Keresés

Részletes keresés

semmipánik Creative Commons License 2015.11.27 0 0 1578

Igazából nem a Mabisz minősítés a lényeg, hanem a biztosítóm ajánlása, amely szerint ennek kell megfelelnie az ajtónak a 4. védelmi kategóriában:

 

"A teljes körű mechanikai védelem elemeként ajánlott vagy megfelel az alábbi paraméterek mindegyikének:

• az ajtólap és ajtótok tömör fa-, vagy fémszerkezetű;

• a fa ajtólap vastagsága minimum 40 mm;

• a tokszerkezetet a falhoz maximum 50 cm-enként, de hosszanti oldalanként   minimum 4 ponton,legalább 10 cm mélyen rögzített;

• a záráspontosság oldalanként maximum 6 mm;

• a zárás biztonsági zárral , legalább két, egymástól minimum 30 cm távolságú zárási ponton ,legalább 20 mm-es reteszelési mélységben valósul meg;

• a hengerzár betétek letörés ellen védettek ;

• az ajtólap az aktív zárási pontokon kívül 2 ponton kiemelés ellen védő szerkezettel, nem fémajtó esetén minimum 3 darab forgópánttal kapcsolódik a tokhoz

• fa ajtótok esetén a reteszeket fogadó ellenlemezek vastagsága legalább 2 mm, és legalább 2 ponton a tokon keresztül a falazathoz is rögzítettek;

• műanyag ajtószerkezetek összes csavarkötése a műanyag profilok belsejében elhelyezett fém megerősítő elemekhez kapcsolódik;

• kétszárnyú ajtók reteszhúzás6 ellen védettek;

• az ajtók üvegfelületeinek szükséges védelme az ablakokra meghatározottak szerinti  "

 

Megnéztem a nívó ajtót, de nem emlékszem van-e rajta kiemelésgátló a zárakat megvan-e a 20 mm-es reteszelési mélység.

semmipánik Creative Commons License 2015.11.26 0 0 1577

Szia!

Az felső zsanér kb 10-15 centire van a tetejétől, alul a duplája lehet. A kifeszítés, kihajlítás inkább a nyíló oldalon merült fel bennem, de ezt csak egy újabb zár felhegesztésével tudnám orvosolni, ami ellen már tiltakozott a család,mondván elég lesz a két zár. Legalább az alsó plusz zárat elfogadták, a tokot most csinálom hozzá.

Vagy egy olyan szerkezetet kellene rá, amiből tüskék mennek a tokba vagy tokból az ajtóba, külön zár nélkül persze, így egy gyengébb rács is kifeszíthetetlen lenne.

Igazából egy új erősebb ajtót kellene csinálni a rácshoz, ami mellesleg jobban is mutat, de régen ez utóbbi nem volt szempont.

Előzmény: sanyaboj (1576)
sanyaboj Creative Commons License 2015.11.26 0 0 1576

Szia!

Van értelme a kiemelésgátlónak! főleg akkor, ha a felső zsanérod nem megfelelően van szerelve, tehát a felső vízszintes kerettől pl. 30 cm-re, vagy akár lejjebb van behegesztve egy vékony rácskeretben. Fölül kifeszítik, kihajlítják a tok síkja elé a rács keretet, alulról a rácsot a zsanéroldalon feltolják és le is ugrik a rácsod a zsanérról. Csak a rácsodtól függ, hogy sikerül-e.

Előzmény: semmipánik (1575)
semmipánik Creative Commons License 2015.11.26 0 0 1575

Köszi a segítséget. Ha nálatok sem megy be a zaj, akkor valószínűleg jó lesz nálam is, bízom benne.

Sajnos a napokban nem értem rá a témával foglalkozni, még nem rendeltem meg az ajtót, meg amúgy is jól megrágjuk a dolgokat döntés előtt. El is felejtettem megkérdezni, hogy hol találni meg a Nivo ajtó Mabisz minősítését, azt tudom, hogy volt mert láttam, de most nem találom sehol?

Gondolkoztam, hogy rakok utólag kiemelésgátlót a rácsra, de nem tudom van-e értelme, mert keretből legfeljebb csak a zsanérok szétbuherálása árán lehet az rács ajtaját kiemelni és nem hiszem, hogy bárki is neki állna ennek.

