Az érdi csóka elvállalta a tank megjavítását. Kivágja a túl rossz részeket, bejavítja, kiheggeszti, mossa-vasalja, kivülről valamilyen két komponensű cuccal lefesti. 20 papír :( ennek nem örülök, de legalább nem fog engedni :) Ja, ha pedig még frankóbbat szerettem volna, akkor belülről is ki tudta volna kezelni valami folyékony (majd később megszilárduló) műanyaggal plussz 12 ezerért. Hát ezt egyenlőre nem kértem... de később is megcsinálható, ha esetleg valamikor újra gondom lesz vele...
Amint elkészül, dobok fel fotót "ilyen volt - ilyen lett" címmel...
hááát, miután megvettem, gondoltam teletankolom. Így vettem észre. Csepegett belőle elég rendesen annyira, hogy a cseppek néha-néha "összeálltak" rendes folyássá. Először emiatt nem akartam az eladóval vitázni, mondom mind1, megjavítják néhány ezerért. Nem gondoltam még akkor, hogy ez ekkora szívás lesz.
Ez a platóbevonó nem tűnik rossz ötletnek, vagy a felújító dolog amit RMEKLER írt is talán jó. Én most elviszem a tankot Érdre. Ott talált az unokabratyóm egy arcot, aki nagyon rossz állapotú tankokat is felújított már (a neten lévő képeiből ez látszik). Cím: http://uzemanyagtankjavitas.gportal.hu Van itt egy-két kép, ami még az én tankomtól is gázosabb.
Ha ő elvállalja, akkor ez lesz. Ha nem, akkor jöhetnek az alternatív megoldások. Ha elvállalja, akkor mindenképpen jelzem nektek is, hátha szükségetek lesz rá...
Veterános oldalakon hirdetnek olyan felújító készletet, ami alkalmas erre a célra, kb. 10e Ft, ha jól emlékszem. Üzemanyagtank felújító, magyarországról küldik. Nekem is lyukas, én is ezen gondolkodom.
A 16.00 után necces, mert akkorra már rendszerint bőven eljövök Veszprémből. De ha úgy alakul, csörgök. A motortartó-bak megvan köszi, a pécsi bontónak volt :) De a váltó-bak sajnos nekik sem volt. Mindegy, megoldom valami "kókány" módon (más típus, vagy valami...), remélem sikerül...
A tankot ma szedtük ki. Háááát, nem mondanám egyszerűnek a folyamatot ilyen régi csavarokkal és bilincsekkel... szakadt, törött, de nagy nehezen kijött. Még a lyukakat nem derítettük fel. Talán holnap délelőtt feltöltik vízzel és kapok infót, hogy forrasztható e. Ha nem, na az szívás... akkor jön a "B" terv, hogy valami hasonló forma tankot keressek bontóban, amit felfogatunk akárhogyan is... vagy csináltatok valakivel valami "kocka"-tankot lemezből. Majd beszámolok, gondolom ezzel mások is fognak még szívni amíg Feroza a Feroza... :) És holnap jön ki alóla a kipufogó is... azt legalább biztos, hogy tudják javítani :)
Okés, de 16:00 előtt nem érek rá, szóval valahogy úgy kéne számolgatnunk. Talán még motortartó bakom is van. A váltós tartóbak, szerintem típushiba, mert nekem (ha jól emlékszem) mind a kettő kocsin elvált már a fémtől a gumi, erős ragasztóval oldottam meg, azóta is bírja.
Ma kicsit mentünk... Mátra, Nyikom (sárkányrepülős magas-starthely). Sajn történt egy "kis malőr" megint :(
Szóval szétment a motortartó bak menetirány szerint a bal oldalon. Már nem volt fiatal és kapott is némi terhelést ma... Szóval tudtok valami viszonylag olcsó megoldást? Van olyan gyártmány, aminek ugyanilyen a bakja és kompatibilis a Ferozaéval? És a kuplunk-alváz közötti is kellene, azt is be kell szereznem valahol (az nem most ment szét, egyszerűen hiányzott...). Esetleg ilyesmit szerintetek érdemes bontóban keresni, vagy az megint ideig-óráig lesz jó? Mi a véleményetek?
