Ma indítottam be először felújítás után a Mustangom... Pöcc-röff, nagyon boldkg voltam. Két kérdés merült fel viszont.
Egyrészt nincs-e valakinek eladó kuplung pálcája és a golyó hozzá. Nemtudom hova raktam őket, és nem valószínű hogy meg fogom találni. Valójában 2 pálca megvan, de golyó nincs.
Másrészt a tankomra tettem egy vadonatúj utángyártott benzincsapot. Egy leheletnyit szivárog a benzin az anya környékén. Nem kéne oda valami tömítés? ...nem járt hozzá...
Köszönöm! Akkor megvan a hiba, amint megláttam hogy hiányzik a golyó, akkor inkább kiszereltem a bowdent, holnap szerzek golyót? A holtjátékot csak a dekniben lévő szerkezettel tudom beállítani? Mennyinek kell lenni a holtjátéknak?
Szia! Köszönöm! Ma elkezdtem összerakni a motort, a kipufogót szétszedtem kiégettem, már a blokkot is beszereltem. A váltót föltöltöttem, próbáltam indítani, de valami fura nekem, a berúgó jónak tűnik, viszont amikor rúgnám be a motort akkor nagyon kicsit forgatja a főtengelyt, olyan mintha üresen fordulna. Ezt mi okozhatja? Nekem elképzelésem sincs. Kicsit lelombozott a dolog. Arra gondoltam, hogy megpróbálom majd esetleg betolni. Fel is van újítva a motor, új csapágyak szimeringek, de a motor többi része maradt eredeti. Még egy kérdés, most tűnt fel hogy a kuplungnál hiányzik a golyó, próbálom pótolni mert gondolom enélkül nem fog jól működni a kuplung?
Szia! Nekem a jobb oldali fajta van emlékeim szerint, amúgy pont ugyan ilyen, mint a képen és nem is rozsdás. Ha minden jól megy holnap beszerelem a motort és megpróbálkozom az első indítással? Van bármi trükk, a kis gombbal mennyi benzint kell neki adni az "úsztatóra" gondolok? A simson , babetta teljesen más. A gázbowden bekötése a karburátorba viszont meglepően egyszerű volt miután megtudtam, hogyan kell jól összeszelni. Köszönöm a gyors segítséget!
Szia! Köszönöm szépen a segítséget! Így már átlátom hogyan is kell lennie, csak ez hiányzik már ahhoz hogy lassan összeszereljem a motort, a blokkot kell még beszerelni. Egy kérdésem lenne még, jawa 05 ösről lenne szó, a tankot le tudnátok nekem írni, hogy hogyan kell leszerelni a tankot, mert itt még elképzelésem sincsen? Ki kell mosnom a tankot kicsit koszos belül, de nem rozsdás.
Vigyázz mert már az ujjad is vérzik.Remélem érthető leszek és jól mondom.Van a súber(henger alakú alu),súbertű és a súbertű lemez amit felülről a második rovátkába kell tenni.Fogod a súbert,bele helyezed a tűt a lemezkével.A bovden végét beakasztod a súber alján lévő fészekbe,de a súbertű lemezén a bovdennek nem kell átmenni.A rúgónak kell a súbertűt a lemezkéével együtt leszorítani,és ezeknek mind együtt kell mozogni a karburátorban ha gázt adunk.a A súbernek+a súbertűnek együtt kell mozogni.A súbertú lemezének is megvan a bemart helye a súber alján lévő fészekben.Nekem a képen amit küldtél úgy látszik mintha a kis lemezen is át lenne fűzve a bovden,azon nem kell átfűzni.Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok! Korábban nem jól fogalmaztam meg kérdést. Az lenne a kérdése, hogy azon a kis rézlemezkének az egyik lyukán át kell-e húzni a gázbowdent, vagy csak a súbertűbe kell akasztani a lenezt és a helyére tenni? Tanácstalan vagyok az első megoldást próbáltam, de nem jó szerintem, nagyon feszül az egész. A neten keresgéltem, de nem lettem okosabb. Mellékelek egy képet, itt babetta gábowdent ábrázol, de látszik, az hogy milyen módon szereltem össze a súbertűvel a gázbowdent, a kép a jawamoped.hu weboldalról származik.
Gyárilag a 80w90 hajtóműolaj van neki előírva.Én csakis ezt használom,és eddig soha nem volt vele problémám nem úgy mint a 10w40-el,ami nekem nyáron mikor már nagyon forró volt a blokk elkezdett csúszni
Najó, minél többet olvasgatok itt a fórumon annál nagyobb dilemma nekem a téma. Van aki 10W-40-es vagy 15W-40-es motorolajra esküszik, van aki a 80w-90 hajtóműolajat használja. Nekem eredeti, parafa lamellás kuplungom van, így gondolom probléma lehet a túlzott csúszás.