DJMasterboy Creative Commons License 2015.11.20 0 0 1574

A NÍVÓ ajtók biztonságát, minőségét vagy hangszigetelését nem lehet össszehasonlítani a kinai "biztonsági" ajtókkal.A 3 zárás NÍVÓ, Mauer betétekkel, a legjobb választás, szerintem.

10 év garanciát adnak, nálam nagyon szépen, gyorsan dolgoztak.

Előzmény: semmipánik (1572)
sanyaboj Creative Commons License 2015.11.19 0 0 1573

Szia!

Nagyon jó a hangszigetelése is a Nívó ajtónak. Nálunk a liftajtó a bejárati ajtónk mellett van, alig lehet hallani, ahogy becsapják. A rácsba 700-ast ne tegyél, minimum ×11-est. Kifeszítésgátlód legyen a zsanér oldalon a rácson. Az ajtóval adott zárbetétek nem rosszak, de ha középre kérsz, vagy raksz egy mauer NW 5-öst, brutál lesz az ajtód!

Előzmény: semmipánik (1572)
semmipánik Creative Commons License 2015.11.19 0 0 1572

Köszi akkor a 3 Mauer záras verzió lenne a jobb megoldás, bár miközben itt visszaolvasgattam támadt némi kétségem a Nivó ajtó hangszigetelésével kapcsolatban, volt itt vele valakinek gondja, sajnos a megoldást nem közölte.

A kínai ajtók hangszigetelése mondhatni tökéletes, több ismerősnek (és házban is szinte mindenkinek) ez van és elmondásuk szerint semmi zaj nem szűrődik be kívülről, ja és a rémhírekkel ellentétben 5-6 éve tökéletesen működnek. Na, megnéztem barkácsboltban egy ilyen kínai ajtót és .. szerintem az ereszcsatornák vastagabb anyagból vannak. persze rács mögött talán jó lehet, hő és hangszigetelésben biztos nagyon jók, de az anyaguk….

Az ajtót mindenképp le kell cserélni, a Nívót megnézve masszívnak látszik, de most bizonytalan lettem, nem szeretném az új ajtó mögött hallgatni az egész házat. Megpróbálok utánajárni ennek.

Rácsot biztos meghagyom, enni nem kér :) Köszi a segítséget.

Előzmény: DJMasterboy (1571)
DJMasterboy Creative Commons License 2015.11.19 0 0 1571

A CISA kéttollú kulcsos zár nem rossz, de a kulcsa nem védett, szabadon másolható és elég nagy.

és ha jól tudom csak 2 kulcsot adnak hozzá.

 

A mAuer Elite Xtra sokkal jobb, 5 gyári szabadalmaztatott kulcsot

 adnak hozzá, mind a 2 v 3 zárbetét 1 kulccsal nyitható, nagyon praktikus.

 

Szerintem a NÍVÓ ajtó előtt nem kell plusz biztonsági rács, főleg nem 700-as zárral, ezt már mindeki tudja nyitni.

Előzmény: semmipánik (1570)
semmipánik Creative Commons License 2015.11.18 0 0 1570

Sziasztok!

Tanácsot kérnék! Panelben lakom, rács van az ajtó előtt egy db cilinderes portálzárral. Most tervezem a Nivo biztonsági ajtó beszereltetését és láttam többféle zárral lehet megrendelni, van egy záras az CISO (2 tollas kulcs) és 4 hengeres nyelv megy a tokba. Van még 2 és 3 cilinderzáras ajtó is, ezekben MAUER betétek vannak, de melyik az nem tudni. (nálam a tervezett minimum a Elite Xtra). Nem tudok dönteni melyik zár megoldást válasszam, persze az ár is fontos és az is szempont mekkora és mennyi kulcsot „cipelget” az ember :)

 

Még a rácsra is raknék plusszban zárat. A zártestet, ha kapni előregyártott hegeszthető tokot, abba raknám vagy 3-5 mm vastag lemezből sk.készültbe.

