Lehet hogy akkor még meg sem volt a vasam. :) Nagyon nem erőltetem a bőrt, mert ez a gyerekes, családi mobil, meg nekem tecc a snassz feka belső, csak ez tényleg cukor áron van. :) Kár, hogy az E34-be nem tudom beszögelni. :)
Nincs valakinek eladó komplett fabetét szett? bármilyen színben érdekel, mert át lesz festve és minél olcsóbban. :) autómata, nem navis, sedanhoz kellene.
Szerintem én megpróbálom körbe a 235/40-et mert hátra a 255/35 elég drága lenne. A peremvédelem különösebben nem izgat, baromi óvatosan járok az utakon, nálam az autó nem használati tárgy. :) Ha más is el tud járkálni 235/40-el akkor nekem is menni fog.
A mostani hátsó felnim is 9és fél széles és 235 van rajta és még csak nem is áll durván trapézban. Az alpina szett gumival együtt egyébként eladó lesz a csere miatt. :(
A 235 -os gumi 8J szeles felnira valo pontosan, ettol fuggetlen ramegy meg 245 ahogy 225 is de 225 -nel semmit se er a perem vedo, 245 meg nagyon kilog mar a felnirol. 245 -os gumi 8,5J -re valo mar inkabb.
Gyarilag ott a pakett az ajto oldalan ahol 235/40 R18 van feltuntettve. Illetve hatra mehet megfelelo ET felni eseten 265/35 R18. Ha az alap 205/65R15 -bol indulsz ki ez a legjobb valto meret igy elenyeszo a km/h csalas.
M5 volt ami gyarilag ettol 1-1 centivel jott ki szelesebb gumival ergo elol 245/40R18 hatul 275/35R18
gondolom páran jártok 18-as felnivel. Milyen méretet javasoltok? Én ezekben gondolkodom: vagy körbe 235/40R18 vagy elől 235/40 hátul 245/40. (a felni elől 9 hátul 10 coll széles)
Ha jár az autó motorja normális esetben csak akkor hallod,hogy megy a kompresszor ha kimondottan azt figyeled! A lefagyott pára eszembe sem jutott,lehet az is, bár nálam nem volt gond hidegben sem vele, mikor jó volt! Ez a cucc szerintem nagyon jó dolog kár volna érte! Nekem '98-as volt az autóm és a jeladón kívül soha semmi baj nem volt ezzel a rendszerrel! Átalakítás meg annyiból áll,hogy kidobják a légrugókat és hagyományos rugós tagot tesznek bele.Arra nem emlékszem,hogy komplett futóműtartót is kell e cserélni! Ha jeladó vagy egyéb ECU baj van azt a gép kimutatja,ha valamelyik alkatrész nem indul azt is, legfeljebb az okát nem tudja megmondani,de jóval közelebb leszel! A találomra szerelésnél jobb megoldás a gép, igaz kb.: egy 5 ezresed bánja de megéri! Ha a pótkereket kiveszed abban a fekete "vasdobozban" van a kompresszor,légtartály,vészszelep,relé,és még három másik elektromos szelep.A levegőt a doboz és annak a fedele közé szorított filcszerűségen át szívja,ha jutott kicsi víz pótkerék mellé éppen bele is fagyhat!
...egyszer hallottam olyan kompresszor jellegű hangot amikor
3-4 napig le volt véve az akkusaru...majd amikor visszatettem akkor zúgott egy 2-3 mp-ig. se előtte se utána semmi.
Gondoltam azt is hogy esetleg mivel levegővel működik a szerkezet elképzelhető hogy valahol lecsapódott a pára és megfagyott ezért valami nem műk.rendesen.
Azért is írtam mert az "ismerősök"(köztük autószerelő és kimondottan BMW-s is)egyből riogattak hatalmas javítási ktsg-kkel meg hogy ilyenkor mindenki kiszedi a kocsiból ezt a cuccot és "hagyományosra" alakítják mert az jobb......stb.....
...van fogalmam az autókról de én nem értem hogy mit lehet "átalakítani" meg hogy mi kerülhet milliókba egy ilyen rendszeren főleg egy olyanon ami egyébként "működik" még ha talán nem is tökéletesen......
Gondolom az a vélemény hogy mindenképpen vigyem el és olvastassam ki a hibatárolót aztán többet lehet tudni....egyébként csak találgathatunk ?!
Természetesen remélem nem lesz horror a javítási ktsg.??!!
De lehet az is ,hogy reggeli hidegben szeretné feljebb fújni a rugókat (hőtágulás) de valamiért nem tuja, mikor már mozgott az autó már nem akarja felfújni, így nincs üzenet sem!
Akkor pedig a kompresszor nem üzemel! (biztosíték stb...) Szoktál zúgó hangot hallani a pótkerék felől?
-a terheléstől függően emeli-süllyeszti a hátsó légrugókat -ha féloldalasan (pl.:padka) állsz meg akkor próbálja kiegyenlíteni a szint eltérést. (Egyik kereket süllyeszti a másikat emeli) -ha nagyon rázós,hullámzós úton mész bekeményíti a rugózásod.
Nekem is volt ilyen hibaüzenetem és a három közül valamelyik olyankor nem működött!
Sajnos az üzi egy idő után nem is tűnt el,de mikor eltűnt akkor sem működött teljesen!
A gondot a hátsó menetdinamikai jeladó okozta még pedig olyan formában,hogy a hátsófutómű rögzítő vázon átvezetett vezeték megsérült (persze nem volt látható a szigetelésen belül) és a zárlat tönkre tette a jeladókat! (20eft/db az új ára)
De mivel hidegben csinálja, elképzelhető egyszerű kontakt hiba is a csatlakozókban mert előfordult már olyan is,hogy beázott!
Természetesen mivel digitális az egész cucc lehet még sok más baja is! pl.: Beégett relé a kompresszorházban,oxidált csati a pótkerék mellett jobbra stb... Egy jó bmw-s diag. műszer megmondja elég nagy valószínűséggel,hogy mi a gond!
Értem én mit mondasz, tudom hogy cserélhető maga a csúcs, mikor tuning miatt cserélni akartam sajátomban egy számmal nagyobbra, megmozgattam mindent hogy kiderítsem milyen típusu csúccsal van szerelve (DSLA .. ..stb) és végül az lett hogy kipüföltem (igen, enyém egy 50 centis cső T idom rajta egy féktárcsával :) szétcsavartam és megnéztem. dsla 148 .... valami, de már olyan rég volt hogy nemtudom. Szóval a gyakorlat az hogy nem kifejezetten foglalkoznak a csúcs állapotával, ha baj van egyben cserélik az egész porlasztót házastúl mindenestűl. Irtam az okait, többnyire nincs pad tesztelni, egyben kapható a cserealkatrész is aminek oka hogy a BOSCH-nál is volt valami trükk hogy nem szabadította fel sokáig a csúcsok típusait és ilyesmi okok. Egyben garis stb stb. Na meg a zsé, meg lustaság :D Jah persze arról nem is beszélve hogy az új csúcsot illeszteni kell(ene) a vezérléshez olyan géppel ami értelmezni tudja a csúcsra a végtesztelés után rákerűlt korrekciós tényezők adatait. Ezzel szemben többnyire csak bedugják és jónapot.
A w-s jelölés a hidegviszkozitást mutatja(0w-25w-ig) 0w-és a 20w-s között nincs nagy kölömbség! A második szám viszont a melegviszkozításról szól a 30 és a 40 között nagy kölömbség van "hígságban" mivel a motor általában meleg vagy is kis ideig hideg érdemesebb a második számot figyelembe venni!
A magyar hőmérséklet viszonyokat figyelembe véve marha felesleges az 5w-s olajra pénzt pocsékolni, a 10w-s olaj -25 fokig jó!!!
Ez vicc es szanalmas de attol fuggetlen marhara idegesito mikor pl lemosom vagy mosatom az autot (ami ido es penz, egy kulso atlagosan 1500ft + egy alapos felni tisztitas 500ft) es lerakom a haz elott es jon, teszem azt egy funyiros aki osszebassza porral es levagott fu szalakkal a frissen mosott autot. Kidobtal az ablakon 2000 -et es addig volt tiszta az auto amig hazaertel. Mt lehett tenni? En ha hallom, hogy zugnak es jonnek el allok...nem is a funyiros gyereket kerem meg, hogy azonnal rakja rendbe az autot vagy fizesse ki a mosst (pedig valamilyen szinten tenyleg jogos lenne de hat ez nem szamit karnak)
CR diesel-ből is van előkamrás!Most is egy nagy tű felemelésével történik a porlasztás,és lényegtelen ,hogy 5 lyukon 6-on vagy 1-en mert ilyen is van és volt is.(tz4k ,kerti kistraktor,1976-os és ugyan olyan 5 lyukon fecskendez mint a bmw!) A porlasztási kép a közvetlen befecskendezésnél fontos csak igazán,gondolj bele ha a dugattyú csak egy azon pontjára fecskendezne mindig mert 3 lyuk beégett! Tévedésben vagy mert itt sem az elektromágnes nyitja porlasztót hanem a nyomás,van egy vezérlőnyomás amit egy elektromágnes vezérel!Gondold el mekkora mágnes kellene 1400bár legyőzésére! Ha a rail nyomásod eltűnik reggelre egy jó darabig tekerhetnéd az önindítót mire feláll az üzemi nyomás és működőképes lesz a rendszer. Természetesen egyetértünk abban,hogy esetenként baromi nehéz kiszedni és sokszor túl sem éri a csúcs. A bmw sok típusának javítható a csúcsa,legtöbb esetben csak szutykos lesz!!! Én magam otthon is takarítottam (nem szakmunka,de a jelenlegi gazdasági helyzetben erre van igény) nem egy rosznak hitt csúcsot amik még most is működnek,a legkülömbféle jelenséget produkáltak! Nem nyitott,nem zárt,csattogott,csak nagy fordulaton nyitott csak,füstölt, meglepődnél,hogy mi ki nem jön a csúcsokból tisztítás után. Nekem nem gyári püfölőszerszámom van hanem én magam csináltam.
