" mert a csikorgásnak, lehet nincs köze a menettulajdonságokhoz. Sőt kezdő vezetőnél lehet, hogy kifejezett előny, mert figyelmezteti a sofőrt a határokra."
Nekem is feltűntek már hasonló csikorgásos esetek pl. a teszko parkolóban ahol ugye nincs szó száguldozásról, a határok feszegetéséről.
Szerintem ezek jöhetnek szóba:
-kőkeményre fújt gumi
-téligumi nem szereti a 35/37 fokos kánikulát/ puhára olvadt aszfaltot
Mostanában egy olyan helyen melózgattam az udvaron, ahol a kereszteződésben, ez az ún. fehér aszfalt van. Olyan gumicsikorgás van szinte folyamatosan, hogy egy autósüldözésés filmnek is megfelelne. Az jutott eszembe, milyen jó lenne tudni az elhaladó gumik márkáját.
De lehet, hogy semmit nem érnék vele, mert a csikorgásnak, lehet nincs köze a menettulajdonságokhoz. Sőt kezdő vezetőnél lehet, hogy kifejezett előny, mert figyelmezteti a sofőrt a határokra.
Másnak van ezzel tapsztalata, hogy függ össze a hang (csikorgás) a tulajdonságokkal?
Én is így voltam ezzel, de megváltozni látszik nálam. Tavaly áprilisban vettem egy X5-öt amin Rotalla Setula gumik vannak az elődöm vette őket nekem soha eszembe nem jutott volna. 5-6 ezer km. volt bennük, adtam nekik egy esélyt és nem csalódtam. Az öreg G Astrámon is aktuálissá vált a gumizás és egy hónapja szintén ezt a gumit rendeltem rá, 195/60R15H a méret. 67560,-Ft. volt a 4 gumi és egy 3000+km.-es görögországi nyaralás lett a próbaút. Az előző egyébként hibátlanul viselkedő Dayton gumik már igen fel voltak keményedve, nagyon zajosan futottak 90km/h felett. Ehhez képest síri csendben futottunk pályatempóban, volt 46°c meleg, szakadó eső, hegyi menetek bőven. Nyilván a későbbiek mutatják meg, hogy mennyire lesz tartósan csendes és jól tapadó a gumi de így újonnan nagyon jól viselkedik.
Szereld fel a hátsó tengelyre. Nem a szerelés közben keletkezett.
Az abroncs anyaga öregedik, az UV sugárzást sem szereti. Létezik gumiabroncs kezelő, lehet kapni szakboltba, én minden mosás után ráfújom az abroncsokra - amúgy esztétikus is a koromfekete fekete abroncs a tiszta autón. Látom, hogy nagyon keveset jársz az autóddal, ha nincs garázsod és a sokat áll az autó, az erős napsütés elszínezi az abroncsok külső karkasszát, forgatni kell őket.
Az azért erős túlzás hogy "sz@rrá használódott", de akkor mi okozhat ilyen jellegű sérülést ? Észlelt sérülés, defekt, nem volt, alacsony nyomással futás sem. 3. szezonját futja, még 7+ mm-es profilmélység, nem éppen olcsó kategória (Bridgestone T005). Ja, és bal oldalon volt, tehát padkázás, járdázás stb. sem valószínű. A felni peremnél van ez az elsőre hámsérülésnek, felrepedésnek látszó felület, lehet hogy szerelés közben keletkezett ? (szintén elvileg nem gagyi cégnél szerelve szezononként).
A mellékelt képen keretezett részen látható 'anomáliával' az abroncsot használhatom tovább, vagy kuka ? 2 éves, javítva, defektes nem volt, kb. 10e km-t futott, gumis szerint nyugodtan használjam, én sem tapasztaltam eddig problémát, de a csuda tudja (...bár ezt inkább tavasszal a kerékcserekor kellett volna megkérdeznem)
Ez egy jó kérdés, én speciel nem vettem még észre, hogy szezonális gumikról négyévszakosra váltva az utóbbi hangosabb lett volna, ilyet egyik autón sem tapasztaltam.
Ez esetlegesen lehet talán gumimárka ill. mintázatfüggő.