Köszi a választ.:) Nagyon sok hasznos infót kaptam ebben a fórumban eddig is.:) Örülök, hogy sikerült megtalálni a legjobban passzoló izzókat a kocsihoz télre is meg nyárra is. Kíváncsian várom a következő Osram fejlesztéseket. :)
Amúgy az én kocsimba a sima Allseason H3 izzók mentek, amelyek sárgábbak a Allseason super 30% H3 izzóktól, mert az enyém sima ködlámpa, a szerelők kocsijaiban meg projektorosak a ködlámpák és nekik a 30%-os az optimálisabb. Mindenki jól járt szerencsére. :)))
Bocsánat, 85/80W-t akartam írni természetesen. Szóval nagyon jó vétel volt, meg vagyok vele elégedve. Hülyeség összehasonlítani az Unlimiteddel, de mégis megteszem. Unlimited 55W-ból "hoz ki" olyan minőségű és mennyiségű fényt, mint az Allseason 80W.
Nyárra az lenne a tuti, ha lenne egy 80W teljesítményű Unlimited. :)))) Verne mindent, ami létezik halogénben. Mondjuk most is a legjobb "nyári" izzónak tartom.
Visszatérve az Unlimited/Allseason cserére; az is tetszik, hogy nem kell állítani a fényszórón izzócserénél. Megegyezik a vetítési képük. :)
Kész lett a kocsi, be is kerültek az izzók, nagyon komoly! :)))) H4-ben Osram Allseason 85/85W, ködlámpában meg ugyanúgy Allseason lett(H3). Tetszik a vetítési kép, sárga szín, erős a fénye mindkettőnek, szuper így az egész. :) Télre ez marad, nyárra meg ott van az Unlimited. XD:)
Lenne egy kérdésem: ma voltam megint Osram márkaboltban, mert szerelőm szólt, hogy kellene még neki pár db Allseason H3 ködlámpa izzó, mert ezek az utolsó darabok. Ma meg is érkeztek a boltba az izzók és elmentem értük. Meglepődve tapasztaltam, hogy nem ugyanazt kaptam, mint azelőtt. Fogalmam sincs, hogy mi a különbség a kettő között...külsőre persze egyértelmű, amit ma kaptam azokon jóval erősebb a sárga bevonat .:)))
amúgy jó az, ha sötétebb a kép, lenyeg, hogy ne égjen be, akkor korrekt színek is pottyannak ki remélhetőleg. ha télből kihúztam használható színeket, akkor gépből Pláne ki lehet xd
The special quartz glass used for GE automotive lamps cuts the UV component of light, it means that GE automotive lamps can safely be used in plastic reflectors without the risk of discoloration.
vettem valeo aqua vision h7-est, 1135 ft/ db -árért és elég sárgának tűnik. este teszek fel képet, mondjuk nem tudom hogy értékelhető lesz e a kép, megalight +120-al összehasonlítva.
Nem üveg, kvarcüveg. Ha keményüveg lenne, akkor megfogná az UV-t.
Igen, mindkettő okozhatja. Nézd meg a 2004-es Yarisokat, első Focusokat, mindnek sárga a burája. Utána már javítottak rajta és nem sárgultak be. Elkúrták a gyárban. Lehet, h a Tiéd is ilyen peches széria...
sajnos csak hosszú hivatkozást tudok hirtelen tellel metrón.
https://skydrive.live.com/redir?resid=EADC76E704F7BF03!3161&authkey=!ALVXU-m4_s6CxzI&v=3&ithint=photo%2c.jpg
a sárga a merénylet, masik Osram offroad allweather (Osram sárgája)
osramtól nincs sárgább xd
Ha nálatok is nagy a köd, valami 65w-os sárga H7-est raknék bele. Most ennek beszerzési forrásán gondolkozok, de talán csak ebay-ről lehet ilyet beszerezni.
Ezt nevezik "merényletsárga izzónak" itt a fórumon, ma vettem 2 darabot, ezért van belőle 2 darabos raktárkészlet jelenleg. :) Elvileg jó; majd, ha kész lesz a kocsi, kipróbálom, ahogy lentebb írtam is.
sziasztok. megane 2-be /nem projektoros/most H7 megalight ultra +120-at használok. gondolkozok az osram nbu-en. érdemes cserélni? vagy most télre melyik konkrét típust ajánljátok? köszönöm
Tegnap éjjel elindultam 65W Osram Ofroaddal az új M0-án, majd hazafelé Valeo Aquavisionre cserélve az izzókat nyugodtabban autóztam. :) Látótávolság "2" db csík volt.
A fehér nem csinált vészes ködfalat (szép tiszta búra, jól beállítva) , viszont korlátozott volt a távolság, ameddig elvilágított. A sárga viszont átlőtte a ködöt! Hatványozott volta különbség.
Az miert baj, ha egy ilyen beszarik és nem javítattja meg?
Azt gondolod, hogy akkor majd mindenkit vakítani fog??
Nem így van. Ha mondjuk tönkremegy a kamera, (pl. kavicsot kap elötte az üvegen) akkor lesz egy sima "hagyományos" nem adaptív fényszórója. Neki kell majd kapcsolgatni a tompított és a távolsági állásokat és ennyi. Évekig el lehet járni így. Ez nem japán autó, ezeknél teszteltek minden váratlan körülményt.
Annak tényleg hülyeség örülni ha valaki másnak besz.rik valami, a probléma az ha ő sz.rik annak a megjaívítására, ami őt nem zavarja - és az autók világítása az ilyen "téma".
20 éve vezetek, nekem is, a családban is Opelek voltak mindig. Aztán pár éve megfertőzött a BMW, és meglepő módon a fenntartása nem igazolja a mítoszokat.
Persze jóval drágább mint a Corsa, de a Vectrával összehasonlítva már nem is igazán...
Igen befordul a kanyarban, meg a bevilágított terület szélességét (szögtartományát) változtatja. Pl. kereszteződésben "szétterpeszti", pályán meg összehúzza, és felemeli.
Ha bármilyen hibát, akár az utolsó kis rendszámtáblavilágító izzó kiégését jelzi minden indításkor nagy bimbammolások közepette, sokkal sürgősebben meg fogod javítani. :) Ha nem szól, akkor ráérősebb.
A kanyar íve felé fordul? Mert az azért nem annyira bonolult, mint azok a rendszerek, amiket én említettem.
Amiben én látok rizikót azok ezek, illetve az elterjedtebb "távfény asszisztensek".
De Neked legyen igazad és ne legyenek zavaróak ezek az autók 5-10 éves koruktól. :) Persze minden bonyolultabb lett, de míg mondjuk ha a motor megáll és nem megy az autó, azt hamarabb javítja valaki "sokpénzért", mint az hogy zavaró a lámpája... De tényleg ne legyen igazam. :)
Ez tök jó, csak majd szuper lesz, amikor mondjuk a 3. tulajdonosnál 300 ekm és 6 év után elromlik aztán az egyetlen lehetséges megoldás lesz mondjuk egy gyári vezérlőmodul megvásárlása 1,2 millió + ÁFA értékben.
Van egy érzésem, hogy mekkora lesz a javítási hajlandóság...
Az Insignia/Astra generiáció is (amiben van adaptív, bonyolult lámpavezérlés) mostanába fog kikerülni a céges flottákból és kerül magánkézbe... Ott is csodás lesz ha betojnak a szuper (szerintem sokszor gyárilag is zavaró) fényszórók.
