Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.24 0 0 48948

Sziasztok!

 

Szeretném elmesélni szegény Celim történetét. Nehogy így járjatok ti is. (T23 Tsport 2ZZGE 2001)

 

Másfél éve van nálam, és hát minden kötelező szervízt megadtam neki amit megkíván vétel után.
Illetve gondolam én. Tudtam ,hogy a szelephimba tartó tengely(rockershaft) rögzítő csavarjai(lift bolts) a gyenge pontja ennek a motornak,
és el szoktak törni, viszont ha ez történik akkor nem működik a szelepemelés 6200 rpm fölött, és ezt észrevenni.

Na most nálam ez tökéletesen működött liftelt ahogy kell, annyira hogy elhozta a kategória dobogó 3. helyezést a Taszári gyorsulási versenyen 402 m-en 15.620 as idővel.
Miért is gondoltam volna, hogy baj lehet.

Nem akartam megbontani a szelepfedelet amíg nem könnyezik, de múlt hétvégén rászántam magam hogy kicserélem a lift csavarokat nehogy baj legyen.
Leszedtem a szelepfedelet kitekertem a kipufogó oldalit kicsit kopott volt, kitekertem a szívó oldalit és akkor jött a hideg zuhany ez bizony bele van törve. :((


Viszont nem mostanában törött el mert a törés felületét fekete kokszos réteg borítja, valoszinüleg már törött volt amikor vettem, és ezért nem éreztem, mert a csavar vége a helyén maradt,
így működhetett a szelepemelés törött csavarral is.
Aztán jött a második hidegzuhany amikor ránéztem a vezérműtengely bütykeire, a nagybütykök a szívóoldalon vállasra koptak.:((
Szemmel is látható hogy legalább 1,5 mm hiányzik a csúcsából, viszont a hangján nem hallatszott, magas fordulatnál ezt már nehéz kihallani.


És hogy miért csak a szívóoldalon és miért csak a nagybütykök koptak meg?
Hát mert a törött csavar miatt egy kicsit elfordult a szelephimba tartó tengely, így a az olajjáratok is elzáródtak valamennyire amiken 6200 fordulat fölött kéne jönnie az olajnak.
Más magyarázatot nem találtunk a jelenségre.

A beszorult törött csavarvég:

3 dolog történhet ha eltörik a lift csavar ahogy én tudom.

1. A csavar vége letörik és beleesik a deknibe 6200 nál nincs szelepemelés, talán ez a legjobb mert egyből észrevenni hogy baj van.
2. A csavar beszorul a helyére, himbatengely elfordul olajjáratok elzáródnak a bütykök elkezdenek szépen lassan kopni ez volt velem.

3. A csavar vége letörik és olyan helyre pottyan ahol összetörhet bármit ez a legrosszabb.

a 2002 után gyártott autókat a toyota már erősebb csavarokkal szerelte, de érdemes csekkolni azért.

 

Most szegény Celike szomorkodik a garázsban egy bontott szívóoldali vezérműtengelyre várva. :(

 

Nem akarom ezt visszarakni, de a bontókban eddig nem találtam, illetve nemtudom érdemes e elküldeni felhegeszteni.

A törött csavarvég kibányászására van már tervünk, Ha valaki tudná honnan tudnék szerezni vezérműtengelyt, illetve bármi infót, tanácsot, azt megköszönném.

 

 

LionTR Creative Commons License 2018.05.23 0 0 48947

(ST162)

Előzmény: LionTR (48946)
LionTR Creative Commons License 2018.05.23 0 0 48946

Sziasztok!

 

Kormánnyal tapasztalok már egy ideje furcsaságokat, mintha megszorulna, vagy akadna miközben forgatom. Nem is nagyon akar visszatérni egyenesbe ha elengedem kanyarból kifele. Mitől lehet? Felni nem nehéz, gumi nem széles, futómű gyári értékekre beállítva, folyató szervócső lecserélve.

nandorzor Creative Commons License 2018.05.23 0 0 48945

Sziasztok!

Kelet-Magyarországon (Nyíregyet preferálnám) ki ismer olyan helyet, ahol leműszakiztatják a tuningolt kocsikat? Pár centit ültetve van, küszöb van cserélve meg dob, nem vad dolgok. Sajnos Hajdú-Bihar kiesett a szigorú szabályok miatt.

Ha ismertek ilyet, légyszi pm!!

exMadMag Creative Commons License 2018.05.16 0 0 48944

A többi kérdésedre a válaszaim:

Nem, nem vennék tajvani vezérlést az autómba.

Hosszbordás szíjat nem mindenféle himihumi oldalon keresünk, hanem gyári szám alapján pl. a GATES oldalán. Egyébként 1938mm.

Fog kelleni még teljes tömítés szett is, hacsak nem gányolva akarod összerakatni. Kb. 50eft lesz, de lehet jóval több.

Előzmény: N1663R (48942)
exMadMag Creative Commons License 2018.05.16 0 0 48943

A vezérlésből csak a 2 vezetőt cserélném... a láncnak tapasztalatom szerint nincs baja.

Előzmény: N1663R (48942)
N1663R Creative Commons License 2018.05.16 0 0 48942

Sziaszok!

