Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Steven 68 Creative Commons License 2016.07.31 0 0 15246

Én a jó munkát vállalnám,de a gyorsat nem, bár attól függ kinek mi a gyors. Mindig jusson eszedbe  gyorsan,jól,olcsón nem lehet dolgozni,aki mást állít az hazudik.

Előzmény: degumentes (15245)
degumentes Creative Commons License 2016.07.31 0 0 15245

Hajdúszoboszló, de igazából az mindegy is, mert ha olyan szakembert tudtok ajánlani, aki gyorsan és szép munkát csinál akkor oda viszem ahova kell.

Előzmény: Steven 68 (15237)
vti00 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15244

Sajnos túlrestaurált lesz, de én meg azon a véleményen vagyok, ha már eddig fenn maradt, nem lett belőle kiskocsikerék, meg traktor, akkor megérdemel annyit, hogy minden egyes alkatrészét rendbe rakjam, ne rozsdás csavarokkal, meg kipufogóval vigyorogjon. Vállalható gyári állapot már szinte nincs, így örültem, ha típustiszta motort találtam (minden eleme eredeti).

 

Előzmény: Peti251 (15243)
Peti251 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15243

Én meg tuti így hagynám! ha olyan szép lesz, hogy megcsillan rajta még a Salamon töke is.... Az nekem egy túlrestaurált vitrindarab lesz. Olyanból meg jó sok van már. Szerintem.

Előzmény: vti00 (15239)
B.GY Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15242

Sziasztok.Tudnátok nekem pár hasznos tanácsot adni? Kevertettem sprét meg vettem hozzávaló lakkot.(metál Z157-es színkódú)Van egy lökhárító toldatom azt szeretném lefújni.Nem baj ha nem túl szép alul van:)Le van már alapozva szürkére így vettem. Az volna csak a kérdésem,hogy meg kell ezt is csiszolni? Vagy elég ha vizessel átmegyek rajta? Meg a lakkot mikor kell ráfújni? Ha megszáradt,vagy később?

vti00 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15241

Az utángyártott mind gagyi. En az osszes csavart lecsiszoltam és feluletkezeltettem, mert szornyu pl. a csavar készlet is amit kizárólag ehhez a motorokhoz adnak. Nameg matricat mindenki tud venni, de ha megmenteni picit megmarad valami az eredeti voltabol is.

Előzmény: Liviati (15240)
Liviati Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15240
Előzmény: vti00 (15239)
vti00 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15239

Sziasztok! A képen látható tankot úgy szeretném felújítani/fenyezni, hogy a matrica megmaradjon.

Úgy gondoltam, hogy előbb lelakkozom vékonyan (1 v. 2 k?) utána kezdenem javitani rozsda stb. Maszkolas után szín és végül az egészet telibe lakkozni! Szerintetek mukodne? Persze ha elsonek az 58 éves matrica bírja a lakkot.

Peti251 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15238

Én is jelentkezek, Borsodból, miskolc közeléből! Lakatolás és fényezés is. Mi volna az autón?

Előzmény: degumentes (15236)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 15237

Hol laksz ?

Előzmény: degumentes (15236)
degumentes Creative Commons License 2016.07.29 0 0 15236

Keresek egy olyan karosszéria lakatost, aki lelkiismeretesen dolgozik, kókányolni én is tudok:) és nem kell egy hónapot várni egy küszöb és egy sárvédő cserére. Valamint fényezőből ugyanez. Egy Honda Civic 4gen-ről van szó.

Stetten Creative Commons License 2016.07.27 0 0 15235

van ami 2 keveréke de nem ugrik be a neve elméletileg az a legjobb

 

Bitumen és kaucsuk alapú a legújabb. A Bitumen véd a korróziótól, de a kaucsuk bázis miatt nem keményedik ki. Több cég gyártja, pl Teroson.

Előzmény: fatyú (15232)
RM 66 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 15234

Szürke dörzsi,mattitópaszta vizesen , vagy 1200-s vizpapirral csisz. és mehet a szin/lakk a hibátlan elemekre.

   A fedőlakkot csak finoman kell megcsiszolni, nem kell eltávolítani.

Előzmény: Törölt nick (15231)
fatyú Creative Commons License 2016.07.26 0 0 15233

Bocsánat

 

Alvázvédő bitumen alapú

rücsi kaucsuk

ez az ujj valami ami p.u. alapú 

 

 

 

fatyú Creative Commons License 2016.07.26 0 0 15232

Az alvázvédő bitumen alapú.nem festhető mert kivérzik,jól bírja a sós közeget de 1-2év kikeményedik és a kavicsok leverdesik szépen lassan.