Köszönöm szépen a választ! :) Lehet, hogy veszek egy pár 85/80 Allseason-t, holnap eldöntöm még. Hóban, esőben is jobb a merényletsárga? :) Még egy kérdés: gondolom ezt is be lehet állítani, hogy tökéletes legyen a vetítési kép igaz? Most kezdek csak belegondolni, hogy a héten bekerül a ködlámpába az Allseason H3 és lehet, hogy a H4-be is? Szerinted ütős kombináció lenne így a kettő együtt? :)
Hát ha megjön a tél, akkor azt már látom, hogy a téli izzóra kell átállnom, a merényletsárgára :D
Nyári izzónak meg jó lesz az nbu :) Tényleg szépen világít, de azért a offroad erősebb nem kicsit :) Picit fehérebb az nbu, attól tűnik jobbnak. Szemünk hihetetlen módon befolyásolható, nem is hinnéd mennyire :)
Sőt, ügyfeleket is cseszegetjük vele :) Egymás mellett van bent két 15" masina, egyikre mindenki azt mondja, hogy 14 vagy 13, s amikor megmondjuk nekik, hogy az pedig 15, akkor leesik a pofájuk és nem értik, mert full egyszerű a képlet :)
Ködben nem szeretném meglátni mire képes, mert a mai ködfoltoknál is szépen visszadobta a fényt, nem világít át rajta.
Ködlámpám nincs, nem is akarok erre költeni, így maradnak a szíp sárga izzók :) Amúgy is sokkal szebb a sárga lámpa, a fehér olyan általános :)
Örülök, hogy neked is tetszik az NBU. :)) Pont az imént gondolkodtam a 85/80W Allseasonról, hogy vajon a fényerőben, illetve, hogy a fényt milyen messzire képes vinni, szóval milyen lehet az NBU-hoz képest. Azt próbálom kitalálni, hogy melyik a legjobb kombináció , NBU mindkét oldalon vagy Allseason mindkét oldalon vagy egyik jobb oldalon másik bal oldalon...igen, az nekem is feltűnt, hogy ennyire "karcsú" :))))
Fényerőre visszatérve: azt tudjuk, hogy NBU 55/60W tehát kb. 1500 lumen, Allseason meg 85/80W és elvileg 2400 lumen, de: ugyanolyan minőségben vagy hatásfokkal képes a 2400 lumenes Allseason izzó világítani, mint az 1500 lumenes csúcsizzó? Szóval ugyanolyan messzire képes világítani, mint az NBU? Másik kérdés: sima 100/80W Offroad Osram az említettekhez képest milyen?
No megvolt az első teszt az nbu-val jobb oldalt és bal oldalt megmaradt a 85/80 offroad.
Meggyőző az nbu teljesítménye határozottan :) Nem tudja amit a 85/80, de noncs miért szégyenkeznie, tényleg jó erős :)
Pici köd volt a 9 kerben is, ott azért erősen látszódik, hogy ez nem egy sárga izzó, offroad sem, kis ködfoltoknál is olyan szép falat képesek csinálni...
Szal tényleg jó izzó, de a köddel nem tud mit kezdeni :)
Budapest, XIV. ker. Dózsa-Thököly környékéről írtam az előbb. A héten megy majd műszakira a kocsi, a szerelőmet már lenyűgözte az Unlimited fényereje, remélem a vizsgabiztosok is hasonlóan vélekednek majd. :)
Most voltam lent a kutyával sétálni, akkora köd van, amilyen ebben a téli szezonban még nem volt....50-70 m közötti a látótáv, olyan mintha egy horrorfilmben egy elvarázsolt hely. Gyári fehér xenonos kocsik szép ködfalat láthattak maguk előtt...bele sem merek gondolni, hogy városon kívül mi lehet...
Jut eszembe, rákérdeztem a vásárláskor, hogy összesen (raktárat mindent egybevéve) 2 db van-e ebből a termékből? Erre mondta az eladó, hogy van még 7 db rendelésre. Szóval elvileg még lehet venni. :)
látod-látod, ezt nem akarja sok ember megérteni xd
most a fehér a divat, ill. szárazon jobb, mert kontrasztosabb, de Ennyi. Fizikát nem lehet becsapni :)
Nem, az sztem a helyzetjelző. A facelift utániaknál, azzal párhuzamosan hogy leköltözött a lökhárítóba a ködlámpa, a lámpatestből kivették, csak a helye van ott.
Attól eltekintve, hogy szabályos-e én azért nem ledesítettem anno mág korábbi autómnál a féklámpa/helyzetjelző kobinációt (ott láttam értelmét LED-nek a gyorsabb felvillanás miatt) mert az akkor elérhető termékek esetén nem volt elég különbség a féklámpa és helyzetjelző észlelhetőségébében.
Meg ez vékony jég, ha ledesítesz, onnantól a ráfutásos balesetek (nem szabályos félkámpa) megítélése kétséges jogilag...
Más: Srácok, nem kellene egy év-eleji összejövetelt tartani? Most úgyis sötétedik hamar, köd is van, abszolút porondon van a jó és a jobb izzók kérdésköre.
Lámpaellenőrzés, H7 izzócsere: A bal oldali tompított izzó úgy bele volt szorulva a fémkeretbe, hogy a lököst le kellett venni hogy hozzáférjünk a lámpatesthez és ki tudjuk szedni az izzót. Fogóval szépen vissza lett nyomva a helyére a rögzítő fül, most már könnyen kicserélhető az izzó.
Mindkét lámpa kapott 2 új Valeo Aquavision SÁRGA H7 izzót a ködre és télre való tekintettel.
Picit alacsonyra hordott a jobb oldali, feljebb tekertük. Sokkal jobban látok!
Az út fehérnek tűnik de a táblák sárgák.
ment előttem a ködben egy F asztra, gyárinak tűnő fehér izzókkal. Amikor a tompítottat átkapcsolta reflektorra, csak a fehérséget láttam a ködben.
Simán megelőztem 80-nal ő meg egyre jobban távolodott...
Szeretném a hátsó lámpákat ledesíteni ebben kérnék egy kis segítséget tőletek,hogy melyiknek mekkora fényerejű (mcd) ledet használjak és milyet érdemes ?
www.hestore.hu oldalon nézegettem ledeket de ha van olyan oldal ahol van bőven választék és nektek beváltak akkor szívesen fogadom a tanácsokat és az oldalakat.
5 vagy 10mm-es ledekre gondoltam+hozzá való homorú foglalatban .Hátsó lámpámban az index és tolató víztiszta üvegfelülettel rendelkezik .
Ha minden igaz, ugyan ilyen ködlámpát adtak a Suzukiban, Liana gyári ködlámpaként, mint ami ezekben a Xsarákban is van. H1-es izzó kell bele, az igazi gyáriba meg H3 kéne.
A Kadetten világít, meg a Suzukin is, legalábbis az első, a hátsó nem. Mondjuk ez a legkevesebb, 1 év alatt egyszer használtam eddig összesen ködlámpát. :D
MIndenkinek megvan a véleménye, mindenkinek más a fontos. Ha olcsó kocsi kell, akkor mi autónk vagy vmi japó, ha kényelmes, akkor francia, azok tényleg sokkal jobbak, kényelmesebbek.
Japánok szépen forognak, de azokat pörgetni kel.
Vw autót meg nem vennék, de vki meg arra esküszik. Ezért szép a viliág, mindenkinek más jön be :)
Egy utolsó észrevétel és befejeztem az offolást:
Miért van az, hogy pl ignis műszerfalát szídják, mert alap műanyag és kopog és hogy izé, crv-mben tök ugyanaz van, ugyanolyan olcsó műanyag minden, ott meg dícsérték a belsejét, ugyanaz a puritán kapcsolókkal.
