Ha véletlenül van valakinek egy megkímélt normális körülmények között (nem futár motor) használt Honda Innova 125 karburátoros verzió - eladó - az érdekelne.
Köszönöm a segítséget! Első számú gyanúsított a gumi lesz. Amikor vettem ez már akkor is öreg volt, és ma néztem szemüvegben reped mint a hagy ne mondjam milyen nő sarka :)
Meg mintha kagylós is lenne. Azt hiszem beruházok egy új első gumira.
Sziasztok! Anno a motorfelújításban sok jó ötletet kaptam innen. Közös ötletelelést kénék most is :)
Az utóbbi hónapokban azt tapasztalom, hogy ha nem fogom kellő eréllyel a kis Honda kormányát, akkor hajlamos jobbra balra csapkodni, amit én régebben csak Simson Schwalbén éreztem. A kormánycsapágy felől nem érzek kotyogást, és mintha a villák sem lógnának. 114 ezer km után mindkét keréknek van egy kis ütése, de nem látom vészesnek azt sem. Viszont, ha tudok valami szakit, aki tud küllős kereket centírozni, annak lehet megmutatnám.
Hát, én annak csak örülök. Amiket szerelek s4-ek, azoknál mindig felsóhajtok, hogy de jó, hogy nem nekem kell kifizetni :) pl gsx750f a múltkor, 4 felújítószett a karbiba, 28e csak az anyag.
A viszonylag olcsó nézetet nem nagyon érzékelem mivel most vettem szénkeféket rugókat és tömítést hozzá és a tenyérnél kisebb helyen elférő alkatrészek több mint 10000 Ft-ot nyomtak súlyban.
Mondjuk ki, azért megéri kivárni a Vietnámi cuccokat. Sok éve csináltam egy olyat, hogy HF le, szelepek becsiszol, új gyári alapméretes gyűrű (zabálta az olajat, le voltak kokszosodba az olajlehúzók is) de kimérettem intovál és teljesen kopáentes volt, gyári hónolási nyomokkal. Tán 15 vplt a gyűrűszett, meg további 12 a tömítések. De ez sok éve volt már. Egy barátom meg vett kintről gyári csirkeszárnyas dugattyút, gyűrűvel tán 2 éve, valami 8500 volt. Tömítések hasonlóan olcsón, szettben.
A kis pehelysúlyú 70 kg-mal nem hiszem hogy kihívást kellene jelentenem a gépnek.
A motor alapjáraton gyönyörűen jár, nagyon szép hangja van, füstöt nem lehet se hidegen se melegen, se terheletlenül se terheléssel látni a kipufogón kijönni, "erő van benne", szépen húz, a vége 95-100 km/h volt (90től felfele nehezen megy már).
Az olaj mennyiségét nézem majd, most az önindító motort kaptam ki belőle tegnap mert ahogy korábban írtam olyan formában nem forgatta a motort. MA megvizsgálom a dolgot.
Akku rendben, gyertya rendben, olaj rendben, szűrők rendben,,,,,, karburátorról, szelephézagról sajnos nincs infóm, a karbit szétszedem majd ha lesz egy kis időm, megnézem nem e mókoltak e el benne valamit.
A fúvóka méretekről van információtok, milyen méretűek vannak benne gyárilag, illetve a gyári karburátornak mi a márkája, csak úgy ellenőrzés gyanánt, illetve hogy a karbi felújításhoz honnam tudok készletet jó minőségben és esetleg áron beszerezni?
Én 80 kiló körül mozgok, amikor érik a dinnye akkor több. :-) Mikor megvettem akkor 39.500 km volt benne, az óra szerinti 105-110-et tudta akkor is, most is, bár akkor már nagyon forog, nem szereti sem ő sem én. Néha viszont szükséges mikor nem akarok a külső sávba szorulni. :-) De az említett javítás előtt a 80-nak is örültem. :-) Régen méregettem GPS-el is, de már nem emlékszem mennyit csalt, az érdekesség kedvéért lemérem valamikor megint.
A 100-as benzinnek nagy előnye még, hogy nem romlik meg. Soha nem engedem le a benzint télire semmiből, és soha nem volt a legkisebb gondom sem.
Valóban sok oka lehet. Menni amúgy hogy megy ? Végsebessége mennyi ? ( Óra szerint 100-at mennie kell minimum. ) Ha álló helyzetben húzgálod a gázt látsz valamilyen füstöt ? ( Bár ha van valami cimbid aki megy mögötted az sokkal jobban látja füstöl-e ! ) Van jelentősebb olajfogyasztása ? Alapjárata milyen ? ( Piszok jónak kell lennie, szép stabilnak ! ) Légszűrőt cseréltél ? Szelephézagot állítottál ? Gyertya milyen ? Karbi tiszta ? Nem szív falsch-ot ? ( Féktisztítóval le tudod csekkolni. ) Nem egy ördöglakat a motor, főleg a karbis. A PAIR rendszer be tud keverni ha hibás, vagy nem zár rendesen a kipufogó szelep, de azt próbaképp le lehet kötni, le kell húzni a vákuumcsövet, és ledugózni a lyukat a szívócsonkon.
Mindenesetre az olajat nagyon figyeld, nincs visszajelzője, és ha eszi akkor gyorsan elfogy !
Annyit tennék hozzá, hogy azért nem feltétlen kell fúrni, meg kell vizsgálni a hengert előbb. Nekem majdnem 74.000 km volt benne amikor szétszedtem, a henger teljesen hibátlan volt, kapott egy gyári alapméretes dugattyút, gyűrűket, egyebet, és teljesen hibátlan azóta is, egy gramm olajat sem eszik.
Amikor ette az olajat akkor valóban megnőtt a fogyasztása, nem is ment, a szétszedés előtti utolsó úton alig bírtam hazajönni vele, majd meghalt. De akkor 100-on evett már egy deci olajat. :-)
Az enyémmel már több mint 50.000 km-et mentem, a héten lehet hogy meglesz benne a 90.000 km, napi ingázásra használom, Tahitótfalu-Budapest viszonylatban, napi 70-75 km, rendesen haladósan, és az átlagom 1.83 liter 50.401 km alapján. :-) ( https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/522808.html ) Pedig nincs különösebben kímélve, mindenhol legalább a megengedett, reggelente mikor hűvösebb van, a gyorsforgalmin gyakran megvan a 100+ is. :-)
Soha nem melegítem egy percet sem, se télen se nyáron, ahogy beindul már indulok is, viszont mióta megvettem kizárólag Repsol Moto 4T Racing 10W50 van benne, és kizárólag MOL 100-as benzint eszik. Pont ma gondolkodtam azon, hogy lehet az is számít, hogy elég nagy holtjáték van állítva a gázmarkolaton, ezért átfogás nélkül nem nagyon tudom a gázt koppanásig tekerni. Ha átfogok és tekerem sokkal jobban akkor sem gyorsul, így is elmaradnak az autók a lámpáknál. Lehet ez is hozzájárul a jó fogyasztáshoz. :-)