 

A rücsi p.u. alapú, festhető.nem keményedik ki, de nem bírja a sót olyan jól.

van ami 2 keveréke de nem ugrik be a neve elméletileg az a legjobb

 

Rozsda átalakítóval(NEM MARÓVAL) jól kikened a résekbe benyomkodod ecsettel a cuccost, majd alapozó és rücsi

 

Előzmény: USA-modell (15212)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.26 0 0 15231

Ha tudnátok segíteni? Kérdésem Robogó idomot szeretnék fényezni (sajnos a fényező nem ér rá) kérdésem van sérülésmentes idom- is amit szeretnék átfényezni: kérdésem műanyag elemhez (PP,ABS) milyen töltőalapozót használjak? mivel nem ismerem a műanyag idomon lévő festék tipusát. És mivel nem is akarom eltávolítani csak a fedőlakkot! Az biztos hogy kétrétegű metál 1K Bázis,és 2K fedőlakk van most rajta,és más színt szeretnék! a fényezőkabinon kívűl minden szükséges szerszámokkal rendelkezek.

 

Köszönöm a segítséget.

 

Stetten Creative Commons License 2016.07.23 0 0 15230

A gyári alvázbevonatok általában selyemfényüek.

Előzmény: Isti betyár (15227)
Liviati Creative Commons License 2016.07.23 0 0 15229

Fényes felületet könnyebb tisztán tartani. Ha nem lakkozod, mert minek akkor nem is lesz olyan ragyogóan fényes. Ja és fújjad pisztollyal ne kenjed, ha szépet akarsz, esetleg még szivacshengerrel de azt se javasolnám.

Előzmény: Isti betyár (15227)
Mafia05 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 15228

Ha úgy akarod lekenni akkor mindegy szerintem.

Előzmény: Isti betyár (15227)
Isti betyár Creative Commons License 2016.07.23 0 0 15227

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy platós kisteherautónak az alvázát milyen festékkel lenne érdemes lekenni? Matt, selyemfényű vagy fényes?

Az alapozás már megvan, csak még a fényességen gondolkodom.

 

Zola_001 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 15226

üdv mindenkinek. Brunox epoxyt próbálta már valaki?

Zoolka Creative Commons License 2016.07.20 0 0 15225

Ok de egy fémdarabbal kevergettem és azonnal úgy rákötött,hogy dörzspapír sem hozta le.Lehet hígitóval másmilyen lesz.Majd kisérletezek vele.Én is arra számoltam amit írtál.

 

Előzmény: Hávéelpé (15224)
Hávéelpé Creative Commons License 2016.07.20 0 0 15224

A 2-kás festék edző nélkül sosem fog kikeményedni, mert nem levegőn száradó mint az 1kás.

Előzmény: Zoolka (15223)
Zoolka Creative Commons License 2016.07.19 0 0 15223

Sziasztok.

 

Nekem az lenne a kérdésem,hogy kisebb ,nem feltünő helyen, hibákat lehet -e javítani 2k festékkel ecset segítségével pl küszöbnél,ma próbáltam a kikevert színt edző és higító nélkül és nagyon hamar száradt úgy is .

 

Válasz köszi!!

ksyy Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15222

Gyári a szélvédő szerencsére. Ezekhez nem érdemes utángyártott dolgokat venni mert silány a minősége sajnos. Használom az autót folyamatosan. Sajnos gyárilag sok apró hibát ejtettek anno még ezeknél az autóknál,na meg az évek megtették a hatásukat.

Előzmény: golyopapa (15221)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15221

Az előbb elfelejtettem, előfordulhat, hoigy szélvédő volt cserélve a kocsidba, és nem eredetit építettek be. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy nem ugyanaz az ive, esetleg a mérete, itt pár miliméter is számíthat.

Előzmény: golyopapa (15220)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15220

Véleménem szerint régi autókhoz sok mindent lehet kapni, igaz nagy része utángyártott.

Ha meg akarod tartani, érdemes rákölteni, utánna még sokáig lehet vele közlekedni.

Most áltam neki a wareszomat teljesen felújítani, igaz elég sokba kerül, ezen az áron vehettem volna másik autót, viszon a másik autónál lehet, hogy ugyanezeket a Hibákat ki kellene javítanom.

16 éve kikaszniztam, külső, belső alvázvédelem, festés, stb..., közben azért 2 évente fujtam rá alvázvédőt, mert a só, és a kőfelverődés nagy úr.

Szerencsémre szinte semmit sem rohadt azóta, most megcsinálom újra az alvázvédelmet, festést, és felkészitem műszakira, még jó pár évig szeretném hajtani, amíg alkatrészt lehet hozzá kapni.

sajna a wareszoknál az alkatrész hiány a legnagyobb probléma, ha netán mégis van hozzá cucc, az teljesen aranyárban van.

Előzmény: ksyy (15219)
ksyy Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15219

Az a gáz az egészbe,hogy cserélve van a szélvédő gumi,mégis ki kellett pasztázni. Nem hiába a víz az úr ilyen téren is. Kédergumi az ajtónál rendben,néztem esőbe is,nem ázik ott. Legszivesebben megcsináltatnám egy karosszériással,de nem csinálják meg,ha igen azért a pénzért másik autót lehet venni. Nem visel olyan értéket,hogy érdemes legyen rá annyit költeni. Külső-belső küszöb csere,taposó csere ami szerintem nincs is hozzá és persze a többi amit akkor látni amikor vágódik.

