Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 21541

A KISS-ek jelenleg nem közlekedhetnek ETCS-vel. Állítólag nincs rajtuk balíz antenna, még nem szállította le a berendezés gyártója..

A Siemens fedélzetis Flirtök megkapták már az új RBC kulcsokat? Addig azok sem tudnak ETCS-vel menni.

Előzmény: aruzsi (21540)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.24 0 0 21540

Hallottam, hogy van valami nyűg ott, pedig már kb. 1 év óta megy így, úgy, amúgy.

 

Nekem most az a lényeg, hogy az FC-Monor menjen, bár Kő-Kp.-Monor között valamiért a KISS-ek mintha nem mehetnének.

Kitűnő szervezés ...

Előzmény: István Gyuri (21538)
r1232 Creative Commons License 2023.11.24 0 1 21539

Az állomáson meg visszaléptett L2-be.

A páratlan vonatok viszont végig tudnak L2-vel menni.

Előzmény: István Gyuri (21538)
István Gyuri Creative Commons License 2023.11.24 0 0 21538

Székesfehérvár előtt kiléptet EVM-be...

Előzmény: aruzsi (21536)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.24 0 1 21537

FC-Monor.

 

Felkészül:

Rákos-Hatvan,

Monor-Gyoma.

Előzmény: Grgabácsi (21535)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.24 0 1 21536

Igaz!

Előzmény: király2644 (21534)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.11.23 0 3 21535

Tegnap 15:00-tól forgalomszabályozó próbaüzembe ment, de bővebbet nem tudok, hogy valójában meddig használják.

Előzmény: király2644 (21534)
király2644 Creative Commons License 2023.11.23 0 2 21534

Mintha úgy hallottam volna, üzembe ment a Fradi-Monor ETCS L2 is, és G43-asok full L2-n közlekednek, végig a teljes útjukon... Igaz ez?

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21525)
FOMA Creative Commons License 2023.11.15 0 0 21533

Valszeg igen. Nemesi Árpád a Mecseki Bányász fotóriportere volt. (Az MSZMP Komló Városi Bizottsága és a Mecseki Szénbányák közös hetilapja.) 

Előzmény: SÜNÖCSKe (21532)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.11.15 0 0 21532

Én Komlóra tippelek.

Előzmény: Integra D55 (21531)
Integra D55 Creative Commons License 2023.11.15 0 0 21531

Üdv!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy a képen látható pult melyik üzemben volt? Esetleg több kép volna még? Köszönöm szépen

 

fsandor23@gmail.com

Előzmény: Törölt nick (20863)
H_CS Creative Commons License 2023.11.09 -2 1 21530

Várhelyi Márton
Nyugati pu. rekonstrukció – biztberes szemmel

 

Szánalmas, hogy a két éve lerakott kitérőkön 20-as lassújel van.

Ezt mindenki elb***ta.

Előzmény: A. G. (21529)
A. G. Creative Commons License 2023.11.07 -1 6 21529

 

A Vasúti VezetékVilág 2021/4-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

Tartalom

 

CSAK EGY SZÓRA…
Remler János, a Prolan Zrt. osztályvezetője

 

Várhelyi Márton
Nyugati pu. rekonstrukció – biztberes szemmel

 

Csuti Péter
Új típusú jelfogós térközbiztosító berendezések a 80a vonalon

 

Bíró József, Németh Gábor
ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer tervezési, kivitelezési és üzembe helyezési munkái a GYSEV Zrt. Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalán

 

Tóth Péter
Az R-Blokk ellenmenet- és utoléréskizáró rendszer fejlesztése

 

Miháczi Viktor, Zachár-Herkó Gábor
Szállítórobot energiaellátó rendszerének kifejlesztése

 

Chlumetzky Tibor
3D lézerszkenner alkalmazása a felsővezeték tervezésénél és átépítési munkáinál

 

BEMUTATKOZIK
Bíró József, a Thales Rail Signaling Solutions Kft. projektvezetője

aruzsi Creative Commons License 2023.11.01 0 0 21528

Aha!
Köszönöm!