No ezt magyarázza nekem el :D
Váltóba bele se merek menni már, mert ugyanolyan nyűgjei vannak a hondának is, mint suzukinak, ugyanaz az akadós váltó, amit tudni kell kezelni és akkor teszi a dolgát szépen :D
Én Xsarázom már 9 éve. Nem mondanám hibátlan autónak, vannak jellemző bajai, amik mindegyiken kijönnek. Nem is mondanám, hogy nagyon szeretem. Azt sem, hogy nagy élmény vezetni.
De! A múltkoriban volt szerencsém vagyonőrhöz. Egy haver vette a fiának, első autónak. :-)
Nos, kipróbáltam. Azóta feszítek a Xsarában! :-)
Nem gondoltam volna, hogy van ennyire lejjebb. :-)
Elnézést kérek a suzuki tulajdonosoktól, nem akarom megbántani őket.
___________
Vissza a topik a témájához. Sokat járok az M0-án. Ami beton, és ezért negyon jól látszik a vetítési kép. Szoktam figyelni más kocsikat. A Xsara 2 nagyon jó lámpával rendelkezik.
Széles egyenletes vetítési kép. Pl. H astma, P 308 tompítottja viszont mint a két ujjai, olyan fénycsíkok.
Én is hasonló paraméterekkel akarok majd autót venni, most a Citroen Xsara felé billen a mérleg. Van a közvetlen környezetemben egy 1.6os Liana, egy 1.6os Astra és egy 1.6os Xsara is, hasonló évjáratúak (2002-2003), a legtöbbet az Opel van szerelőnél, sokszor a futómű miatt. Kényelemben a Francia magasan a legjobb és gond se nagyon van vele. A futóműve pedig ebben az árkategóriában a legjobb a magyar utakra, igazából nincs is ellenfele. A suzukié se rossz, de keményebb sokkal.
Hát őszintén, felsoroltakból franciákat gyorsan le is szedném, ha nem szívni akarsz, skoda fabia nem rossz, de annál még az ignis is sokkal jobban tapad az útra.
Rover? Ha költeni akarsz :D
Seat Ibiza, Ford Focus I még esetleg jó is lehet. Ha fogyasztás fontos ignis mondjuk kieshet, de megbízhatóbb egyik sem lesz.
Ignisre ezek voltak a költéseim 5 év alatt (igaz össz 80000 ment bele):
2 pár lengéscsillapító hátra, 1 pár előre (még az elején a 20.000-es kocsira, csak kicsit tekerték meg, ááááá)2 szett fékbetét, 1 szett tárcsa, 1 lambdaszonda, 2 kerékcsapágy.
Szinte csak Pest ill vidék rossz utakkal, sok erdős kiréndulás :)
már offtopik erősen, de tessék. Egyszerűbb felsorolnom, mik jöhetnek szóba. (500 ezer és 10 év körül)
Opel és Suzuki nincs köztük.... :)
Fiat Punto II, Ford Focus I, Hyundai Accent, Getz, Kia Rio, Pug 206, Rover ?, Rönó Clio II, Thalia, Seat Ibiza, Skoda Fabia I
Egy rokoni autót lenne a legjobb venni, vagy barát/ismerős/munkatárstól, aki cserélné a megunt kiautóját nagyobbra az persze mindenképp érdekel, de eddig nulla darab eladó a környezetemben az ismerősök között.
Ilyen körülményekre wagonr vagy ignis tökéletes, tapasztalat :)
Annyira puritán a futóművük, hogy nem is nagyon romlik, wagonr kicsit kényelmesebb és ilyen árban fogsz kapni viszonylag jó állapotút is, 76 lovas sem rossz már, az is szépen húzza a kasztnit, vvt-s persze erősebb, de nagyobb a fogyasztása is már
Ha mégis csapágy kell bele, az megvan 5-6000ft-ből is simán, gátló meg 12000 környékén van (nekem ennyiért fel is tették anno ismerősék, igaz kb 3 csavar ki, régi le új fel, csavar vissza a menet hátul, még kereket se szedték le :D)
Hozzátenném a hátsókat jobban ette az ignis, 4 évente 1 csere :), elől erősített Kayaba volt, az 5 év után is 80%-os volt...
Ha a világos-sötét határvonalat, akkor a legelső Focus.
Ha a nagyobb, szélesebb megvilágított területet akkor a ráncfelvarrt.
Ezek azért vannak, mert a legelső Focus egy szabadtükrös H4-es izzóval szerelt lámpatestet használ és mint működéséből adódik, ennek nagyon éles a világos-sötét határvonala. Kicsi a szórt fény, vakításra nem hajlamos.
A ráncfelvarrt viszont egy szabadtükrös H7-es lámpát használ és itt ugye a foncsor alsó fele is részt vesz a világításban, ez viszont azt vonzza maga után, h a 15 fokos letörést nem fizikai árnyékolással oldják meg, mint a H4-nél, vagy a projektornál, hanem a számítógéppel kialakított foncsor elemi tükrei oldják meg. Ez nem olyan éles határvonal. Sokkal jobb a fényhasznosítás, több a szórt fény, jobban vakít.
Megjött a tehermentesítő kábelem, így már gond nélkül használhatom a 100 wattos izzókat is, gyári csati nem éghet meg :) Foncsor megint más kérdés, de annak viszont a 80-100 wattot bírnia kell, 120, 140 sose fog belekerülni, nyáron meg pláne.
De nagyon javasoltátok az nbu-t, hát kipróbálom azt is, max elajádnékozom utána az izzót, ha nem jön be.
Nem jó ez a fórum, mindenkit megfertőztök/megfertőzünk :)
Volt fen az ebay.de de nem sikerült megvenni mert a csákó nem küldte csak németországba irtam neki de nem jelzet vissza aki megvette annak meg nem tudtam irni vagyis nem lehet
Hétvégén úgyis megyek a szerelőmhöz, egyúttal megnézetem a lámpákat és mérünk feszültségeket rajta.
Üresen és terhelés alatt egyaránt. Ha meglesz a 13 Volt terhelés alatt, akkor
a) az izzó szar
b) a foncsor matt
Azt is megtudakolom, hogy kell-e relézni a ködöst, a meglévő vezetéke elbírna-e egy nagyobb pl. 80w körüli teljesítményt, vagy bikábbra kell cserélnem.
Nálam a Bosoko ablaktörlő jött be. Ajánlották másik oldalon, nem csalódtam. Halk, csíkmentes, olcsó. Próbáljátok ki, multi néven van mindeféle adapterrel is.
A sima acelkeretes Boschal beszoptam, mar az elsomot percben is ugralt az uvegen es nem is lattam semmit. Es 7e HUF volt. Legalabb az 1000 ft-os Hella kussban van.
Vedd meg a tompitottba az NBU-t, a kodost meg relezd, vezetekeld ujra, keramia foglalatot v atalakitot, v mit, amit multkor linkeltunk, es valami 100W-os sargat bele. Ha mar ilyen komolyba kell a cucc. Netan utolagos 2500k-s xenon?! Amugy Osramnak van 100W-os H3-asa.
Én meg kicseréltem az ablaktörlőket, pedig semmi baja nem volt a régieknek se, nem csíkoztak, meg semmi, de sokkal jobban láttam ma esőben. A régiekkel törlés után valami olyan réteg maradt az üvegen, mintha párás lenne.
Nekem is az a tapasztalatom, hogy a fényerő számít, nem a színhőmérséklet. Szolidabb ködben, az NBL tökéletes. Tavaly használtam a Tungsragoldokat télen, egy ideig, de tapasztaltam különösebb előnyét. Idén, valószínűleg már be sem rakom.
Tegnap este pont ugyanezt cselekedtem én is és a tapasztalataim is ugyanezek! Valeo Aquavisiont cseréltem Osram Offroadra. :) Volt ködben is részem, de mivel a búrám tiszta, a szórt fény is minimális volt, zavaró ködfalat nem csinált. Láttam vele és punk tum.
