Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.02.23 0 1 53785

Újabb fejezet az átgondolatlan hálózati kapcsolatokból:

 

Az M60 Szigetvárig Környezetvédelmi engedélyt kapott 2017-ben.

Néhány hete kikerült (ITM) fotó alapján M90 (na jó) Kaposvár -  M60 Pécs összekötését

Szentlőrinctől nyugatra Nagypeterd-Kacsóta térségében képzelik...

https://www.google.com/maps/dir/46.0379017,17.9517619/46.0489363,17.8975844/@46.0445115,17.8584216,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Eközben Szigetvárnál az engedélyezett nyomvonal és csomópontok:

 

Kérdések tolulnak fel, ha van még szakmai lelkiismeret...

1. Az M90 csatlakozás miatt újabb csomópont és vasúti felüljáró épül?

2. Miért nem viszik át itt az M60-at a 6. út északi oldalára?

3. Miért kellene 67. úti elkerülő, ha a ÉNY-DK forgalom az M90-en korábban elválik az M60-ról?

4. Miért nem marad végig délen az M60?

     "csak" 2x1 sávos felüljárón kellene összekötni délről a 6. úttal 5808. úttól nyugatra,

     jobb kiszolgálása lenne az agrár-ipari övezetnek egy 58107. úti csomóponttal

 

Az elgondolkodtató forgalmi helyzet meglepető eredménye: a legkisebb forgalom a 6. úton halad Barcs felé!

Országhatáron átkelő 799 gépjárműből 353 tehergépkocsi...

 

A 6607. és 5808. utak forgalma nagyobb a 6. főútinál, ezért hasznosabb lehet egy dél-nyugati bekötés. Mert Szigetvár 6-6607-67. utak közötti városi elkerülőt tervez északon.

Súlyos lesz az új infrastruktúra kihasználatlansága, ha a 67. Kaposvár irányban már láthatóan 10 km-rel előbb felvezetni tervezik az M90-et...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53781)
rm40 Creative Commons License 2021.02.22 0 2 53784
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.21 -2 0 53783

No, most viszont Budapesten az egyik vasúti híd fejlesztését tervezik, éspedig azon okból kifolyólag, mert azt remélik tőle hogy a vasúti szállítás le fogja körözni a tömegközlekedést, ami által a környezetszennyező diesel-olaj égéstermékeiből csak jóval kevesebb fog kijutni Budapest légterébe, javítva ezzel a főváros környezetvédelmi mutatóit, mert a vonatok legtöbbjét ma már villanymozdony hajtja, ami nem környezetszennyező hajtási mód.

 

Ma, amikor úgyis minden komolyabb tudós a környezetkímélő megoldásokon töri a fejét (pl. elektromos autók), az országos közlekedésben is nagyobb helyet és jelentőséget kellene szorítani a vasúti szállításnak a mainál, két oknál fogva is:

 

  • * 1./ A vasúti szállítás az elektromos hajtású villanymozdonyok többségi használata miatt már nem környezetszennyező szállítási mód, és ehhez a villamosenergiát is környezetbarát módon oldja meg az amúgy is továbbfejlesztésre kijelölt Paksi Atomerőmű.;
  • * 2./ A vasúti szállítás levenné a szállítmányozási terheknek egy jelentős részét a közúti szállításról a kamionos fuvaráru-szállítás háttérbe szorítása által, az autópályák és a fontos főútvonalak pedig biztonságosabbá válnának, mivel a baleseti statisztikájukat jelentősen javítaná a lecsökkent tehergépjármű-forgalom, vagyis a személygépkocsival és busszal történő közlekedés sokkalta biztonságosabbá válna rajtuk a jelenleginél.;.

 

Tudom, ennek az egyik főbb előfeltétele a célhelyen történő tehergépjárműre átrakodás bevállalása volna, de egyrészt ezen teherautók forgalma csak max. 5-6 km-nyi helyi úthosszakra terjedne ki, másrészt a cserébe várható előnyökért (környezetkímélő szállítási módok, ill. a mainál sokkalta jobb baleseti statisztika) a "valamit valamiért" el alapján be kellene vállalni... !