 

Előzmény: golyopapa (15218)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15218

Nem bíztos hogy elég ha kinyomod tömítőasztával, mert el van öregedve a gumi, lehetnek rajt repedések.

Én is eljátszottam a tömítőpasztás megoldást, egy idő után újra elkezdett befolyni a víz, és az oszlopban a vezetékről folyt be a kesztyütartóba.

A hátsó ablaknál befolyó víz pedig, szét áztatta a hátsó ülésemet.

A végső megoldás az lett, hogy ki kellett cserélnem az első és hátsó szélvédőgumit.

Ezen kívül még beszivároghat az ajtó tőmítéseknél is.

Ha netán tolótetőd, esetleg tetőablakod van ott is befolyhat a víz a tömítésnél.

Előzmény: ksyy (15214)
ksyy Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15217

Köszönöm az infót,de nem hiszem,hogy cinktartalmú 2k alapozót itt most kapok-e. Először tökéletesen kasznizni kellene,hogy új lemez legyen mert így ilyen anyagokat belerakni csak pocséklás minden téren. Állagmegóvást kel csinálni gyorsan,tökéletesen fel se tudom takarítani a lemezt,tökéletes megoldás kilőve sajnos. A fél autót szét kellene bontani hozzá és újjáépíteni,időm nincs rá egyáltalán.

Előzmény: RM 66 (15215)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15216

"Most akkor erezzem szarul magamat, mert a te idodben meg nem volt internet es nem lehetett

 kerdezni a forumon?"          Ne érezd magad szarul mert azért van a fórum,hogy segítsünk egymáson. Én nem tudtam abban az időben ilyen helyen kérdezni,ahol megkérdeztem ott meg általában nem kaptam választ. Te itt bőven kaptál válaszokat ettől többet nem tudunk segíteni. Én bitumenes alvázvédőt használok 8-10 litert szoktam fújni az aljára vastagon, és nagyon jól tapad,nem folyik,nem csepeg. Az ecsetelővel nem tudsz olyan helyekre hozzáférni ahova fújással.

Előzmény: USA-modell (15212)
RM 66 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15215

Az autók belsejére magas cinktartalmu 2k alapozót és ipari fedő/alapozó festéket használunk, szintén 2k.      Gyorsan száradnak,nincs szaguk és nagyon tartós a korrózióvédelme. Vizben is állhat a lemez .Lemezek illesztésénél PU alapu varrattömitő az később sem repedezik meg.

Előzmény: ksyy (15214)
ksyy Creative Commons License 2016.07.18 0 0 15214

Audi 80 b2  1981. Ott már tömítve nekem is,de valahonnan bejut a víz az A oszlopba,de még egyenlőre nem tudom sajnos. Már rengeteget szenvedtem vele. Mindenféleképpen le akarom kezelni a lemezt mert sajnos már rozsdásodik és amíg lehet megóvnám még.

Előzmény: golyopapa (15213)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.17 0 1 15213

Milyen tipusu autó?

Az én wareszom a szévédő guminál ázott be,.

Előzmény: ksyy (15211)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15212

Most akkor erezzem szarul magamat, mert a te idodben meg nem volt internet es nem lehetett kerdezni a forumon?

 

Egyebkent koszonom a valaszt neked is es mykemannak is. A sajat karomon tanulok en is. Mielott idejottem a forumra, mar probalkoztam bitumenes spray alvazvedovel (utolag jottem ra h bitumenes), de elkepeszto szar vele dolgozni. Folyik, alig tapadt meg, csak igen vekonyan, es 1 het mulva sem volt tapintasra szaraz. A spray kiszerelesben eleve tobb a higito, ezert reszesitem elonyben az ecsetelhetot. 

 

De most mar tisztan latok, melyik atfestheto melyik nem, mi a kulonbseg alvazvedo es rucsi kozt, stb.

Előzmény: Steven 68 (15206)
ksyy Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15211

Sziasztok.

Taposólemezt belülről mivel érdemes lekezelni ami teljesen lezárja mert sajnos beázik nagy esőnél az autóm és nem akarom,hogy belülről szétrohadjon. Fogalmam nincs hol ázik be,nem találom és most se időm se energiám napokat beleölni,hogy megtaláljam,már az eredeti állapothoz nézve 90%-al kevesebb a víz bent mint előtte.  Köszönöm az infót.

mykeman72 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15210

Bocs! 650 a termék azonosító száma.

Előzmény: mykeman72 (15209)
mykeman72 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15209

A Novol jelent meg egy újfajta termékkel  a 870-es szórható tömítő+ rücsivel. Próbáltam már szerintem nagyon jó anyag. Varrattömítőként és kőfelverődésgátlóként remekül funkcionál akár alvázra akár küszöbökre. Felülfényezendő!!!!!

mykeman72 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15208

A szórható tömítő igen az a klasszikus varrattömítő ami felülfényezhető! 