Természetesen igazad van abban,hogy elég akkor hozzájuk nyúlni ha bajuk van!!!! Egyre több szervíz ruház be ilyen cr porlasztó diagnosztizáló padokra és állnak rá a javításra itt a környékemen kapásból 3-at tudok,hogy van, pedig ez egy vidéki kis szarfészek ,ahol lakom.
:) Nagyon "előkamrásosan" gondolkodsz. Igen annó fontos volt a porlasztási kép amikor 1 nagy lyukon egy tű felemelésével jutott be az anyag. Ez szokott elkopni aztán "pisilni" és igen elengedni nyomást reggelre. De közvetlenéknél van 5 lyuk, a nyitás jóval magasabban történik és NEM a gázolaj nyomása nyitja hanem elektromágnes húzza fel a nyitó tűt. Porlasztási kép sosem változik, reggelre meg akár el is engedhetné a nyomást hiszen nincs is nyomás, nem is kell, (jó oké maradhat benne de tök lényegtelen) Gyakorlatilag egy benzines injektor működést képzelj el. Magyarán a porlasztó működése lehet hogy ellenőrizhető padon, de a gyakorlatban ez sosem történik meg (van az országban 2 ilyen pad biztos) , ha baja van akkor szedik legelőször ki. Oka is nagyon egyszerű, ha kicsit is tömítetlenség van akkor barominehéz kivenni, gyári püfölőszerszám van hozzá. Csináltam, nem kétszer.
(mergánál saját szememmel olvastam a gyári szervízleírást ami úgy szól hogy ha nem tudod kíhúzni a porlasztót akkor törd össze a szelepfedelet és vedd le a hengerfejet és nyomasd ki alulról géppel.) BMW-nél ezért (is) műanyag :) És már ott tartunk hogy van olyan modell is amiből az életben ki nem veszed a porlasztót ha a motor a helyén van..... Szóval ezért elég azt akkor bántani mikor behalt. Elektromos része szokott meghalni, nyitvamarad, vagy nem nyit.
Az én 28-asomban 222e km van ,longlife olajat használok bele és nem eszi, kb 15e km után cserélem. A gyári bmw longlife egyébként megegyezik a castrol longlife 4-es olajjal, így azt tedd bele amit olcsóbban meg tudsz venni.
Olvasgattam sokat erről az olajkérdésről, valami Longlife 98 lenne jó nekem, de ebbe rengeteg olajfajta beletartozik. olaj Vagy most az én motorkódom az mien? M52TU? Honnan tudom ezt meg? Ne haragudjatok de ehhez abszolút hülye vagyok!
Sziasztok! Meg tudná nekem mondani valaki h mien olajat rakjak az autómba? Ami egy e39 528i 98/8 Fogalmam sincs mien olaj volt eddig benne mert nemrég vettem. előre is köszönöm.
Egyáltalán nem biztos,hogy kuka,tudod vegy és ultrahangos tisztítás,és hogy kapsz porlasztási képet egy beszerelt porlasztóról,vagy honnan tudod meg,hogy melyik ereszti el a nyomás reggelre?
A múlt században ótvar előkamrás merülőforralókon így volt :) Egy d-nél ha ki kell szerelni a csúcsot akkor az azért van mert kuka. Profi diaggal meglepő dolgokat képes a csúcsokkal és képet is ad az állapotukról.
A porlasztók állapotát kiszerelés után az erre a célra készített teszt ezközön vizsgálják.A fékpadon a motor valós teljesítményét mérik,ilyet bármelyik értelmes tuning műhelyben is találhatsz.De ha nincs rendellenes hang,füst,indulási gond,nagy fogyasztás stb akkor teljesen felesleges a csúcsokat mérni!
Egy E38 730d-ben lévő 184lovas motorhoz egy teljes átfogó motordiagnosztikát melyik szervizben csinálnak? Hallottam fékpados terheléses dologról is,talán a porlasztók állapotát mérik igy!?
Ilyesmi érdekelne,tudnátok nekem ilyet szervizt ajánlani? Hibát nem észlelek az autón,de érdekelne a motor állapota.
Mérni kellene egy nyugalmi áramfelvételt pl. Ha döglődik a süni, járathatja fölöslegesen a ventit, ami leszívhatja, de állítólag a mókás navi olvasó is tud ilyen viccet. Esetleg a csomagtér világítás marad úgy? Gyári riogató van benne vagy utólagos? Ha az akksi jó és töltés is van, amit szintén érdemes mérni, akkor hasonló okok lehetnek.
A segítségeteket akarom kérni. Adott egy 530d, nem rég vettük, akkisval voltak problémák nem indult be(5hónapot állt garázsban, most pedig kint van a szabadban). Akksi csere után szintén maradt ez az állapot. Ha 2-3 napig nincs használva, utána kell tölteni. Hétvégén megjárta németet(2000km), de még mindig nem töltött fel a zöld jelzésig. Tapasztaltatok már hasonlót? Ha van vkinek megoldása ossza meg!!!
Üdv! Találtam a polcon egy 13 31 1 740 985 cikkszámú (ez van a címkén, a szűrőn meg 1331-1 740 985 és 986) benzinszűrőt, teljesen új, elvileg a következő típusokhoz jó: http://bmwfans.info/parts/catalog/13321740985/
Gyári induvidual belsőm van de a könyöklő nem csusztatható,hanem nyitható.a nyitható annyiból jobb van rakodó rész,de a csusztatható nekem jobban bejön
még megvan. Gondoltam nyáron (mármint 99 nyarán) még használom na ebből nem lett semmi. szakmámból adódóan le kell mondanom a nyári hobbikról. (laci tudja :) )
Egyetértek Lacival km óra miatt. Mikor a kocsit keresgéltem németben találtam egy e65 30d-t. km óra állás: 93700. utolsó olajcsere 24800. problem: Motorschaden.
régebben belefutottam én is egy e39 30d be. km óra állás 191.000. Megvettem. problémák miden naposak. irány szerviz graz denzel. Computer szerint utolsó szervíz németben xx városban 587.000 km nél. Az autóbol nem tudtak kiolvasni sehonnan pontos km-t. Mindent átírtak. A kocsin mindennel volt gond kivétel a váltó. És nem volt cserélve kinn sem. Szóval sok függ a kocsi előéletétől.
kezdeti 25d furat*lökete ugyanaz mint a tds-é volt annó de amikor az összes d-ben váltottak az eggyendugattyú-hajtókarra akkor változott. Ezért volt némi hasonlóság de nem is hasonlít.
A 25d nem hiszem, hogy tds lenne, a tds m51 a 25d az meg m57. Persze minden motor valahol a másik továbbfejlesztett változata :) A 30d-t 97.12-tól gyártják A 25d-t 99.06-tól gyártják A 30d ha automata akkor a GM váltó 250k körül lefossa magát, a 25d egy kiforrottabb szerintem, több ismerősnek van/volt és nem voltak olyan gondok mint a 30d-nél, persze az is lehet, hogy a 30d-t versenyautónak többen használják :)
A kulcsok eszembe sem jutottak.Nincs bmw diagnosztizáló cuccom,nekem is bmw szakszervízben mondták amit ide írtam! Azért a kilóméterrel vagyok kiakadva,mert 300e felett szinte törvényszerűen autómata váltóbaj,nagynyomású szivattyú és turbó gondok vannak velük,barátok közt is fél milla!Ezt viszont nem a bmw szakszervízben hallottam hanem saját tapasztalatok,és nem 1 autón!
Keresnék olyan kollégát akinek van az e39-be bőr könyöklő .Nekem egy kép kellene amin látni hogy van varva.Vettem egy csusztathatót de be akarom bőrözni.
Köszi az infókat, meg a linket, sok érdekeset olvastam. A haverral még nem tudtam konzultálni, csak átdobtam neki a linket. Ha még lesz kérdés, jelentkezek!
Az automaták neccesek ebben a korban ha nem életbe vágó nem ajánlom! Általában a km-óra állások hazugságok,mindenképp tegyétek bmw diagnosztikai gépre,azon megtudják nézni,hogy mennyit tekertek vissza,valamint FONTOS hogy ne legyen be vitt hiba a lámpamodulban. Az e39-esek 3 helyen tárolják a megtett km 1.fed.számítógép,2.óracsoport memóriája,3.lámpamodul. A legelterjedtebb visszaállítás az óracsoport buherálása,kicsit drágább buli a fed.számítógépet is vissza állítják,a lámpamodulnál nem tudják állítani de ha belenyúlnak akkor nem lehet kiolvasni. Szóval kb.:200000km-ig meg lehet venni úgy 100000-et elszalad különösebb gond nélkül 300000 után már jönnek a gondok! 25d a tds blokk kicsi átalakításából származik cr befecskendezéssel,30d komplett más tervezés. Én 30d-t vennék.