Amit sokszor említettem már, nem csak a fény színe számít, hanem a fény ereje is!
A gyári "fehér" 5100K-s xenonnal is azért látsz esőben, mert van Lumen rendesen.
Ezért látunk az Osram Offroaddal is!
Viszont mivel már 3 éve használom, lassan vége lesz már az izzónak... Az üveg felülete belülről kezd lassan bemattulni... Emiatt valószínüleg már nem 100%-os a hatásfoka, de még így is lenyűgöző! :D
sztem míg nem jön meg a toldó visszarakom a Narva azzurot, az is nagyon jó izzó. igaz, mindegyik jó a crv lámpáiban, nem kis foncsora van, abban minden jól világít xd
Hat kb ugyanez. Nem vettem eszre, h ez van bent. Tkp akkor mindegy, h sima Offroad v Allweather. A lenyeg, h a 2000+ Lumen miatt tobbet latunk sotetben.
Ma "bizonyított" az osram offroad allweather, olyan ködfalat csinált, hogy öröm volt nézni és még nem is volt nagy köd. Ennyit az osramról :( MIndenből csak fehéret képes csinálni, csak semmi értelme... Pont amikor kéne nem jó ez a szín semmire se...
kifejtenéd? Miért fontos,hogy maradjon az 55W? Sérülhet a foncsor a magasabb teljesítmény miatt? (fokozott hőtermelés) Esetleg a szembejövőnek lenne kellemetlen?
Van esetleg valakinek tapasztalta a NBU 55W és a 65W-os Offroaddal kapcsolatban? A gyári projektoros lámpámba szeretnék egy normális izzót rakni, és e kettő között varálok. A 65W teljesítmény úgy gondolom, hogy még belefér, nem fog szétolvadni semmi.
Nincs összehasonlítási alapom, mert a projektorosom egy gagyi noname (dectane vagy mi a szösz) volt, most meg gyári szabadtükrösöm van. Ráadásul a projektorosban Philips NG volt, nem NBU. Úgy lenne a fair, ha pl. egy Hella projektoros lámpát (olyat nem találtam SEAT-hoz) hasonlítanánk össze egy gyári szabadtükrössel. Egy biztos: jelenleg a gyári lámpa + Osram NBU kombóval nagyon meg vagyok elégedve.
Hondánál se volt relézve pl, azaz a nagy áram a kapcsolón keresztül vánszorgott, ami nem túl egészséges. Relézve meg minimális így már nem éghet be...
Olcsóbb 2000 forintért relézni, mint 50-ért kapcsolót cserélni :D
Relé mindenképp kell, de szaki rá is nézhetne, hogy kell-e esetleg vastagabb kábel.
Ignisben kellett, cr-v-nél azt mondta, hogy elégnek néz ki, nem kell foglalkozni vele. Annyit hozzátett, ha a kábel forrósodik az izzónál, akkor csere, de nem akar a rohadék, azaz jó a csatlakozás 80 watthoz is :D
Vmi fojtásról magyarázott még, hogy így nem kapja max meg a 14.4 voltot, csak 14 környékit, ami bőven elég :)
Ha van vkinek h4 osram nbu akkor kipróbálhatnánk egyik este Pöttyös metrónál, hogy az offroadhoz képest mit is tud :)
Ezzel kapcsolatban mostmar erdekelne, hogy: attol, h mas a szine, meg hogy huzott izzo, lathatok-e jobban az NBU-val, mint az Offroaddal? 1500 vs 2100 lumen. Ugyanugy vilagitja az utat, vagy van vmi extra, ami miatt mindenki ezt veszi az olcsobb, de 65W-os Offroadnal?
Ááá...én már belefáradtam, nincs kedvem/türelmem farigcsálni. Egyébként most szétnéztem, sehol nem találtam projektoros HELLA lámpatestet Seat Leon 1M1-hez...
Visszatekintve már én is röhögök magamon...:) Elsősorban azért vettem projektorosat, hogy ne vakítsam szét a szembejövőket. Egyébként ezen már én is elgondolkodtam, hogy miért nem lehet jó minőségű utángyártott projektoros lámpákat kapni? Nem baj, ha picit drágább, de legyen jó. De nincs olyan...
Nézd, én már évek óta röhögök azokon, akik kicserélik a gyári lámpákat a gagyi kínai anygalszemes projektorosra, hogy az milyen kurvafasza :)
Hát nem... Egy régi Trabant lámpának több a fénye mint ezeknek a projektorosoknak. Én nem értem, h ha már egyszer lámpát csinál a kici kínai, abban a szar gyárában, akkor miért nem képes azt egy kicsit jobban megtervezni.
A szabadtükrös lámpa különben is jó hatásfokú, jobb mint egy projektoros. És a gyári szabadtükrösök, azért kivétel nélkül mind jók. Nem is tudok most így hirtelen példát mondani szar gyári FF lámpára.
Tiszta foncsor, karcmentes bura, jó izzó, jó vezetékelés azért már jó eredményre szokott vezetni.
Na kikötöttem az Osram NBU-nál, nekem nagyon bejött. Na, de amíg idáig eljutottam...:D
Végigjártam a fokozatokat rendesen.
Először kezdtem gyári szabadtükrös lámpával (Seat Leon, 2004), normál izzóval. Kevésnek találtam, ezért xenont bele! Arra gyorsan rájöttem, hogy szénnévakítom a szembejövőket és mivel nem akartam azt, hogy az édesanyukám napi szinten emlegetve legyen, jöhetett a projektoros megoldás!
Így következett a csili-vili, csoki-ropi "tuning"lámpa (éndzsöl ájsz, meg mi egymás...:)), mivel gyárilag nem gyártottak a gépjárművembe vetítőlencsés megoldást. Meg is vettem, mehet ebbe is a xenon 5000K-val, mer' a BéeMWékbe' is olyan van.
Nekem tetszett, még láttam is vele, de a rendőröknek nem annyira, bár a gyári lámpamosóm miatt megették, hogy gyári, de azért megállítgattak, keresték a trafót, csak nem találták...:) Az bezzeg nem tűnt fel nekik, hogy kézi magasságállításom viszont van... Egyébként nem volt rossz, de a vetítési képe kicsit elmosódott, hála a "tuning" projektor vetítési képének.
Azt végül kivettem, jött az emelt fényű Philips NG H1-es, a fénye kiábrándító volt, de azt rögtön gondoltam, nem a Philips a ludas, inkább a "tuning"lámpa. Lehet, hogy a alapból volt gagyi a lámpa, az is lehet, hogy a xenon UV sugárzása nyírta ki a foncsort, az is lehet, hogy mind kettő, de rémesen gyenge volt a fényerő. Két év szenvedés után, 2013 nyár végén féktávon belül elütöttem egy kutyát (a kutya megúszta, a lökösöm nem), így kapóra jött a lámpacsere is.
Így visszakerült a gyári szabadtükrös lámpa és ment bele a tompítottba és a távolságiba is az NBU. Hááát ég és föld a különbség, már értem, hogy miért hívják az NBU-t a halogének xenonjának. Egyébként, ha létezett volna gyári xenon szett az autómhoz, lettem volna olyan hülye, hogy megvettem volna, de nem létezik. Ehhez képest a Leon 3-asokhoz már LED világítás is kapható... Mellékelek egy képet, tegnap csináltam NBU-val, nagyon meg vagyok elégedve, de amíg idáig eljutottam...:)
Aki most kezdi a kálváriát, ajánlom olvassa a posztom végig...