 

Amiket kinéztem:

- Elzett 700 és klónjai - ez olcsó, kifejezetten ajánlották rácsra, (láttam 3 zár 1 kulcs megoldást is) nem tudom mennyire biztonságos ez a zár, állítólag a két tollú zárak nehezebben nyithatók. Amelyik boltban voltam, csak ez volt. A Nivo ajtó elé talán már elég lenne. Vagy 

- MAUER 101.050 1vagy

- cilinder zár Mauer zárbetéttel 2 betét  1 kulcs megoldással. Vagy

- a hevederzárat tenném át a rácsra, méretben pont jó.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

dudie^hun Creative Commons License 2015.10.26 0 0 1569

sziasztok! 

 

10 cm-es YTONG válaszfalhoz keresek ajtót ki is néztem egyet ami stílusban megfelelne Zebra 4 beltéri ajtó (http://webaruhaz.ablakajto.eu/zebra-kazettas-belteri-fenyo-ajtok.html), viszton eddig csak kétfajta tokkal találtam 8 és 12 cm-es, a 10-es YTONG-hoz milyen tokosat érdemes venni?

 

 

attamatta Creative Commons License 2015.10.25 0 0 1568

Tudtommal egyáltalán nem foglalkoznak biztonsági ajtókkal, leginkább garázsajtókra és motoros kapukra specializálódtak, amit kapni bejárati ajtókat, azok nem biztonsági minősítésűek, hiába vannak aluból.

Előzmény: zsombor1212 (1566)
Zita Oláh Creative Commons License 2015.10.25 0 0 1567

Sziasztok! Panel lakásban lakunk, és szeretnénk lecserélni a bejárati ajtót. Tudna valaki ajánlani egy jó minőségű, megbizható ajtót? A Gavron ajtókat nézegettük eddig, voltunk megnézni a bemuatóterembe, és elég jónak tűntek. Köszi előre is a segítséget

zsombor1212 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 1566

Nem csak szép, hanem drága is. Alumíniumból készül, valószínű, hogy ez dobja meg egy kicsit az árát. Hogy mennyire biztonságos? Nem néztem utána, hogy van e MABISZ minősítése, de szerintem vagy 3 vagy 5 perces lehet. Gondolom, hogy nekik is van 15 percesük de az már sokkal drágább mint az alap. De ha 15 perceset akarok, akkor mindegyik gyártónál mélyebben zsebbe kell nyúlni. A Gerdásokkal, amikor telefonon beszéltem, azt mondták, hogy az övék, az alap az 5 perces. Lehet, hogy más oldalról fogom megközelíteni a dolgot. Keresek vállalkozókat, akik beépítéssel foglalkoznak és megkérdezem, hogy mit ajánlanak itt Szegeden. Egy kicsit tartok az internetes, webshop-os ajtóvásárlástól. A Gerdásoktól is megkérdeztem, hogy meg lehet e nézni valahol élőben itt Szegeden az ajtójukat? Azt mondták,  hogy nem, csak képen az oldalukon.

Előzmény: SIMTDIToledo (1565)
SIMTDIToledo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 1565

Szia!

 

Tényleg roviden ránéztem az oldalukra, és szerintem a Hörmann nem biztonsági ajtó, csak egy szép bejárati ajtó.

 

Persze lehet, hogy tévedek.

 

Üdv:

SIM

Előzmény: zsombor1212 (1563)
Tücsök-koma Creative Commons License 2015.10.19 0 0 1564

Én épületgépésszel beszélnék. 
Esetleg, itt a fórumon keress passzívházas topikot.

Előzmény: SzuperBandee (1562)
zsombor1212 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 1563

Köszönöm a válaszokat. Sajnos nem jutottam sokkal előrébb. Azt is érdekesnek tartom, hogy amióta megnyílt ez a topik, nem esett egy szó se a Hörmann bejárati ajtóiról. Csak azért mondom, mert betévedtem itt Szegeden az OBI-ba és a Praktikerbe és mindkét helyen egy olyan segítő jött oda az ajtós részlegen, aki azelőtt az azóta bezárt Baumaxban dolgozott. Érdekes módon mindketten azt mondták, hogy ha jót akarok, akkor Hörmannt vegyek, ahol ők azelőtt dolgoztak(a Baumaxban), lehetett kapni 140ezer körül szép Hörmann ajtót. Összekerestem az egész internetet, még a hivatalos oldalukra is írtam levelet, de sajnos csak bőven 200ezer feletti áron van Hörmann ajtó. Ez egy kicsit elszomorít, mindegyik Hörmann forgalmazót(itt Szegeden kettőt) amikor felhívtam, azzal kezdtem, hogy ha szekcionált garázskapujuk van 150ezerért, gondoltam egy "vacak" bejárati ajtót is kapok annyi körül. Sajnos eddig nem jártam sikerrel. De amint nézegetem az árakat, (Nívó, Andre's, és a többi amiket itt ajánlottatok) ha nem az alapot szeretném ezekből, ugyancsak eljutok a 200ezer körüli árhoz. Akkor inkább még rádobok vagy 20-30ezret és lesz egy Hörmann ajtóm.

SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1562

s ki az aki szakember ebben?

Mert ugye, ha egy céget választok azok nem beszélnek saját maguk ellen, s próbálják majd rám sózni a több százezres vackaikat közben lehet, hogy fele annyit érő szerkezet is elég lenne.

Előzmény: Tücsök-koma (1561)
Tücsök-koma Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1561

Fogalmam sincsen ezek milyen hatásfokkal működnek. ami gyanús, hogy nincs külön ki illetve bemenő ág....

 

Azt szokták ökölszabálynak mondani személyenként 30m3/óra levegőt kell cserélni a lakásban.

Ugyebár nálad a fő probléma a párásodás, ami a leggyengébb láncszemnél távozik, ami esetedben az ajtó.
Árban ezek elég olcsók, de tényleg nem tudom mit tudnak... 

Érdemes lenne egy szakemberrel felvenned a kapcsolatot. Mert ha kiadsz 100.000Ft-ot, és szar, akkor azzal nem sokat érsz....

 

 

Előzmény: SzuperBandee (1560)
SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1560

http://www.iventilatorok.hu/102-szobai-hovisszanyerok

 

ezek szerinted játszanak?

 

Mit tudom én milyen rendszer kiépítését nem tervezem.. Biztosan nem olcsó mulatság.. De egy ilyen megoldás (amennyiben megoldás lehet) elől nem zárkózom el.. Csak nem tudom, hogy ez gyógyír-e a problémámra. Lehet megveszem, beszerelem aztán ugyanott vagyok ahol a part szakad... Bár jó lenne, ha ez segítene..  Kibékülnék vele...

 

 

Előzmény: Tücsök-koma (1559)
Tücsök-koma Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1559

Rengeteg fajta szellőztető berendezés létezik. Drasztikusan csökkenti a fűtés számlát, ugyanis a meleg levegőt nem engeded ki a lakásból. Mivel van egy hőcserélő benne, azaz a kimenő meleg levegő felmelegíti a bejövö hidegebb levegőt télen, nyáron, meg pont fordítva.

Gyakorlatilag ezek után nem kell ablakot nyitni.....

Ha rákeresel googliban tuti rengeteg találat lesz...

Itt egy indulásnak véletlenszerűen:

 

lakásszellőztetők.hu

Előzmény: SzuperBandee (1558)
SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1558

Szia!

 

Kösz a tippet.

Kérdésem az lenne, hogy utólagosan is kitudom építeni az automata szellőztető  rendszert? Mégis mit takar ez? Valami készüléket?

S mibe fáj? Bár manapság mindennek ára van.. Ilyen dolognak meg gondolom jól megkérik.

 

Máshol a lakásban nekem nincs sehol hőhíd, se magas páratartalom. A bejárati ajtó viszi el a balhét? Inkább mert fém az az ajtó nem?

Nincs szellőztető rendszer, de van napi többször hagyományos mechanikus szellőztetés :) ablak kinyit, elhasznált levegő ki, friss be :). De az ajtó ettől még izzad..

Ha nappal 5 fok felett van a hőmérséklet odakint, semmi baja nincs az ajtónak.. Mikor eljön az est (már hidegebbek vannak), és megy le a hőmérséklet szépen lehet látni ahogy el kezd gyöngyözni az ajtó tok.. Az ajtó lap nem!!!! Ott belülről is van fa burkolat. De a tokon belülről (és belsejében lényegében nincs semmi) csak kívülről van a szigetelés mint az ajtón is....