Előzmény: USA-modell (15204)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15207

Igen, hasonló.

Előzmény: USA-modell (15204)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15206

Igen ez természetes,de már leírtuk,hogy mi a különbség közöttük és még mindig ott tartunk mint az elején. Ettől többet senki nem fog segíteni,bár csak akkor lett volna ilyen fejlett a technika amikor én kezdtem a szakmát,nekem majdnem  mindent a saját erőmből,káromból kellett megtanulni.

Előzmény: USA-modell (15203)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15205

A 2K-nak az ára is jobb,és maga az anyag is tartósabb.

Előzmény: Peti251 (15202)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15204

Szorhato tomito: ez olyasmi anyag, mint a varrattomito?

Előzmény: Steven 68 (15196)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15203

Azert ha lehet, nem ismetelnem meg evente-2evente. Az autot viszont szivesen hasznalnam telen is. Azt is megnezem, mire adom ki a nehezen megkeresett penzemet.

Előzmény: Steven 68 (15201)
Peti251 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15202

Ha már ennyire ez a téma.... persze, nem tart örökké. De mik a pro és kontra érvek a bitumenes kontra kaucsuk alapú alvázvédelem mellett? Eddig a bitumenest használtam, de ez a másik szimpatikusabb... Joggal? (már csak a 2K miatt is)

Előzmény: Steven 68 (15201)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15201

Túl nagy ügyet csinálsz belőle,egyik sem tart örökké !

Előzmény: USA-modell (15198)
visnait Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15200

Megnézem. Köszönöm szépen!

Előzmény: mykeman72 (15188)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15199

Telefonrol nem birok linket beszurni

USA-modell Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15198

A HB body 910 kaucsuk alapu, legalabbis a magyar forgalmazo szerint. A hbbody hivatalos honlapjan bitumen alapu, de a dobozrol is ott van egy kep es a dobozara pedig az van irva hogy: rubber based.

Szoval kiigazodni nem egyszeru.

Előzmény: contributor (15194)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15197

A HB Body 910 az gumi alapú, jól látható a dobozon ( rubber=gumi ).

Előzmény: contributor (15194)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 15196
Előzmény: USA-modell (15195)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15195

"bitumen alapúak 2 évig bírják utána elkezd rideg lenni ,és leperegni. Itt tévednek el az emberek azt hiszik,hogy egyszer  alváz védőztetik az autót, és az örökké fog tartani."

 

Pontosan ezert nem akarok bitumen alapu tomitovel szorakozni.

Előzmény: Steven 68 (15192)
contributor Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15194

A honlapjuk szerint HB Body 910 (bitumen alapú) festhető, a 930 (bitumen/gumi alapú) nem festhető. A HB termékek minőségéről megoszlanak a vélemények. Egyébként egy görög cégről van szó. http://www.hbbody.com.gr/product/index.php?pid=41

Előzmény: USA-modell (15190)
Mafia05 Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15193

Gyárilag szerintem mindenhol szórható tömítő van, mindegy, hogy az alján vagy pedig a küszöbökön. A tömítőnek nem számít ha nincs lefestve az nem engedi át a vizet.

Előzmény: USA-modell (15191)
Steven 68 Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15192

HB Body 910 mivel (rubber ) gumi alapú alvázvédő az átfesthető mindenfajta fedőszínnel.  A HB Body 930 az bitumen alapú ezek nem festhető alvázvédők. Amit a gyárban ráfújnak azt pontosan nem tudom milyen anyag, és lehet-e kapni valahol. A bitumen alapúak 2 évig bírják utána elkezd rideg lenni ,és leperegni. Itt tévednek el az emberek azt hiszik,hogy egyszer  alváz védőztetik az autót, és az örökké fog tartani. A vastagsága attól függ mennyire hígítódik,van olyan aki egy dobozzal két autót is megcsinál, ez a koca mester ,mert túl van hígítva az anyag. 

Előzmény: USA-modell (15191)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15191

"Ami a karosszéria belső vagy alsó része oda alvázvédő szükséges, ami a karosszéria külső felületén van azt Ricsivel / kőfelverődésgátló festékkel kell kezelni.

Amúgy mindegyik terméket rücsi pisztollyal hordják fel."

 

- koszi a valaszt.

 

Meg ezt is talaltam:

http://mediaserver.berner.eu/datasheets/DATASHEET_16280[P]_HU33_huHU.pdf

es itt azt irja, hogy a bitumen alapu nem atfestheto, a kaucsuk alapu pedig igen.

 

Kezdek osszezavarodni.

Előzmény: mykeman72 (15180)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15190

Mykeman, koszonom a valaszod. Sok a kerdesem.
Irod, hogy az alvazvedo nem felulfestheto. Az autok aljan ami van, az megis felul van festve gyarilag, nem? Akkor az most alvazvedo, vagy rucsi?