25d-m van, nem versenyautó, de családinak megfelel. :) 25d-30d fogyasztása közel azonos, nekem 7,7-8,5. A 30d erősebb, viszont az automata váltója ugyanaz, de a 30d-hez alulméretezett és hamarabb halhat. Manuálnál nincs ilyen gond. Kannás olaj felejtős a fosvágennel ellentétben. De mégtöbb okosság pl:
Dízel E39-est szeretne venni az egyik haverom és neki szeretnék segíteni. Most nem szeretnék sokezer hozzászólást végig olvasni ezért gyors kérdésemim a következők: 525-ös, vagy 530-as? Melyik jobb konstrukció? Tudom,h az 530-as jobban megy,de megbízható-e, esetleg megbízhatóbb-e, mint a 2,5-es. Most 1.6-os Passat-ja van 105LE-vel és kevesli....:) (nem csoda) és szeretne erősebbbet, de azért nem 15l-es fogyasztással, ezért dízel. Hosszas keresgélés után döntött a BMW-nél. Én sokat utaztam az előző szériás dízellel (525TDS, 92-es volt), meg E36-os 325TDS-el, de E39-ben még csak nem is ültem.
Legyetek szívesek elmondani a véleményeteket pro és kontra.
Valszeg csak bruttó áron fogják odaadni mert cég nevén van és számlával tudják csak eladni független attól, hogy te magánszemélyként veszed meg és nem tudsz áfát visszaigényelni. Lehet, hogy lehet trükközni valamit ha nem kérsz számlát de nem nagyon valószínű.
Nem. 3x kellett ráolvasni, mert 1-2 alkalommal aznap rendben volt több indítás után is, de másnap első dolga volt jól láthatóan kihelyezni magát folyamatosra, aztán az utolsó ráolvasás után helyre állt a rend. Indítás után szépen rendre elalszanak a lámpák. 1. World of Würth 2. MODIC 3. WOW megint
Nem tudom, hogy volt-e szerepe, hogy cserélve volt az a zsák és lehet, hogy nehezen aklimatizálódott. :D
Az tiszta volt, hogy saru le, ha lufit szerelünk, de az ördög nem alszik. Nekem még volt mikor turkálás nélkül is bejelzett a lufi, de egy ideje jól viselkedik. :)
Nekem is volt tds-em,közel 1 mill. km volt benne, én 250ezret tettem bele,csippelve is volt,egy adagolócserén kívül soha semmi baja nem volt,nem füstölt,nem ette az olajat,télen is beindult,pici kartergáza volt de nem vészes!Mindezek tetejébe digitális volt a gázpedálom is!:D (1,0)
Igen,nekem elkezdte néha felforralni a hűtő közeget:(Vízpumpa,termosztát,hűtőradiátor,sapka,majd kínomban autó csere!A hengerfej erre szakosodott neves szervíznél vizsgálva,semmi baja,a hengereken még látszik a gyári hónolás!!!Össze rakták és a mai napig megy ezzel a hibával.Nem leszólni akarom,csak már ó divatú a működési elve,teljesítménye,de fénykorában rakétaként ment,ezt azért nem felejtem ám!
na igen, énis voltam elötte tds, a hozzá társuló most hol folysz hol repedsz hol nyomod a csövet stresszel :))) Nem azt mondom hogy a "d"-k egy olcsó mulatság ha baja van ezt én tudom a legjobban de mégis egy más világ. És 4,5 éve minden reggel ugyanúgy várom hogy beleüljek. Hát ez a külömbség...
Csak úgy nem lehet egy motorra két turbót illeszteni, ha különböző méretűek. Nagyon komoly vezérlés kell hozzá, hogy működjön is. Duplázni a lovak számát csak levegővel szintén sántít. Nagyobb csúcsok kellenének, nagyobb adagolóelem, nagyobb intercooler...
Értem amit írtál,el is fogadom,megjegyzem városban történt az action,120 fölé nem mentünk,ezért nem kétlem hogy arra felé már ki jön a köbcenti és nyomaték különbség,de azért nagyon meglepődtem ezen,mert mindenki csak röhög hogy négy henger meg 136 lóerő,nekem volt tds is,nem lehet egy napon említeni vele!Rakjál rá bi turbot,igaz nem olcsó ötlet,de odabasz és azt még lehet csipszelni szerintem 230 lóerő köré!
Az jó lenne. :) A részleteket megírnád nekem e-mailben? De akár itt is mehet. Hátsó spoiler is menne? Azt hiszem, hogy az gyárilag ragasztóval együtt van a csomagban.
Az kevés neki :) De nem is az a baj hanem a VP44 :( Gyújt nélkül nem keringeti benne a hűtött gázolajat. Bár nem valószínű hogy ebben az 5-6 másodpercben fog megfőni de .....
Az 520d-n a szűk keresztmetszet az öklömnyi GT15-ös turbója. (golfososok most röhögnek:). Egyszerűen annyirra szűk hogy egy normális chip-et nem lehet rá irni mert nem fér ki rajta a füst, folytja a motort. 4 éve várom hogy leessen hogy kicserélhessem egy 20-asra legalább de az istennek sem :) Szerintem túléli az autót. A motorból ki lehetne hozni bőven, de ha ráérsz olvass vissza hozzászólásaim között pár évet, volt már főtengelytörés és egyéb nyalánkságok :) Összevetve az 530d automata (184ló) ha ellenfél akkor ott nincsenek meg a lovak. Egy jó 20d még a pici turbóval is jó chippel (powered by Én) maximum 160 fölött engedi el az automata 30-ast, ennek az oka mindössze annyi hogy a 20d difije rövid és halálba pörög hamar, de erre is van megoldás a 30d manuál difije plug&play felmegy és akkor lehet nyugodtan nagytempóban messze olcsón. Mivel nyáron éjszaka többször is megjárom a nagyvizet délen ezért nálam is ez a következő projekt.
A 375e az szép! ezek a motorok úgy mennek a halálba lassan hogy egyre nő a kartergáz ahogy kopik a gyűrű/henger. Mérni kéne egy kompótot. De a fogyi is egyenesen arányos a kopottsággal. Ha egy óraszerint 150 tempomat hosszútávon kijön 5,8-ra akkor gyári még. Felette már hmm hmm kategória, de nem azt jelenti h rossz de tuning helyett egy gyári állapotra hozás jóval ésszerűbb.
Ha korrekt lettél volna, beleírod a felületi karcokat is, mert az orvos vidéki volt, és egyébként is csak vasárnaponként használta a templomig, oda meg a gesztenye fasoron vezetett az út. :)
Szerintem a banki visszavett kocsin van a hangsúly. :) Pár biztosítási csalás még belefért a visszavétel előtt. No meg ami eladható volt, azt kivették és bontottra, vagy sérült elemekre cserélték, mielőtt leadásra került. Ez a trend itthon.
Még valami!Ha valaki keres Hardy tárcsát,van egy új 18 gurigáért odaadom,mert én is ennyiért vettem,de az én 20dmre nem ez kell!A száma 7 512 619 bmw jel benne van,szerintem 525d,530d de egy telefon a bmw-hez és megmondják a tutit!
Hát igen,általában mért körön vagyok:),de már majd három év alatt kitapasztaltam hány kilós vagyok a chip tuning révén!Volt negatív és volt pozitív meglepetésem is.Egyszer 2.Golf 180- nál láthatóan eltávolodott,az szar érzés,igaz olyan feketén füstölt hogy az már az okádék kategóriát is túlszárnyalja,a másik meg Szekszárdon egy face lift előtti dízel e 39 amiről sejtettem hogy nem tds,de nem is gondoltam hogy automataváltós 530d.Megkérdeztem a szakit milyen moci van benne,természetesen nem gőgősen,inkább csodálkozva,nagyon meglepődtem...Ígyhát,már nem megyek ész nélkül,meg sok a váratlan trafi is!Tehát ettől függetlenül lehet kormos az egység!Lehet ezt orvosolni egyébként?Anti-koksz?Az átkosban anyám szokta burogatni az olajkályhába:)375000 van benne,haveromé volt,kb.220000 ami itt ment bele,ki tudja volt-e rajt turbó cserélve???Az ünnepek miatt nem tudok alákúszni,de jó lenne ha csak cső probléma lenne,de halkan meg kell jegyeznem,most beleülök,kimegyek valamerre és ha felmelegedett letrepnizem gond nélkül megyek vele végsebességgel,ugyan így nyáron,jelentkezik a probléma!
A diag azt fogja mutatni hogy melyik nap milyen km óra állásnál mekkora fordulaton hány milibár töltőnyomás volt ami neki nem tetszett. Szokott lenni nálam is 2-3 ilyen bejegyzés.