Előzmény: nyebojsza (53752)
dimelo Creative Commons License 2021.02.21 0 0 53782

Van 1-2 ritka  példa, hogy hamarabb épül meg egy elkerülő, mint a forgalmi viszonyokat átrendező gyorsforgalmi út,

de sokkal többször láthatjuk az ellenkezőjét.

 

Ha Cece nem kapja meg az elkerülőt, akkor Rétszilas ne is reménykedjen...pedig mindkét település áldozata lesz a M81-nek.

 

Rossz példák közül kiemelkedik a 4. főúton Fegyvernek-Szapárfalu esete.

2008. 02.28-án (13 éve) délelőtt Kisújszálláson bejelentették az elkerülő (141-151 km) építését,

aznap délután Szapárfalu lakóival közölték, nem építik meg az elkerülőt (126-130 km), mert hamarosan épül az M4...

 

vagy a Püspökladány-Kelet 4-42. elkerülő: 2010 márciusra elkészült az építési engedélyes terv,

de a fülkeforradalom "jegelte" a dokumentumot, majd 2012-ben - a vidékfejlesztés szégyenére - letiltották.

Kísértetiesen azonos indoklással: hamarosan épül az M4...

 

Azóta 11-13 év telt el és semmi nem épült.

 

Hol volt még ekkor a Karcag É-K elkerülő ötlete?

 

 

Részvétem Rétszilas és Cece lakóinak!

Előzmény: ÁsítóSárkány (53781)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.20 0 0 53781

Ezzel se lenne gond, ha előbb elkerülőt kapnának az érintett települések.

A helyükben ügyfél státuszt kérnék a környezetvédelmi engedélyezés eljárásban.

Előzmény: dimelo (53779)
dimelo Creative Commons License 2021.02.20 0 1 53780

Vakond... ja.

2010-2018-ig a füle botját nem mozgatta a 2 nagykunsági miniszter!

Még a G-nap sem zavarta az "elkötelezett" (lokál)patriótákat.

Hogy még szégyenletesebb legyen: az egyik pénzügy- a másik vidékfejlesztési (volt)

 

De majd most... a karcagi gazdák "elvárják" a pénzügyértől az M4 nyomvonal módosítás támogatását...

 

Igazad van: a "vakond" szorgalmasabb, hasznosabb, szerethetőbb... a rajzfilmben:)

Előzmény: nyebojsza (53777)
dimelo Creative Commons License 2021.02.20 0 1 53779

Pontosan: magasról és nagy ívben...:(((

 

Olvasva az öntelt nyilatkozatokat, megtudhatjuk hol is van a világ közepe...

 

Foglalkoztam egy kicsit az M8 (M81) dilemmával. (Ha dilemma)

"Cezaromániában" nem az....

A Komáromi híd hatásaként a(z M)81-es út előbbre került a prioritási sorban.

De a déli M8 csatlakozás hiányában "félkarú" lenne, ezért gyorsítanak az M8 (M7-M6) közötti szakaszán is.

 

A korábbi elképzeléseket frissítgetik, ennek jele, hogy Enying - Dég között közelebb húzták a az M8 nyomvonalat a 64. úthoz.

Önmagában ez nem volna rossz gondolat (különösen Enying és Dég számára)

De ez a korrekció lehetővé teszi, hogy a 8 km-rel rövidebb a 61-64. úton maradjon a forgalom Cecétől, csökkentve a 63.- M8 tervezett útvonal és a Sárbogárd elkerülő forgalmát.

Ha az M8 nyomvonala Mátyásdomb-Káloz között maradt volna, úgy a 64. úton drasztikusan csökkenne a tranzit... Hasznosabb lenne a 63. út sárbogárdi tervezett elkerülője.