Az alabbi linken van bitumenes es kaucsuk alapu is.
http://www.totallux.hu/alvaz-es-uregvedok-rucskositok/

A HB Body 910-et ugy hirdetik, hogy kaucsuk bazisu alvazvedo, es minden festekrendszerrel afenyezheto. Most ez bennem ellentmondast general, most akkor kinek higgyek?

Egyebkent ezt vennem, vagy barmilyen kaucsuk alaput, a bitumen bazisutol idegenkedek, azok alapjan amit olvastam rola.

Meg azt is kerdeznem, hogy hany retegben ajanlott oket felhordani, illetve mekkora a megkovetelt vastagsag?

A Mercedesem aljan nehol 5 mm vastag is van. Lattam viszont autokat, ahol az ajtok aljaig eler a rucskos, felulfestett reteg, de igen vekony. (na es akkor ez most alvazvedo, vagy rucsi?)

Előzmény: mykeman72 (15178)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15189

En hirdetesekben csak bitumen alaput lattam, (spray kiszerelesben) de megmondom oszinten, jobban orulnek ecsetelhetonek, mert azzal tudok helyilegh javitani, es nem maszatolok ossze mindent, valamint talan nem is annyira folyekony, hamarabb szarad.

 

Előzmény: RM 66 (15175)
mykeman72 Creative Commons License 2016.07.16 0 0 15188

Kertay Nándor: A gépjárművek javítófényezése című kiadvány alapismeretek elsajátításához még jó lehet,de mivel ez egy régi kiadvány ezért az új technológia és anyagpaletta már nem szerepel benne.

Előzmény: visnait (15183)
Mafia05 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 15187

Mindegyiknek más a sűrűsége, ki kell tapasztalni, neten nézz utána hátha találsz róla műszaki adatlapot.

Előzmény: Kimiki (15186)
Kimiki Creative Commons License 2016.07.15 0 0 15186

Azt nem tudom mennyire szabad higítani. A pisztoly nem egy 50 ezres profi, közel 20 ezerért vettem a Milesinél, de amivel jót fújok Az valóban a gagyi 4 ezres kategória. :) Valószínű a higítas lesz a ludas. Mennyire szabad, vagy kell ezeket higítani, nem ír semmit. Köszi

Előzmény: Mafia05 (15185)
Mafia05 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 15185

Lehet kevés hígítót teszel bele, de az sem kizárt hogy a pisztoly rossz, gondolom valami hvlp másolat, nekem is az van és a gyári levegősapkájával nagyon rossz alapozni van hozzá egy másik azzal sokkal jobb.

Előzmény: Kimiki (15182)
Paco155 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 15184

Gyárilag PPG a festék.

Előzmény: visnait (15183)
visnait Creative Commons License 2016.07.15 0 0 15183

Üdv az uraknak.

 

A drágaságomat szeretném kicsit kívülről is rendbe tenni és mielőtt nekirohannék ész nélkül, gondoltam kikérem olyanok véleményét akik értenek is hozzá. A csatolt képeken is látszik, hogy a tetőn és közvetlen környékén szépen elkezdett lepattogni a lakk (vagyis szerintem). A foltok szépen nőnek.

Kep 1 Kep 2

Kep 3

További infok:

Alfa Romeo 166 3.0 V6, 2001 színe Nero Vulcano 814/A

 

Sajnos mivel nem értek hozzá, azt sem tudom megmondani, hogy milyen típusú ez a festék, de eBay en találtam céget, akik bázis + 2k lakkot adnak el ebben a színben. Gondolom akkor a lakk egy sima lakk és a varázslat a bázis festékben van (a színe változik feketétől - liláig).

 

A kérdésem az lenne, hogy lehet e ezzel valamik kezdeni (újralakkozni), vagy mit ajánlanátok? Menjen le fémig? Sajnos nem tudom megvitatni a dolgot senkivel, mert nem ismerek 1 szakembert sem. Ahol eddig jártam ott az volt a válasz, hogy adjak 1500eurót és ne foglalkozzak a részletekkel. Na de az ördög a részletekben lak(k)ozik. :-)

 

Másik dolog:

Tudnátok ajánlani (ezen a fórumon kívül) bármilyen elektronikus vagy nyomtatott irodalmat, ahol megtanulhatnám az alapokat (előkészítés, festés, mi micsoda, első lépések stb.)

Nemrég vásároltam egy kompresszort + filtráció, csövek, pneumatikus csiszoló és egy LVLP és egy LVMP pisztolyt is (Auarita, 1.4 mind kettő). Gondoltam mielőtt lefestem az első garázsajtómat, előtte tudnom kellene mit csinálok :D

 

Bocs, hogy lefárasztottalak titeket az olvasnivalóval és a válaszokat előre köszönöm.

