Tavaly voltunk motoros túrán Boszniába és úgy 20km teljesen kavicsos földúton tettünk meg felpakolva! Hyperpro rugók voltak elől és hátul semmi gond nélkül lement a dolog.
Szerintem simán tud menni az eddigi tapasztalatok alapján földúton és akár murvásabb talajon is csak a figyelem nő a sebesség meg csökken :-).
Nagyon szeretem benne pont a sokoldalúságát mert aszfalt, terep, hegynek fel és le (eszméletlen jó motorfék), valamint még pálya motorozást is élvezetes vele minden kilométer.
Az enyémben Wilbers átalakítás van, de a legszarabb aszfalton is nagyon jó vele menni. Ez a széria futóműre is igaz. Azért fölfútra le lehet vele menni, ha nem nagyon saras, nyomvájús vagy meredek. Ezeket is bírja, csak ott már igényli a tempót, a megas sújpont miatt. Azt én pedig félve érem el. Viszont a lassú hegyi saras, sziklás terepre már semmiképpen sem jó. Persze vannak rá cáfolatok, de átlagos motorosnak már nehéz. Főleg felállítani.... tudom :-)
A hazai utak olyanok amilyenek,de nem murvásak. A kátyukat,nyomvályukat jól kezeli a Vara,vagy egyéb túra motor is. A choperekről ezt már nem tudom elképzelni.
Tudom, hogy többen is lementek már aszfaltról a Varaderoval, én nem tartozom közéjük :) Szerintem a 270kg-os tömeg túl sok, még a murvás parkolókat és kavicsos bekötő utakat is kerülöm, ha lehet.
Ha terepezni szeretnél, akkor nézegess tovább, ez nem az a motor, amivel jó szívvel elindítanálak egy földutas, balkáni túrára - sokan voltak már vele és használták ott, azaz nem lehetetlen, csak egyszerűen nem oda való.
Ok, nem mondom, hogy könnyű a 300 kg menetkész tömeg, de nekem pont az a 70 kg mínusz kell, mert üresen 310 kg a motorom, kb. 60 - 70 kg mire túrakész, ha csak a 25 liter üzemanyagot számolom már tankolást követően is 330 kg, szóval ezért nézegetem az endúró kategóriát.
Igazándiból ha mozog nincs vele baj, olyan mint egy bicikli, de nem lehet lemenni vele aszfaltról. Mármint a jelenlegi motorommal. Erre kétszer volt példa, mind a kétszer fel is borultam fűvön. A motor középnehéz, és nem tudja tolni az elejét, inkább kifarol és olyankor már nem lehet megfogni a több, mint 300 kg-ot.
Autósokkal leginkább a kihajt elém a legnagyobb baj, ha motorral vagyok, 10-ből 5 esetben kihajt elém váratlanul, oda se néz, vagy leszar, ha kocsival vagyok, akkor 10-ből talán 1 se hajt ki.
A lámpa előtt valóban ráelőz az emberre a sok hülye, de nem szeretek csorogni lámpáig pont ez miatt.
A Vaeadero nagy, nehez (300kg volt a turakesz, teletankolt Varam, lemertem) es magas a sulypontja.
Aki meg hulye, az le akar ezzel is tolni. Nem azert megyek 40-50-nel, mert nem tudok gyorsabban menni, hanem mert pont annyival kell menni, hogy odaerjek a zoldhoz. Letolnak, bevagnak stb., meg ha a padkan is megyek, mikor kilometerekrol latszik a piros.
Igen, ismerős a dolog nekem is, volt egy nayg chopperem, de azok is csak arra valók, hogy puffogtatni a városi majálison, mivel 110-nél leszaggat a szél róla, így ment volna az, csak hát én nem bírtam a szelet, na meg futóművileg sem ezekre az utakra való, és volt úgy, hogy tök nyomvályú volt az úttest, alig tudtam a 100-as tempót tartani, hogy ne az árokba kössek ki, mikor érzem, hogy hátulról a távolsági busz rámelőz! :))) ...na ott dőlt el a sorsa, hogy megy a portáról, következő hónapban el is vitték! :DDDDDD
A jelenlegivel szerencsére nincs ilyen gond, volt már, hogy főútvonalon lakott területen kívül kijövök egy körforgalomból, seggemben egy A6-ossal, látom a tükörben, hogy jön mint a meszes, fordítottam még pár mm-t a gázkaron, olyan látványosan tűnt el a tükörben az A6, hogy csak a nayg fekete koromfüstjét láttam már a végén, esélye nem volt! :DDDD
...na az ilyenekért nem szívesen mennék 1000 ccm és 100 Le alá, a Vara még pont belefér ebbe! ;)
...pedig esküszöm nem vagyok az a nagy száguldós, országúton max kiló30.