Az így is - úgy is konfliktus, hogy Cece-Simontornya terheltségén nem segít az M8. (Csak, majd ha az M6-tól az M5-ig is megépül)

 

Megnéztem a forgalomáramlásokat, Sárbogárdtól Székesfehérvár felé kisebb a teherforgalom, mint Cecétől 64-M7 felé.

 

Ezért Cecénél is elkerülő út építése szükséges.

 

De az M8-M81 csomópont kialakítása is lehetne sokkal racionálisabb.

Ha lesz Sárbogárd 63. út elkerülő, akkor egy M8-M81-63 csomóponttal is összeköthető a Ny-K és É-D irány.

 

Van még min agyalni, a helyzet véglegesítése precedens lesz.

M4 Karcag - Kaba térségében is...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53773)
RadiX Creative Commons License 2021.02.20 0 2 53778

Szerintem valaki a térképszerkesztővel szórakozott, és automatikusan publikálva lett.

Előzmény: radio100jozsi (53776)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53777

Ha Fegyverneknél is lenne egy vakond, talán ott is jobb út lehetne...

Előzmény: dimelo (53772)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53776

Itt képeken is, bizonyos térkép nagyításnál jön be:

Előzmény: radio100jozsi (53775)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53775

Az OpenStreetMap-on tudja valaki, hogy mi az a "77 Giovanni Ricci" gyorsforgalmi út Szombathely kelet M86-tól Körmend-Zalaegerszeg-Nagykanizsa M7 között berajzolva?

 

 

aladar644 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53774

Igen, az a szakasz is felújított, jól járható, csak nagyon keskeny. Egészen az M6-ig, pontosabban a Bátaszéki eltérőig új a burkolat. Addig ér az 55-ös.

Előzmény: nyebojsza (53771)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.19 0 2 53773

Leginkább nincs épeszű stratégia (legalábbis nemzetgazdasági szempontból nézve) vagy ha van is, magasról és nagy ívben tojnak rá.

(Ennek csak speciális esete, ha rejtett stratégia van nem nemzetgazdasági szempontok hanem magánérdekek alapján.)

Előzmény: dimelo (53772)
dimelo Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53772

Az biztos, hogy mindenre van példa.

Ez itt az M4-nek átnevezett 4. főút 2018-ban.

https://www.google.com/maps/@47.2358188,20.6065791,3a,75y,67.71h,80.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sX1ohS-vb73qUPl9r-K0BPg!2e0!7i13312!8i6656

Azóta sem lett jobb.

 

Bezzeg a 44. főút Lakitelek-Nyárlőrinc szakaszát puccba vágják,

mellette a párhuzamos 4622. utat is Szentkirály elkerülővel...

Indoklás:

az M44-ről lejövő "megnövekedett" forgalom elvezetése...

 

Mi van??? 

OKA2019

M44         4549 gépjárműből  1130 tehergépkocsi

44           7854                      1603

 

Ez a forgalom osztódik a két felújított útra és a forgalom fele kedvéért épül a Szentkirály elkerülő...

 

Írnom sem kellene:

4. főút  J-N-Szolnok megye 13179   2610  (2015-ből felszorzott adatok, mert már nem is mérték...)

 

Meghökkentő, mennyire spórol a Közút.... nem újít fel, inkább nem is mér...

Előzmény: ÁsítóSárkány (53770)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53771

Az 55-ös pörbölyi részét is megcsinálták a vasút mellett? Másfél éve voltam ott utoljára, arra is nagyon ráfért volna... (viszont az alsónyéki elkerülő az tetszett :)

Előzmény: aladar644 (53769)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.19 0 0 53770

Az igazság valószínűleg a kettő között (ha éppen nem odaát) van...

Abban még van is logika, hogy a felújítások ütemezésénél figyelembe veszik, hogy

- a forgalmi terheltséget

- és azt, hogy egy adott helyre egyáltalán el lehet jutni normális úton

és ebből következően a nagyvárosoktól távolabb lévő helyeken simán akadnak még ingencsak ratyi minőségben utak.