Rohadt idegesítő tudom, nekem már reflexből ment 170-nél ha betiltott, kuplung kinyom, motor leállít, vár pár másodpercet, újraindít és ismét finom gáz 150-ről :)
Jobb helyeken egy egyszerű műszerrel meg tudják mérni a vákumkört (mert a turbód nyomását a vezérlés a vákumos beavatkozószervek segítségével végzi). Vagy leragad a geometria, le van kormolódva sok városi használat miatt. Bár ez azszem rád sem vonatkozik :) ( de pl vezettem pár mindengyalogostátenged szabályhuszár dízel bmw-jét, hát rettenetsesen be tud lustulni egy szívódízel teljesítményűre ha nincs néha kiégetve)
Fater a Volvo-t Ceglédre hordja, nem olcsó, de korrekt. Én a BMW-m az Nt-autóhoz hordom. Szerintem egy próbát megér, de javítás előtt diagnosztika, és ajánlat.
Ha szakiknál tartunk nem ismer valaki egy olyan embert aki über profi VOLVO S80 ban? Haverom már 200e nél tart forintban de a kocsi már 1000 sebből vérzik. Olyan hibái is vannak ami eddig nem volt. Ivanicsnál kezdte azt ne ajánjátok. Budapest és Budörs környéke kellene mert olyan állapotba került a kocsi hogy nem mer elindulni vel hosszabb távra...
Webasto,BMW power!Köszönöm a segítséget,a héten alánézek a turbó környékén zajló rendelleneségeknek!Sajnos közhely a Márkaszervízek anyagiassága,belőlünk élnének,de sajnos beszűkült gondolkodásmódban és felsőbbrendű hozzáállással!Az első Bmw amit vettem,egy nyolc éves E-34 520i volt szervizkönyves,gondos korekt tulajdonossal.Ő mindenért vitte a szervizbe...Hazahoztam,másnap kíváncsiságból műanyagburkolat le,gyújtótrafók ki,lássuk milyenek a gyertyák!Hát pofára estem!Felháborító módon három új,három régi.Akkor megfogadtam,kerülöm a szervizt,névtől függetlenül!Pellérden a Somogyi János igazi szaki,jó ember,odaállhat mellé az ember,nézheti,válaszol mindenre,ha valami drága dolog kell,nem az a lényeg hogy nála vegyél,akár bontott dolgot is beépít!Visszatérve már másfél éve megvan a belassulós probléma,nagyon zavaró mikor sietnék...Ha Modic-ra van téve a gép mutathat valamit ezzel kapcsolatban?Üdv!
Üdv Ez a jelenség az amikor aztmondják hogy: betilt, vagy letilt. Felszalad a turbónyomásod az előirtnál egy kicsit magasabb értékre és ezért betilt és cammog 80-100-al max. Lehet egy eresztő vákumcső is igen, vagy lekormolódott geometria miatt lassú turbó szabályzás. Vákumot kellene ellenőrizni, és vákumcsöveket. Genya mert egy lyukas motortartó bak miatt is veszít vákumot. ( talállkoztam a problémával sajátomon is de igazából nem kutattam okát mert csak nagyon extrém használatkor jelentkezett)
Hasonló gondokkal küzdöttem 530D vel. Győr BMW 2 órás keresgélés után 842.000 HUF ajánlatot adott majd vonyarcon BMW 4000 HUF ért orvosolta a problémát. Oka 1 db vákumcső elöregedett és meleg motornál elengedte a nyomást. A probléma nagyon időszakos volt még meleg motornál is (így 4 hónapot szenvedtem miatta) de ha belassult akkor az autómata váltó is össze vissza kapcsolgatott. Addigra már kicseréltem kínomban az összes szűrőt, légtömegmérőt, váltóolajat (részben) meg minden hozzáférhető kütyüt. Vákumcső csere után a kocsi olyan volt mintha chip tuningot kapott volna... Szóval nézd vagy nézesd meg a vákumcsövek környékét.
Sziasztok!20d-nél tapasztalt jelenség:full gáz,aztán dugulás jellegű belassúlás,nem akar menni tökig nyomot gázpedállal,kinyomva a kuplung,vissza alapjáratra,kicsit ketyereg aztán megindul és megy mint a dög...De csak nyáron van a jelenség,ilyenkor kb plusz 20 celsius alatt semmi bajom vele!Természetesen alap a gázolajszűrő csere,levegőszűrő csere,kartergázszűrő csere,tankból az üzemanyag szivattyú alján a szűrő tiszta!Találkozott valaki ilyen jelenséggel?375000 km van benne, már harmadik éve használom és szeretem.
Eladnám e39-ről 4 db styling 49-es 8x17-es felniket.A felnik mint ahogyan a képen is látni abszolutt hibátlanok.Karcmentesek,és gény szerint gumisnál megpörgethetőek. Van még 4db felnim ezek is hibátlanok,karcmentesek.Ezeken van elől 2db bridgestone 235/45/17-es gumi 6.5mm,hátul 255/40/17-ez is bridgestone 5.5mm-rel. Rejtett szeleppel.A saját autómról eladóak. http://kepfeltoltes.hu/091224/5fe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nekem is volt ilyen: síelni mentünk Olaszországba, elköszönt egy ABS jeladó, onnantól ABS és ASC nélkül jöttünk haza. Mit mondjak: jó téli gumi kell (meg ha valaki ilyen helyre megy, előírás szerint csomagtartóba mind a négy kerékre való hólánc). Az ASC induláskor segít, az ASC+T meg befékezi a kanyarbelső hátsó kereket és elveszi a gázt ha (sebességtől függő) kerék forgási sebesség eltérést számol. Elvileg. Mert amúgy ez nem publikus. Bár most szert tettem egy érdekes tapasztalatra: akku lemerülés miatt megbolondult az autó, és elkezdte menet közben fékezni a bal hátsó + átlósan szemben a jobb első kerekeket. A műszerfal karácsonyfa természetesen, minden világít aminek ilyenkor kell. :) Szóval nem biztos, hogy az ASC+T csak valamelyik hátsót fékezi meg. Majd a MODIC megmondja a tutit.
ASC nélkül, 20 centis hóban, éjjel 1-kor, szakadó hóban, és egyedül a pályán, élmény volt hazajönni a szlovén autópályán az E39-el még 2007-ben. Gyakorlatilag én voltam ott az első hókotró. :) Udinénél lezárták az A2-est, ekkor választottam Szlovéniát. Persze útközben romlott el az ASC, Ljubljanáig bírtam idegileg, végül ott aludtam, de örök élmény marad. DSC valóban biztonságosabb, de a 10 centis koszos hókása ellen az sem jó, csak a fronthajtás. :) Vagy az x drive, de ezt majd Borgasz elmeséli. :)
Ja-ja minden kereket fékez ha ugy gondolja.Ennek is van jó oldala meg rossz is.Én szeretem,mert stabil az autó,de aki pörögni akar az meg simán kikapcsolja:-)De ki lehet kapcsolni és akkor csak a nyomatékot veszi el ,a kerék fékezést nem bántja.
Szerintem erezhetoen jobb a dsc. Az E39 asc-s, az E46 dsc-s. Az otos viselkedeset mar ismertem, a harmassal ez az elso telem, szokatlan is ahogy reagal:-) De jobb, az biztos
Én autóban töltöttem tegnap a délmagyarországi bolondokházát, és meglepődve tapasztaltam, hogy a 205-ös Michelin Alpinnal szerelt E39 milyen kezes bárány a hegyi letaposott / le nem taposott hóban.
Egyedül a kanyarodás + gyorsítás nem meg egyszerre, érdeklődnék azoktól, akiknek volt ASC-s meg DSC-s kocsija, hogy mekkora a különbség a kettő között?
Azon viszont nagyon meglepődtem, hogy tegnap és ma milyen helyeken elmentem a feleségem E46 18d touringjával ( most vettük, ez adta meg az ihletet nekem is a cserére, nagyon bejött az autó ) . Igaz a téli gumikat is kb két hete vettem rá ( GY UG7+ ) és azoké is az érdem, de komoly meredek emelkedőkön is úgy forgolódtam és úgy gyorsított mintha nem is letaposott havon mennék...
Nekem kizárólag csak kézi váltós bimmereim voltak, hármasok és ötösök. Én az automatáktól ódzkodom, bár mostanában egyre nehezebben viselem el a forgalmi dugókat és párszor megfordult a fejemben, hogy a következő automata lesz. Félek azonban, hogy megbánnám, mert szeretek vezetni, váltani. :) X Drive nekem is jól jönne az Alpokban, kiváncsi leszek, hogy mi lesz a tapasztalatod vele.
Ráadásul xd-t írtam, nem is xi-t:)
És még csak nem is E91, hanem E46:) ( de abból-mint írtam- az utolsók közül, 2005 utáni )
Ugyan nézegettem egy 2000-es 330xi-t, nem is volt drága ( 1,5 millió ) , de nem volt szimpatikus, túl sok olyan extra hiányzott a felszereltségéből amit szeretnék.
( cserébe hátul integrált gyerekülések voltak benne, amit nagyon szeretnék:) )
Én kivettem, zárásra ( 17 óra ) odavittem a műhelybe és reggel 9-kor hívtak, hogy kész, megjavították a motort, mehetek érte.
Tudatosan kerestem, ilyen még nem volt és nagyon szeretném tartósan kipróbálni.