 

Végre szervizbe megy az autóm! :)

Lesz rajta vezérlés, hajtókarcsapágyak és bordásszíj csere meg egy szelephézag állítás.

A mester az alkatrészeket is beszerzi ha kell, de vihetem is.

Pont nem olyan árakat mondott amire gondoltam ezért itt kérnék egy kis útbaigazítást.

A csapágyakra mondott nyolcezret, azt inkább a tuningyáruházból megrendelem a race kinget ahogy írtátok.

Viszont a komplett vezérlésre 92000-t mondott vvti egység nélkü.

Én cseréltetném azt is. Érdemes?

Esetleg ezek közül jó nekem valamelyik?

https://www.ebay.ie/itm/Timing-Chain-Kit-VVT-Gear-For-Toyota-Celica-Corolla-Vibe-1-8L-VVTL-i-2ZZGE/142519254355?hash=item212ecf3d53:g:xDcAAOSwUEVYDeBx

vagy

https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-Kit-VVT-Gear-Fit-00-06-Toyota-Celica-GTS-Corolla-Matrix-1-8-2ZZGE-/261002757252

A cikkszámok stimmelnek csak a minőség érdekelne.

A hosszbordás szíjból lehet kapni 1885 és 1938 mm-hosszút is.

53 mm különbség azért elég sok. Autóalkarészonline24-en néztem, onnan melyik méretű a megfelelő?

A tömítéseket az olajat (5w30 sustina) meg a szerelés közben felmerülő apróságokat a szerelőre bízom. Május 29-re van időpontom nagyon remélem addig megjönnek az alkatrészek ha ma este megrendelem.

Képeket rakok fel amint kezemben vannak a kiszerelt alkatrészek.

Előre is köszi a segítséget.

 

Előzmény: N1663R (48760)
exMadMag Creative Commons License 2018.05.16 0 0 48941

Kicsit javíthatsz rajta, ha kitakarítod és megkened a mechanikát. Még jobb lesz, ha a motort is kitisztítod. Sajnos a mágnesek öregedése miatt már nem lesz olyan, mint új korában.

Előzmény: KManHUN (48940)
KManHUN Creative Commons License 2018.05.15 0 0 48940

T20-ban kezdenek belassulni az ablaktorlo lapatok. Valaki tudja a megoldast? 

E9Matyi Creative Commons License 2018.05.11 0 0 48939

Kedves "veterán" Celica tulajdonos!

 

Amennyiben japán gyártmányú büszke jármű tulajdonost tisztelhetünk személyedben és az egyéb japán gyártók klasszikus járműveivel is szimpatizálsz, engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljak egy eseményt, ahol jó eséllyel mindegyik képviselteti majd magát. Megcsodálhatjuk egymás gyöngyszemét, meglepően konstatálhatjuk a többi gyártó műszaki megoldását, különleges kényelmi extráját, hogy egy kicsit nosztalgiázhassunk és időutazhassunk közösen, a hazai megmaradt japán járművek segítségével.
Hasonszőrű "megszállottakkal" egy családias hangulatban és csodás környezetben eltöltött nap, ahol a különleges "veterán" gépek mellett van helye a gyermekeknek, feleségeknek és barátoknak is egyaránt. 

 

Időpont: Május 19, Szombat

Gyülekező: 8:45 és 9:30 közt a Törökbálinti Auchan áruház totemoszlopa alatt, ahonnan együtt konvojozunk át a találkozó helyszínére. (Peremvárosi Horgásztó és Pihenőpark)

 

Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!

 

Bővebb infó, eddigi résztvevők és jelentkezés: http://japtimers.hu/forum/viewtopic.php?f=2&t=347&p=5643#p5643

 

   

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.09 0 0 48938

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy T18-as Celicáknál a kézzel és a motorosan behajtható tükrök között felcserélhető az alsó felfogatási rész amire a tükörház van rögzítve? Külföldi fórumokon olvastam, hogy a kézzel behajtós tükörházba nem lehet beépíteni a motoros egységet mivel egy picivel másabb a formája viszont arról, hogy a motoros tükörház ráilleszthető a manuális tükör felfogató részére semmilyen információt nem találtam. Esetleg tud valaki valamit erről?

todan Creative Commons License 2018.05.05 0 0 48937

@exMadMag nyár végén tervezem kicserélni addig ha még meglesz akkor mindenképp igényt tartanék rá.

exMadMag Creative Commons License 2018.05.04 0 0 48936

A kicsi cső is egy mágnes szelepre megy, de az nem a tank szellőzés...

Előzmény: tzol82 (48935)
tzol82 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 48935

Az a kicsi cső,az megy a szelepre. felette van egy vastagabb azt nem találom.

 

Előzmény: exMadMag (48934)
exMadMag Creative Commons License 2018.05.03 0 0 48934

Ha jól emlekszem a szűrő házon lévő mágnes szelepre...

Előzmény: tzol82 (48933)
tzol82 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 48933

Sziasztok! Kérdésem lenne hátha valaki tud segíteni. Celica 2001 1.8vti...