Volt idő, amikor tartottam kismotort a városban/90,es 150-es/ de nem vált be. Balesetveszélyes, mert letolnak az útról, akkor is ha 80-al mégy, mert látszik, hogy kismotor. A Varaderoval nem próbálkoznak általában az autósok, akkor sem, ha csak a megengedett sebességgel megyek.
Néztem, végül is jó lehetne napi használatra, de mivel egy motor kell, mert "egy motor mindenek felett", így ha tartanék túrázásra egy nagyobbat, mert ez tényleg nem arra való, vagy csak erős kompromisszumokkal, akkor meg úgy is napi szinten a naggyal akarnék közlekedni, mert egyszerűen viszket a seggem, ha nem megyek vele, hanem áll a garázsban, szóval akkor meg csak potyára vennék egy kicsit, mert az állna csak ott! :) Szóval marad a gondolat a Vara körül! :)
Megnézem kíváncsiságból a Denauville-t, mert most nincs előttem, de nem városban közlekedek napi szinten, hanem melóba, két várossal odébb, meg épp ahová mennem kell, tehát lényegében minden nap olyan, mint ha túrázni mennék! :)
A kiló30-at szeretem tartani, mert utálom ha a távolsági buszok rám előznek :) , de azt sem szeretem, ha üvölt a motor, ezért nem árt ha 5000 rpm vagy a zalatt maradok ennél a tempónál, úgy gondolom erre a Varadero jó lehet.
Jelenleg egy gondom van a motorommal, hogy 310 kg az üres tömeg, és ha le kell véletlen mennem aszfaltról - szóval azt nem lehet, mert borul, mivel annyira blokknehéz, hogy a hátsó kerék kifarol mindenen ami nem szilárd aszfalt. Lényegében egy személyautó blokkjának megfelelő van benne, ezért akarok valami hasonló teljesítményű, de endúrósabb gépet. Kimondott túra motor nem kell egyelőre.
Már bocsi,de mire használnád a Varát? Ha autó helyett,a mindennapokban,akkor nem kimondottan túrázni. Szükséged van 1000 kbc-re? Elképzelésem szerint, ilyen rohangálós célra jobban megfelelne egy kisebb,könnyebb is. Ha nem is egy 4-5százas robogó, de egy Deauville talán. Nagy előnye,hogy kardános ,4 alatt is kijön a fogyasztása,és sokkal olcsóbb,Ugyanannyiért jóval fiatalabbat találsz.
Nekem volt egy ilyen, egy baja van: korlátozott a beépített csomagtere,és kétszeméllyel hosszabb túrákra emiatt alkalmatlan.Nekem pedig csak arra kell a nagymotor. Rohangálni egy kis Scarabeot használok a mindennapokban.
Hát karbisat nem is igazán akarok, két dolog miatt sem, mégpedig tartok a fogyasztástól, és mivel napi szinten akarom használni autó helyett, így nem mindegy a fogyasztás sem, ezért is váltam meg az 1.4-es Suzuki motoromtól, mert 8 alatt nem nagyon lehetett kihozni!
Ámbár szerintem a Honda nem fogysztana még karbival sem rosszul!!!
Suzukit meg nem akarok venni véletlen sem! :)
A másik, hogy jó lenne olyan példányt kifogni, ami minél fiatalabb, hogy tudjak rá kötni Assistance biztosítást, nem mindegy az, ha tudja az ember, hogy 20 percen belül az ország bármely pontjában ott van érte az autómentő, ha még is úgy alakul. Tehát 16 évtől nem ártana, ha legalább egy 3 évvel fiatalabb lenne, vagyis 2007-től nem öregebb. 16 évesig lehet kötni említett biztosítást.
Az ABS sem lenne hátrány, ámbár a mostanin is van, de soha nem működött még, csak mikor próbálgattam, talán az nem lesz szempont ha állapotát tekintve megfelelőt lelek.
