Megvettem a linkelt szűrő leszedő kupakot, szerencsére rá tudtam próbálni a bolt előtt. a 78-as nem ment rá (lehet, hogy rá lehetett volna ütni), a 80-as meg kicsit kotyogott. Mindenesetre az utóbbi működött, le tudtam venni a szűrőház fedelét, és visszakapta régi "o" gyűrű tömítést.
Az új annyira vastag volt, hogy nem tudtam rendesen becsavarni a szűrőfedelet (Pedig Mann filter)
Egy hétköznapi dízelnek biztos nem az lesz a nyűgje, hogy olajcserénél benne maradt egy kis olaj. Millió km-t elmennek a motorok hagyományos olajcserével.
1, uzemmelegen leengedett olaj teljesen jol lefolyik! (elötte jol megkergetni, szukseg megoldaskent alapjaraton addig amig be nem kapcsol a ventilator)
2, ha mindenkeppen at szeretnem forgatni, akkor en csak ugy csinalnam hogy ne legyen eges. (tehat lehuznam a fotengely jeladot, vagy gyujtas nelkul adnek direkt 12V-t az önindito behuzojara)
"annyi nem folyik már ki egy átlag személyautó esetében"
Na, lehet, hogy kicsit túloztam, nem mértem, de a fektetett 5 l-es kannában egy centi volt kb.
Mivel a szűrőmég nem volt kivéve, annak a házából is jöhetett, de szerintem több, mint ami abban volt. Mi az átlag személyautó? Ez 2 ezres dízel Kia, a korábbi Scudomon is így csináltam.
Az olajnyomás jelző nem világít, csak pár mp múlva, ez viszont tapasztalat, és nem csak itt.
Akkor viszont természetesen rögtön leállítom. Gondolom nem megy többet olaj nélkül, mint egy régen álló újraindított motor, de azért érdekelne a szakik véleménye.
Azért erre ne vegyél mérget. Ha leeresztetted becsülettel, olajszűrőt levetted/kivetted és cserélted, abból azért annyi nem folyik már ki egy átlag személyautó esetében, de nem akarlak elkedvetleníteni.
" ... olajcserénél az olaj leengedése után a motort beindítom (2-3 mp) míg a lámpa ki nem gyullad. ... "
No meg az olajnyomás visszajelző leürített rendszernél alapból világít, nem csak pár másodperc elteltével és ahogy a szűrő elhelyezése lehetővé tesz, azok részbeni feltöltése ajánlott inkább.
Kérdés az urakhoz: Az olajos topicban talán már felvetődött korábban, árthat-e a motornak, ha olajcserénél az olaj leengedése után a motort beindítom (2-3 mp) míg a lámpa ki nem gyullad.
Ez azért tünik hasznosnak, mert ez után még fél-egy liter olaj kicsorog, tehát teljesebb a csere.
Ilyenkor a szűrő még a helyén, és a leeresztő is visszakapatva.
azok foleg delphivel voltak. csak sokkal kesobb kezdtek el atallni Bosch-ra
amit irsz problema az akkor tipikus, ha vhol levegot sziv a CR pumpa elott. ilyet tipikusan akkor tud ha a visszafolyoagban (aka resolajcso) az injektoroknal az O-gyuru serul.(pl. lehuzod a resolajcsovet es kenes nelkul visszanyomod)
Bosch rendszerrel ellentetben itt vakum van a visszafolyo agban, amit egy venturi allit elo a CR-pumpa bemeno agan. A vakum altal gyorsabbak lesznek az injektorok. (es ez igaz is es jol is mukodik, amig jok az o-gyuruk. tomitetlen o-gyurukkel viszont levego kerul a Railbe es meghulyiti a nyomasszabalyzast)
traffic/vivaro mar csak az 1.6dci-vel van, viszont kicsit bizonytalan vagyok, hogy az 1.6 kibir-e 300ekm-t... a regi 2.0dci-k meg mar minimum 2-3evesek, amibe akarmi lehet 20 es 300ekm kozott...
vito es T6 rohadt draga
ez pofas es nem funyiro van benne, de attol meg lehet hogy szar (euro5-ig 2.2 volt, az gondolom a puma motor mint a jumperben, boxerban es nagy transitban)