Levegőszűrőház fedél hátsó részére megy 2 vákuum cső egy vékony és egy vastag. A vastag érdekelne hogy az hová megy mert szűrőt cseréltem le kellett húzni és a vastagot elkavartam valahogy nem találom már szét néztem a motorteret. azóta furán lehörög nagy gázra,valami tuti hiányzik neki. Köszönöm előre is! 

dangerob Creative Commons License 2018.04.30 0 0 48932

Sziasztok!

 

Ebben a szép időben történt olyasmi velem, hogy megadta magát az összes ablak, tetőablak is, ventilátor meg még egy-két dolog egyszerre. Ez így roppant kellemes volt, mert pillanatok alatt gyilkos meleg lett az autóban. Gondolom a kedves japán kollégák egy biztosítékra, vagy relére kötöttek mindenféle levegőbejuttatási lehetőséget, hogy egyem a szivüket. Volt már valakinek hasonló malőr? Mégis melyik bizti/relé vagy egyéb dolog lehet a ludas? Az autó st182 2.0Gt-i. Köszi!

exMadMag Creative Commons License 2018.04.29 0 0 48931

Irányár: 40eft.

Előzmény: exMadMag (48930)
exMadMag Creative Commons License 2018.04.28 0 0 48930

Van. Jó. Mindjárt kitalálok egy árat...

Előzmény: todan (48929)
todan Creative Commons License 2018.04.28 0 0 48929

 

Sziasztok, 

 

Problémám van a másodlagos légbefecskendező rendszerrel. P0410 es hibakód. Valószínűleg a légpumpa hibásodott meg, fura hangja is van. 

A kérdésem az lenne hogy ennek mi a magyar hivatalos neve ami alapján rákereshetek? Illetve van-e valakinek eladóba egy ilyen ami jó is. 

 

Grifter Creative Commons License 2018.04.22 0 0 48928

Amiért stop-startos autókba való olajat ajánl hozzá: mert egy kalap szar.

Egyébként a lényeg, hogy cseréljed, ha meg nagyon gondokosó akarsz lenni, akkor vegyél 5w40-et.

Előzmény: kucsipeti (48925)
kucsipeti Creative Commons License 2018.04.22 0 0 48927

Köszi a gyors választ. Utánna még rákerestrm a Castrol magyarországi oldalán, és ott a következöt ajánlotta:

MAGNATEC 10W-40 A3/B4

 

Ugyhogy mivel 2en is megerösitették, akkor maradok az 10w40-nél. De akkor most meg azt nem értem, hogy miért javasol a szlovák oldal mást. De mar nem is akarom érteni.

Előzmény: exMadMag (48926)
exMadMag Creative Commons License 2018.04.22 0 0 48926

Valószínűleg a gyárilag előírt viszkozitási értékeket az egyik gyártónál az 5W, a másiknál a 10W tudja.

Egy ásványi, vagy félszintetikus olaj 10W40 viszkozitási index-szel pont jó bele.

Előzmény: kucsipeti (48925)
kucsipeti Creative Commons License 2018.04.22 0 0 48925

Sziasztok, 

Emlekszem, hogy az elso 1993 Celicamba 10W40-es olaj volt. Most hogy olajcsere elott all az 1993-as 1,6-os sti celicam, beirtam a konfiguratorba, hogy milyet rendeljek. Ezeket dobta:

CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4

Shell Helix HX7 10W-40

 

Kerdesem, miert van h. az egyik gyarto 5W30-at, a masik 10W40-et ir?

calibragti Creative Commons License 2018.04.19 0 0 48924

Szia,

 

Nekem van egy "karcos" fűzött blokkom számodra használható cuccokkal.

Kérlek keress meg, ha érdekel: 20-968-1101.

 

Üdv.

Előzmény: factis95 (48915)
exMadMag Creative Commons License 2018.04.18 0 0 48923

Szerintem az alapjárati motor nem megfelelő működése -talán szorul- lehet a vázolt probléma oka.

 

Előzmény: jmzba145 (48922)
jmzba145 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 48922

Üdv!  

Tuti volt már, tavaly nyáron visszaolvastam mindent, most nem tenném

t-23 1-zz, hidegindításkor ingadozik az alapjárat, 2000rpm, majd 1000,hirtelen 1500, fél percen belül 1300, 1700 között trükközik, mire ráfogja, hogy 1000 legyen a vége.Üzemmelegen teljesen norm. a történet. A "check engine"néma. Hogyan tovább?

 

xtl Creative Commons License 2018.04.17 0 0 48921

A toronymerevítő miatt csak oldalra fordítva megy fel a pozitív saru, akkor viszont a motorburkolat van útban.

Előzmény: exMadMag (48920)
exMadMag Creative Commons License 2018.04.16 0 0 48920

Befér oda a sima is... szóval szerintem nem érdemes erőlködni a keskeny magas akksival, ha csak nem OT vizsgára hajtasz.

Előzmény: xtl (48919)
xtl Creative Commons License 2018.04.16 0 0 48919

UNIX saját márkás akksival van tapasztalat? Per pillanat bárhol nézem, csak ez van japán szabvány szerinti méretben...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!