 

Előzmény: Tücsök-koma (1557)
Tücsök-koma Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1557

Nálad a probléma nem az ajtóval lesz! Azt írod 20cm szigetelés van a falakon. Valószínű, normális nyílászáróid is vannak. Azaz az ajtónál alakul ki hőhíd. Ha vennél egy csúcsszuper passzívház ajtót akkor is problémád lenne, csak utána nem az ajtónál! Ha pedig tételezzük fel teljesen hőhíd mentessé tennéd a lakást pillanatok alatt elkezdene penészesedni. Persze, ha nem eleve passzívház technológiával építettél, akkor erre kicsi az esély.

Ha már ennyire jól megcsináltad a hőszigetelést, alap tartozék lenne az automata szellőztető berendezés..... Megjegyzem, kurva jó találmány, főleg ha van lehetőséged kombinálni egy jó hosszú föld alatt elvezetett beszívó csővel, ami télen előmelegít, nyáron előhűt. 

 

Egyébként hogy a témába is vágjak, én is ajtót szeretnék venni. Alap feltétel lenne, hogy az ajtófélfa ácél legyen és az ajtó is masszív darab, azaz acél zártszelvényből legyen "összerácsozva" és lehetőleg erre még acéllap hegesztve.

Megjegyzem én is a Nívót néztem ki, a súlya alapján van benne bőven anyag. De az meglepett, hogy milyen drága lett nálad. Hiába jó a marketing :) 99+Áfa.....   Ami még fontos, hogy egyedi méret kell. 250*90! És kell rá ablak is, ami ha nem is golyóálló, de feltétlenül legyen nehezen törhető.

Viszont a tapasztalataid alapján a beépítést lehet nem tőlük kell kérni :D

 

Szóval ha van ötlet, azt kíváncsian várom.
Holnap ha lesz időm lehet elrongyolok a gurdiusz pajzsos céghez, mert látom ők is gyártanak ajtót. remélem egyedi mérettel is foglalkoznak, és remélem nem horror áron :P

 

Előzmény: SzuperBandee (1552)
SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1556

Hőszigetelésben egyértelműen rosszabb a biztonsági ajtó.. De biztonsági szempontból sokkal jobb. Ezen nem jut be a betörő az biztos.. Tényleg inkább az ablakot próbálja...vagy másik "zsákmány" után néz :).

Előzmény: születésnaplemente (1555)
születésnaplemente Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1555

Nyilvánvaló, hogy a fa nem örök életű, ezt senki sem tagadja, de egy faajtó/ablak 15-20 évet is szépen elmuzsikál megfelelő karbantartás mellett. Egy jól kezelt ajtó nem szívja meg magát vízzel, vízzáró festés van rajta. Persze, bejut nedvesség, de nem "szívja". Dehát nem is ez volt a kérdés, hanem az, hogy jobb-e egy fém biztonsági ajtó hő- és biztonság-szempontból, ebben erős kétségeim vannak.

Előzmény: SzuperBandee (1554)
SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1554

A fa ajtó idővel eldeformálódik. Őszi, téli időkben "megszívja" magát vízzel - tágul, szorul. Nyár időben szárad - megrepedezik... Lassan, de biztosan tönkre megy...

Szüleim házán az van.. így jártak... Eleivel szép volt :)

Előzmény: születésnaplemente (1553)
születésnaplemente Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1553

Sziasztok,

 

az lenne a kérdésem, hogy egy 80 (78) mm-es fa ajtó mennyivel kevésbé biztos egy sorházi lakásban, mint egy hiperszuper (nagyrészt) fém biztonsági ajtó? Ha be akarnak menni a rablovics urak, egyszerűbb betörni az ablakot, mint baszakodni egy ajtóval, még a legegyszerűbbel is. Ahogy néztem, a fa ajtók hő és egyéb viselkedése sokkal természetesebb, mint a fémeké, vagy ezt is rosszul látom?

 

Válaszaitokat előre is köszönöm.

SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1552

Én elolvastam a Gerda ajtó weboldalán található "termék leírást". Idézem:

 

"Ahogy a neve is takarja, ezek a biztonsági bejárati ajtók képesek ellenállni akár több tíz fokos hőmérséklet különbségnek is, mely a kül- és beltér között adódik. Télen a kinti mínuszok és a benti kellemes meleg sem deformálják el, nem tesz kárt bennük."