 

Kimiki Creative Commons License 2016.07.14 0 0 15182

Sziasztok. Grasolin 2K-s toltoalapozoval kinlodok mar nem eloszor. Ha betartom az eloirasokat, szorofej meret, (1.7) nyomas, (3-4 bar) stb , baromi durva rucskos, narancsos lesz a felulet, alig tudom kicsiszolni. Ha viszont kisebb fejjel (1-es) , higitva fujom, egesz jo lesz. mi lehet az oka? Vagy ne foglalkozzak vele, fujjam a kisebbel higitva, max tobb retegben? Koszonom.

Laminex78 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 15181

Helló! Tudnátok ajánlani megbízható és precíz fényezőt Bp-n? Kisebb sérülések és rozsdapöttyök eltüntetésére keresek szakembert (még elemet érintő feladat Golf 4)

mykeman72 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 15180

Ami a karosszéria belső vagy alsó része oda alvázvédő szükséges, ami a karosszéria külső felületén van azt Ricsivel / kőfelverődésgátló festékkel kell kezelni.

Amúgy mindegyik terméket rücsi pisztollyal hordják fel. 

Előzmény: ger86 (15179)
ger86 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 15179

Köszönöm a választ! Az zavart össze, hogy amim van alvázvédő azt rücsi pisztollyal kell felhordani. Akkor kezd tiszta lenni a dolog. A kőfelverődés elleni átfesthető rücsit igazából csak a látható helyekre szokták felhordani és a kívánt színre festeni? Mondjuk küszöb? A sárvédő dobba belül mehet a gyantás alvázvédelem simán? 

Előzmény: mykeman72 (15178)
mykeman72 Creative Commons License 2016.07.11 0 1 15178

Tegyük végre tisztába a dolgokat anyagismeret terén. Olyan nincs ,hogy alvázvédő rücsi. Olyan viszont van külön-külön ,hogy alvázvédő és rücsi. Az alvázvédőkből létezik bitumen alapú és kaucsuk alapú. Ezek egyike sem felülfesthető,mert ezek önmagukban alkalmasak alvázvédelemre ,arról nem beszélve ,hogy a bitumen alapúak már önmagukban nem viselik el a rájukkerülő festékrétegeket. A rücsik ,vagy másnéven kőfelverődésgátló festékek minden esetben felülfényezendőek ,mert ezek nem alkalmasak tartós védelemre fényezés nélkül.

Előzmény: ger86 (15177)
ger86 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 15177

Sziasztok! Olvastam pár helyen, hogy az alvázvédő rücsit is át kell festeni a megfelelő korróziógátló védelem érdekében. Én Locktite Variac alvázvédőt fogok használni. Elméletileg gumi-gyanta alapú. Kipróbáltam, szép felületet lehet vele fújni. Ezt felhordás követően mivel érdemes átfesteni? Egyáltalán át kell? Mondjuk valamilyen 2K festékkel gondoltam, de ez lehet akár valami értelmesebb 2K ipari festék is? Nem tudom mennyire lenne tartós ez a festékréteg, mivel a rücsi a kőfelverődés ellen lenne, így viszont nem annyira logikus, mert ha ráfestek akkor meg a festék fog lepattogni a felverődő dolgoktól. Köszi!

RM 66 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 15176

Az öreg német autódat inkább szorható tömittővel készítették.

Előzmény: USA-modell (15172)
RM 66 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 15175

A rücsik töbsége műanyag-kaucsuk bázisu , száradás után fényezhető bármijen alapu festékkel.A Bady 930  bitumen alapu alvázvédő,nem rücsi.

Előzmény: USA-modell (15172)
Peti251 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 15174

A rücsipisztolyos body 930 kétszer annyira folyik mint a carsystemes bitumenes alvázvédő. konkrétan lecsepeg ha vastagon próbálod fújni.

golyopapa Creative Commons License 2016.07.10 0 0 15173

Véleményem szerint a spray csak javításra való, komolyabb alvázvédelmet inkább szórópisztóllyal kellene felvinni vastagabb rétegben.

Én is most javítgatom az autómat, szétkaptam darabokra, drótkorongal végigmentem az alvázon, lealapoztam, és most kezdek hozzá az alvázvédelemhez. Bady930-at fújok rá.

http://www.piktorfestek.hu/body-930-alvazvedo--C000811.html/hun/

Előzmény: USA-modell (15172)
USA-modell Creative Commons License 2016.07.09 0 0 15172

Udvozlet Urak! Tanacsot szeretnek kerni, hogy hol szerezheto be nem bitumen alapu rucsi, esetleg milyen markajut ajanlanatok?

 

Tudomasom szerint gyarilag is ilyet hasznaltak , oreg nemet automon.

Bitumen alapuval probalkoztam ugyan (spray), de a gyari minoseg es vastagsag kozel sem jon ossze, raadasul igen vekony, es megrepedezett szaradas utan.

golyopapa Creative Commons License 2016.07.06 0 0 15171

Köszönöm a tippeket, és a segítséget.

 

Peti251 Creative Commons License 2016.07.05 0 0 15170

Mindenesetre a festéket lemezre, fémre találták ki, nem pedig a rozsdaátalakítóra. Nem stabil felület. én ledrótkorongoznám ill. csiszolnám róla.