Még a váltón gondolkozom, mindenki próbál lebeszélni a kéziről
Majd kiváncsi leszek a véleményedre az E60-ra történő váltás után. Én még ma is nosztalgiázom az E39-ek után. 2 is kiszolgált. Azokért az autókért rajongtam.
Ezen a fűtő ventilátor cserén én is átestem anno. Természetesen én is télen. Persze nem én cseréltem, ahhoz nem értek. :) Viszont kb. 2 napot vadásztam ventillátor után Toszkánában, miközben xarrá fagytam az autóban. :)
Az xd véletlenül jött, vagy tudatosan kerested az összkerékhajtást? A 3 literes motor jó választás, összkerékhajtás nélkül még gazdaságosabb is lenne, mint az eladásra váró E39 525d.
19440-es kommentem:-) Tudom, hogy hianyoznak, de gyorsan talaltam ki es ebben a hoban nem tudtam lemosni, most meg a futes miatt szetbombaztam a belsejet es meg ossze kell rakni.
Az új tesó alatt mit értesz? :) 3. gyerkőc, vagy E60? :)
Korrekt, hogy valós a futásteljesítmény. Szívből remélem, hogy találsz olyan vevőt, aki az eszére hallgat és nem a szemének hisz. Ergo nem dől be a hasonló évjáratú E39-ek visszapörgetett 150 ezres futásteljesítmények és a kamu szervízkönyveknek. Azért a képek hiányoznak. :)
Ha valaki azt tervezi, hogy valamiert ( pl mert elromlott a futesventi motorja- mikor maskor, mint telen, meghirdetes utan) az jol gondolja at es pihenjen ra:-) Nem mondom, az also szonyeg csereje nagyobb szopas volt, de ez se leanyalom:-)
( és E39-re megy és ez 74-es agyméret, tehát e34. e60-on stb-n volt szettel nem érek rá gumit le, eszterga, gumit fel dologra. e36, e46-al meg ne is viccelődjünk bár van pogácsám alá. Köszönöm).
Ha valaki szeretne szabadulni 4db e39 gyári alufelnijétől téligumival szerelve amit csak plug&play fel tudok rakni akkor itt az alkalom vevő lennék ! (és persze nem ráz/üt, és a gumi akár új)
Új tesó érkezése miatt eladóvá vált az autóm. Nem azért mert az enyém, de ha valaki ilyet keres annak csak ajánlani tudom. Vigyáztam rá, rendben tartottam, a km nagy része autópályán került bele ( de ott is tempomat 130 . Tényleg, az ember két gyerekkel a háta mögött nem rohan sehova )
A minden 2. olajcserénél történő szűrőcsere megfelelő szerintem is. Az kb 30 000km. Én legalábbis nem megyek 15-nél többet, bármit is írnak. Szerencsére az, amit kidobtam, nem volt vészes állapotban, még volt fehér rész is rajta. Csere természetesen házzal együtt történik.
Én csak az omegában lévő szűrőről tudok nyilatkozni.A bömösökben nem tudom miyen kivitelű a kartergáz szűrő.Nekem a gyári szervízkönyv minden 2. olajcserekor írja a kgáz szűrő cserét.A szűrő sűrű,valamiféle szövetszerűséggel fogja fel az olajpárát.Az előző tulaj nem cserélte,eltömődött.A turbinatengely alól a vákum kiszívta az olajat,a tengely nem kapott kenést,persze tönkrement.A motor meg a benyomott motorlolajat égette el,magyarul pár fordulatig a motorolajjal működött. Azt gondolom,hogy nem véletlenül van benn ez a szűrő,úgy hogy nyilván cserélni kell. Nekem olyan mértékben el volt tömődve,hogy a szelepfedélben állt a motorolaj. Nyilván a hivatalos opel márkaszervízben erről a szűrőről nem hallottak.
egyébként itt vettem a turbót: www.langex.hu 3nap alatt meghozták. Amióta felraktam azóta mentem 76k km-t,akkor van még 130k körül:-) Vigyázok rá,hidegen nem hajtom,hagyom visszahűlni,stb.
Kösz a gyors választ.Én is erre gondoltam.Az olajfolyás nem vészes,simán elmegy a vas utántöltés nélkül két olajcsere közt,csak a gumipogácsa nem szereti..
Üdv Mindenkinek! Tanácsért,segítségért kereslek Benneteket.A keresőben nem találtam semmit amit használhattam volna. Van egy 2,5-ös BMW motoros turbó dízel omegám,ami közös nyomócsöves. Az információk szerint 525-ös bömösből vette át annak idején a GM. Már hajtom a vasat majdnem 4 éve,túl vagyok egy turbó cserén,gyárit raktam bele,az árát hagyjuk :-( Az előző tulaj nem cserélte ki az előírt időben a hengerfejen lévő kartergáz szűrőt,ezért volt a csere. A mostani gondom az,hogy a turbón a levegő oldalon lévő csőnél olajfolyás van tömítetlenség miatt.A turbó csonkon csak egy peremes kiképzés van amire rámegy a levegőcső és itt csöpög az olaj. Kérdésem,hogy ismeritek-e ezt a problémát és a megoldását? Bilincs,stb. nem fér el,a cső épp hogy rácsúszik a csonkra.Sajnos az olaj éppen a motortartó bakra folyik,emiatt már cserélnem is kellett. Előre is kösz,üdv:kettőésfél
Ma vett a család egy 530DA típusú vadállatot! Mindent összevetve nagyon jó gép. Amivel problémám volt az a TV, elég zavaros volt az adás, próbáltam állítani rajta de nem tudtam. Ebbe kérnék segítséget!!!
A másik az állítható futómű lenne. Milyen beállítást javasoltok a madzsar utakra??? Egyenlőre ennyi lenne, a további tapasztalatokat majd később.
BMW e38 750i-röl 334x32mm-es fék 2 dugós nyereggel! Ez a legnagyobb fék 7-esen plug and play e38/e39-en! Használható tárcsákkal betétekkel! Csak komplett eladó!
Szia! Én sokáig hirdettem, de olyan idióták jöttek megnézni, hogy inkább levettem. Még mindig eladó egyébként. Ha érdekel a dolog: harminc228tíz02 üdv:pumukli
A xenon nem gyári benne, és igényelne némi ráolvasást is, mert a lufi és az ASC is bejelez. Vagy cserélték, vagy mókolták a műszeregységet, vezérlőket...
Van egy garnitúra 16os styling 33-as felnim eladó e39re. Nyári gumik vannak rajta, 2 jobb, 2 gyenge. Ha valakit érdekel, mailben küldök képeket. Ára 40 pénz.
A multkori fűtésproblémáimat, hála az égnek megoldottam!
Elég érdekes volt a hiba.
Az előző tulaj rendszeresen szervizeltette a kocsit, bmw szakosodott mühelyben. Valszeg szándékosan átcseréltek két csövet a fűtéscsapon. Gondolom a tél beáltával, orvosolták volna a hibát jó pénzért.
Én is kérdeznék. A 39-esemen az ajtónyitvafelejtés warning ellenőrző panelen a kocsi bal hátsó sarkánál kigyulladt egy piros lámpa sípolás kíséretében.
Ezt valaki csipőböl be tudja azonosítani?
Ha jól emlékszem fékezés közben történt.
Logikusan a bal hátsó lámpában a féklámpa működésének rendellenességére tippelnék. Vagy mit jelez ez a jelenség?
Reggel nem volt senki akivel tudtam volna ellenőriztetni, hogy világít-e a féklámpám, nem sokára ellenőrzöm, csak nem találkoztam efféle jelzéssel eddig és érdeklődöm.
Önmagában a szervizben a polcról levett BMW dobozos gyári lendkerék 200e. Így már megfelel? :) Jó fél éve kértem rá ajánlatot itthoni alkatrészforrásból, a kettős tömegű Luk 75e volt akkor. De ehhez ismeretség (a kedvezmény miatt) és némi utánajárás szükséges. Ennek ellenére úgy látom, kicsit túlragoztuk a témát, mert nem annyira egy konkrét alkatrész beszerezhetősége volt a kérdés, hanem hogy ha valaki rendesen karbantartja és korrektül megcsináltatja az autóját, akkor jobban jár ha megtartja, mert a beleölt pénz az eladási árakban nem érvényesíthető. Illetve megfordítva: aki használt E39-et vesz a mostani árakon, az számítson arra, hogy ebben a korban olyan fél milla környéki javítási költség alsó hangon kinéz az első fél évben. És erről nem az autó tehet.
Hát igen,ennyi idősen jönnek elő hibák,de ha bele gondolunk 10 évig nem volt semmi vele,egy jó fosvágenre simán 2x ennyit kell költeni csak apránként.a kettőstömegő lendkerék az nem olcsó,de én se tennék rá simát,nem hiába van az rajta.Meg ha jó lesz nem szabad eladni,mit veszel helyette?Én is Eladnám az 530 dénesem,de mit vegyek helyette?e 60-at biztos nem vennék saját részre,vettem 2 db-ot, kintről eladásra,de tele vannak hibákkal.