 

Mondjuk a kétszámjegyűekre már erősen illett volna ennyi idő alatt erőforrást találni.

 

Ahogy a projekt előrehalad, egyre inkább lehetne figyelembe venni a jelenlegi útpálya minőségét is, akadnak olyan szakaszok, amelyeknek az állapotára a kriminális jelzőnél enyhábbet nehéz találni...

Elég nagy a rejtett amortizációs adósság, hosszú idő óta...

Előzmény: aladar644 (53769)
aladar644 Creative Commons License 2021.02.19 0 2 53769

Ez az óriási méretű útfelújítási program 2013 óta gyakorlatilag megszakítás nélkül zajlik, és ennek köszönhetően mára már alig maradt az országban egy-egy -- a kisebb jelentősége miatt -- rosszabb állapotban felejtett útszakasz.

Éppen fordítva látom: országosan sok helyen felújítanak sok kis szakaszt, maximum 1-3 km hosszuságban. Ez nyilvánvalóan politikailag jó marketing trükk, mert az országosan kitáblázott apró szakaszok miatta felületes szemlélőnek úgy tűnik, hogy épül szépül az egész ország. Így aztán oda jutottunk, hogy vannak jó szakaszok, valóban.

Egyetlen felújított utat tudok az utóbbi 10 évben: az 55-ös Baja-Szeged, amihez hasonlót nem láttam. 2008-ban a 61-esen történt ugyanez, Dombóvártól Nagykanizsáig.

Előzmény: Hírfigyelő (53757)
mzdude Creative Commons License 2021.02.18 0 0 53768

Hát akkor én nagyon szar helyeken járok

 

Nyugi, nem csak te autózol egy "alternatív" világban. :)

Előzmény: nyebojsza (53764)
RadiX Creative Commons License 2021.02.18 0 0 53767
Előzmény: RadiX (53766)
RadiX Creative Commons License 2021.02.18 0 3 53766

Azért ne ess túlzásba, mindkét megyében jelentős hosszban épült autópálya az elmúlt évtizedben, csak éppen nem ebben az irányban. A 4-es lényegében elkerül minden települést, Kisvárda körül mindkét oldalon van elkerülő, sőt gyakorlatilag Záhonyig folytatódik a vasút keleti oldalán a kertek alatt, mi kellene még?

 

A Görbeházánál hiányzó összeköttetésekről mintha lett volna szó mostanában, hogy megépítik, nem? És elvileg egyszer majd Záhony felé is épül leágazás az M3-ról, csak most éppen a román irány fontosabb, mert az ukránokkal fasírtban vagyunk.

Előzmény: Landsmann_ (53765)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.18 -1 0 53765

Szóval akkor hajlandóság sem nagyon van Püspökladánytól Nyíregyháza, ne adj isten Záhonyig kezdeni valamit.  Lehet hánykolódnak valahol tervek amik már teljesen kifakultak meg elavultak. Mondjuk ez a keleti fertály mindig is mostohagyerek volt. 

Előzmény: dimelo (53763)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.18 -1 2 53764

"A szomorú kimaradt kivételek egyike pl. a 4612-es út"

Hát ott a környéken akkor van még egy-két "kivétel": 4613, 4609, 4625, 4615, 4601, stb., a Kocsér-Köröstetétlen közötti rész kivételével az összes...

 

"Ez az óriási méretű útfelújítási program 2013 óta gyakorlatilag megszakítás nélkül zajlik, és ennek köszönhetően mára már alig maradt az országban egy-egy -- a kisebb jelentősége miatt -- rosszabb állapotban felejtett útszakasz."

Hát akkor én nagyon szar helyeken járok (nem csak 100 km-es körzetben), mert én ennek pont az ellenkezőjét tapasztalom: egy-két rövid szakasz kivételével nagyon rossz állapotban vannak az utak... és ne csak a "Google-útképek alapján" nézd, mert az nem adja vissza a valóságot, pl. a 4613-as is a valóságban ennél sokkal szarabb!!