Előzmény: golyopapa (15169)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.05 0 0 15169

Evipass rozsdaeltávolitó és felületkezelő

 

Előzmény: bexxter (15168)
bexxter Creative Commons License 2016.07.05 0 0 15168

Attól függ milyen rozsdamaró.. de általában semlegesíteni kellene. Előtte meg drótkefés pucolás.
(Rozsdamaró vagy rozsdaátalakító volt? Utóbbiak között van, ami átfesthető).

Előzmény: golyopapa (15167)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.04 0 0 15167

Flexel drótkorongal ledolgoztam szinte fémtisztára, már le is rozsdamaróztam, csak azt nem tudom, hogy a rozsdamarót lepucoljam, vagy sem. Ráfesthetek a rozsdamaróra vagy nem, mert egy ragacsos réteg keletkezett a rozsdamaró után. Erről a boltban sem tudtak mondani semmit.

Az alapozót és az alvázvédőt már megvettem, másfajtára most nem tudok pénzt kiadni.

http://www.kolor.hu/termekek/termek/2657/novaprimer-korrozio-gatlo-alapozo/

Előzmény: Peti251 (15166)
Peti251 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 15166

Ha van rá lehetőséged inkább szórd homokkal. ha nincs, akkor a flexre szerelhető vastag, vagy közepesen vastag(talán 1.6-os) koronggal is kapard meg a felületet, meglepően sok rozsdapor le fog jönni. A kalapács is nagy segítség, a "pergő" rozsdát mindenképpen el kell távolítani. Az említett alapozót nem ismerem, viszont javasolnám a "penetrátor" nevű mélyalapozót. 

 

http://pepitafestek.unas.hu/spd/06015/ALKYTON-PENETRATOR-ALAPOZO-075-L

 

Én egy jó ideje használom, a vöröset javaslom, az jobban takar. kifejezetten rozsdás felületekre javasolják. 

Előzmény: golyopapa (15164)
fatyú Creative Commons License 2016.07.04 0 0 15165

Mikor mondta, hogy a szomszédtól jött a szilikon, miért nem csaptad szájon????

Imádom ezeket a faszkiverő boltos szakikat, van amelyik sötét mint az éj.. 

 

Előzmény: vectra17 (15146)
golyopapa Creative Commons License 2016.07.04 0 0 15164

Szép estét mindenkinek!

Érdeklődni szeretnék, szétszedtem az autómat darabokra.

Letisztítottam az alvázat drótkorongal, jó vastagon bekentem, befujtam evipass rozsdamaróval.

A rozsdamarót le kell-e tisztitani az alvázról vagy nem?

A rozsdamaró után novaprimer alapozót, és bady930 alvázvédőt fujnák rá.

Előre is köszönöm a válaszokat.

ksyy Creative Commons License 2016.07.02 0 0 15163

Oké. Szerinted amíg nem csinálom meg addig ha száraz helyen tárolom,pl szekrény tetején lakásba fog rozsdásodni valamennyire?

 

Előzmény: Peti251 (15162)
Peti251 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 15162

2K Epoxy alapozóval.

Előzmény: ksyy (15161)
ksyy Creative Commons License 2016.07.02 0 0 15161

Sziasztok. 

Homokszórt felületet (lemez spoiler),mivel érdemes lefújni,hogy ne rozsdásodjon és ha kihegesztetem-javítottam utána kittelhető stb legyen és ne dobja le a festéket?

Stetten Creative Commons License 2016.06.23 0 0 15160

Igen van átlátszó primer. A ColorMatic fényszórójavító cuccban adnak primert és 2K fényszóróra való lakkot. èn használtam már, egész jó cucc.

 

 

 

Előzmény: tomeeeee (15157)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.06.21 0 0 15159

 

fenyezett muanyag lokharito fenyezett es nem fenyezett reszeit szeretnem osszeragasztani.

(elütüttem egy özet es a lokharito fenyezett es nem fenyezett resze szetjött (gyarilag par fül/bütyök van összeolvasztva)

 

==> mit ajanlotok?szelvedöragaszto jo hozza? feltetlenul kell aktivator primer? (vagy eleg megcsiszolni es megpucolni fektisztitoval?)

vagy spoiler ragaszto?

 

koszonom

Mafia05 Creative Commons License 2016.06.21 0 0 15158

Van direkt műanyagra a washprimer fémre van, meg az amúgy sem színtelen.

Előzmény: tomeeeee (15157)
tomeeeee Creative Commons License 2016.06.20 0 0 15157

Van valami átlátszó primer? Mert nekem csak wash primerem van.

Előzmény: Stetten (15155)
ger86 Creative Commons License 2016.06.20 0 0 15156

Sziasztok! Novol termékeket hol tudnék vásásrolni? A http://novomix.hu/-t néztem, de ott nem látom, hogy neten lehetne-e rendelni, vagy merre lennének viszonteladók. Akár privátban is jöhet. Köszönöm!

