De szeretjük, hogy mindenféle gyüttment a nyakunkba van sózva...
Jegyes konfliktus, vélhetően szoláiriumozott egyénnel - és még az országbérletes mizéria el sem kezdődött.
Pénteken a 15.25-ös kör IC-n, a 19-es kocsi csendes fülkéjét is ellepte egy család, aki azért nem lett elzavarva, mert felvásárolta a purgyénak a 700 ft-os chipset a bisztróban. Előkerült a hagyma, kolbász is, megkajáltak, mentek hátra. Én meg szívhattam utánuk a büdöst, kocsiosztály különbözetért!
Ez a vadkelet, innen tényleg meneküljön mindenki aki tud, kocsiba, telekocsiba....
30 helyett át lehetett tenni 25-re az IC indulását, de még előbbre hozni már nem lehet, hacsak a 120a menetrendi struktúráját is teljesen át nem variálják.
Budapest-Hatvan között se olyan jó a helyzet, mert ahogy itt a fóromon olvasható volt, az átépítés utáni új paraméterekkel csak decembertől márciusig lehetett közlekedni a Gödöllő-Aszód szakaszon, most újra csak 90-nel, a menetrend pedig az új paraméterekre készült, tehát itt most van 2 perc menetidőhiány, emiatt sose ér ki az IC Hatvanba percre pontosan.
További 5 perc könnyen összejön Hatvan-Miskolc között, ha új lassújeleket tesznek ki, vagy eddigi ideiglenes lassújeleket állandósítanak. Átépítés előtt álló szakaszokon ez úgyis szokás nálunk, ld. pl. a 150-es vonalat, ahol az átépítés előtt (kb. két évvel) már az egész Kunszentmiklós-Kiskunhalas szakaszon levették a sebességet 80-ról 60-ra. De ez a helyzet az itt említett 82-essel is, amit pedig a pont 80-as vonal második üteméhez kapcsolódó tervezett átépítés miatt hagytak lerohadni annyira, hogy lényegében már már most sem tartható a menetrendi struktúrája, állandóak a késések (ami sokszor gördülő késést okoz a 80-ason is, mert emiatt pl. vár az Agria Hatvanban, így késve érkezik Füzesabonyba, ahonnan ezért a nyíregyi személy is késve indul, feltartva Miskolc előtt az IC-t...)
Az ideiglenes megállóra én befizetek.... nagy szívás lenne, eléggé messze van a központtól.
Valószínűleg meghagynak egy csonkát az állomáson, Harkakötöny felől meg vonatpótló, ha elbontják a felsővezetéket.
A drót alatt (felesleges) Usgyizást a döglések elkezdésekor már megemlítettem. Évtizedeken át átszállás volt Halason, a 154-155 utasforgalma többnyire elkülönült. Arra hivatkoztak akkor is, hogy a szentesi bázist egyszerűbb elérni (akkor még Bátaszéktől felfelé is jártak), a 154-esen nagyobb a forgalom, a 155-ösön már akkor is pazarlónak tartották a Szilis szerelvényt.
A megyeszékhely közvetlen elérése és az IR brand itt elegendő indok.
attól hogy Halas csináljak fog járni a vonat csak nem fog be menni állomásra a deltán keresztül fog menni. a Tesconál lesz egy megálló...ha jól tudom...
Valami itt nem egyértelmű. Hogy lehet +7 perc Miskolcig, ha Hatvan-Miskolc között sok tartalék perc van? Mindig mínusszal állnak meg a vonatok, legalábbis az IC-k Keleti felől, múltkor papagáj Szili volt a kör-IC-ne, még az is mínuszos volt.
Másik, hogy lehet úgy játszani a menetrendi struktúrával, hogy csatlakozások ne biukjanak. Lásd 30 helyett 25-kor indulnak az IC-k, 30 helyett 35-re érkeznek...
Sajnos túlságosan egyszerűen ábrázolták a vonalakat, nem hiszem, hogy a 80-as végig rossz. Én csak ott jelöltem volna pirossal, ahol rossz. Szerintem Budapest-Keleti és Hatvan között jó.
És állítólag az Usgyik is visszakerülnek hamarosan. Kérdés: honnan vesznek el emiatt?
------
Ez izgalmas!
A Baja- Kecskemét IR viszonylatokon kívül nem nagyon tudok más tisztán Uzsgyis vonalat. Magyarán bárhonnan máshonnan veszi el (Debrecen környéke, 130-as, 135-ös vonal) nem lesz olyan nagy sérelem, nem fog annyira feltűnni.
Elméletileg 5 hagyományos M41 hamarosan feltámad, plusz a mindenre is jó Bz-k ellesznek ezeken a vonalakon.