Szeretném elmesélni szegény Celim történetét. Nehogy így járjatok ti is. (T23 Tsport 2ZZGE 2001)
Másfél éve van nálam, és hát minden kötelező szervízt megadtam neki amit megkíván vétel után. Illetve gondolam én. Tudtam ,hogy a szelephimba tartó tengely(rockershaft) rögzítő csavarjai(lift bolts) a gyenge pontja ennek a motornak, és el szoktak törni, viszont ha ez történik akkor nem működik a szelepemelés 6200 rpm fölött, és ezt észrevenni.
Na most nálam ez tökéletesen működött liftelt ahogy kell, annyira hogy elhozta a kategória dobogó 3. helyezést a Taszári gyorsulási versenyen 402 m-en 15.620 as idővel. Miért is gondoltam volna, hogy baj lehet.
Nem akartam megbontani a szelepfedelet amíg nem könnyezik, de múlt hétvégén rászántam magam hogy kicserélem a lift csavarokat nehogy baj legyen. Leszedtem a szelepfedelet kitekertem a kipufogó oldalit kicsit kopott volt, kitekertem a szívó oldalit és akkor jött a hideg zuhany ez bizony bele van törve. :((
Viszont nem mostanában törött el mert a törés felületét fekete kokszos réteg borítja, valoszinüleg már törött volt amikor vettem, és ezért nem éreztem, mert a csavar vége a helyén maradt, így működhetett a szelepemelés törött csavarral is. Aztán jött a második hidegzuhany amikor ránéztem a vezérműtengely bütykeire, a nagybütykök a szívóoldalon vállasra koptak.:(( Szemmel is látható hogy legalább 1,5 mm hiányzik a csúcsából, viszont a hangján nem hallatszott, magas fordulatnál ezt már nehéz kihallani.
És hogy miért csak a szívóoldalon és miért csak a nagybütykök koptak meg? Hát mert a törött csavar miatt egy kicsit elfordult a szelephimba tartó tengely, így a az olajjáratok is elzáródtak valamennyire amiken 6200 fordulat fölött kéne jönnie az olajnak. Más magyarázatot nem találtunk a jelenségre.
A beszorult törött csavarvég:
3 dolog történhet ha eltörik a lift csavar ahogy én tudom.
1. A csavar vége letörik és beleesik a deknibe 6200 nál nincs szelepemelés, talán ez a legjobb mert egyből észrevenni hogy baj van. 2. A csavar beszorul a helyére, himbatengely elfordul olajjáratok elzáródnak a bütykök elkezdenek szépen lassan kopni ez volt velem.
3. A csavar vége letörik és olyan helyre pottyan ahol összetörhet bármit ez a legrosszabb.
a 2002 után gyártott autókat a toyota már erősebb csavarokkal szerelte, de érdemes csekkolni azért.
Most szegény Celike szomorkodik a garázsban egy bontott szívóoldali vezérműtengelyre várva. :(
Nem akarom ezt visszarakni, de a bontókban eddig nem találtam, illetve nemtudom érdemes e elküldeni felhegeszteni.
A törött csavarvég kibányászására van már tervünk, Ha valaki tudná honnan tudnék szerezni vezérműtengelyt, illetve bármi infót, tanácsot, azt megköszönném.
Kormánnyal tapasztalok már egy ideje furcsaságokat, mintha megszorulna, vagy akadna miközben forgatom. Nem is nagyon akar visszatérni egyenesbe ha elengedem kanyarból kifele. Mitől lehet? Felni nem nehéz, gumi nem széles, futómű gyári értékekre beállítva, folyató szervócső lecserélve.
Kelet-Magyarországon (Nyíregyet preferálnám) ki ismer olyan helyet, ahol leműszakiztatják a tuningolt kocsikat? Pár centit ültetve van, küszöb van cserélve meg dob, nem vad dolgok. Sajnos Hajdú-Bihar kiesett a szigorú szabályok miatt.
A hosszbordás szíjból lehet kapni 1885 és 1938 mm-hosszút is.
53 mm különbség azért elég sok. Autóalkarészonline24-en néztem, onnan melyik méretű a megfelelő?
