Most télen a szokásostól eltérő módon "téliesítettem" a szélvédő mosómat.... 3 héttel ezelőtt kinyomattam belőle az összes vizet ami a tartályban volt, gondolván, hogy ha lesz időm veszek téli folyadékot. Igen ám, ma az első utólért kamion után a teszkóba vettem az irányt... Most jön a bibi, felöntöttem és hiába nyomatom az ablakmosót, meg sem mukkan!!!!!!! Valakinek tipp?? Sajnos nem áll garázsban mert ez a családban a legutolsó autó. Igyekszem elvinni autószerelő cimborámhoz, csak mire oda eljutok, utolérek még pár kamiont.... Vagy holnap ha nincs itthon egyik autó sem beteszem a meleg garázsba...
Csatlakozom adamhoz, csak nekem kicsit kevesebb a fogyasztás, az ország egyi legpocsékabb útján megyek vele melóba nap mint nap, és a 2 évvel ezelőtti vizsgára kellett egy szélső gömbfej, meg kb most is az kell márciusban. /Hiába Volvo S40 az alja.. :-)/ Én BVectrát, meg Mondeót nézegettem, aztán ez lett, Hála Allahnak!
Csak ne kapkodd el a vételt, meg lehetőleg magánszemélytől vedd, és nem baj, ha nem GDI lesz nagyon nem baj!!
igazából egy francia csodából ülnék át így a váltótól nem félek annyira de majd vásárlás elött lecsekkolom :)))
Népítéletet büngészve bukkantam erre a kocsira , és az értékelésekből valóban egy megbízható autó tükörképét ugározta,amire szükségem is lenne, a pug után. Mert ha nem a szívroham visz el akkor a pug :) természetesen nem az autó hibája az sem,hanem a remek szerelők nem értenek hozzá.(sajnos)
Mindenképpen egy nagy, megbízható de keveset fogyasztó autót szeretnék amit úgy látszik,hogy meg is találtam. Most már csak a pénz és a megfelelő autó megkeresése van hátra + a pug eladása (azt hiszem ez a nehezebb része a dolognak)
Tudod minden ember hajlamos arra ,hogy az általa megszeretett autót favorizálja,de itt leragadhatunk egy pár szóra. Ha van időd olvasgass vissza pár oldalt talán sikerül rájönni, ha egy megkímélt állapotú Micut vásárolsz nem fogsz csalódni. Saját tapasztalat szerint:(99-es 16-os benzines) hatodik éve nyúzom 200e km felett a futóműhöz még nem kellett hozzányúlni, a kipufogó rendszer egy kisebb hegesztést leszámítva még mindíg az eredeti, a motor és hozzá kapcsolódó cuccokat se látta még szerelő. A közhiedelemmel ellentétben a váltóval semmi olyan probléma nincs mint a hasonszörű társaihoz. Ha kell nagyon jól megy nem tudom hogy csinálja de volt már meglepi pár autónak mikor méregette Micimet. (negyedikbe felkúszik 170-ig) Fogyasztása általános használatban 7.5 körül van. Igazán szerethető autó hatalmas csomatérrel, megbizható autó.....adam
Érdeklődnék,hogy mit érdemes tudnom az autóról, fogyasztás, hibák (olvastam itt a váltót ami farncia pld ) . Vásárláson töröm a fejemet és az egyik kiszemelt egy carisma lenne. ??? Mennyire megbízható-szerethető stb.... Érdemes-e megvennem.
Sziasztok ! Néhány hete boldog tulaja vagyok 1 96-os Carismának. A sluszkulcson kívül(az ajtókat is ez nyitja),kaptam még hozzá 1 Michubishi felíratú kulcsot,sajna dunsztom sincs mit nyit,már a kereskedő sem tudja. Valakinek van ötlete?
