?
Milyen gyártmány az indirekt, milyen vastag a szigetelés rajta ?
Mert nem lehet, hogy:
- a termosztát az csőtermosztát, és a hájtek kivitel miatt van vagy +-10 fok a hiszterézise, és mikor leég a tűz, a 65-10 fokos fűtővíz hűti vissza a vizet a tartályban ?
Ami a tartály vkonka szigetelése és a csonkok/csövek szigeteletlensége miatt még tovább hül reggelig ?