Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Közben beszereztem egy másik motort is. De csak donornak lesz alkalmas. Sok évet állhatott a gazban benőve, tele volt vízzel, de csodálatos módon a dugattyú és a hüvely a főtengely ép maradt, valamint a hengerfej is menthető, de a vezérmű kerekek és a szabályzó alkatrészei teljesen elrozsdásodtak.
Ez újabb és "modern" a működőhöz képest, ki vannak egyensúlyozva a lendkerekei, a fordulatszáma is már 800 1/min. A gyújtása előgyújtás szabályzóval van ellátva. Bár azt nem tudom gyárilag lehet ez a gyújtás rajta vagy utólagos tuning?
Márkajelzés nincs a gyújtáson, viszont találtam a belsejében egy MEO bélyegzőt, a gyújtótekercs pedig kb. Pannónia, a megszakító viszont olyan mint a PAL csak a rugója más.
Egyébként találomra fölhívtam pár dugattyúkészítéssel foglalkozó vállalkozást, és egyikkel egyezségre jutottam, készít dugattyút(lapos fenekűt), gyűrűt stb. A dugattyú alumíniumból készül az öntöttvas helyett, úgyhogy lesz némi súlykülönbség.
Ha napi használatra van, akkor nem szentségtörés. A gyári karburátorral nem nagyon lehet stabil fordulatszámot beállítani még felújított motornál sem. Az enyém teljesen fel lett újítva, de a karburátorral nem lehet csodát tenni. Mondjuk nálam nem zavaró, mert csak évente néhányszor indítom be, csak a hangja miatt :-)))
Összeraktam úgy félig meddig felújítva, bár szentségtörés lehet, hogy pár dolgot változtattam rajta. Skoda karbi, valamint a szabályzóján változtattam, hogy érzékeny legyen a fordulatszám változásra az aggregátor miatt, no de én csak egy átlagfelhasználó vagyok. :)) Egy új dugattyú gyűrűkkel hüvellyel az lenne az igazi.
Én még nem jártam itt, most pótolom ezt a hiányt. :)
Vásárolni szeretnék egy benzines MIA motort, ugyanis az enyém eléggé betegessé vált, még rendszeresen használom egy aggregátort hajt. Találtam is eladót, viszont eléggé messze van.
Abban kérnék segítséget, hogy a benzines MIA motorból hányféle típus készült? A képről nem tudom eldönteni azonos lehet-e az enyémmel. Ha pedig netán csak egy típus készült akkor nyugodtan elautózok és megkötöm az üzletet.
Kedves Barátaink! A hagyományosnak mondható tavaszi,Sándor napi gépindításra ,2019. márc. 23-án nagy tisztelettel meghív mindenkit, Lévay Sándor barátunk!!
Ezek a csúcsok IFA gyártmányúak! Amennyiben nem kapnátok (szerintem lenni kell) ,akkor más gyártmányúakkal kiváltható ,nem túl drágán. Persze ha, kell!! Csak két példa: Delphi-564-1005 , Denzo-093400-1220 megrendelési cikkszámokon.
Helyesen írod ,a csúcs tipus képlete a lényeg! Az SD1ZD0 az, az 1H65-ösbe meg az RS-ek közül a 90 mm-es hengerfuratú régi ,dekompresszoros motorba való .A későbbi négyhengeres GT-124 esbe, meg S D 1 ZD 12,Nem sok különbség van közöttük ,már csak azért is mert a Csepel dízelekben mindkettő jól muzsikál! Sőt még a gyáros bácsi ajánlja is mindkettőt a többi (legalább) 8 fajta gyártású ,számozású mellett. :-)))
Ha keresitek akkor, az RS 09 motorjában passzoló Stock legyen , azt könnyebben megkapni (nincs annyi keresgélés..stb.) .... az eladók egyre répábbak (!)...és a csúcs száma a fontos : Einspritzdüse: SD1ZD0. a lényeg min. 120 bárra nyomni .
Szia a Vajdaság - i srácnak (jónak mondott de használt reális áron) ... persze , Brandenburgi mérték szerint 30,- ójroó + 10,- a pósta , aztán valahogy eltudna kerülni pl. Pistihez Makóra , onnan meg a Tatához.
Az csak nagyon tippölős lönne, igaz van néhány stabilom, de azoknak sem tudnám az árait pontosan +saccolni.
Nézelődj a hirdetős oldalakon, azokkal össze tudod vetni a sajátodat állapot szerint. Látatlanba nagy merészség bármit is mondani, 30 és 70 ezer közt lehetne kinézet, állapot és típustól függően ...