De ott van az 51-es, az 54-es, elejétől a végéig ismerem őket (rendszeresen megyek rajtuk), az 52-es, a 311-es, a 442-es, a 32-es, a 34-es (Kunhegyes, Abádszalók, Tiszafüred körül minden), a 441-es, de Szolnok-Kecskemét között akármelyik útvonal... mióta elvették a ceglédi elkerülőt, a régi 4-es, különösen az Abony-Ceglédi, vagy a pilisi rész...

 

Ja, meg hogy Abonynál elkerülő... jó lenne, ha már nem csinálták meg az újszilvási csomópontot, mert így a tápióságból mindenki Abony központján keresztül megy Szolnokra... de ez még gondolatban sincs, meg nem is tudom merre lehetne.

Előzmény: Hírfigyelő (53757)
dimelo Creative Commons License 2021.02.18 0 1 53763

Van már néhány éve, hogy ezt a vázlatot közzétettem.

Jól látható a bal oldali képen, hogy nem is vizsgálták annak lehetőségét sem,

hogy az M4 "elkajszulása" a határ felé történhetett volna Hajdúszoboszló 4. főút elkerülő összekötésével is.

Akkor lett volna hasznos M4 kapcsolat Debrecen - Nyíregyháza felé is.

3 km-rel rövidebb M35-tel, de még az azonos M35-47 csp.-hoz levezetve is jobb gyorsforgalmi hálózat jöhetett volna létre.

Tanulságos azt látni, hogy Kabánál felhúzták, de Földesnél lefelé ívelték az M4 nyomvonalat.

Így a földesieknek látszólag közelebb van csomópont, mégis csak kerülővel juthatnak el nyugat felé. (+6 km)

Paradox, hogy a 24000 lakosú Hajdúszoboszlótól 18 km a legközelebbi M4 csomópont, pedig lehetne 9 km is.

 

 

Elrettentő tapasztalat, amikor csőlátással a gombhoz (határmetszéspont) varrják az egész kabátot...

 

Előzmény: Landsmann_ (53762)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.18 0 0 53762

Valami tervekben szerepel valahol, hogy ha már az M4 elkajszult a román határ felé, akkor mi lesz a 4-essel Püspökladánytól Nyíregyházáig? (kivéve a debreceni elkerülőt, mert az már használható, még ha nem is ingyen. Nyomorult másfél km fizetős. Nyíregyháza alatt is van már ahol 2x2 sávos az M3-tól befelé, de addig?

dimelo Creative Commons License 2021.02.18 0 0 53761

Minden településnek megváltás egy gyorsforgalmi út.

Szigetvár és Szentlőrinc M60 tervezése erre jó példa.

 

Csakhogy nem így történt Karcag-Püspökladány-Kaba M4 csomópontjainál.

Emiatt van most a fejvakarás és lesz az idővesztés...

 

 

Előzmény: mzdude (53754)
dimelo Creative Commons License 2021.02.18 0 0 53760

Az úgynevezett "társadalmi egyeztetés" elrettentő példáját éppen az M30 kapcsán kb. egy éve tettem ki a fórumra

Encs-Szikszó viszonylatban.

De ami fekszik - nyugszik, a már megépült szakaszokkal nincs mit tenni. (Maradnak precedensnek)

 

Ezért hoztam olyan példákat, ahol még a tervezés fázisában járnak.

 

A KITE esete éppen az ellentmondásos tervezői hozzáállásra világít rá.

28 telephelye van az országban, nagy többségben autópályák közelében, tehát Pellérd és Sárbogárd is gyarapítja a jó példákat.