A tömítéseket az olajat (5w30 sustina) meg a szerelés közben felmerülő apróságokat a szerelőre bízom. Május 29-re van időpontom nagyon remélem addig megjönnek az alkatrészek ha ma este megrendelem.
Képeket rakok fel amint kezemben vannak a kiszerelt alkatrészek.
Kicsit javíthatsz rajta, ha kitakarítod és megkened a mechanikát. Még jobb lesz, ha a motort is kitisztítod. Sajnos a mágnesek öregedése miatt már nem lesz olyan, mint új korában.
Amennyiben japán gyártmányú büszke jármű tulajdonost tisztelhetünk személyedben és az egyéb japán gyártók klasszikus járműveivel is szimpatizálsz, engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljak egy eseményt, ahol jó eséllyel mindegyik képviselteti majd magát. Megcsodálhatjuk egymás gyöngyszemét, meglepően konstatálhatjuk a többi gyártó műszaki megoldását, különleges kényelmi extráját, hogy egy kicsit nosztalgiázhassunk és időutazhassunk közösen, a hazai megmaradt japán járművek segítségével. Hasonszőrű "megszállottakkal" egy családias hangulatban és csodás környezetben eltöltött nap, ahol a különleges "veterán" gépek mellett van helye a gyermekeknek, feleségeknek és barátoknak is egyaránt.
Időpont: Május 19, Szombat
Gyülekező: 8:45 és 9:30 közt a Törökbálinti Auchan áruház totemoszlopa alatt, ahonnan együtt konvojozunk át a találkozó helyszínére. (Peremvárosi Horgásztó és Pihenőpark)
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy T18-as Celicáknál a kézzel és a motorosan behajtható tükrök között felcserélhető az alsó felfogatási rész amire a tükörház van rögzítve? Külföldi fórumokon olvastam, hogy a kézzel behajtós tükörházba nem lehet beépíteni a motoros egységet mivel egy picivel másabb a formája viszont arról, hogy a motoros tükörház ráilleszthető a manuális tükör felfogató részére semmilyen információt nem találtam. Esetleg tud valaki valamit erről?
Sziasztok! Kérdésem lenne hátha valaki tud segíteni. Celica 2001 1.8vti...
Levegőszűrőház fedél hátsó részére megy 2 vákuum cső egy vékony és egy vastag. A vastag érdekelne hogy az hová megy mert szűrőt cseréltem le kellett húzni és a vastagot elkavartam valahogy nem találom már szét néztem a motorteret. azóta furán lehörög nagy gázra,valami tuti hiányzik neki. Köszönöm előre is!
Ebben a szép időben történt olyasmi velem, hogy megadta magát az összes ablak, tetőablak is, ventilátor meg még egy-két dolog egyszerre. Ez így roppant kellemes volt, mert pillanatok alatt gyilkos meleg lett az autóban. Gondolom a kedves japán kollégák egy biztosítékra, vagy relére kötöttek mindenféle levegőbejuttatási lehetőséget, hogy egyem a szivüket. Volt már valakinek hasonló malőr? Mégis melyik bizti/relé vagy egyéb dolog lehet a ludas? Az autó st182 2.0Gt-i. Köszi!
Köszi a gyors választ. Utánna még rákerestrm a Castrol magyarországi oldalán, és ott a következöt ajánlotta:
MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Ugyhogy mivel 2en is megerösitették, akkor maradok az 10w40-nél. De akkor most meg azt nem értem, hogy miért javasol a szlovák oldal mást. De mar nem is akarom érteni.
Emlekszem, hogy az elso 1993 Celicamba 10W40-es olaj volt. Most hogy olajcsere elott all az 1993-as 1,6-os sti celicam, beirtam a konfiguratorba, hogy milyet rendeljek. Ezeket dobta:
CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4
Shell Helix HX7 10W-40
Kerdesem, miert van h. az egyik gyarto 5W30-at, a masik 10W40-et ir?
Tuti volt már, tavaly nyáron visszaolvastam mindent, most nem tenném
t-23 1-zz, hidegindításkor ingadozik az alapjárat, 2000rpm, majd 1000,hirtelen 1500, fél percen belül 1300, 1700 között trükközik, mire ráfogja, hogy 1000 legyen a vége.Üzemmelegen teljesen norm. a történet. A "check engine"néma. Hogyan tovább?