Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Bár nem tőlem kérdezted, de Brutzerék gyűjteményéből 376-osról csak ezeket az archív képeket találtam, sajnos mindegyik képnél ugyanaz a helyszín és az időpont: 1, 2, 3, 4.
Biztos, hogy összekeversz valakivel, már csak azért is, mert a kevéske dízelek közül pont a Nohabból van a legeslegkevesebb képem! [Csak ezt meg ne lássa az én drága
Nohabf(an) Cimborám, mert menten "kitagad a családból"! :-))]
"... megkésve ..." - Mihez képest? :-)))) Jó, hogy már nem ülsz (ülök, stb.), örökké a monitor (sz.gép) előtt, hogy "azonnal" válaszoljunk egymásnak!
Elnézést, hogy megkésve válaszolok, de kétnapig nem voltam internetközelben.
Most akkor "ömlesztve" reagálok több hozzászólásodra:
Az M61.013 -as fényképével kapcsolatban lehet, hogy összekevertelek valakivel, de sajnos így utólag nem találtam meg az adott hozzászólást, még azokra a szavakra keresve sem, amik rémlettek abból a h.sz.-ból. A fényképet meg nem akarom visszatölteni ide, hiszen nem az én képem.
A 424.287-ről szerencsére találtam még egy saját fényképet '89.-ből, ahol jól látszik a szerkocsi is:
Egyébként szerintem csak a 2000-es években alakították pakurássá, de majd az okosabbak megmondják.
Ahogy írtad, Téged is megcsapott a vonat füstje még gyerekkorban. Valahogy így voltam ezzel én is, elsősorban Piliscsabán, másodsorban Balatonlellén, többedsorban még sok más helyszínen... :-)
Épp ezért szeretem nagyon én is Brutzerék fényképgyűjteményét nézegetni, mert sok tekintetben a saját gyerekkoromat idézik!
Más: Ha már említetted a Szépilona kocsiszínt, szeretnék egy OFF kérdést feltenni, mivel az inverteres Tátrák bázisáról van szó:
A régi menet- és fékellenállások helyén továbbra is megfigyelhető valamiféle ellenállás a "Kátrák" tetején, persze ez már jóval kisebb a korábbiaknál. A váltóállító ellenállás lenne az..?
Ennek a hsz.-nak az idején már javában húztam a "lóbőrt", azért csak most, egy nappal később reflektálok rá!
"... elnyerte a tetszésedet ..." - Egy 424-es????????? Ne viccelj már!!!!!Minden mennyiségben!!!!!!!!!!!!!! A 287-es pedig, mint SZENES??????????? Különösen!!!!
Én 9-10 éves forma kisfiúként (NEM tegnapelőtt!!) azokból egytől, a 138-astól fertőződtem meg mindörökre!! Az apai ágon "jött" (tehát nem vérszerinti, de akkor is!) nagybátyám Füzesaboonban volt fűtőházfőnök, sokszor Náluk nyaraltam. Apám helye még ki sem hűlt a hokedlin, engem már az állomás területéről vittek "haza (természetesen úgy értem, a nagybátyámékhoz!) a vasúti rendőrök! Persze, az ottani hasonló gyerekekkel együtt, köztük az akkor még falu RENDŐRKAPITÁNYÁÉVAL (vagy örsparancsnokáéval. ki tudja már??) egyetemben!! Az egyik nyáron, hogy nyugta legyen, az akkor nagyobb teherbírásúra átépített Eger-F.abony vonalon oda-vissza!!! Innentől én kész. Csak és kizárólag mozdonyvezető szerettem volna lenne, de a dokibácsik (~nénik) azt mondták, mmmm... Ennyi megalkuvással mégis az 1435 mm a kenyéradó gazdám!! (Metró, Kisföldalatti, vasúti járműszerelő, manapság Szépilona villamosremíz mindenes nappalos különmunkása.
********************
"a Te jóvoltodból figyel ... ezüst tetejű M61.013-as!" Ez hogy történhetett?? Csak valami véletlen lehet, ezek szerint, nem is tudom, mekkora kincs, de jasnálom, de nekem igazából V43; kisebb részben V63, és az űbertopp V45 1001!!!! (Alias V43 1051; és ki tudja, lesz-e valaha is 431 051????)
Nem, hogy '85.- '86. környékén, de még '89.-ben is! (A végső szenes évszámot nem is tudom.)
Örülök, ha elnyerte a tetszésedet a kép annyira, hogy eltetted magadnak! Természetesen azért töltök fel képeket ide, hogy hátha valakinek örömet okoz, mint ahogy én is nagyon sok szép képet mentettem már le magamnak erről a topikról. Többek közt a Te jóvoltodból figyel a dokumentumaim között egy ezüst tetejű M61.013-as!
"Boldog SZÜLETÉSNAPOT Kívánok!!!!" - Hogy mik ki nem derülnek... Kissé megkésve, tőlem is szintén BOLDOG SZÜLINAPOT!!!! (Mivel csak ilyenkor, hétvégeken tudok behatóbban foglalkozni a fórumokkal, megkérdezhetem, pontosan melyik napra esett e jeles esemény?)
Nagyon köszönöm! Titkon reméltem, hogy "valahonnét" érkezni fog egy ilyen megerősítés az állomásítással kapcsolatban! :-)
Kérdezhetek még valamit? Úgy emlékszem, a 375.1511-et is láttam Dorogon kb. akkoriban. Egy '83 tavaszi emlék a biztosabb, de rémlik, hogy talán már korábban is.
@(5166) Természetesen elküldöm a fényképeket, de nem biztos, hogy sokkal jobb lesz a minőségük. Igaz, valamennyit kicsinyíteni voltam kénytelen az eredeti mérethez képest, hogy fel tudjam tölteni ide!
@Gumidani Igen, ezért is válogattam be (noha a másik képpel ellentétben itt egy fia vasúti jármű sem látható)! :-)
@Division by zero Szerintem még most is lehetne, csak hát, mint tudjuk, nem akarásnak... :-((
A 324-es képetek megfelelő minőségben esetleg elküldenéd publikus címemre? Az állomásításokkal egyetemben újabb "történelmi" fotók és dokumentumok felbukkanása esetén szóba jöhet egy 324-es pótkötet.
Arról hallottam, hogy kint méricskéltek vele valamit, de mit? És mi lett az eredemény?
OFF: Azt vizsgálták, hogy a keményen fázist hasogató Gigant meg Hernyó motor, mely masinákban a fázishasogatás sok felharmonikust kelt, eme felharmonikusok mennyire zavarják meg a pálya menti távközlési létesítményeket.
Voltam magam is ilyen mérésen, én persze belföldön, amikor még csak 1 Hernyó szerelvény létezett (ami akkor lett Kukac, miután több is lett és általában csatolva jártak), a Balaton felé, egy éjszaka mi is arra bóklásztunk, és láttunk ott akkor egy magányos Gigantot is.
A külföldi mérés eredményét nem tudom, itthon azt mondták: "Jó lesz az!" Úgy is lett. ON