Hogy ez mekkora baromság :) Hát a  2,0W(m2-K) hőszigetelés (amit néhány ajtó alatt olvashatunk), úgy fog sírni, mint a szűzleány! :).

Nálam a 20cm szigetelésnél tuti sírna. A nívónak egy egész valamennyi mégis könnyezik. :) Ez megmosolyogtató J

 

 

Az U értékek (hőátadási együttható) az energiatakarékossági előírások legfontosabb referenciaértékei. Az >U< hőátadási együttható azt az energiamennyiséget adja meg, amely 1 m2 kiterjedésű felületen egy óra alatt jut át, amennyiben a hőmérséklet az ablak (ajtó) belső és külső oldala közt 1 Kelvin (= 1 °C) értékkel tér el. Minél kisebb U érték, annál jobb hőszigetelés.

Előzmény: zsombor1212 (1549)
SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1551

Szia

 

Én direkt emiatt vettem páratartalom mérőt a lakásba.. Értékei alapján egyáltalán nincs pára a lakásban. Sőt!!! Alacsony is.

Másrészt, ha esetleg az előszobában a bejárati ajtónál esetleg telenként vagy az ősz folyamán nagyobb lenne a páratartalom, akkor ilyen drága ajtó mellett életem végéig kerülgessem a páraelszívót? Direkt kértem a "legerősebb" hőszigetelést mikor kicseréltettem az ajtót velük! Most ennyi erővel miért fizettem ki + 150 ezer Ft, ha a hajamra kenhetem a szigetelést? Mellette külön másik szobából hosszabbítóval áramot kell juttatnom a páraelszívóhoz (mert oda nem tetettem konnektort. Ki gondolta, hogy ilyen gondjaim lesznek), s pörgesse a villanyórát mert ennyit tudnak a "Profi ajtógyártók"? Nem akarok egy vadi új családiházban ilyen megoldást.... Sőt nem tudom elfogadni, hogy csak ez a megoldás létezik. +5C foknál már páraelszívót használjak egy féléven keresztül... :(

Szerintem ez nem az én saram. Orvosolja az ajtó gyártó az ő termékén a hibát.

Előzmény: sanyaboj (1547)
SzuperBandee Creative Commons License 2015.10.18 0 0 1550

Hello!

 

Én nem ismerem a Gerda márkát illetve gyártót.

De annyit már megtanultam a káromból, hogy az UD (hőszigetelés érték) 1 alatt kell, hogy legyen. Akármilyen ajtóról legyen szó (ha a hőszigetelés nem elhanyagolható szempont számodra). UD 0,75 (azaz majdnem a passzív házak hőszigetelési értéke). Ezt eddig egy fajta ajtónál tapasztaltam a különböző ajtógyártóknál "kilincselve" :) ez pedig a drágább hőszigetelt alumínium ajtóknál volt. De ott meg az a baj, hogy baromi drágák :(. Szóval van megoldás.... csak megfizethetetlen.. sokunknak szerintem.. Amit azokért az ajtókért kérnek (főleg oldalsó bevilágítóval), az eszméletlen sok....

 

Előzmény: zsombor1212 (1549)
zsombor1212 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 1549

Kedves fórumozók! Végigolvastam az egész témát, a nyitásától napjainkig. Nagyon sok olyan hsz volt ami reklámnak tűnt. De a leggyanúsabb a Nívó volt. Már csak azért is, mert őket konkrétan le is buktatta az egyik kolléga.

Bejárati ajtót szeretnék vásárolni, ezért olvasgatok. A problémám az, hogy ez az ország nagyon Budapest-centrikus. Én Szegeden lakom. Elmentem néhány céghez, de vagy kínait, vagy fát vagy műanyagot ajánlottak. Az én ajtóm kültérre, udvarra nyílik. Ez is oka annak, hogy a Nívó kiesett. Úgy szűrtem le, hogy akik nem lépcsőházba tették, azoknak problémájuk volt az izzadással még akkor is, ha a drágább, szigetelt Nívót vették.

Találtam egy olyant, hogy GERDA. Érdekes módon, itt meg se említette senki. Érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata ilyen ajtóról. Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!