Mentem én is ködben a Tungsragold-al, annál is ugyanúgy volt fal, csak nem fehér, hanem sárga. :D De ködben valamivel tényleg jobb volt, viszont máskor meg gyenge (az 55wattos szabályos verzió). Azért egy ledes fényszóróra kíváncsi lennék ködben, egyre többet látok belőlük, leginkább Audi-t és Lexus-t.
minden fehér fényű ilyenkor elvérzik, csak a szép sárga jobb.
majd ha kerülök ilyen ködbe és lehetőség lesz rá, akkor egyik oldalra bedobom megint a sárgát és megmutatom milyen xd
Amúgy elég nagy köd volt, a képen nem látszik olyan durvának. Ködfal az tényleg van. Viszont azon gondolkodtam, hogy a led fényszórós autókkal milyen lehet ködben menni?
Ezért nem tud reléguru beszerezni belőle, mert csak CE engedélyest tud vásárolni és árusítani.
A 65w-os offroadosok és sárga H7-esek többsége pedig ilyen, ezért gyér a sárga H7-es kínálata európában, mert nincs megfelelő engedélyük hogy közúton forgalomba lehessen őket helyezni.
Jó erős a fényük! Osram tényleg fehérebb sokkal. :)
Ezek offroad termékek, így elvileg nem használható közúton?! Nem vakítja a szembejövőket ez az erős fény? (látom, hogy jó a vetítési kép, de az a szemből fotózott kép vakít)
akkor meg Pláne, ha wines telre teszem fel xd
mert hogy én könnyes búcsút intettem a google-nak. azóta nem keresek másik telt...
Egyszerűen működik a win minden extra nélkül xd
Mire nem jó egy autós tartó. :D Így már lehetne tesztelgetni is, ez az új telefon elég jó képeket csinál. Meg menet közben videózni is nagyon jó így. Csak se idő, se kedv, se energia hozzá... :D
hát olyan osramosan, ami nékik lehet az, nekem semennyire xd
a búra pedig sárga, de a kilépő fény már távol áll tőle.
ok, svs-hez képest sárgásabb, de ez közel sem merénylet. ha lesz kedvem, akkor egyik oldalra beteszem a jó öreg merényletet és megmutatom avval milyen xd
Ha legalabb projektoros lampaba szerelnek be, mert az ha jol be van allitva senkit sem zavar ,de igy sima lampaba miert nem mingjart lezer fenyt tesznek bele :D
Igy hogy itt a tel egyre tobb a sima lampaba beszerelt utolagos 8 millio kelvines xenon raadasul G astra skoda felicia stb autokban ,hat bazzz...eg brutalisan gaaaz foleg ha vizes az ut es ugy jon szembe!
Eddig is ennyi allat volt vagy csak szezonalisan jonnek elo?
Bar torom a fejem egy Morimoto projektoron a H7 helyere, csak tartok a rend eber oreivel valo szexualis egyuttlettol. Bar utolagos xenon hamarabb okoz nekik erekciot.
Amugy ha visszakeresel, linkeltem ilyen projektort Peugeotban, Noghtbreakerrel, es nagyon allat.
Igen, arrol. Keves es gyenge, kodben hagyjan, de pl az Offroadhoz kepest lepkefing. Mostanaban tobbet megyek teljes sotetsegben, parom meg os jegyezte, h ezzel mi van? Nem olyan, mint maskor.
Mi valt be? Meg semmi. Kinai, 55W-osnak vasarolt sarga, amire 100W volt irva, olyan 85W-ot tudott, es 2 napig volt bent, mert utana lepergett a bevonat.
kozgab: megis mennyire sarga? Mert nekem pl a Valeo csalodas volt. Gyenge, es ugy sarga, h sargas foltok vannak benne, meg napfenyben szembe allva a foncsort sargara "szinezi".
Mindenképpen Nigth Breaker Plus vagy Unlimited! Mit számít, ha csak 1-2 évet bír ki? 2 ezer forintokról van szó, az úton meg sokan vagyunk. Egyértelmű, hogy a legjobbat érdemes megvenni. Én teljesen meg vagyok eddig elégedve az Unlimiteddel.
Mindenképp jó állapotban lévő lámpában gondokodva silverstar egy jó izzó, ami hosszabban bírja, mint nightbraker. Nem annyira erős, de jobb, mint az átlag.
Sziasztok, érdeklődnék, hogy mik a tapasztalaitok, milyen H7-es izzót érdemes venni párban ? Ajánlott a legfényesebb/legdrágább vs legrövidebb idejű izzó, vagy bőven elég fényt ad és sokáig bírja pld. az Osram Silverstar 2.0 is ? Tehát valamilyen kompromisszum érdekelne, de annak a legjobbja. Vagy vegyem meg a Night Breaker Plus vagy a GE Megalight Ultra+120 páros valamelyikét ? Opel Astra H autóm van. Köszönöm.
volt ott Hella projektor is, csak épp nem olcsó xd
nem állnék neki szétszedni a lámpát, de szebb lenne a fény xd
bár itt meg a kérdés feljön, hogy a táblákat mennyire látnám...
"Meglepő, de egy régi autó méretes (és jó állapotú) fényszórója jobb paramétereket adhat, mint egy új, modern és már szénné dizájnolt autó parányi lámpateste."
Én a legalitás híve vagyok, nem csak a bírságtól/zaklatástól való félelem miatt - és erre bíztatok mindenki mást is. Valeo Aquavision, Osram Allseason, Narva Azzuro, Philips Allweather - bármelyiket veszed, nagyjából ugyanazt kapod, és egyikkel sem jársz rosszul.
Tud valaki képet belinkelni, hogy tényleg mekkora a különbség a sárga és a fehér izzó között mondjuk esőben és ködben. Én is majdnem csak városon kívül közlekedem, legtöbbször már sötétben és elég kellemetlen, amikor belefutok egy-egy nagyobb ködfoltba. Jelenleg OSRAM Silverstar izzó van a vasban. Száraz időben szuper, viszont ködös, esős időben lehetne jobb is. :) P.S. Amit én találtam neten sárgát az a Narva izzója. Ja majdnem lemaradt H4 kell, de nem kínai no name.
Nem tudom, hogy volt-e már szó róla, hogy Night Breaker Unlimited H3 ködlámpában milyen lenne? Van, ahol 3300 K-t írnak színhőmérsékletre, de ha rámegyek ott 4000 K. Melyik lehet igaz? Elvileg ugyanolyan kékes a búra, mint a H4-ben...
Megbeszéltem a szerelőmmel, hogy január elején ( ekkor érünk rá egy egész napos szerelésre ) megmérjük üresen és izzóval a foglalat kapcsain lévő feszültséget tompított és a fényszóró csatlakozókon.
H7-hez sárga tompított 65W-os vagy 55W-os de emelt fényerejűt tudsz szerezni?
Mifelénk sokat van köd reggelente, párolog a Sajó és ontják a gyárak a füstöt, ez aztán ha lecsapódik, ködös párás lesz az idő, én pedig LÁTNI szeretnék, nem vakoskodni....
Most már rendeltem 10w-os kadmium helyzetjelzőt, hozzávaló tompított H7-est kéne szerezni.
A cél 65w, ha nincs akkor 55w-os kéne, de lehetőleg olyan, ami erős, majdnem mint egy NBP csak sárgásan, hogy lássak vele esős úton is. A fekete aszfalt irtóra elnyeli a fényt :(
Ráadásul felénk sokat párolog a Sajó és reggel este szinte mindig van ködréteg....
A szürke aszfalton nincs baj, de most itt a hideg esős ködös idő, sz.art sem érek vele, kell a sárga!