 

Azért említem, mert a tulajdonos - nem véletlenül - a "nemzet hentese" (Mohács-Szeged)

Miért olyan fontos Pellérdnél egy külön összekötő út az M60 csomóponthoz, amikor jelenleg is jó útkapcsolata van?

https://www.google.com/maps/dir/46.024925,18.15956/46.0264603,18.1861537/@46.0244819,18.1728135,3015m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

vagy a Sárbogárd 63. út elkerülő?

https://www.google.com/maps/dir/46.9106303,18.6081699/46.8524957,18.6345014/@46.8866575,18.6199557,11871m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

IKR Bábolna: 25 éve az M1-hez az útkapcsolat működik

https://www.google.com/maps/dir/47.6806735,17.9738238/47.6385009,17.9893425/@47.6505484,17.9730803,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ez a toleráns tervezői "empátia" Nádudvar-Kaba-Püspökladány-Karcag térségében teljesen hiányzik.

https://www.google.com/maps/dir/47.4293894,21.1733393/47.3070733,21.1435648/@47.3753355,21.1419834,23526m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Kiemelkedő gazdasági potenciált "felejtettek" ki az M4 csomópontok tervezésnél.

Például a Püspökladányi vasútállomás teherpályaudvarának összekötését az M4 csomóponttal.

Vagy a most felkapott 2x2 sávosítandó 4. főút - távlati - összekötését az M4 autóúttal.

 

10 éve már, hogy valakik "elvártak valamit" a tervezőktől és azóta megy ez a tili-toli...

 

Van egy titkolt dokumentum, amely elérhetetlen a neten: Az M4 gyorsforgalmi út Abony-Nagykereki szakaszának és az M35 gyorsforgalmi út Debrecen-Berettyóújfalu szakaszának,

valamint kapcsolódó fejlesztéseiknek megvalósíthatósági tanulmánya, TURA-Terv – Utiber Konzorcium, 2011

 

Püspökladány-Kelet 4-42. összekötő út építési engedélyét ekkor, illetve ez után tiltották le.

 

Feltűnhetne most, hogy a karcagi nyomvonal-módosítás abszolút felülírja a 10 éves dogmát. (Ami a 2018-as "20 m-re szűkítés" újratervezése miatt is már elavult)

Előzmény: hegyaljai3 (53751)
20-as vonal Creative Commons License 2021.02.18 0 2 53759

Ha már szóba hoztad a 834-es utat: a 42 km-ből kb 10 km van felújítva. A Veszprém megyei szakasz különösen szar. Celldömölknél kellene az elkerülő külön szintű vasúti felüljáróval. No nem a forgalom miatt,hanem a meglévő aluljáró szűk,alacsony,balesetveszélyes . Nem főútvonalra való.Szégyen,hogy ezért fizetni kell a kamionoknak.A 832-es ennél is rosszabb állapotban van.

Előzmény: Hírfigyelő (53757)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.18 -1 0 53758

Ahogy gyanúdat leírod, szerintem ez nem útépítési, hanem forgalomszabályozási probléma. Magyarán a közlekedési rendőröknek kellene ott a román kamionosokat az ész nélküli fékeveszett gyorshajtásról és az egyéb súlyos szabálytalanságokról minél hathatósabban és szigorúbban(!!!) lenevelni.

Előzmény: Landsmann_ (53734)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.18 -4 0 53757

"[...] aztán előkerült egy-két (borsodi vagy bihari) szépen felújított útszakasz."

 

Nos, ebben az "egy-két [...] útszakasz" kifejezésben áll a tévedésed. Ui. a felújított útrészek nem útszakaszok (amelyek rövidebbek), hanem egybefüggő egész összekötő utak, a kezdőpontjuktól a végpontjukig végig, és nem egy-két ilyen út, hanem 2013 óta országszerte nagyon sok útvonal az, amelyeket totál felújításnak vetettek alá. Ui. akármerre megyek az országban a tágabb (egy kb. olyan 100-km körzetben) környékünkön, a legtöbb helyen mindenütt a felújított szakaszokat látom, és ezt látom a Google-útképek alapján is, mert direkt ezirányú kíváncsiságomból rengeteg helyen helyen belenéztem az ilyen útképekbe. Ez az óriási méretű útfelújítási program 2013 óta gyakorlatilag megszakítás nélkül zajlik, és ennek köszönhetően mára már alig maradt az országban egy-egy -- a kisebb jelentősége miatt -- rosszabb állapotban felejtett útszakasz.