Előzmény: Grgabácsi (21527)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.10.30 0 1 21527

31, mint Érd elág - Tárnok, illetve 32, mint Érd alsó elág - Érd.

Előzmény: aruzsi (21524)
GaGe Creative Commons License 2023.10.29 0 1 21526

Igen.

A két RBC közötti átmenet van a két vonalon, mindkét RBC adatbázisában szerepel a két vonal.

Előzmény: aruzsi (21524)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.10.28 0 3 21525

Miért olyan meglepő? Az lenne meglepő, ha a 30a-40a ETCS L2 üzemben lenne, de az Érd alsó elágazás - Érd és az Érd elágazás - Tárnok vonalak pedig nem.

Előzmény: aruzsi (21524)
aruzsi Creative Commons License 2023.10.28 -2 0 21524

31, 32??????

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21523)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.10.27 0 1 21523
CsP50k Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21522

 

Tiszalök - kulcsazonosító

 

Mennyire felel meg az itt látható kezelés a valóságnak?

Bálint23-24 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21521

Köszönöm szépen a válaszodat! 

Előzmény: _Nyuszi (21520)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.18 0 1 21520

Az izzón folyó áramra van előírás, a feszültséget úgy kell beállítani, hogy ezt el tudd érni. Nem is mérjük magát a feszültséget az izzón, csak a tápsínen, egyszer.

Viszont a foglalatzárlatot érzékelnie kell (az áramértéknek 7 másodpercen belül 1,05 A fölé kell emelkednie), tehát a kábelhurok ellenállása nem lehet akármekkora. A MÁV-nál a térközjelzők izzói a térközök határán lévő szekrényből vannak megtáplálva, így ott viszonylag kicsi a távolság. :)

Ez a klasszikus, mondjuk XJ jelfogós, áramrelés berendezésekre igaz. Vannak olyanok, ahol viszont a jelző tövében van valamifajta végfok és ott kell feszültséget mérni (ott jellemzően 12V-ot, az izzó is ennek megfelelő). És vannak a szelektív kártyás, transzduktoros, referenciaizzós megoldások (D70 legtöbb jelzője ilyen), ott emlékeim szerint a belső és a külső izzó áramszimmetriája fontosabb, mint a konkrét áramérték.

Előzmény: Bálint23-24 (21519)
Bálint23-24 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21519

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy az esetlegesen nagy távolságnál lévő feszültségesések elkerülése miatt mekkora feszültséggel vannak megtáplálva a jelzők izzói? Azt tudom, hogy 35V-osak az izzók, de egy nagy állomáson akár nagyon nagy távolság is lehet a jelfogóterem és a fényjelző között, ekkora távolságnál van azért feszültségesés is. De ugyanez a helyzet a térközöknél is, ott mennyi a jelzők és jelfogók tápfeszültsége a távolságok miatt? Köszönöm a válaszokat!

_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.17 0 0 21518

Úgy érted, SH rendszerű, vagy SH gyártmányú?

Előbbiből nagyon sok van, utóbbi valószínűleg nem maradt fent.

Előzmény: GARFIELD (21517)
GARFIELD Creative Commons License 2023.10.17 0 0 21517

Vácrátóton is SH van...

Divrotcé Creative Commons License 2023.10.13 -1 0 21516

Már telefongyári sem lehet sok. A többség talán már Északi Járműjavító és Pft Gépjavítók.

Előzmény: CsP50k (21506)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.13 0 1 21515

Tornyokban is van. Nem is lehet elbontani, visszaesési szintnek jó. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (21513)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.12 -3 0 21514

Az LZB végét is hasonló sztori jelenti nyugaton. Elfogynak a kompatibilis alkatrészek. Dehát senki se sírjon mert az ETCS sokkal jobb és európaibb.

Előzmény: GaGe (21505)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21513

Palotán pár éve biztosan van már nyomógombos induktor, de a kurbli még kilóg a rendelkező készülékből (a tornyokba nem láttam be, lehet, hogy ott már nincs).

Előzmény: GaGe (21509)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21512

Oda Kőtehert akartam írni eredetileg. 

Előzmény: CsP50k (21511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!