Szóval mit szólnál, ha lefotózgatnám a Feroza kormány-részét és amikor Veszprémben járok (ott a cégünk központja) megkeresnélek. És megmutogatnám a fotókat. Aztán tanácskozhatnánk, hogy szerinted belerakható volna e a "rozsdás" szervód. Ha igen, megalkudhatnánk rá...
Tedd meg kérlek (ha nincs ellene kifogásod), hogy a banoskukaccorecommsiponthu-ra elküldöd a telszámodat és felhívnálak amikor Veszprémbe megyek legközelebb. A verdádra is nagyon kíváncsi vagyok élőben, mert hát képen igen szép...
Felült egy avaros bukkanón a hasa úgy, hogy a jobb első a levegőben vagy fél méter magasan, a vonóhorog a földbenyomódva és laza föld a két hátsó kerekek alatt. Hát, volt "küzdés" rendesen, de megoldotta a verda... :) Sajnos az első ilyen komolyabb kaland volt és fotós dokumentációt elfelejtettem a nagy izgalmak közepette :) De szükség volt néhány fadarabra, amibe kapaszkodhatott...nyakig földes mot... :)))jó volt:)
Szóval van valaki Isaszeg környékéről közöttetek? Közös gurulás, peca, foci-sör, rock&roll...
Ja. A tank ügy rohadtul nem oldódik. Már hívtam ezeregy lakatost, de senki sem vállalja :( f.szkivan... Bontókban jelenleg nincs :( Kezdek reményvesztett lenni...
Viszont szerdán kap új vezérlést, és remélem az olajkönnyezést is meg tudják javítani nem túl sokért...aztán szűrők és olajcsere... Aztán hajrá :))
Ja és kéne nekem is mindenféle dokumentáció, szerelési segédlet, leírás ami fellelhető a világban. Van esetleg web-címetek, ahonnan letölthető?
Tegnap a hátsó fékeket szerettem volna leellenőrizni, mert hát nem acélos. Gyakorlatilag a dobot sem sikerült levennem :( Van két menet a dobon, amibe ha csavart hajtunk talán lenyomná a dobot, de azokban a menet annyira gatya, hogy nem sikerült... És hiába kopácsoltam (óvatosan) meg próbálkoztam mindenhogy, nem bírtam leszedni. Lehet hogy egy rajz segítene, hogy legalább lássam, hogy ez hogyan néz ki szétszedve... Szóval valami service manual letöltési oldalat tudtok?
Van hát, sajnos... de azért nem vészes. A két küszöb ami kissé gázos, de le..rom. Direkt ilyet kerestünk, mert a párom tapasztalatlan és ezt ütheti-vághatja, nem fogom sajnálni. Ha kiszolgálta az idejét és a párom is megszerezte a "rutint" valamennyire, majd veszünk egy szebbet-jobbat (lakáshitel után ez lesz a következő, tehát már csak 17év :)).
Ma voltam vele szervizesnél. Van egy olajfojás, valami olajgomba közepe megy szét szerinte ezeknél rendszerint és azt kéne javítani. Nameg gondoltam kipufogó-javítás, de kiderült, egyáltalán nem a gyári rendszer van alatta, univerzálisra cserélheti, de a hangja inkább sportosabb lesz mint most, nemhogy halkabb. És 15ezer lenne. Meggondolom...
Kipufogótok nincsen bontott? Ja és a benzintank is érdekelne, meg kell oldjam valahogyan...bármilyen megoldás érdekel :)
Lehet hogy nem jól gondolkozom, de ha hobby-terepjárózol, akkor a 12 literes fogyasztás nem is tűnik olyan magasnak. Hiszen nem 5. "utazó" sebességi fokozatban tolod országúton... :) Egyébként várj egy frankó gázos verdára, hátha ráakadsz valamire és akkor már a fogyasztás miatt talán nem kell aggódnod. Bár jövőre ha jól tudom emelik az árát mint állat...