Egy ilyen útfelújítás eredményezte azt is, hogy az addig összekötő útként funkcionáló Sárvár-Celldömölk-Pápa-Kisbér-Tatabánya-Tát útvonalnak előbb a nyugati ([834]-es és [832]-es főutak) részét, majd pedig most már a keleti felét is elkezdték felújítani és -- ahol kellett, ott -- ki is szélesíteni.

Fel kellene térképezni az még meglévő összes fontosabb, és kisebb-nagyobb hiányosságot is, és mindet be kellene táblázni valamelyik ilyen útfelújítási projektbe.

 

 

"A Nagykáta-Tápiószele-Újszilvás-Abony-Tószeg/Szolnok útvonalra szintén nem sok ember kíváncsi, kivéve az a pár ember aki az ipari parkba menne, de ennek két buktatója van: az egyik Abony, a másik a 4612-es út..."

 

Ez egyáltalán nem biztos... . Azoknak lehet fontos ez az útvonal, akik a 31-es útról Nagykáta felől Tiszakécskén át Tiszaugot és vele együtt a 44-es főutat akarják elérni. Annyi kell csak hozzá, hogy az eddig kifelejtett 4612-es utat is felújítsák, ill. hogy Abonynál megcsinálják hozzá az elkerülőt,..... és akkor a buktatók máris kiestek.

.. ...Egyébként azt írtam csak, hogy nagyon sokat felújítottak közülük, de azt már nem, hogy mindet. Ez tehát -- sajnos -- nem jelenti azt hogy mindet felújították volna, csak azt, hogy nagyon sokat.

A szomorú kimaradt kivételek egyike pl. a 4612-es út, vagy pl. Észak-Abaújban a Szanticskától két útkereszteződésnyire található (tehát tőle számítva a második útk.) Abaújlak-Abaújszolnok-Gagyvendégi-Baktakék közötti háromágú útk. és Baktakék falu közé eső 6,7 km-es rövidke útszakasz, aminek az lenne a jelentősége -- ha hibátlan volna! -- , hogy a [27]-Edelény-Damak-Hegymeg-Lak-Tomor-Monaj-Selyeb-Abaújszolnok-Baktakék-Fancsal-Forró-Abaújdevecser-[3]-Encs-[39]-Gibárt-Abaújkér-[39] nyomvonal részeként Edelény és Encs, és vele a 27-es főút és a 3-as, ill. a 39-es főutak kapcsolatát teremti meg az egyedüli olyan nyomvonali lehetőségként, amely beköti Edelényt is és Encset is, és amely egyúttal ezekkel összeköti a köztük lévő Észak-Abaúji térség Csereháti falvait is. Ezt kíváncsiságból magam jártam végig autóval tavaly (még 2020 tavaszán április vége felé...), és meglepődve vettem tudomásul, hogy majdnem az egész útvonalat -- több más belőle kiágazó úttal együtt -- elejétől végig felújították -- kivéve a szóban forgó Abaújszolnoki útk.-Baktakék útszakaszt, azt azonban olyan lerobbant állapotban felejtették ki a felújításból, mintha azon a 6,7 km-en megállt és visszafelé forgott volna az idő kereke vagy kb. 40 évet... !

 

És sokszor ilyen kis apró elfelejtett, kihagyott 5-6 km-eken múlik egy-egy útvonalnak a normális végigjárhatósága. Ha viszont felújítják, akkor meglesz a normális közvetlen és rövid kapcsolat Edelény és Encs között.

Előzmény: nyebojsza (53749)
MCA-001 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 53756

Böhönyéről is kamionnal hordják vasútra rakodni a gabonát Balatonszentgyörgyre.

Pedig még használatban is van a tároló melletti vágány.

Valószínűleg így olcsóbb, mint pár kocsit rendelni a MÁV-tól.

Előzmény: bodrostomi (53755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!