Miért is? Nem véletlenül találták ki a mérnökök a kettős tömegű lendkereket. Ez kb. ugyanolyan tipp, mint hogy az egyszeri bmw tulaj inkább cseréltesse ki a kormányművet a Servotronic helyett a simára, mert az olcsóbb. De akkor minek vett E39-et, ha nem tudja/akarja normálisan szervizeltetni? Egyébként ugyanitt van elvileg megfelelő alkatrész is: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BMW_5+Series_523_2.5_1999/p/Car-Parts/Transmission/Clutch-and-Associated-Parts/Flywheels Értem a segítő szándékot, és meg is köszönöm, de asszem ezúttal nem ez volt a kérdés.
Az élet nem ennyire egyszerű persze. Annak ellenére, hogy az autóm megkapta a nálam töltött 4+ év alatt a kellő törődést, mostanra kezdenek előjönni olyan problémák, amiket megoldani nem két fillér. Ott az aktuális kuplungprobléma, mostanság érezhetően megcsúszik, tehát csereérett, viszont ha nem cserélem a kettős tömegű lendkereket, akkor fél évig, egy évig együtt lehet vele élni, de nem lesz tökéletes és csak elodáztam a kérdést. Csak a lendkerék 200e környéke. Előjött az ABS computer döglődése is, az is alsó hangon 150-200e. Most egy hasonló, 10 éves 523i eladható jó esetben 1,2-1,5 milla környékén. Ha levonom az aktuális javításokat, akkor nem éri meg eladni, ha megcsináltatom, akkor meg nem adom el.
Hát igen,az a baj,hogy vesz egyett 1m-ért,de 1 hónapon belül még kell dobni több száz eft-ot.És soha nem lesz jó,mire kész lenne meg utálja,és eladja.Utánna meg azt mondja majd mekkora szarok ezek a bmw-k:-(
Inkább a szívverésem vazze. Ne ijesztgessél ilyenekkel! :) Hátsó biztonsági övcsatot kell cserélnem vizsgára. Nem lehet beledugni az övet. Nyugtassatok meg, hogy bontva csak szar van, mert cserével együtt 20 ezer forint az új.
Első féktárcsák+betétek munkadíjjal 60 ezer. Nem elég, hogy csináltatnom kellett, ráadásul ennyiért Delphit tettek bele. Ez az ő olvasatukban minőségi gyártmány. Persze, mikor máskor legyen disznyókóros az ember, mint amikor lejár a vizsga. Így mulat egy magyar úr - külhonban. :)
Elképzelhető lenne a vizcsap is, ha jól tudom kettő van belőle (oldalanként) Ha jól figyeltem meg mikor hidegre vált, mindkét oldalon hideget fúj.
Tehát mikor reggel beinditom az autót, a fűtés tökéletesen műkszik, még el nem éri a beállitott értéket. Ezután csak szakaszosan kellene adagolnia a melegvizet, de valamiért megáll a vizgeringés és kihül a radiátor.
és mikor megint jéghidegen indítod van fűtés? (értelem szerűen mikor már melegedik a víz) egy másik klímapanel megoldaná gondodat sztem, nálam a venti csak kb fél fokozatig tudta feltornázni magát hiába mutatott a kijelző full állást, és a klima gomb is csak világított de a kompresszort nem kapcsolta, miután mindent ellenőriztünk, más nem volt hát panel csere és lám venti lefujja fejemet és klima is okés volt egész nyáron. vaterán lőttem zsákbamacskát 12e. Esetleg még annyi hogy az elektromos fűtéscsap is képes megszorúlni, kalapács.
Ajövő héten ráugrok a cserére. Valszeg a fűtésemmel is bibi van. Olyat csinál hogy ráálitok mondjuk 24 fokra, majd miután elérte azt, elzárja a melegvizet. Eddig oké. Miután lehül az utastér, nem kezd bele ismét a fűtésbe.
Az előbb cseréltem ki a kartergázszűrőt, kb 1 órába telt, mert szenvedtem a csavarokkal. A kis szűrő tele volt és meg volt keményedve. Szerintem volt már cserélve, mert a csavarokon látszott. Most 190e km van az autóban.
Bmw e36 323i 96.10. komplett motor+compjuter+ews+gyújtás kulcs+váltó+kardán+difi.160ekm-Angol autóból!Van hozzá 25i szivósorom injektorokkal.Más nincs már!!!204548727
Ati! Én 148e km-el vettem az enyémet, és már akkor is "vedelte" az olajat, mindenféle látszat nélkül. Mindenki olajlehúzó gyűrűt emleget. Állítólag sok M52 ebben szenved.
Régen szintereztettem,de nekem nem tetszik,mert túl húsos a festés.Simán leszoktam fújatni,fényezővel.Mindig szép szokott lenni.Titánsilber metállal,szerintem az szép felnire.Van e65 gyári felnim de 18"-os nyári gumikkal.Vagy e60 trapezoid 16",vagy,5 spoky e39 17"-os.
Alapjában véve miért nemjó ha egy kerék nagyobb átmérőjű?
Én 680mm-es átmérővel jártam tavaly télen (225/55r17, mert épp az volt...), nem ért bele sehová. (normál et20-as felni) A km óra gyári csalása eltünt, ha 160-al mentem akkor a gps-is pontosan annyit mutatott. Tudom hogy megváltoztatja a gyári futómű geometriát ésatöbbi, de különösebb hátrányát nem véltem felfedezni. Mellesleg a magasabb oldalfal miatt komfortosabb, és védi a felnit. Ja, meg persze ki is nézett valahogy a jármű :) Utána a nyári 235/45 szekérnek tünt és ismét 160-nál jó ha 154-et megtettem egy óra alatt.
Példa: 225/55/16 225: a futófelület szélessége milliméterben 55%: a 225mm-es futófelület 55%-a az oldalfal magassága 17 coll a keréktárcsa átmérője
Az e46ra ahogy gumibolton nézem, ilyen 205/55/16 a gyári méret. Ennek a 225 széles megfelelője a 225/50/16 lenne. Így egyezik a külső átmérő. Magyarul az e39 gumi cirka egy centivel magasabb mint kéne, így kevesebbet is fordul ugyanannyi táv alatt.
A táblázatban a 17es, sőt a 18as kerék is nagyjából (1-2% eltérés lehet max) ugyanakkora magasságú, mint a 205/55/16. Ahogy növeled a felni méretét, úgy kell egyre peresebb gumit választani hozzá...
Csak a gumit tenném át. A felnit elvitték a kocsival.
az ajtóban néztem 225 szélességet ajánl de magasságban alacsonyabbat. Viszont ha aszt veszem hogy akár 17' is lehetne rátenni akor magasságban is beleférne az én eszem szerint.
:) Na jó, a max eddig 9,8 volt. Nekem is Steptronic, 235 és 255-ös gumik szintén. Sajnos ez full város, mindennap csak dugó. Csepel, Lágymányosi, Fehérvári út. Reggel és este vissza. 90%-ban ez, plusz ugye hétvégi élményautózás kisebb forgalom mellett. Amúgy a nagy átlagom városban 8,5.
A 10-hez már brutál dugó kell, nem? Nekem 8,5 főlé még nem ment, pedig touring és step. nagy kerékkel (235 és 255x17) Ma viszont felkerültek a téli 16os kerekek, teljesen másik autót kaptam velük. :) Olyan komfort lett, hogy az kész. :)
E39 525D mennyire bírja a tuningot? Gondolok itt egy 70 lóerő többletre, melyet nagyobb turbó, chip okoz. A gm váltó gondolom, egy gyenge pontja lehet, de mire lehet még számítani szerintetek?
Én utcán gyári bmw olajat használok (asszem 5w 30), ami egyébként megegyezik a Castrol LongLife4 olajával. Mindkét olajnak kb 2400-2500Ft körül van literje, szerintem simán megér annyit és elég 15-20e kilométerenként cserélni, attól függően hogy használja az ember és nekem nem eszi az olajat, 220 van már benne. :)
Venni kell egy bontott motort 150 körül, és akkor nem kell az olajon tipródni...:)
A mi vedelősünknek ez lett a vége. Egy hétvége alatt átcsavaroztam neki, azóta örül. Mondjuk e36ból volt a donor, így a kartertől kezdve szinte mindent át kellett rakni....
van vkinek esetleg tapasztalata légrugós E39 ültetésében? Rendeltem állítható KW gólyalábkat előre+hátra gátlókat. Jelenleg elől kb 4cm, hátul 3-4cm az ültetés, de lehet, hogy tavasszal még ültetném kicsit. Amikor átállították a hátsó magasságot azt mondták, hogy az ültetés miatt hamarabb eldurran majd a légrugó, de amennyire én néztem a légrugó mindenhol ugyanolyan anyagból van így mindegy, hogy hova emeli az autót, ugyanannyira van igénybe véve az oldalfala. De persze lehet, hogy tévedek...
Akkor már csak azt kellene megtudnom, hogy kihez vigyem :-) Mindegy hol van, mert elviszem a világ végére is :D Leállításakor a csörgés mintha nem elölről jönne, de megnézem alaposabban is. Amúgy köszi a választ.
diag alatt egy átfogó átnézést, igen diag géppel megfelelő kézben :) Irod itt a nem éppen szép kartergázt, az ingadozó alapjáratot, csörrenő lendkereket stb. Lassan benyújtja a számlát ha nincs odafigyelve rá. Diaggal lehet következtetni a porlasztók állapotára, lehet hogy egy rendetlenkedik, vagy a légtömegmérőre stb stb stb. Leállításkor honnan jön a hang? Több d-nél elöl a szíjfeszítőnél nyikkan egy rondát leállításkor mikor hirtelen megáll a főtengely de a kiegészítő cuccok még forognának egy kicsit és meghúzzák a szíjat. Nagyon becsapós ezis.
