Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160078

És egy külső hőmérő mit mutat?

 

Előzmény: _smasszer_ (160077)
_smasszer_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160077

Mûszeregységet is cseréltem próbaképpen, azzal is ugyanitt mutat...

Előzmény: Zoli550 (160076)
Zoli550 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160076

Saját W202 C250td pont 80-on áll,vagy 1mm-rel fentebb,de az egyik ismerősé pont így mutat mint a tiéd. Cserélt már termosztátot,hűtők köze tisztitva,mégis fentebb jár. Viszkót még nem vett rá,de ahogy ismerem rá fogja szánni azt a 25E-t. Persze lehet más is,hátha kapsz pár tanácsot. 

Előzmény: _smasszer_ (160073)
Zoli550 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160075

Igazán nincs mit. 

Előzmény: Ata61 (160070)
mica-r Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160074

Lehet hgoy nem pontos. Egyébként Mercinél felmehet addig szerintem.

Előzmény: _smasszer_ (160073)
_smasszer_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160073

Sziasztok.

 

W126-ban W123 OM617-nek ezen a hõfokon jár, már kétszer is cseréltem termosztátot, 80 vagy 82 fokos (ha ilyen létezik) van benne. Ez most 100 fok, vagy azért a merci kicsit variált a skálázással? Mit nézzek meg? Hûtõ tiszta, ékszíj nem visít. Ötletem sincs mit csináljak vele... 

tractorsound Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160072

Kapartam gyorsan egy rajzot papirra, autocadra most nem futja az idobol. 

1. Blokk megfur 45-re, bereszel helyet fulnek.

2. Perselyen ket bevagast ejteni a ful kialakitasa vegett

3. Benyom blokkba pici loktite kisereteben, ful kihajt.

4. Furatot ellenorizni, hogy a csapagy 0,03mm-t szoritson, szukseg eseten meg csiszolni belole, mert a persely is fog meg osszehuzodni kabe 0,01-et.

5. Az eggyik Honda felcsapagyrol korom lereszel, masikon meghagy es a megvezeto gyuruvel ugy benyomni a perselybe, hogy a korom az ott kihalytott fulbe csusszon. A megvezetobe elozoleg bele kell vagni az arkot a koromnek.

6. Furat kereksege es merete ellenoriz es szukseg szerint utannafur vagy koszorul tengelyt, hogy 0,03-0,04mm jatek meglegyen.

Nem tudom milyen a Honda csapagy kialakitasa, ha feherfem bevonatu, akkor az egy nagyon vekony reteg a 0,2mm bronz reteg folott, azt nem kene bantani, inkabb a tengelybol vegyen. Ha aluminium reteges a csapagy, akkor abbol nyugodtan lehet furni, mert legalabb 0,3-0,4mm vastag a reteg, van honnan.

Előzmény: tractorsound (160068)
Kisa Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160071

Köszönöm, gyors voltál! :)

Előzmény: Zoli550 (160069)
Ata61 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160070

Zoli550!

Itt is szeretném megköszönni a segítség nyújtásodat!

Zoli550 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160069

Tecdoc:

2009 ig 180000Km

2009 tol 210000Km

Data: 

Több kritériumot vet fel,de 2010 től szintén 210000-et ad meg. 

 

Előzmény: Kisa (160067)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160068

A legszelesebb amit talaltam. 21 nincs, legalabbis nem az en katalogusomban. Ezzel ugy kene eljarni, hogy a blokkot felfuratod 45-re es a csapagy ala egy 43x45 perselyt, szorítással és vállal benyomási irányból. A persely szelet meg kell csipni es kihajtani egy fulet a blokkba elore bereszelt vajatba es akkor nem tud elfordulni, hogy lefedje az olajfuratot. Kesobb rajzolok egy egy tervet toleralt meretekkel a perselyrol es azt majd add oda a melosnak.

Masik dolog, hogy ha a csapagy fix 40, akkor a tengelynek kell kissebbnek lennie, hogy el tudjon fordulni. Miutan be van nyomva a csapagy, meg kell merni a furatot es annyit csiszolni a tengelybol, amig konnyen elforog. Egy alu blokkba mar az is eleg lesz. Gyanithatoan a csapagy deformalodni fog picit benyomaskor, ezert inkabb abbol kene kifurni azt a par szazadot, nem pedig a tengelybol levenni.

Előzmény: cam aro (160066)
Kisa Creative Commons License 2017.06.08 0 0 160067

Helló!

 

Meg tudná valaki mondani a vezérlés csereperiódusát? Nem vagyok data közelében.

 

GolfVI. 2013, 1.6 TDI, 77kW, CAY

cam aro Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160066

mtz-t megnezem, bar ketlem hogy itt sok futna. :D 

koszi! 