Szóval feldobnám a labdát... Ti milyen hajtóműolajat használtok a Mustangban/mit ajánlanátok?
Befejzetem a Mustangom blokkjának felújítását. Mindenkinek köszönöm mégegyszer a segítséget. Tudom hogy a hajtóműolaj fontos téma a Mustangnál. Szerintete a Parnalub Premium 15w-40 megfelelő bele?
Azt elfelejtettem mondani, hogy a gázcső ház problémát sikerült megoldanom, sikerült találnom egy jó kormányt a vaterán, ami rajta volt a hiányzó alkatrész. Már össze is szereltem, jó lett , sehol sem kapható szerintem ez az alkatrész, ez vezeti a gázbowdent szerintem tudjátok mire gondolok.
A gázbovden bekötésével kapcsolatban kérnék segítség, jawa 05-ösről lenne szó, gondolom ugyan olyan , mint a mustangé. Annyi lenne a probkémám, hogy elképzelésem szerint összeszereltem a karburátort, de a gázbowden nagyon feszül és rövidnek tűnik nekem. A bowdent úgy kötöttem be, hogy átfűztem a kis rézlemezkén aztán pedig a lemezt a súbertű második rovátkájába akasztottam. Nekem valahogyan fura az egész, kicsit hasonló, mint a babettán, nem tudom, hogy gyárilag milyennek kell lennie.
A blokk összehúzása következik nálam azonban nem vagyok benne biztos, hogy a váltókarhoz tartozó szerkezetet jól raktam-e össze (esetleg nem hiányzik-e valami)... Mellékeltem képeket, esetleg tudnátok rá egy pillantást vetni? Hogyan tudom ellenőrizni a megfelelő működést?
Üdv. a csapatban. Én úgy szoktam leszedni, hogy az anya alatti biztosító lemezt visszahajtom - üthető csavarhúzó végét egy oldalon véső formára köszörültem - majd 14 -es dugó kulccsal vagy csőkulccsal lehajtom az anyát. A dobot egy svédfogóval megfogom. Sok sikert.
Először írok ebbe a topicba, holott egy 210es Babettám és egy Mustangom is van...sokszor jól jött volna a szaktudásotok...
Jelenleg a Mustangom blokkjában cserélek tömítéseket, szimeringeket, illetve a kihajtás csapágyát. A problémám az, hogy kezdő vagyok, kevés a szaktudásom a témához. A kuplung legalsó tárcsáját (amelynek a közepén egy anya szerű csavar van) hogyan kell leszedni?
Én már vettem innen ilyen perselyt.Beszereléskor dörzsára is szükség lesz.Mikor beraktam az új perselyt a teleszkópszár megszorult benne.Sőt bele sem tudtam tolni.
Szia! Köszönöm szépen, akkor innen megrendelek mindent, sajnos az első teleszkópok új perselyeket igényelnek, mert most nagyon lötyögnek, remélem ha perselyt cserélek jó lesz.
Köszönöm a válaszokat! Tudom hogy nem simson , de egy strapabíróbb konstrukciónak tűnik a rometnél. Szerelni tudok, egy olyan rometnek adtam még pár kilométert aminek már nem volt sok hátra...(nem akarok senkit se fárasztani, de szinte minden szar volt:blokkfelek, főtengely, henger és akkor még csak a blokkról van szó...). Nyár elején vettem egy komárt ami nagyon patika, de sajnálnám használni mert gyenge a kereke, meg még tényleg nagyon gyári, és kevés hozzá a jó alkatrész.( legfőképpen az utángyártott gyújtótekercs és a megszakító szokott bedögleni). A komár sajnos csak hétvégi motor maradhat...Ezért gondoltam egy Mustangot használós motornak , persze nem napi szinten szeretnék ingázni...egyenlőre.
Szépen megcsinálgattam a jószágot, remekül megy. (Főleg inverteres tirisztoros gyújtással...). A motor reflektorjára 2 x 35W van nyomtatva, de csak 15W-os izzóval világít rendesen. Kérdésem a következő: 35 vagy 25 W-os izzóhoz létezik 35 vagy 25W-os generátortekercs, vagy ehhez a forgórészt is cserélni kell?
Akkor vegyél ilyet ha konkrétan ez kell. Nem megy 70-et. Ha nem tudsz szerelni akkor ez is egy szar romet lesz. Sok pénzt a vásárlásra ne fordíts. Ja igen, és ez nem simson.