Köszi a választ. Az izzókat mindenképpen párban cserélem.
Az mit jelent, hogy átfogó diag? Gondolom nem csak a computeresre gondoltál. Vagy igen? Azt sejtettem, hogy a "sima" olaj + szűrő cseréken kívül előbb-utóbb kell rá költenem, persze nem mindegy, hogy mennyit és milyen időközönként... Tudsz ajánlani valaki szakit, ahova érdemes lenne betérnem vele?
Egyszerűen "kiégett" a xenonod, ne vesztegess időt méricskélésre, "izzó" csere. És sajnos párban. Meglepődnél ha a kiégett helyére tennél csak újat mennyire fényesebben világít mint a másik ami jónak nézett még ki. Hát nem akarok rosszmáju lenni de autód most kezd belépni egy kis pénztárca nyitogató stádiumba...most kéne neki egy átfogó diag, szervíz mert késöbb megbosszúlja!
Tartós menetben függőben kell állnia. Úgy van megcsinálva a mutató, hogy a függőlegesből állásban is 10 foknyit meg sem moccan. Szóval kb. 83 és 93 fok közt mindig függőleges. Egyébként a km óra titkos menüjéből elő tudod szedni a pontos vízhőfokot, meg sok mást is. e39.hu-n van leírás az aktiválásról...
adott egy 2004es 320d touring, 16:9 navival. Azt csinálja, hogy néha elmegy a kép, aztán azonnal visszajön, de a rádió hangja folyamatos eközben is. Mi lehet a probléma megoldása?
A xenon csöveket párban illik cserélni, mert a használat során változik a színhőmérsékletük. A csövek élettartama viszonylag kis szórású, hamarosan a másikat is cserélni kellene. Amire figyelni kell: a 10 kV feletti feszültség nem vicc, továbbá a csőben kikapcsolás után többszáz bar nyomás van, szóval a cserét vagy szakemberre kell bízni, vagy nagyon-nagyon körültekintően kell eljárni.
Őszintén szólva fogalmam sincs. A sajátomhoz vettem (GT86707), ETK hozta is rá és a helyi BMW egység is szó nélkül eladta nekem alvázszám alapján.
Aztán gyors ütemben ki is derítettem, hogy nekem ez való: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/528i-M52/RHD/A/1998/july/browse/fuel_preparation_system/secondary_throttle_housing_tube_asc/
Lehet, hogy az ASC miatt más ami nekem kell. Mindenesetre a berendelt csövekkel nem tudok mit csinálni, úgyhogy eladóak.
Köszi a gyors választ. A kedvezményes alkatrész érdekelne, megköszönném, ha mondanál árakat-karter, membránra. Szóval az izzó kezdi felmondani a szolgálatot? Cseréljem párban, hogy egyforma legyen a színük? A lendkerékkel most szerintem nem érdemes foglalkoznom, mert szeretném eladni az autót (kisebbre váltanék)
1. Cseréld ki házzal együtt, az is teli lesz olajsárral, meg van benne egy membrán is aminek nem árthat a csere ilyen idősen...
2. a xenonizzónak csak akkor változik a színe, fényereje, amikor elhasználódik. Semmilyen összefüggésbe sem hozható a helyzetjelzővel. Ha van elég áram világít, ha testhiba van, vagy kevés az áram, nem világít...
3. Valszeg kéziváltós lesz az autód, és a lendkerék kezdi feladni...
1. elég sokan hozzászóltak mostanában ehhez a kartergázszűrős dologhoz. 525d-m van, 4 éve van nálam kb 90e km-t mentem, most 200e km van az autómban. Tudomásom szerint nem volt cserélve a szűrő. Ha leveszem járó motornál az olajbeöntő kupakját, kékes füst jön ki pisszegéssel kísérve :-) Ahogy olvasgattam a fórumot, szerintem ideje lenne kicserélni. Tudna segíteni valaki ennek a beszerzésében? Korábban már rákérdeztem autósboltban, de ott komplett házzal tudtak volna csak hozni.
2. a múltkor ki kellett cserélnem a jobb helyzetjelzőben az izzót (angeleyes) 10w-os van mindkettőben. A múltkor bejelzett a computer, hogy nem jó a jobb oldali tompítottam, ami xenonos. Később, mikor beindítottam ismét világított, de nem olyan színnel, mint a másik. Ez halványabb is, meg lilás színű és a helyzetjelző is halványabb. Mi lehet a gond?
3. mikor leállítom a motort, a legvégén csörren egyet (hangosabban, mint korábban)-remélem nem valami nagyobb baj kezd lenni vele!
Egyébként mióta nálam van, csak dicsérni tudom. Rendszeresen szervizeltem, eddig meg is hálálta....
-E39 520-25-30d állóftés,webasto termo top-c -1db teljesen komplett új izzitó stiftel,hibátlanul müködik--45eft -1db univerzális bármilyen dieselbe jó,csak kályha--30eft
Nem a szivattyúval van a gond. Servotronic rendszer:bizonyos sebesség felett lecsökkenti a szervóhatást, nem lesz túl lágy a kormány.A baj az hogy néha induláskor is nehéz tekerni. Mindenesetre kösz!
www.kormanymu.hu Érdemes őket felhívni, kifejezetten segítőkészek. Sor6 E39 és E38 rendszeres vendég náluk. Elsőre a szervószivattyúra tippelnék amúgy, de mivel nem értek hozzá, inkább nem tippelgetek. Illetve egy tipp: a kormányt szélső állásba tekerve hallasz furcsa hangokat? Ha igen, szervóolaj volt cserélve? Olajszintet ellenőrizted a szervótartályban?
Tudom, hogy ki kell cserélni sajnos. Már levettük róla azt a műanyag bekőcső szerűséget, ami után hozzá lehet férni a turbóhoz. Valóban mozog a tengelye, ki-be irányban. Füstölt előtte az autó, kéken, reggelente, volt mikor nagyon durván.... Kicseréltük a kartergáz szűrőt és megoldódott. Most nem füstöl meg semmi, nem zabálja az olajat sem. Csak búg a turbó, mint állat és bármikor bekrepálhat. Ennyi :(
És mi a jelenség? ki mondta, hogy cserélni kell? Sajna előfordúl, hogy némi olajkicsapódás, olajos szívócsövek esetén máris a turbót hibáztatják, vagy esetleg egy többévi városi araszolgatás miatt leragadt geometria miatt is ráverték a turbócserét a delikvensre... Leeső elaszakadó vákumcsövekről már csak ne is beszéljünk. Szóval míg nem kék füstöt okád a hátúlján rohamosan olajat zabálva, én körbenézetnék azon az autón máshol is!
Kartergáz szűrőt cseréltetek benne mert ha az dugult akkor rakhatsz rá kazalszám turbót mert mindig szét fogja cseszni! És a sok mezei szerelő azt se tudja hogy van ilyen!
Persze, megköszönném... De akkor inkább az e-mail címemre írj légyszíves, ami
jblgti38@gmail.com.
Amúgy Te turbókkal foglalkozol? Már csak amiatt, mert kíváncsi lennék a véleményedre azt illetően, hogy valóban ilyen rossz a helyzet a Bmw turbókkal? (hamar tönkremennek, nem lehet javítani őket)
30d turbót adtam már el párat, az új megy 235 körül, de az gt2556. Ha érdekel, hétfőn tudok írni egy árat rá. Természetesen vadi új, garanciális, boltból...
Segítséget kérnék...E 39 525D M-packettem van, 2003-as. A szemem fénye...Gyönyörű, makulátlan, de mióta megvettem, csak költök rá. Pedig nem is mentem vele túl sokat, és vásárlás előtt több, mint 40 közül választottam ki. A bajom, hogy turbót keresek hozzá. Eléggé körbejártam már ezt a témát, mert ez már a második, ami tönkremegy benne. Minden turbó javító szakember csóválja a fejét, hogy a bmw-s turbókat(legalábbis ezt, garrett gt 2052) nem tudja megcsinálni, tehát felújítás nuku. Vagy felújítják 130-ért csak nem adnak rá egy perc garit sem, mert csak kókányolni tudják. Így mindig marad, hogy vegyek másikat, újat vagy használtat. De az meg nem nagyon van. Már gondoltam arra is, hogy veszek egy sima ilyen 2052-est(felébe, harmadába kerül, mint a bmw-re gyártott), és átalakíttatom a felfogatását olyanra, hogy felmenjen az enyémre.
Nem tudna valaki segíteni, hogy kinek van itt esetleg a fórumosok között eladó? Vagy mit lehetne ezzel tenni?
Hát ez pontosan így van. A Tungsram gyártja GE-s pecséttal és dobozzal megy a Hellának BMW-nek Volvonak VW-nek a farnciáknak de tescós dobozban is találsz ilyet, gyakorlatilag csak csomagolás kérdése...