Stetten Creative Commons License 2016.06.17 0 0 15155

Megpolíroztam de hamar lekapja a lakkot. Vmi ötlet?

Primert vittél fel a lakkozás elött?

Előzmény: tomeeeee (15151)
Stetten Creative Commons License 2016.06.17 0 0 15154

Le kell lakkozni, különben az UV sugárzás hatására besárgul. Ugyan az az eljárás mint a fényszórók polírozása.  Erre a célra 1K-s lakk nem jó, csak a 2K-s.

Előzmény: tomeeeee (15153)
tomeeeee Creative Commons License 2016.06.17 0 0 15153
Állitólag ha csak polirozod akkor vissza fog mattulni kis idő után. De mintha gyárilag is lett volna vmi talan lakk nem tudom.
Előzmény: vectra17 (15152)
vectra17 Creative Commons License 2016.06.17 0 0 15152

Én még finomítanám 2000 vagy 2500 utána még trizact p3000, aztán polír. Én nem lakkoznám.

Előzmény: tomeeeee (15151)
tomeeeee Creative Commons License 2016.06.16 0 0 15151

Sziasztok!

 

Nem tudjátok, hogy bukósisak plexijét fel lehet újítani? Karcos volt a plexim, 600 vizesen kicsiszoltam a karcokat majd 1000ig kifinomítottam, lelakkoztam de nem lett teljesen kristály tiszta a plexi. Megpolíroztam de hamar lekapja a lakkot. Vmi ötlet?

vectra17 Creative Commons License 2016.06.16 0 0 15150

Valószínű, nem akartam tovább feszegetni a boltban, mert így is annyit sikerült, hogy szinte negyed árban oda adott fél liter festéket és edzőt, ami kárba ment (a maradékot pedig kicserélte). Igazából én szerencsés vagyok, mert 4 helyen is tudok kevertetni a környéken, de amelyik a legjobb az majdnem kétszer annyi, mint amivel megjártam most. Teli fénynél pedig már nem mindegy és akril fehér, még a szín sem lényeg, ha nem teljesen ugyanaz (színkód aztán kész). Csak hát ott van az idő, ezzel vesztettem közel két napot, az autó pedig kell.

Igen az meg a másik, hogy jót, olcsón, amit lehetetlen, egyedül ha saját autót csinál az ember (mert ott nem számolja a munkát). 

Előzmény: GOFE (15149)
GOFE Creative Commons License 2016.06.15 0 0 15149

Szia!   Valószinü, hogy anyag hibába futottál bele, ez bármelyik anyagnál előfordul. Én már nem is említem a boltban mert úgyis azt mondják, hogy valami hiba történt a felhasználásnál. Esetleg adnak másik anyagot, a melót mindenképp bebukja az ember.

Sajnos nekem nincs sok választásom anyag beszerzés terén, mert egyetlen keverő van a környéken, és az is 25 km-re.

Teljesen szakmai háttér nélkül működik, így szakmai tanácsot sem lehet kérni. Majd rájön az ember saját kárán.

A Mobit már csak base-be tartanak, de ahhoz sincs fújt kártyájuk,és sokszor a színek is hiányoznak a keverősorról.

A leso-base van , de túl drága, és a Dyna akryl. Olcsó anyagként tartják még, a Colomix termékeket, amivel nincs is bajom.

Ezekből kell jót és olcsón kihozni.

 

Előzmény: vectra17 (15148)
vectra17 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 15148

Szia,

 

Én nem mondom, hogy rossz, biztos meg van a maga fortélya. Egyszer fújtam Dyna akrilt, igaz csak 1 dl mennyiséget, feketét, annál semmi gondom nem volt. Sajnos nem csináltam róla képet, hogy mi történt, de én továbbra is az edzőt tudom okolni miatta. Tegnap telibe fújtam a kocsit, lassú edzőt használtam és semmi probléma nem volt.

Abban igazat adok, hogy a Mobi az valóban mattul (tompul) kicsit, főleg a lakknál tapasztaltam, viszont nagyon simára ki lehet fújni, ha azt kívánja az elem vagy az ügyfél.

Előzmény: GOFE (15147)
GOFE Creative Commons License 2016.06.14 0 0 15147

Üdv!  Sokat használtam már Dynát, nekem még nem volt vele bajom. Volt szerencsém a termék bevezetésekor, egy bemutatón részt venni, ahol egy Holland technikus mutatta be a gyakorlatba a használatát. Ő  azt mondta ez egy másfél soros termék,

tehát először egyenletesen felfújni egy lazán takaró fél sort, és utána egy negyed órás szikkasztás után még egyszer alaposan

fényére fújni és kész. Azt szeretem benne , hogy fújás után, ahogy terül, akkor ad ki még egy extra fényt, ami meg is marad.

A Mobihelnél régen nálam ez a fény száradáskor mindig megtompult.

Előzmény: vectra17 (15146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!