Előzmény: tractorsound (160063)
cam aro Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160065

problem 2.

 

-nincs - eredeti csapagy. 

nem arulnak hozza. 

Előzmény: tractorsound (160063)
cam aro Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160064

cirka 20 evel ez elottre teszem az elso talalkozasom a loctite palast rogzitoivel. 

meggyozo talalkozas volt, mert azota is feltett hive vagyok, szinte napi hasznalatban.  

nagyon sok esetben javasoltam itt a forumon is, a vonalba furas, feltoltes, hegesztes. egyeb anyag

potlo megoldasokal szemben. 

ha valaki azt irta hogy nem lett jo, akkor egyertelmuen az eljarast hibaztattam, mert az anyag az kivalo. 

tisztaban vagyok a felulet illesztesi aranyaival is, szemben pl a koszorult feluletek illesztesevel..

tisztaban vagyok a mukodesevel, a felhasznalasaval, es az elerheto javitas minosegevel  is.  

szvsz azert ragtam is magam kicsit a temaban, hogy ne csak bekenjem, hanem tudjam is hogy hogyan mukodnek ezek az anareob ragacsok. 

 

tehat igen.

hit kerdes, meret hiszek benne. 

de nem itt, nem ebben az esetben.  

 

elmondom az okokat is. 

- te /mi/ merevtestu csapagyakat ragasztasz be vele, amiknel az illesztesi problemak -tobbnyire- 

(c3 csapagy megvan ? ) nem a palast rogzites modjan mulnak.

- ezek tobnyire gordulo csapagyak, lenyegesen kisebb eseti surlodasal, mint ami egy radialisan feszitett siklonal fellephet. 

 

-a rogzites modja ragasztas, ennek elengedhetettlen feltetele a megfelelo felulet.

irtam, ennel a csapagyak mogott olajcsatornak vannak.

ez egy reszt felulet csokkenes, masreszt a 120C kornyeken cirkalo nyomott olaj a ragasztas iranya ellen nem feltetlen szerencses egy 150-160C koruli oldodasu ragacsnal.  

 

-egyeb ok, pl nincs elfordulas vedelem, ami gordulo csapagynal max siklo modot eredmenyez, de 

KETTO darab felivnel akar az ivek osszecsuszasa is lehet a vege.

 

-stb.. 

 

szvsz valoban hit lhet csak, mert a tudas hogy biztosan jo lesz, az azt jelenti hogy 100% a hiba kizarasi tenyezo.

ilyenem nincs. 

amim van, az a merleg,. 

pro <> kontrakat dobalok a serpenyokbe, azt nezem a merleg nyelvet. 

 

ugyhogy ha ertelmesen lebirtam irni, akkor eszreveszed, hogy ez meg sem hit. 

hanem esely latolgatas. 

 

Előzmény: 409 (160059)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160063

Oks, holnap kutatok neked. Egyebbkent ha van ki megfurja, akkor fel kell furni 46-ra vallal es esztergalni bele egy vallas perselyt amibe belemehet egy uj eredeti csapagy es problema letudva. 18% óntartalmu bronz is jo nyugvocsapagynak. Ilyen meretben traktor hajtokarperselyek vannak az emlitett bronzbol. MTZ talan pont 40 csapszeggel van es vastagfalu a persely. Eredetileg is bronzos feluletu csapagyak vannak a robogokban, csak be vannak futtatva 0,02mm feherfemmel galvanizalas altal. Ha lement a feher szin, akkor kopottnak van nyilvanitva.

Előzmény: cam aro (160055)
409 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160062

 

 "ennek ellenére a rail nyomszab szelepet is kivezérli akár üresben pörgetve is,"

 

Ha nem vezérelné ki, nem lenne railnyomás. Az árammentesen kiviteltől függően 50, vagy 100bart tud tartani.

Előzmény: kormi07 (160060)
Paco155 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160061

Nincsen semmi bajom a hitkérdésekkel. :)

 

Viszont el kell fogadni hogy gyakran az a hosszabb út. Sokkal hosszabb.

Előzmény: 409 (160059)
kormi07 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160060

nyom.szab szelep inkabb csak vedelmi funkcio. ( egyeb peremfeltetel) 

szvsz az lehet hogy ettol jo lett a nyomas, de az uzemi  nyom.szabalyzast a hozam szelep vegzi.

 

Azt hinnénk, hogy valóban így van, ennek ellenére a rail nyomszab szelepet is kivezérli akár üresben pörgetve is, csak az eleddig nem tudta elengedni a nyomást, és ezért állt be vészüzembe(ahol már csak a hozamszeleppel is tudta tartani az előírt nyomást).

nem látok bele a lelkébe, meg nem is én csináltam, mindenesetre megszűnt a hibakód, negyedikben le lehet forgatni szabályzásig, meg 1600 bár fölött nyom padlón.