Tényleg, ha már fogyasztás: etanolt tankoltok a Ferozaba? Érdekelne a téma, mert mégis megtartjuk a kocsit és egyenlőre nem cseréljük Vitarára... :)
BTW nekem most nagyon magas a fogyasztás: lyukas a tank... :( Nincsen valakinek bontott tank? Vagy tényleg nem szabad és inkább savállóból csináltassak hozzá egyet?
nem kifejezetten On téma itt, de valakinek nincs tapasztalata a Rocky-val? Mennyit fogyaszthat a ferozához képest? Elvileg ezek 2.8TD-k
Jó lenne valami hobbiterepjáró, de a 10-12literest fogyit nem nagyon tudok finanszirozni.. Sok tipus megfordult már a fejembe, lehet hogy egy Samurai lesz. Vagy egy Fiat panda 4x4 :-))
Olvassuk hát :)
Én a héten nem vagyok a dokumentációk közelében ( pedig volt idő, amikor fejben volt), de elvileg hétvégén már igen. Ha addig nem írná meg neked valaki... :)
De "oltogatom" minden nap, hogy milyen fasza kis járgány :) Hátha egyszer csak azt mondja végre, hogy "jól van, hagyjál, tartsuk meg, nem érdekel" :) A lelki terror...
Persze csak viccelek, nem teszünk ilyet a gyengébb nemmel... Ha így döntött, hát így döntött...
Ha valakit érdekel egyébként, az ár alkuképes... És már az autó hibáit is nagyjából felfedeztük...tehát legalább nem zsákbamacska... :)
Szóval Te árulod az "asszonyos" Ferozát :) Láttam a hahun. Kár, pedig szerintem sokkal-sokkal jobb konstrukció a Daihatsu és ha egyben van a futómű és hajtás, messze kifinomultabb a Suzukinál és vezetni is jobb. Szerintem...
Ahh, kiakaszt az asszony... neki vettük a Ferozat, de nem "bírja" megszokni... Meggondolta magát, hogy mégis inkább a nagy "rivális" Vitarat szeretné. Kipróbált egyet a hétvégén és "jobban fekszik" neki. :( Sajnálom, jó ez a Feroza pedig...
Szóval így a szervó-kérdés sem aktuális. Nem nyúlok hozzá, majd a következő gazdája beleteszi, ha hiányzik neki belőle... Egyébként én így ahogy van, szervó nélkül is simán megtartanám a járgányt, nagyon jó kis autó...
Én féláron szoktam adni a cuccaimat, vagy még olcsóbban. Hívd fel a bontót, ha sokallod az árat, akkor jövök én. :D Egyébként működött mielőt szétszedtem a kocsit, ha érdekel akkor majd összeszedem mi van meg, és mi az ami nincs. Szerintem érdemes összenézni egy szervós ferozával a tied, hátha sok macera átalakítani. Én veszprémi vagyok, de sok helyről jöttek már hozzám (pedig csak egy autóra való cuccom volt) :D
Nekem van egy szettem, de nem túl bizalomgerjesztő a látvány (rozsdás). Ha viszont jót akarsz venni, akkor a pécsi bontót ajánlom, ott van választék. Elérhetőséguket megtalálod ha visszanézed a fórumot.
Új Feroza-tulaj lettem a minap. Merészeltem vásárolni egy 90-es évjáratút.
Sajnos viszont beleugrottam úgy, hogy szervó nincsen benne. Gondoltam beletehető biztosan. Ezzel kapcsolatban érdeklődöm nálatok:
Szóval mi a legjobb, legolcsóbb, de még elfogadható minőségű megoldás? Hallottam, Hogy Opel Omega szervóját több autóba használják. Ebbe berakható? Van esetleg valakinek eladó szervó-szett "kuka"-Ferozából? Vevő volnék rá...