Azt azért kizártnak tartom, hogy tiszta a foncsorod, ha nbu-val nem látsz. Ez esetben még egy hiba lehet: a szemed, viccen kívül (csak magamból kiindulva, nem a dioptria számít nekem, hanem a tükröződés/csillogás-elnyelő réteg).
Amúgy meg mikori az a kocsi? Nekem az ignis (2004-es) tisztának tűnt, közelről meglesve sárgás volt a búra, no nem nagyon, kicsit, de pont elég a fény elnyeléséhez. A bordás lámpánál meg nem is látod rendesen a mattult réteget
Crv-n bal fel lett polírozva pedig a legnagyobb része tiszta volt, ég és föld a különbség.
Most egy svs, 2003-as izzó van bent, ignist avval vettem, azóta csak porosodott, s ki tudja mennyit ment már :D Most betettem crv-be és jól látok vele, igaz nem sokkal jobb, mint a narva azzuro, de bőven elég.
Mindenkit el fogsz vakítani és rendőrcimbi így fogalmazott: nyugodjak meg, napjai vannak hátra :d Ha kifogsz egy olyat, aki nem sajnálja a papírmunkát az keményen megfog és nem kell nkh ahhoz, hogy kiszúrja, ill. a sima rendőr is felnyittathatja a motorháztetődet, ha az engedély nélküli átépítés gyanúja fenn áll...
Ha meg baleset van, nem te vagy a tettes, de szabálytalan a világítás, kiszúrja a másik simán rád keni, hogy elvakítottad. Sok leleményes fuvarozó, kamionos van, aki ismeri a kiskapukat...
Mivel száraz időben nem kell erős izzó látsz alappal is, viszont esős, ködösben kell a teljesítmény, ami ugye adott, így csak színnel lehet játszani...
Az kiverte nálam a biztit, amikor nb és mega ultra is ködfalat csinált előttem szinte nappal és semmit se láttam. Ugyanilyen ködben a merényletsárgával, de éjszaka meg mentem 90-el, mert tökéletesen láttam...
Nem kis különbség van a 40 és 90 között szar időben :D
Valamelyik nap piros helyzetjelzős autót láttam, szintén tompított nélkül közlekedett. hogy miért jó a piros neki, azt nem tudom.. Persze sufni-tuning autó volt.
Amugy nem tudom nem ertek hozza, mindig NB-let hazsnaltam eloszor a simat azutan a Pluszt most meg kiprobalom az U-is. Eddig tokeletes volt szamomra. Nem tudom egy 65w-os ha jobb akkor mennyivel az NBU-nal...
Az a baj, h egy 55W-os NBP pl akarmennyire szep es jo, 1500L. Az Offroad meg 65W mellett 2100L. Tehat lehet orrba szajba tuningolni egy izzot, amikor az erosebb jo. Legalabbis NBP-hez kepest az Offroad nekem ezt adta.
Van itt olyan, akinek van/volt Offroad is es NBU is?
Valahol a kettő között lehet, szerintem stabil elektromos rendszer esetén tudja a 4000 K-t is. Sokszor van olyan érzésem, hogy ez az izzó a "halogének xenonja", bármilyen furcsa is ezt leírni. :) Még valami: tegnap mentem vidékre és szinte mindenhol hullott valami esős vagy havas szitálás és könnyen bepiszkolódik az autó, vele együtt a lámpák is. Még a pályán a lehajtó előtt a pihenőnél letakarítottam őket, meg még egyszer a főúton is megálltam tisztítani, mert sokkal jobban lehet látni tiszta búrával ilyen szutykos időben. Visszatérve az NBU-ra és az árakra, szerintem most érdemes bespájzolni, mert ilyen áron nem kapsz sehol, mint az említett oldalon. 3990 Ft az akciós ára a H4-nek.
Nekem H4 izzók vannak, ott elvileg a NBP 3600 K, NBU meg 4000 K. Észrevehetően kellemesebb, picit fehérebb(hideg fehér) a szinhőmérséklete, valósabbak a megvilágított objektumok színei.
Semennyire, de nem lehet kiszúrni. Főleg a sárgát, ami kb akkora fényerőre képes, mint egy nbu h7-ben. Cserébe ködben, esőben sokkal jobb, de a foncsor nem feltétlen bírja, no meg kötelező relézés és vastagabbra kábelcsere.
betettem egy régi svs-t, még anno 2008-ban vettem ki ignisből, használt idő kérdéses. Narva azzuro után nagyon fehír xd
de erőben nagy különbség nem látszódik, városban.
Kis tesztet még kap.
Aztán egyszer csak kipróbálom már az nbu-t is xd
De csak 85/80 után, hogy lássuk mit tud.
Én kb. 1-2 héten belül cseréltem NBU-ra NBP-ről. Tetszett az NBP is, de az NBU sokkal szebb színhőmérséklet mellett valóban messzebbre, erősebben világít.
El gondolkodtam fenyszoroizzo cseren de lehet meg felesleges....
Most NB Plusz van benne azt hiszem 2-3 eve hasznalom most.
De most latom, hogy van NBU is es hat ezen morfondirozom, hogy csereljem vagy annyira nagy kulonbseg nincs a ketto kozott?
Amikor vettem az NB Pluszt akkor is gondolkodtam mar a Ge Megalight +120-on, de most van ugye az NBU es hat ehhez viszonyitva gyengebb? Ez +120 az NBU +110%....
Utángyártott ködlámpát sem, soha többet.. Ma visszavittem a verdát a szervizbe, hogy állítsanak a ködlámpán. Valamicskét tekertek is rajta, ami csak arra volt jó, hogy megindították a tökig betekert állítócsavart, amit én utána itthon már tovább tudtam tekerni. Amúgy egy műanyag szar, szanaszét nyaltuk a szervizzel ketten az egész menetet, de legalább most -úgy ahogy- be van állítva a ködlámpa. Beállítottam a fényszórókat is. Megint órákat fetrengtem a kocsi alatt, most egy kicsit elegem van.
"54. § (3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki."
Az hát két szép nagy búrával és mocskos jó az a lámpa :) Ignishez képest sokkal jobban terített és fényerőben nem maradt alatta.
Összes suzukimnak szebb volt a vetítése, mint most a hondáé, pedig ez sem rossz, de nem olyan egyenletes sajnos (Bal gyári búra sem polírozás után, ebbe nehogy belekössetek :D). Igaz ignishez képest talán picivel erősebb ugyanavval az izzóval (Narva Azzuro nagyon jól világít vele, nem is nagyon kell erősebb bele :)).
Még izzóra is ugyanavval nézve :)
De ki lesz kábelezve a lámpa is, ki kell próbálnom a 85/80-as osramot :D
Nem, dehogy. Az NBU (korábban az NBL és az NBP) az Osram legerősebb izzója. A Silverstar ellenben azért jó, mert bár nem olyan erős mint az NBU, de cserébe az élettartama majdnem ugyanannyi mint egy normál izzóé, nem festett a búrája, és állítólag a teljes élettartama alatt megőrzi a teljesítményét (a normál izzók fényereje az öregedéssel csökken).
Hát ezen a képen is gyönyörű fehéres színű fény látszódik! Nekem MegaLight Ultra messze nem ilyen sokkal sárgásabb a fénye most értem haza kellett volna egy fotót csinálnom. Amúgy azzal egyetértek , hogy gyengébb szemmel látható. A pontosságát is alátámasztom egyenletes foltmentes...csak lenne erősebb meg valahogy magasabb szinhőmérsékletű és akkor jól látnék vele :D
KozGab szemem jóó most voltam nem is olyan rég látásvizsgálaton :) munkám miatt évente járok is.