Alábújtam hogy megnézzem mi okozza azokat a zajokat. Két hibát vettem észre. Az egyik a hátsó stabilizátor gumibak kopása, másik a kézifékbowden tartó lötyögése. Mindkettőről készítettem fényképeket.A bal felső a kézifékbowdentartó miután már egykicsit megnyitottam a csavarját. Az alattalevő kép a stabilizátor helyzete jobb oldalon. Következő a probléma, a gumibak is kopott de jobban a vas kopott meg méghozzá ovális módon, ezért úgy döntöttem nem veszek új bakot mert kis idő múlva újra kopogni fog. Ezért a zöld mezőben levő megoldást választottam. Olajálló gumilappól vágtam akkorát hogy körül ölelje a "tengelyt" és egyszerűen zsír segítségével vissza csavaroztam a helyére.Ugyanígy jártam el a bal oldalon is, ami érdekes módon, nem hátra, hanem előre felé néz. A kézifék bowden alá is gumit raktam. Próba út megvolt és jó lett, nem hallom a zajokat......adam
Ahogy a képen látod nem kell hozzáérni és kb abban a helyzetében legyen a chip. Keríts egy kb 5-6 cm-es műanyag kupakot (pl kemotoxos doboz teteje), kivágod azoldalát annyira, hogy középen legyen a fémkulcs. Nem baj ha tovább ér a nutolásig mert utolag le tudod reszelni csiszolni. Kitöltöd a belsejét a műanyag ragasztó anyagával és megvárod míg megkeményedik. Lefaragod róla a doboztetőt és már használhatod. Én így mentem vele egy hetet. A csiszolást reszelést apránként végeztem. Nem kell megijedni mikor a reszeléstől befeketedik ugyanis higító ruhával gyönyörű tisztára le lehet türülni. A formát majd kitalálod de jótanácsként még annyit ,hogy ne legyen túl kicsi mert jobban fogja a műanyag ha minél nagyobb persze bizonyos méret a jó de ezt úgy is fogod látni. Ja a festés, itthon talált kalapácslakk Hemerite lett rajta.
Hasonló problemát párszáz forintból megoldottam, visszakeresel 2777-re és meglátod az eredményt. Különben az egyik kulcsot én is megöltem egy fúróval, pont beletaláltam a chip közepibe......adam
Nem volt xar, a motorja nagyon szépen járt, egyben volt a gép, a gumik is jók, a váltó tök jól kapcsolható volt. Rohadás volt rajta. Nekem kimondottan bejött a Carisma egyébként, már bánom hogy lebeszéltem róla. A belseje jól néz ki, leszámítva a tarka kárpitot :)
Vezetőoldali ablakemelő nem működött. 97es darab, 350ért vihető. De máshol volt ennél jobban kinéző(csak képen láttam), ugyanígy 400ért hirdetve.
Olyan gondom van a '97-es carismámmal, hogy eltört/elérett a slusszkulcson a kulcstartó rész. Pótkulcson szintén.
Gondoltam az egyikról letöröm a műanyag részt hogy majd valahogy tákoljak rá egy tartót. Befogtam satuba és leütöttem ról a a műanyag részt. Örömmel tapasztaltam hogy van rajta egy lyuk, így mindjárt rá is tudtam fűzni a kulcstartómra.
A probléma az hogy innentől kezdve ezzel a kulccsal az autót nem bírom beindítani, nem alszik el a sárga motor szervízlámpa, és ha önindítózok is csak forgatja de nem indul be az autó. A még maradék de szintén törött pótkulccsal simán beindul.
Az lenne a kérdésem hogy a kulcsban lehet valami jeladó vagy a satuba befogáskor nagyon enyhén megsérült kulcs miatt nem indul a kocsim?
Régebben az volt az elvem, hogy soha újat, mert ahogy kihozod 1 miska bukta, vagy több. De azóta felértékelődött bennem az a dolog, hogy nem másnak a kitudja hogyan használt autóját veszem meg. Bár ameddig a Carismam nem rohad addig ezt nyűvöm :)
Egyetértek veled, bár az új autó vásárlásban nem, de te tudod az anyafi helyzetedet...
