Az èn automba is utolag lett beszerelve,egy land rover freelanderem van,de èn màr igy vettem meg.kb 2000 euro korul volt a beszerelèse èvekkel ezelott,autotipustol fuggoen,amihez jàrt mèg àllami tàmogatàs is.most nem igazàn tudom,de megkèrdem ès leirom pontosan.
Olaszorszàgban èlek ès màr 5-ik ève jàrok foldgàzas autoval.Egyetlen hàtrànnya az volt hogy nem tudtam Budapesten tankolni:)DE annak orulok hogy most ott is kèszulodik valami. Itt majdnem mindenfèle benzines autoba beszerelik a CNG-t utolag is.
Érdekelne hogy van-e vkinek otthon komplesszora (hol vettem, mennyiért, mit tud)? Továbbá hogy vkit érdekelne-e hogy közösen befektessünk egybe 11ker környékén?
Hengerenkénti befecskendezésű benzinmotoros autóm van, ezt el lehet e gázosítani valahogy gazdaságosan (suzuki grand vitara)?
A fórumindító beírásra egy ötlet: az etilmerkaptán (etán-tiol) észteresíthető karbonsavakkal, vagy reagálnak ketonokkal. mivel a karbonsavak esetlegesen károsíthatnak , én a ketonokat ajánlanám, pl aceton , vagy metil-etil keton.
Másik fórumon már megkérdeztem de itt is felteszem, kérdésem a hozzáérőtökhöz a következő. Ha a kocsimba CNG tartályokat szerelek be, LPG gázra vizsgáztatható lesz. Nyomással gond nem lehet hisz 200bár nyomásra készült, ezt egyetlen LPG kút sem tudja feltölteni. Műszaki vizsgára elvihető így az autó egyedi engedéllyel.
Ha az autó CNG üzemű szükség van a benzines üzemre az indításhoz? Esetleg egyedi engedélyezéssel megoldható a CNG-LPG kettős üzem benzin üzem nélkül. Tehát gondolok itt egy pótkerék tartályra az LPG üzemhez, és egy CNG tartályra a benzintank helyén. Így a CNG rendszerek egyik nagy hibája a tankolás kiküszöbölhető lenne, mert ha kifogy át lehetne kapcsolni LPG re, addig amíg kompresszor közelébe jutunk.
Sokunknak egy 50-100 Km megtételére alkalmas CNG tartály elég lenne egész napra, mondjuk a napi ingázásra.