Jó, ez most két, vadonatúj fényszóró, két vadonatúj izzóval, és a fotó is telefonnal készült, becsapós lehet. Ez a kép ugyanott készült, egy másik autóban, szintén két, majdnem vadonatúj fényszóró, benne két NBL, és ezek rendesen be vannak állítva:
Hogy a DE lencséje bemattulhat e, azt, őszintén szólva nem tudom, sosem volt ilyen autóm. Olyanról már hallottam, hogy az ellipszoid tükör megég, megolvad, vagy bemattul - de hogy a lencse? WB biztos tudja.
A fényszoró be van állítva az tuti jo, mivel mikor betettem a MU-t akkor ki kellett szedni a lámpatestet , különben bonthattam volna kocsit egy izzócsere miatt :D ( 4 ponton csukló kéz kell hozzá kiboriiit - de látom a suziba sincs másképp boldogit :D ) a lámpatest nem matt szép áttetsző nincs besárgulva. Mikor állították be akkor viszont mondtak egy érdekes dolgot ebbe a projektoros lámpába van egy lencse amitől nem látjuk az izzót és állítólag ez be tud mattulni és csökken a fényáteresztés - nem tudom még nem bontottam szét ilyet majd biztos valaki cáfol vagy alátámaszt :) viszont a Te osramod nagyon szép fehéres tetszik nagyon ha jobb a visszaverődése pl táblákról mint a MU-nak akkor lehet le kéne cserélni?
Amugy nagyon gondolkozom egy xenonon...annyira jó volt az előző kocsiba !!! Láttam !!!
---
Ekowob köszönöm a tipusokat! Utána fogok nézni meg számolok mert hirtelen nem is tudom hány kell :D
Én tényleg úgy tudtam , hogy a CAN-BUS-t meghülyiti a LED de ha kicseréltétek és nem volt gond akkor öröm és boldogság :)
A foglalat ugyanaz. Az izzó feje kicsit nagyobb, de nekem simán befér. A műszerfalba 5 wattosat vegyél, ott ki tudja, mennyit bír a foglalat. Van abból is sárga.
Akkor ez jó a w5w helyére? Ugyanaz a foglalat csak más néven fut? Veszek többet, műszerfalat is meg kéne csinálni, legalább szép sárgán fog világítani :D
Nekem nem Superbm van, de a múltkor jött egy ilyen szembe. :-)))
Na nézzük:
Olvasolámpa elöl: W5W
Hátul: C5W
Belsötér: W5W,
Kilépövilágítás, lábtérvilágítás: C5W
Ezek az izzó tipusok. Ennek megfelelöen keress ledeket.
"Meg van meg egy dolog amit meg szeretnek valositani elol a labtervilagitas szeretnem ha menne ha felkapcsolom a fenyszorot, szerinted ez megoldhato? "
Ha jol sejtem a valaszodbol akkor Neked is Superbed van. Mivel meg nem szedtem szet soha a kocsi ezen reszeit igy fogalmam sincs az emliett helyekre milyen foglalatu izzok illetve mostmar LED-ek kellenek majd. Tudnal esetleg ebben segiteni? Mert akkor elore megvennem aztan csere egybol :) amugy Neked szebb lett jobb a fenye? Milyen tipusu LED-eket vettel?
Meg van meg egy dolog amit meg szeretnek valositani elol a labtervilagitas szeretnem ha menne ha felkapcsolom a fenyszorot, szerinted ez megoldhato?
Amúgy van nekem egy olyan érzésem, hogy az a régi elv, miszerint minél nagyobb egy fényszóró, annál jobb a hatásfoka, érvényesül a korszerű FF fényszóróknál is. Az új S-Cross egyszerűbb változataiba is H4-es fényszóró van.
"kicseréltem az alpin izzót Narva azzurora korábban, írtam is. no evvel nem olyan foltos a fény"
Tegyél bele kadmiumsárga helyzetjelzőket. Amit mutattam korábban, 10 wattos, de szinte alig melegszik jobban mint az 5 wattos. Erős, és jól fog kinézni, pláne a Honda fényszórójában. (Halkan mondom, hogy meg ne hallják: DRL-nek is elmegy :))
azt azért mondjuk meg őszintén, hogy suzukik lámpái jók, nagyon jók halogénnel, tapasztalat, sx-é meg végképp, nagyon eltalált és oldalra is sok jut, jobb, mint ignisé, pedig az sem rossz xd
egyszerűen tiszta, nagy búra, jól kidolgozott :)
más:
kicseréltem az alpin izzót Narva azzurora korábban, írtam is. no evvel nem olyan foltos a fény.
Az MU biztos hogy erősebb mint az SVS. A projektoros halogén fényszórók egy kicsit gyengébbek, de cserébe nagyon egyenletesen, foltmentesen világítanak. Be van e állítva rendesen? Nem cserélték e ki vmelyik fényszórót utángyártottra valamikor? Nincs e bemattulva a búra? Mennyi a feszültség terhelés alatt mérve, megvan e legalább a 13.2 volt? Ezeket célszerű ellenőrizni.
Ez Osram Silver Ultra? A képek alapján majdnem olyan mint egy 4000-es xenon élőben is ilyen szép fehéren világít?
Nekem egy Superbem van 2007-es tehát az első generációs faceliftes megmondom oszinten a világitásával nem vagyok kibékülve, előző kocsimba xenon volt szal magas a mérce ugye ennél a tipusnal minden egy lampatestbe van (értsd ködlámpa is felül van) nem egyszer azt hasznalom a tompitott ként mert jobb fényt ad.. most betettünk egy megalight ultra-t egy fokkal jobb de ez az osram most meglepett , csak nem tudom, hogy teljesitene egy projektoros lampatestben. Esetleg ha valaki használja ilyen lámpatestben megirhatná , hogy milyen.
Más:
ha már ide keveredtem szegény autóban van annyi belső világitás, hogy jajjj. Visszapillantó alatt 4 hátul az ajtók fölött, az ajtók alatt amikor kinyitom illetve elöl a lábtérnél is nagyon csunya a színe sárgás le szeretném cserélni ledes-re hideg fehérre a kocsi CAN-busos szóval sima LED nem jöhet szóba az meghülyítené a computert van valakinek esetleg Superbeje esetleg csinált már ilyet tudnátok ajánlani LED-et ezekre a helyekre?
Tompítottban ez svs? Mert akkor marha jól világít :D
Én a narva azzuron csodálkozok, sokkal jobb crv-ben, mint ignisben volt. Nagyon szép fénye van ennek is, kivilágított utcán is gyögyörűen világít sárgásan :)
"én 5 év alatt nem csináltam annyi kárt rajt, mint ő 1 év alatt." Hahh.. Sokat tudnék mesélni..
Ezt produkálja a ködlámpa, és a tompított. Olyan vele közlekedni, mintha belógna a sapkám napellenzője a szemem elé, állandóan hajolok előre, mert nem látok semmit. A legszörnyűbb ebben az, hogy erre valaki azt mondta, hogy ez így rendben. Egyvalami ellenben elképesztően jó: Az SVS. A legjobb Osram izzó, szerintem.
Már nem emlékszem pontosan, de valami recés dolgot kellett tekerni ott is. Viszont a bal elsőt már csak 2 csavar tartja, mozog össze-vissza, nem tudom mit csinál apu az autóval, de én 5 év alatt nem csináltam annyi kárt rajt, mint ő 1 év alatt. :D
Nekem ilyet adtak a Suzukiban, van akinek bordázott üvegűt, mint ami a régi Swiftekben van, a gyárilag ködlámpásokon pedig egy harmadik verzió van. Cikkszám alapján ez se stimmel, de a dobozon filctollal át volt húzva a szám egy része és alá volt írva a Lianás cikkszám... :D
A Lianánál ugyan ez, de én azon a lyukon nem is tudtam állítani. A doblemez mellett nyúltam be és úgy tekergettem. Szerintem nem gyári ködlámpát adnak, hanem olyat, ami épp kéznél van. Lianákban láttam már 3-4 félét. Ráadásul hiába tekertem fel teljesen, túl közelre világított, hajlítani kellett a tartóját is.