Karbissal nem mentem, de az injektorosoknak az almoskonyv szerint jobb a futomuve, a beepitett 6. sebessegfokozat egyfajta overdrive az orszaguti/autopalyas alacsonyabb fogyasztas erdekeben. Az injektoros kevesebbet fogyaszt (sokszor motorozom egyutt egy velem kb. egy alkatu kollegaval es az en SD02-om kb. fel literrel szokott tobbet fogyasztani, mint az o utolso szerias motorjanal - modositottak az euro normak miatt a befecsekendezesen).
Nem utolso szempont, hogy pl. karbisbol nincs ABS-es verzio, ami nem hatrany imho.
A fogyasztás miatt mindenképp nálam szempont volt,nem mintha anyagilag tönkretett volna,hanem csakúgy. Én is eljárok 6 liter alatt,vagy a körül százon,mint,ahogyan valaki írta korábban. Egy karbis 1,5 literrel biztosan többet kér,de hallani horror,9 körüli fogyasztásról is.
Másik,hogy azért csak fiatalabb,korszerűbb is maga a konstrukció,egy ráncfelvaráson, vagy annál több változtatáson is átesett modell azért mégiscsak jobb választás,ha már kb ua. az ára.
Mindenképpen jó darabot kell kifogni,mert "sikerülhet" nagyon mellé is nyúlni.
Azt akarok, de van valami oka, hogy javasolt az injektorost választani? A jelenlegi is injektoros, nem akarok már visszalépni ilyen irányba, meg karbival azért lehet nagyokat szívni, de ha jó, akkor mondjuk az is észrevétlen tud lenni.
De inkább rászánom a pénzt egy újabb modellre, mert hosszú időtávon akarom használni, ráadásul nálam kora tavasztól késő őszig motorhasználat van napi szinten, tehát fog a km pörögni bele.
XL1000 Varaderot nézegetek, 2003 vagy utáni, tehát az injektoros 6 sebességes amit keresek.
Ha esetleg segítetek, hogy mire figyeljek, NAGYON MEGKÖSZÖNÖM!!!
Van egyébként ennek a típusnak valami tipikus hibalehetősége? ...ámbár ahogy eddig olvasgattam, és én gondolom, nincs! :) ...jobban mondva egy van neki! ...nekem még nincs ilyen motorom! :)))
Széles utat!
Reggelente még vigyázzatok, ma motorral akartam menni, mert hívogatóan jött fel a nap, de később rájöttem, jól tettem, hogy nem tettem! ;) ...még baromira csúszott! ;)
Nincs pontos technikai leírásom, de 1x egy szervízben láttal egy CBR 1100 et így átalakítva. A szerelő szerint szarabb lett a fékhatás, mert a rendszer kompletten tudja a teljes fékerőt. Csak a tulaj ragaszkodott az átalakításhoz...
Meg tudnád mondani, hogy mennyi olaj kell egy SD02 2003 ABS nélküli teleszkópba? Nekem ami van service manual az 529 cm3 +-2,5 cm3 ir ill. 114mm-ert de a manual az 1998 - 2003-as varákhoz való.
Csak azt nem értem, hogy mi figyeli a kerék forgását? Az enyémben nincs ABS. Azt tudja valaki milyen sorrendben kell a légtelenitést elvégezni (távolabbitól visszafelé)? Kell hozzá vákuumos légtelenítő vagy simán pumpálással elvégezhető?
Hátul eleve gyenge a fékhatás,ha az elsővel fékezel,szerintem nem is érvényesülhet,mivel a főfék,a súly előretevődése miatt az első.Ilyenkor éppen az lenne a baj,ha blokkolna a hátsó.
Engem különben zavar a dual, mivel éppen a hátsófék kanyarban-stabilizáló hatása nem érvényesül (mert fékezi az elsőt is),amit a korábbi VStromon nagyon megszoktam.
A gyárit javaslom. Mindíg ezt használom. Volt benne Athena 2x, de a 2. szett folyt. Ha jól sikerül legyártani az utángyártott simmeringet akkor az is ok. De több köztük a széria hibás.
Egyénenként nagyon eltérő, hogy kinek mi a jó. Én csak a tank felőli részből kértem, hogy szedjen ki 1 kicsit a szivacs vastagságából. Azért, hogy előrébb csúszhassak picit. Nekem a Vara ülése pont jó és hátul is kényelmes, az utasomnak. Viszont az Africa Twinem ülését nagyon át kellett szabnia és az profi lett.