Én Osramot tettem mind a kettőmbe, és megúsztam 600 forintból. :) (igaz, ehhez ki kellett vennem az izzót a tölcsérből) Nem nagy mutatvány. Jót beszélgettünk a pizzás bulin :)
Én mondjuk a plug and play kivitelre gondoltam, de lehet hogy megnézem a halott darabon. Mondjuk ha 8 évente adja be a kulcsot a fene sem bánja, mert ez is még a gyári 2001-es volt.
Van, persze. Ki lehet szedni az izzót a tölcsérből, igaz meg kell küzdeni egy csőrös fogóval mire kijön. Nem emlékszem már, de 6 vagy 10 wattos halogén kell bele. Ilyesmi a száma ezeknek: H6W
Épp ezért nem tartok vackokat. Nálam csak Marelli, Hella, elvétve Tungsram és Narva van. De az is tény, hogy az emberek 90%ának az olcsó kell mindenből... (jah, a homasitától 500m-re vagyok) :DD
A gond csak ott van, hogy a 2 sarkonkénti autóboltok 80%-ában ugyanazt a kínai gagyi szar izzót lehet kapni, mint a hiperboltokban. Aztán néz ám az ember, hogy miért van annyi kiégett izzójú autó. A boltos meg rám, mint a hülyére, amikor megkérdezem, milyen gyártmányú az izzó, van-e esetleg Tungsram, Osram, Hella stb. Most ott tartok, hogy a reptérről hazafele a homasitában szoktam Tungsramból bevásárolni, abban még bízom :)
A PC-ket elő ne hozd!:) Szombat óta oboázok a gépemmel. Kezdődött egy ntoskrnl.exe eltűnésével, folytatódott új vinyóra win7-el, meg persze a kismilló program telepítésével, ami a melóhoz kell. Jelenleg csak néha dobálgat select boot device-t, mert épp nem látja a vinyót.:D Valszeg a februári Asus lap lesz a hibás, még jó hogy van rá 3 év gari.... Csak azt nem értem, hogy mér kell nekem évente PC-t generáloznom?:)
Facelift előtti, xenontalan első lámpatestbe kellene nékem helyzetjelző izzó. Most jutott eszembe, de a gép messze van tőlem, így a kézikönyv is, amiben megnézhetném. Viszont csütörtökön vinném vizsgára :) Milyen izzó való bele? Előre is köszönöm!
M54-nél ugye EML hibát jelzett és rendre beírt a tárolómba is. LEgtöbb esetben a folytószelep csatijára síránkozott. Hidegekben főként és párás reggeleken. 2 hónapon keresztül szivatott. 2 dolgot csináltam. Vettem egy INPA-t, hogy a magam ura legyek és kipucoltam a folytószelep környékét és főként a csatikat.Fékspray és WD40, légmennyiségmérő csatiját is. Ez 1 éve volt, azóta soha nem csinálta. Ja és persze mikor EML hibát jelzett, úgy torpant és sehogy sem ment mint ahogy itt leírtátok.
A fojtószelepház szépen elkoszolódik az idők során és a szelep nem tud elfordulni, szó szerint akad. Eleinte gázadásra torpanással jelezte, hogy nem szeretne menni, aztán meg volt, hogy a fojtószelepállás (ha jól tudom, egy kettős pályájú potméteren keresztül kapja a jelet az ECU) és a gázpedál állás nem volt összhangban, ilyenkor jött a "motornotprogramm". Hidegben és főleg indulás után volt gyakori. Most nincs így előttem, de mintha pont a légtömegmérő utáni bilincseket kellett volna bontani és ott van a szelep. A féktisztító spray és egy tiszta törlőruha ilyenkor nagyon jó barát tud lenni. :)
Fojtószelepet kipucoltad? Hasonló hibánál (csak nekem időnként "motornotprogramm" is társult hozzá) egy fél órás szerelgetés után helyreállt a rend. Már jó fél éve nincs vele gond. :)
M52-nél mik a tünetei a haldokló légtömegmérőnek? Az lehet, hogy hideg motornál fullad, alig gyorsul lenyomva tartott gázpedálnál, aztán hirtelen megindul. Melegen csak nagyon ritkán van ilyen jelenség, de hidegen állandó. Lehet ez LMM, vagy inkább eldugult katalizátor? Nemrég cseréltem kartergáz-szellőztető szelepet a hozzátartozó csövekkel, attól egy darabig jobb lett, de most megint csinálja. A katalizátorra a túldúsulás miatt gyanakszom.
Urak, tudom, hogy volt már, de mivel eldöntendő a kérdés, hadd tegyem fel megint :-), kiégett angeleyes-hoz speckó izzó kell, vagy valami mezei? Sima autósboltba menjek, vagy márkaszervizbe?
Kedden-szerdán készűlök angolba 3 autóért,sok kocsit hoztam már be németből meg egyéb országból, de angolból még csak kamionnal.De most trélerrel megyünk+2 kocsit lábon hozunk P-s redszámmal.
Ha valakit esetleg érdekel: van egy pár vadonatúj Bilstein első gátlóm (lengéscsillapító) sor6-os E39-hez. Azaz 520i, 523i, 528i, 530i-hez. Garanciális cserébe kaptam, de az ügyintézés alatt piros Konik kerültek az autóm alá. Tehát nem bontott, be sem lett szerelve! Gyári csomagolásban, 2 év garanciával (van számla hozzá) adom az eredeti ár alatt: 45 ezerért vihető a pár. Ez kevesebb mint pl. Kárászyéknál a felújítás költsége! A gyári M-technik futóműhöz NEM JÓ!!!!!
Mentális tuningot már kapott:) Combosabb lett vagy 60 lóval. Tyúkrács az elején, fürdőkád méretű szárny hátul, racing matrica mindenhol. Soroljam még :D
Mindkettőt bele lehet rakni utólag Énaktív ülést szeretnék (masszírozósat) de az nagyon ritka volt E39 ben MOT ra mikor mész? Miket ellenőriznek? Biztosításod mennyi lesz?
Sok. Ne is emlékeztess rá :) Cserébe viszont elég bőséges a felszereltségi listája. Mindössze a PDC és a xenon hiányzik nekem belőle - na meg a shadowline.
Night vision javításával diagnosztikájával "valószínű kamera érzékenység" nem ismertek valakit aki tanáccsal ellátna esetleg javítana utánállítana vagy csak felvilágosítana?
2009. szeptember 5-én szombaton. A BMW & DRIFT TEAM SZOMBATHELY csapata idén is sok autóval képviseli a helyi BMW tulajdonosokat. Aki szeretne velünk jönni azt szeretettel várjuk szombaton a METRO áruház melletti ALDI parkolóban! Gyülekező 7:15-től Indulás: 7:30-kor az ALDI-tól Csatlakozási lehetőség: 8:00-kor a Hegyfalú OMW benzinkúton
Elég sok ilyet hallok, ha megbízható helyről van akkor érdemes megvenni, de ha nem ismert a múltja akkor felejtő. Ismerőstől lenni, igaz nincs nála sok ideje csak anyagilag rosszul áll és kell neki a pénz, egyébként megbízható srácnak tartom, ráadásul ért is a szereléshez, de nem úgy mint egyes szakműhelyekben. Köszönöm a tanácsot.
Ne őrülj meg ember! :D Több, mint 5000-ért E39-et?? Nem ettem én meszet...ennyiért már E60 is van. Na nem mintha utóbbi annyira a szívem csücske lenne.
Ne őrülj meg ember! :D Több, mint 5000-ért E39-et?? Nem ettem én meszet...ennyiért már E60 is van. Na nem mintha utóbbi annyira a szívem csücske lenne.
Én szoktam tőlük közvetve és közvetlenül is alkatrészt venni, de sztem más is. Tehát erre nem hivatkozhatnak... Új autót meg kevesebben tudnak venni, mint néhány éveset. :S Ráadásul szerintem onnan jópáran az 1962-ben is tagok, plusz nem csak E39 fórum van, hanem E60, E65, X5... Csak az utolsó érv maradt, de az ronda lenne tőlük. :(
Bizonyos értelemben szerintem konkurencia a BMW márkának. "Vén szar" autókat patkolnak-szögelnek-mókolnak-bontanak, ahelyett hogy öntenék bele a sok pénzt a hazai BMW márkaszervizeknél vásárolt új alkatrészekbe, vagy hordanák hozzájuk szervizelni, vagy még inkább vennének új BMW-t. Pénzről szól ez, nem másról.
Bizonyosan hamar válaszol Neked Admin, csak van egy aprópici probléma az oldallal. Még az is lehet, hogy még én is bíróságra megyek a NICK név miatt, mert benne van a "BMW". Nevetségesen, és gusztustalanul megkóstolták az E39 oldalt a logó, stb...... miatt. ( Nem csak egy oldalt! ). Ezentúl csak "béjemvé"- nek szabad nevezni a vasat, különben bíróságra járhatunk! Nem vagyok jogtudor, ezért vitatkozni nem tudok, nem is akarok. DE !!! Mennyire rossz reklám , hogy 30 éve imádom a BMW-t, és ezt le is írom! Plusz kitette Admin a BMW logót, (merthogy nem merc......... klubról beszélünk,) ........ezért csesztetik. Úgyhogy kis türelem, fog jelentkezni!