Aham,akkor így érthető ez a nagy különbbség. Úgy lett volna korrekt a teszt ha tömbitott/távolságival is megcsinálják. Az új A8-ban ez a LED lámpa nem rossz,csak cserélni ne keljen.
Nem az erősség a fontos, mint szirt kolléga is leírta -, hanem az, hogy a ködlámpa horizontálisan, laposan teríri a fényt, a DRL meg szórja. A szórt fény sokkal jobban látható. Mint Te is írod, egy 21W-os izzó van a DRL-ben, a ködlámpában meg 55W....
A ködlámpákat illetően, alighanem igazad lett. Üzközésig le vannak csavarva. Amúgy az is megb.......á az egész retyerutyáját, aki ezt, így kitalálta.
Annak a csavarnak azt a recés peremét kéne tekregetnem, egy a lökhárító aljlán lévő, cca. fél centi átmérőjű lukon benyúlva egy csavarhúzóval, a kocsi alatt fekve, a sötétben úgy, hogy nem látom hová nyúlok, mert a lyuk olyan kicsi, hogy vagy zseblámpával világítom, vagy a csavarhúzót dugom be, kettő együtt nem megy - de egyelőre meg sem tudtam mozdítani. :(
Nekem 2008 as, nem a rancfelvarrott O2 om van nincs DRL csak helyzetjelzo a tompitott mellett es kodlampa,na most a helyzetjelzo 50 lumenes nem sok vizet zavar,a tompitottat nem akarom ejjel nappal vilagittatni /sokat megyek/ igy nappal nalam a kodlampa eg / mivel a tompitottal egyutt ritkan hasznalom ,ritkan van akkora kod/ tehat ugy dontottem sporolok a tompitottal es felhasznalom helyzetjelzonek a "DRL" nek a kodlampat!
Nem hiszem ,hogy akkora baj lenne es szabalysertes ez es azt sem hiszem hogy nem latni nappal!
Mondjuk magyarorszagon sokminden sokmindenkit zavar ez teny,de nem hiszem hogy ettol osszedol az univerzum :)
Az osztrakoknal pl a kutya nem szol ha ejjel nappal eg a tompitottal a kodlampa is meg a rendorok sem ,fene tudja nem tudom hogy ez rossz vagy jo nem is nagyon erdekel ,de ott ez van !
Engem egy dolog zava osregi astrakba .......stb autokba utolagos xenon ,olyan mint ha ket 1000 wattos kristalycsillar jonne velem szemben egy osregi szarba rohadt ego ,zavaro beleeroltetni a kszenyont!
Ha van egy olyan helyzet, hogy elkönyveled az út menti árkot, mert nem látsz és megállni már nincs időd, akkor rájössz.
Én azonnal jogsit vennék legszívesebben, nem forgalmit.
Tegnap beszéltem rendőrcimbivel, ha kiszúrják azonnal veszik a forgalmit, plusz vizsga. Nem kell nkh-s, sima rendőr is nyithatja az autót (nekem ez pl új volt), úgyhogy csak idő kérdése minden mikor botlasz bele.
Egyik nap a cimbit büntette majdnem meg egy másik rendőr egy stoptábla miatt :D
Biztos hogy beállították, oldalirányban teljesen a hossztengellyel párhuzamosan világítanak, egyforma magasságra. Mondtam már, szervizben, szándékosan lecsavarják - abból baj nem lehet.
Szerintem nem is állították, csak beszerelték, a magyar szerelőket ismerve. Hány autót láttam, amin fényszórócsere után a cserélt kb. 10 méterre világított...
Ma délután hoztam el a szervizből nejem autóját. Egy kisebb baleset nyomait javították, sérült a jobb első fényszóró is, kicseréltettem mindkettőt, plusz beszerelték a ködlámpát is. Nagyon szép munkát végeztek. Ám a fényszórókat és a ködlámpát -ahogy azt sejtettem- olyan alacsonyra állították, hogy az szerintem, egyenesen balesetveszélyes. A tompított közvetlen a kocsi orra elé világít, a ködlámpa pedig olyan alacsonyra, hogy a kocsiban ülve, nem is látni a fényét.
H4 Silverstar 2.0, és Philips Ecovision H11 a ködlámpákban. Holnap nekiállok beállítani.
A halogén fényszórók foncsorai nem bírják az UV-t, de mivel a halogén izzók búrája ezt kiszűri, így nem jelent gondot. Láttam gyári, Toyota RAV4 fényszórót, benne xenonnal - a tükör felső része teljesen tejfölösre volt mattulva.
Szerintem amit én láttam, az még nem ilyen volt, inkább ilyesmi:
Amúgy sokszor jön szembe xenonos autó is távfénnyel és mikor már nyúlok a fénykürthöz, akkor kapcsolja le, szerintem ezek automatikusan kapcsolják a távfényt. Néha kicsit későn kapcsolják le.
Pedig nem szabadna neki. Elméletileg ez úgy működik, hogy egy kamera figyeli a többi közlekedőt, és mindig a lehető legnagyobb útfelületet világítja meg a szembejövő, vagy előtted közlekedő vakítása nélkül - nekik egy kvázi alagutat képez, ami követi őket.
Valamelyik nap jött szembe egy ilyen ledes Audi, messziről azt hittem, hogy valami utólagos xenon, 6000+ kelvines színhőmérséklettel... Jobban vakított, mint az újabb xenonos Opelek. Így persze, hogy jól látni vele.
Már nem tudom ki kérdezte, de azt tessék elfelejteni, hogy egy DE fényszóróba, pusztán azért mert projektoros, lehet xenont rakni. Nem lehet. Mindegyik fényszóróba csak olyan világítótestet lehet rakni, ami bele való. A halogén izzóhoz fejlesztett DE fényszóróba sem lehet xenont rakni.
Való igaz, mára a DE fényszórótípus vált a xenon világítótestekben az egyeduralkodová, mert ez produkálja a legkevesebb szórt fényt, tehát a legkevésbé vakít. Korábban voltak gyári, FF xenon fényszórók is (Citroen C5; Renault Laguna II; Volvo S80; Nissan Primera), de mára kihaltak.
Igenám, de amíg az összes többi fényszórónak, van hagyományos tompított, és távolsági üzemmódja, az Audi ledes fényszórójának nincs - adaptív és automata, tehát a szembejövő és párhuzamosan haladó forgalom függvényében szabályozza a fényt. A fotón a teljes távolsági üzemmód látható, tehát ez így, eléggé becsapós. Ha vmelyik bixenont kapcsolták volna távolságira, az még erősebb lett volna.
Akkor az Octavia 2 nek miert van a nappali fenye a kodlampa mellett ?Az en automon meg miert lehet csak kulon a kodlampat bekapcsolni!Nehogy mar akkora baj legyen .... :) szerintem meg total latni en is lattam nem egyet akik igy kozlekedtek es latni!
Még azt akartam írni az előbb, hogy kíváncsi lettem volna, hogy ha vajon a halogénes lámpákban Osram Night Breaker Unlimitedet tettek volna, akkor látszott-e volna a szarvas.
Nem találtam szerkesztés gombot, ezért voltam kénytelen új hsz.-t írni.
Az biztos. Nem is néztem meg alaposabban a képet(késő van:), amíg nem jött az Audis lámpa. Egészen addig nem is tudtam, hogy szarvas is van a képen. :))))