Pl. Azóta megszűnt Suzuki szervíz vezető (a márkakereskedés is megszűnt..) Annyit mondott:Kihozod az Ignist a kereskedésből, ide jössz beszámmítatni, vagy felértékeltetni, (mindegy) 360-al kevesebbet mondok a szalon árnál .. A szervíz a kereskedés mögött volt, kb 300 m-t kellett autózni mire oda ért az ember ez volt vagy 8-9 éve.. No comment.
ja még annyit, szerintem jobban jár ha Carisma-t vesz hosszú utazásra. Ráadásul Németországban nagy divat volt a Carisma, rengeteget fog találni, ha mondjuk bontott alkatrész kell :)
Én 120000 km-el vettem az autóm (99) több mint 4 éve. Rommá volt kopva a váltógombja, a kormánnyal együtt, sőtt még az ülés is ki volt űlve :) de csak a vezetőülés... A futóműről ne is beszéljünk... midnen szilentet cseréltettem ami az autóban volt.... Nekem is van hangja, de az a kinyomó csapágy, mert kuplungnál változik a hangja. Gumik amik rajta voltak mind lefutott öreg gumik... Viszont a motorja nagyon meggyőző volt....
Na egy a lényeg én ráköltöttem vagy 150-et, persze haverom szerelő, ezért nem volt munkadíj.
100000 Km-t mentem vele azóta, és egyszer sem hagyott cserben, futóműve mintha új lenne.Szinte minden hónapban beletolok egyhuzamban egy ezrest, hol Szlovákiai szerpentinek, hol Horvát autópályák.
Az én véleményem:
Veszel egy 7 éves autót elég drágán majd 10 évesen ráköltesz nem kevés pénzt....
Inkább veszek egy "kicsit leharcoltabbnak tűnő" 10 évest... de olcsón, és ráköltök X összeget
Egy biztos, következő autóm új lesz, vagy max 2 éves, és Lancer, de lehet hogy az EVO változata.
Attól függetlenül, még lehet, hogy amit te kinéztél az sz@r. :)
Annyit tudok mondani mikor jó két éve vettem az enyémet 182 ezerrel, szintén 97-es évjárat, annak is eléggé kopott volt a váltógombja, kb olyasmi amit Te leírtál, ez függhet attól is mennyit állt tűző napon az autó.
A Micsi Klub fórumon pár éve lett ez a váltó gond kitárgyalva, akkor a MESTER McElek 16V ha jól emléxem azt ajánlotta, hogy 200 környékén olajat kell cserélni a váltóban, annak ellenére, hogy ez a kezelésiben nem szerepel... talán nem is gondolt a gyártó arra, hogy ilyen futásteljesítmény után még valaki használni akarja az autót... :-)
Nekem is jön valami mechanikus zaj a váltó felől vagy egy éve, de az a kinyómó csapágy lesz, mivel a kuplung nyomkodásával változik a hangmagasság. Szerintem az általatok megnézett autóban is kicsit ki van már száradva a kinyomó csapágy. Az hogy játéka van fokozatokban ennél a váltónál normális dolog. Akilométer órát felejtd el mindenféle kategóriában, ha nem szakadt az üléshuzat a ki-be szállástól, nem kiült az ülés, viszonylag kulturált a belső tér, akkor meg lehet venni, mivel jó eséllyel nem ment még az autó 200 ezernél többet, ami azt jelenti, hogy különösebb gond nélkül még 100 + ezret el fog menni ami jó pár ingamozgás Deutslandba, és remekül elnyeli a sok házi kaját a csomagtér, ja a kalaptartót kiveszitek belőle.
Ha már "hangok" 1/4-nél magasabb üzemanyag szint felett viszont "turbófütty" szerű hangot ad az AC pumpa..?? Persze, éppen hogy hallhatóan. De csak gondolom, hogy az.. mivel csak az utastérben hallható, jó pár hétbe tellt mire kiszűrtem mi is az.. Gyanúba keveredett mindenféle szíj, stb, de csak az utastérben hallható. Ja, és gázadásra erősödik és magasabb lesz, akkor ezek szerint az AC forgulata, motrfordulat függő?? V Járt már így valaki?