Aztán lehet a hozamszelep is döglődik, majd kiderül, vagy nem.

Előzmény: cam aro (160046)
409 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160059

 

 Abban sem fog hinni. Nála ez hit kérdés.

 A múltkor javasoltam, hogy ragassza be csapágyrögzítővel, annyit az simán kitölt, de nem hisz benne.

Váltó, meg differenciálmű csapágyakat ragasztok be ennél nagyobb házkopásnál és nem esnek ki. A múltkor beragasztottam egy csapágyat és utána derült ki, hogy kihagytam alóla a hézagolót. Fél délelőtt volt kiimádkozni lehúzóval és gázmelegítővel. Kékre kellett melegíteni mire elengedte.

Előzmény: Paco155 (160057)
cam aro Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160058

gepmuhely nem csinal csapagyat, de felfurja a hazat, ha adok egy meretet. 

csapagyat elvileg lesz aki esztergal, tehat minden adott a megoldashoz.

(sargarez vagy bronz, meg nem dontottem. )  

 

ennek ellenere -remenyhal- probalok futni par karikat, hatha talalok stimmelos 

feherfem csapagyat, hogy csak furni keljen.  

 

(ha nem ilyen boszme melo lenne, mar ossze raktam volna a ptfe-s csapagyal, + olaj nyomasmero, azt gyiaa.. lassuk  mi tortenik ) 

Előzmény: Paco155 (160057)
Paco155 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160057

Csapágyházat feltölteni és dörzsárazni?

Előzmény: cam aro (160055)
Quattroman Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160056

az a bajy hogy kívül pluszosban nem igen csinálnak semmit és ezeket a kopozit szarokat nem igazán csinálják 2mm-nél vastagabb fallal

Előzmény: cam aro (160055)
cam aro Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160055

 

csap 40, es hibatlan. 

 

haz 44.. volt,  de megforgott az egyik oldalon, 

 ide egy 44.5 koruli  csapagy kulso lenne az also hatar.

ujra.

az uj csapagy 40mm-es belsovel, 

minimum 44.5 mm kulso-vel,

es minimum 21 mm szelesben kellene.  

 

koszi ha megnezed. 

-------------------

 

 

 

Előzmény: tractorsound (160048)
hazafia Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160054

Előzmény: hazafia (160053)
hazafia Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160053

Ha jól emlékszem, ahol a nyíllal jelöltem kb., van egy derékszögű letörés, elég szar hozzáférni, kb. ott szokott lenni a probléma...

Előzmény: Mark Markovics (160052)
Mark Markovics Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160052

http://imgur.com/FpiZD2M

 

Erre gondolsz?:) semmi problémát nem látom végig húztam az ujjam jók az illeszések

Előzmény: hazafia (160051)
hazafia Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160051

A szélvédő alatt ahol az ablaktörlő motor lakik a vízelvezető el szokott dugulni és megáll benne a víz ezért ott el szokott rohadni, sokszor nem is látni a rohadást ha benézel oda mert a festék nem mindig válik fel de a két lemez ami egymáson van, elválik, s ott szivárog be a víz...

Előzmény: Mark Markovics (160050)
Mark Markovics Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160050

Sziszatok, egy igen fontos kérdésem lenne amire tanácsokat szeretnék kérni, a helyzet a következő..  vásároltam egy golf 3 1.4 es benzines autót, látszólag probléma mentesen.. viszont mikor vettük száraz idő volt és nem látszódott hogy a sofőr ülés oldalán a  vezetékek mögül valahonnan csepeg a víz voltunk szerelőnél mert cserélt vezermű szíjjat ő meg csinálta a tömitéseket a sárvédőn de álította hogy próbálta és semmi viz nem ment be..... szerinte... voltunk masik szerelőnél szerinte dugulás volt amit ki tisztitott "látszólag" meg oldotta a problémát az első mosásig. Több helyen is írták, hogy a motorháztető nyito bowdenjének a tömitésénél van a probléma ezt le szilikonoztam elég emeres mennyiségben és az sem oldotta meg a problémát valami más ötlet? vagy keressek újabb szerelőt?

 

http://i.imgur.com/xOqjHbJ.png

 

 

http://i.imgur.com/gjjfwCM.png

Sándor-68 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 160049

Szép napot!

 

Segítséget kérek, Sprinter 312, 1996, ABS kocka gyors szakszerű felújításához! Hibajelenség, pedál folyamatos nyomása során lassan megy befelé, nem látja a két hátsó jeladót, 2-3 alkalommal napi szinten fel villan a visszajelző lámpa!

 

 

Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!