A kormányszervóból eltűnt a folyadék. Az autó alatt nem látok semmi nyomot, viszont szeretném pótolni. Milyen folyadék kell bele? Próbáltam visszakeresni, de nem találtam.
Van egy C4-Grand Picas.. 2012 évjáratú 2.0 110kw HDI Motor kód.. DW10CTED4......
A kérdésem az lenne,,járt e már úgy valaki hogy a magasnyomású szívagyú felől olaj szivárgás pontosan nem lehet behatárolni mert nagyon hátul van és sok minden kitakarja de a szívagyú környékén van olaj folyás de alatta is van egy fekete henger alakú alkatrész ami szintén olajos vagy a kisnyomású szívagyú is ott lehet
Mi lehet még ott amiből szivároghat az olaj? Olvastam még régebben hogy ott valahol van egy szerviz furat ami szokót szivárogni az olaj tudja e valaki hogy ez a szerviz furat hol lehet vagy hol keresem a szivárgást?...
Olaj vagy fékfolyadék ? Mert olaj elég nehezen juthat be oda, de fékfolyadék a főfékhengerből és a kuplung főhengerből is bejuthat.
A képen milyen szakadt csőre gondolsz ? Esetleg megjelölhetnéd piros nyíllal vagy máshogy.
Én nem látom.
Az olajos "cső", ha arra gondolnál, az nem cső, hanem egy kábelvezető harmónika és abban nem közlekedik olaj, hanem elektromos vezeték. (üzemszerűen. Esetleg az olajgombából bekerülhet némi olaj, de az nem jut el a padlószőnyegedig)
A 2013-ast nem tudom, de 2011-ig az 1,6-osokban nehéz üzemben (csak város, pl. taxi, ilyesmi) használtaknál 180e km. a csereperiódus, amúgy meg 240e km. vagy 10 év.
Persze ettől még ki lehet cserélni előbb is.
Az akkori motorokban vezérműszíj volt plusz egy kis vezérműlánc a hengerfejben a két vezérműtengely között. Talán ezeken nem változtattak a 2013-asban sem.
Megnéztem. Ki kell szerelni a doblemezt. A legnagyobb mutatvány a kerék leszerelése. Pár műanyag bolha, 2 db hatlapfejű + 2 db torxos csavar ls kijön. Egy gumi könyökben végződik a víz elvezetés, a könyökön "csapó ajtóval", hogy visszafelé ne mehessen bele a kosz, így aztán persze kifele sem tud kijönni. Rendesen el volt tömődve, úgy kellett kibányászni a szinte filc keménységre tömörödött levéldarabkákat.
180 felett hajtva már károsodhat a motor. Nyilván nem azonnal, de ez az a határ, amire "garanciát" ad a gyártó, hogy tartósan elviszi. Ezután már a melegedés, a kenés, a stabilitás, semmi nem biztos.
C4 B7-re keresek 4 db (egyforma :-)) 16" alufelnit. Lehetőleg gyáriakat, az sem baj, ha csavarokkal. Gumi nem feltétlen kell, de ha csak azzal van, akkor úgy.
Ott kerestem, de nem találtam. Az ablakról lefolyó vízet egyszerűen a motortérbe vezették le. Az első ablak fűtés úgy van megoldva, hogy a klíma kívülről is fúj rá meleg levegőt. Ezen a légcsatornán is be tud folyni a víz, látszik is a nyoma. Ez folyik be valahova a szellőzésbe. Ahogy lottyanik a felgyülemlett víz hallani is ahogy a ventilátor fröcsköli. Aztán lassan befolyik a jobb első ülés elé, meg még másnap is van vízfolyás a jobb első keréknél.
Az a problémám, hogy nem nyit a központi zár. Ha kulccsal próbálom az sem jó , mert körbeforog a zár. A távirányítón a gombok a riasztót vezérlik , de a központit nem nyitja. Sikerült felnyitni a motorház tetőt , kivettük az aksit, azt hittem lemerült, de nem . Visszatettük , de semmi változás. Tanácsot kérnék , hogy mit tegyek , mert semmi ötletem sincs.
A kovácsautonál vettem Swag gyártmányút, postával együtt 3100Ft. Azon kívül, hogy a gyártó ki volt köszörülve mindenben, az utolsó számig hajszál pontosan mint a gyári.
Viszont maradt még egy problémám, beázik. Levettem a szélvédő előtti műanyag fedelet, ott annyit tudtam megállapítani, hogy ahonnét levegőt fúj kívűlről a szélvédőre ott folyhat be valahova, ahol aztán kanyarokban hallhatóan lötyög, majd lassacskán befolyik az anyósülés elé.